Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang, også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Søker råd! skrev (12 minutter siden):

Så ut fra boken så virker det som det er rike kriminelle som sponser Marius i søksmålet og ikke kongehuset? Eller kan det være begge?

Hvordan henger der sammen? Boken var vel ferdig skrevet når det ble søksmål. Var boken forut sin tid og spådde det?

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Søker råd! skrev (3 minutter siden):

Så ut fra boken så virker det som det er rike kriminelle som sponser Marius i søksmålet og ikke kongehuset? Eller kan det være begge?

Det gjør jo hans bosituasjon langt verre. Om dette er sant er det en risiko utav en annen verden at han bor skarve 200m fra vår kommende konge og dronning om han opparbeider seg gjeld på flere millioner fra tunge kriminelle.

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Krokenguri skrev (5 minutter siden):

Hvordan henger der sammen? Boken var vel ferdig skrevet når det ble søksmål. Var boken forut sin tid og spådde det?

Boken eksponerer mange tunge kriminelle miljøer og hovedpersoner som nok lever litt på lånt tid og i finere kretser fordi folk ikke vet om hvor ille det de driver med er.

Det alene er en motivasjon nok til å bidra til et søksmål. MBH er jo en slags sort svane, en PR-front for folk i noen av Europas verste miljøer, som bedriver pr-hvitvask for nettverk som dreper 100-talls i året i Europa alene. At ikke dette synker inn hos HM og MM er for meg ganske rart. PST burde satt ned foten for lengst.

Endret av Ellie42
  • Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Ellie42 skrev (1 time siden):

Boken eksponerer mange tunge kriminelle miljøer og hovedpersoner som nok lever litt på lånt tid og i finere kretser fordi folk ikke vet om hvor ille det de driver med er.

Det alene er en motivasjon nok til å bidra til et søksmål. MBH er jo en slags sort svane, en PR-front for folk i noen av Europas verste miljøer, som bedriver pr-hvitvask for nettverk som dreper 100-talls i året i Europa alene. At ikke dette synker inn hos HM og MM er for meg ganske rart. PST burde satt ned foten for lengst.

Spørsmålet mitt er, hvordan kunne de skrive i boken om hvem som betaler søksmålet for marius. Når søksmålet kom etter boken var skrevet ferdig og produsert. Som var påstanden j3g stilte spørmålet på. 

Jeg spurte ikke hvem som kunne ha interesse i å betale for han

• Liker 3
Skrevet (endret)

https://www.seher.no/kongelig/avsloring-flyttet-fra-skaugumbor-i-luksusbolig-i-ambassadestrok/83892431 MBH er oppført med null i inntekt og null i formue hos skatteetaten, men har allikevel på magisk vis råd til å ikke bare betale millionregning til advokater men også 16 mill å blåse på en leilighet på Frogner . Registrerer også at han da flytter til samme nabolag som exen han har besøksforbud mot,.

Endret av FruR
  • Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
FruR skrev (58 minutter siden):

https://www.seher.no/kongelig/avsloring-flyttet-fra-skaugumbor-i-luksusbolig-i-ambassadestrok/83892431 MBH er oppført med null i inntekt og null i formue hos skatteetaten, men har allikevel på magisk vis råd til å ikke bare betale millionregning til advokater men også 16 mill å blåse på en leilighet på Frogner . Registrerer også at han da flytter til samme nabolag som exen han har besøksforbud mot, Frognerkvinnen.

Han har jo en bemidlet farsside også…

• Liker 7
Skrevet (endret)
Ninaen skrev (18 minutter siden):

Han har jo en bemidlet farsside også…

Ok.. har du noen kilder på det? Sier ikke at det ikke stemmer bare nysgjerrig på kilder da jeg gjerne skulle vite mer om det. 

Og hvis det er det som har skjedd at han fikk penger fra faren sin ville det ikke være lette å bare innrømme å fått pengegave fra far offentlig så slipper vi å lure på om kriminelle eller kronprisesen sponser advokater og luksusbolig? 

Endret av FruR
  • Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
FruR skrev (17 minutter siden):

Ok.. har du noen kilder på det? Sier ikke at det ikke stemmer bare nysgjerrig på kilder da jeg gjerne skulle vite mer om det. 

Og hvis det er det som har skjedd at han fikk penger fra faren sin ville det ikke være lette å bare innrømme å fått pengegave fra far offentlig så slipper vi å lure på om kriminelle eller kronprisesen sponser advokater og luksusbolig? 

