Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang, også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet
pøbelsara skrev (Akkurat nå):

Jeg tenker at nedgangen i formue fra over 2 mill til rundt 50.000 fra det ene året til det neste, kan gi en viss anelse om hvor han får/fikk penger fra. 

Ja, siden den formuen forsvant ila et år så sier det også litt om hans pengebruk/behov alle de andre årene han har opprettholdt samme livsstil også. 

• Liker 7
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
lurker skrev (1 minutt siden):

Jeg er sikker på at han blir tiltalt for noe, men omfanget er jeg usikker på.

Her er siktelsen slik de ble presentert av NRK i juni. Noe av dette har han jo erkjent, mens han nekter for de mest alvorlige.

Dette har Høiby vært siktet for

• Ett tilfelle av voldtekt med samleie.
  • To tilfeller av voldtekt uten samleie.
  • Fire tilfeller av seksuelt krenkende atferd.
  • Ett tilfelle av mishandling i nære relasjoner.
  • To tilfeller av kroppskrenkelse.
  • Ett tilfelle av skadeverk.
  • Ett tilfelle av trusler.
  • Fem brudd på besøksforbud.
  • Ett tilfelle av forulemping av en politimann.
  • Fem veitrafikklovbrudd.

Kilde: https://www.nrk.no/norge/politiet-bekrefter_-etterforskingen-av-marius-borg-hoiby-er-ferdig-1.17472363

Her er det 23 punkter iallefall. 

Der er  nær relasjon saken og muligens dette  mot politiet,  som gir  pluss minus 6år. Alt det andre er vel intill  max 3 år.

Vold i nær relasjon har han innrømmet  og kan da få 1/3 av dommen i strafferabatt.  Så da kan han ende opp med 4 år eller mindre der. 

Tror nok han kan få straff, men usikker på om han får mer enn 3år totalt.

Hvis de legger vold i nær relasjon på minste straff, er det  3år bare. Og med strafferabatt etc kan han ende med kun to til 3 år. Retten kan øke straff pga antall saker. Men vanligvis  soner man alle saker på en gang, og da gjelder den lengste/største straffen.

• Liker 1
Skrevet
pøbelsara skrev (2 minutter siden):

Jeg tenker at nedgangen i formue fra over 2 mill til rundt 50.000 fra det ene året til det neste, kan gi en viss anelse om hvor han får/fikk penger fra. 

Dette var ett år av 5 år. Hva med de 4 andre årene, hvordan har han hatt penger til å holde på?

Så fremt HM og MM kommer med noe klarerende snart, tror jeg de fleste forstår at mye av det, minst 220.000kr x 5, kommer fra dem.

Personlig synes jeg det er en tragedie at godt over en million av apanasjen har gått til kjøp av narkotika fra en kriminell industri som dreper hundrevis i året i Europa. 

Men pytt pytt, det var 'bare' til regninger. Komisk.

• Liker 13
  • Hjerte 3
  • Nyttig 7
Skrevet

Nå pynter Skrede i nrk grisen. Direktesending. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet

Og MM har bursdag i morgen.

Auda😏

• Liker 10
  • Hjerte 3
Skrevet (endret)

32 titaleposter.

Jøss. 10 års strafferamme.

En ekstra voldtekt, altså 4stk. Filming av kvinners underliv, ytterligere voldshendelser.

Endret av 1600
  • Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 14
Skrevet

Wow, omfattende tiltale! Jeg ble positivt overraska her.

• Liker 19
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Wow! Pressekonferanse nå! 32 tiltaler!!

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

Hundretusenvis av bilder og videoer. Æsj.

To uker