Far er per def ikke en offentlig person, ergo er det ikke unaturlig at det gås ut med sånn informasjon. For bakgrunn: han heter Morten Borg. Har en rekke profilerte (og bemidlede) venner også, var jo via farens venn MBH fikk jobben i England.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
FruR skrev (1 time siden):

https://www.seher.no/kongelig/avsloring-flyttet-fra-skaugumbor-i-luksusbolig-i-ambassadestrok/83892431 MBH er oppført med null i inntekt og null i formue hos skatteetaten, men har allikevel på magisk vis råd til å ikke bare betale millionregning til advokater men også 16 mill å blåse på en leilighet på Frogner . Registrerer også at han da flytter til samme nabolag som exen han har besøksforbud mot, Frognerkvinnen.

16 millioner i husleie? I måneden da, mener du? Det må du rett og slett lenger ut på landet med.

Eller kanskje du rett og slett ikke leste artikkelen du lenket til skikkelig? Det kan være lurt å gjøre det. 

• Liker 6
Skrevet

For en ufyselig artikkel. Grafse-«journalistikk» på sitt verste. 

«Vi har ringt og sendt henvendelser til en rekke naboer, der kun et fåtall har besvart vår kontakt.»

(kilde rett over i innlegg, Se og Hør). 

• Liker 5
  • Nyttig 7
Skrevet

https://www.seher.no/kongelig/avsloring-flyttet-fra-skaugumbor-i-luksusbolig-i-ambassadestrok/83892431 MBH er oppført med null i inntekt og null i formue hos skatteetaten, men har allikevel på magisk vis råd til å ikke bare betale millionregning til advokater men også 16 mill å blåse på en leilighet på Frogner. Registrerer også at han da flytter til samme nabolag som exen han har besøksforbud mot, Frognerkvinnen.

Har du lest artikkelen? Eller så du kanskje bare overskriften? Til opplysning, det står ingenting om hverken kjøp eller husleie til 16 millioner. Det eneste sted hvor tallet seksten forekommer er antallet boenheter i bygget.

Jeg synes forøvrig det er merkelig at du ikke har fått med informasjonen fra diverse artikler om at "Frognerkvinnen" ikke bor på Frogner lenger. Så da kan vi konstatere at ditt forsøk på å lage en historie av  MBH flytting til "nabolaget hvor exen med besøksforbudet bor", falt til jorden med et brak. 

Det jeg reagerte på, i dette makkverket av en artikkel, er at Se&Hør kontaktet naboer og styret for å få deres syn på sin nye nabo. Det er så fjernt at jeg er nærmest målløs. Naboene synes tydeligvis det samme da det store flertallet ikke svarte på forespørselen.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Han får nyte boligen så lenge han kan. Dersom han blir kjent skyldig venter nok en helt annen boligsituasjon. Jeg håper av hele mitt hjerte at rettsstaten fungerer!

• Liker 20
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Ninaen skrev (5 timer siden):

Far er per def ikke en offentlig person, ergo er det ikke unaturlig at det gås ut med sånn informasjon. For bakgrunn: han heter Morten Borg. Har en rekke profilerte (og bemidlede) venner også, var jo via farens venn MBH fikk jobben i England.

Jeg var klar over hva han heter og at han hadde skaffet Marius jobb hos en kriminell i England. ( kilde boka svarte får) .

Du påstod Morten var rik. Så da ba jeg om kilde på det. 

Nå snakket vi om Morten Borg fordi du påstår at Marius har fått penger derfra. Og da er det relevant selv om faren til Marius er privatperson. 

Endret av FruR
  • Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet
Marihønepøne skrev (5 timer siden):

16 millioner i husleie? I måneden da, mener du? Det må du rett og slett lenger ut på landet med.

Eller kanskje du rett og slett ikke leste artikkelen du lenket til skikkelig? Det kan være lurt å gjøre det. 

Nei jeg så de hadde skrevet leieprisene i området i artikkelen ja. Betyr ikke at han leier 😉 Men om han så gjør god gjort å betale 60 000kr i mnd i husleie da uten inntekter eller formue. 

• Liker 7
  • Hjerte 2
Skrevet (endret)
Miomino skrev (6 timer siden):

Har du lest artikkelen? Eller så du kanskje bare overskriften? Til opplysning, det står ingenting om hverken kjøp eller husleie til 16 millioner. Det eneste sted hvor tallet seksten forekommer er antallet boenheter i bygget.

Jeg synes forøvrig det er merkelig at du ikke har fått med informasjonen fra diverse artikler om at "Frognerkvinnen" ikke bor på Frogner lenger. Så da kan vi konstatere at ditt forsøk på å lage en historie av  MBH flytting til "nabolaget hvor exen med besøksforbudet bor", falt til jorden med et brak. 

Det jeg reagerte på, i dette makkverket av en artikkel, er at Se&Hør kontaktet naboer og styret for å få deres syn på sin nye nabo. Det er så fjernt at jeg er nærmest målløs. Naboene synes tydeligvis det samme da det store flertallet ikke svarte på forespørselen.

Jeg kunne gått inn i en diskusjon på dette med om hun bor på Frogner og forklart hva jeg vet  men jeg kjenner at jeg gidder faktisk ikke. Du får tro hva du vil om hvor hun bor. 

NH bor også på Frogner så…

Angående det med husleie til 16 mill tror du det var det jeg mente? Virkelig. Jeg leste artikkelen og leiepriser i område står der hvis det var det du lurte på. En pris som er godt gjort å betale det og hvis du er uten inntekt og formue😉

Endret av FruR
  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Nei jeg så de hadde skrevet leieprisene i området i artikkelen ja. Betyr ikke at han leier 😉 Men om han så gjør god gjort å betale 60 000kr i mnd i husleie da uten inntekter eller formue. 

"I dette området skal Marius Borg Høiby ha inngått en leieavtale."

Sitatet er hentet fra artikkelen du lenket til, hvor det heller ikke står et ord om en husleie på 60 000. Derimot står det at leieprisen på hans leilighet er rundt 40 000. 

"Etter det Se og Hør kjenner til, leies tilsvarende leiligheter ut for mellom 30 000 og 50 000 kroner i måneden i dette området. Utleieprisen for Marius’ leilighet befinner seg i midtsjiktet av dette spennet."

Som allerede sagt, det er lurt å faktisk lese lenkene du legger ut. Det du skriver blir lite troverdig når du bare slenger ut tall og påstander. 

https://www.seher.no/kongelig/avsloring-flyttet-fra-skaugumbor-i-luksusbolig-i-ambassadestrok/83892431

• Liker 4
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)

Jeg var klar over hva han heter og at han hadde skaffet Marius jobb hos en kriminell i England. ( kilde boka svarte får) .

Du påstod Morten var rik. Så da ba jeg om kilde på det. 

Nå snakket vi om Morten Borg fordi du påstår at Marius har fått penger derfra. Og da er det relevant selv om faren til Marius er privatperson. 

Nå er hans far en ikke offentlig person. Og han har vi ikke lov å diskutere her inne. Med klar beskjed fra admin flere ganger. Og en av grunner til at tråden har blitt stengt. 

Å nevne at hans far og omgangskrets har midler er innafor, men å legge opp til stor diskusjon og linker her inne på hans økonomi etc går ikke pga forumregler og beskjed. Så da må du rett og slett stilltiende sjekke ut dette via google selv. Men du fikk jo en pekepinn på en retning om at det ikke er kun en bemidlet forelder i hans liv her.

Altså lov å legge til som side informasjon om det er relevant. Ikke diskutere han/dem

Endret av Krokenguri
Skrivefeil
  • Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg kunne gått inn i en diskusjon på dette med om hun bor på Frogner og forklart hva jeg vet  men jeg kjenner at jeg gidder faktisk ikke. Du får tro hva du vil om hvor hun bor. 

NH bor også på Frogner så…

Angående det med husleie til 16 mill tror du det var det jeg mente? Virkelig. Jeg leste artikkelen og leiepriser i område står der hvis det var det du lurte på. En pris som er godt gjort å betale det og hvis du er uten inntekt og formue😉

Å trodde det var en glede at han flyttet fra skaugum jeg. 

• Liker 4
Skrevet
Krokenguri skrev (33 minutter siden):

Å trodde det var en glede at han flyttet fra skaugum jeg. 

Ja ? Er jo det. 

Krokenguri skrev (34 minutter siden):

Nå er hans far en ikke offentlig person. Og han har vi ikke lov å diskutere her inne. Med klar beskjed fra admin flere ganger. Og en av grunner til at tråden har blitt stengt. 

Å nevne at hans far og omgangskrets har midler er innafor, men å legge opp til stor diskusjon og linker her inne på hans økonomi etc går ikke pga forumregler og beskjed. Så da må du rett og slett stilltiende sjekke ut dette via google selv. Men du fikk jo en pekepinn på en retning om at det ikke er kun en bemidlet forelder i hans liv her.

Altså lov å legge til som side informasjon om det er relevant. Ikke diskutere han/dem

Ok. Da kan vi ikke si at Marius sin far er bemidlet da 😉

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Når det kommer til Marius og leie av bolig (mtp dette med hans herværk-oppførsel hvert fall), både far og mor/stefar kjenner jo folk. Han selv kjenner folk. Ikke sikkert det er vanskelig å få leie hvis man leier hos noen som har penger nok til å ta seg av leiligheta hvis den blir ramponert😅 Så betaler man vel depositum også, det er jo en rimelig solid sum hvis leien ligger på ca 40 000. Depositum ligger vanligvis på leiepris x 2 eller 3. 

Endret av -Pusheen-
Korrigering
  • Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...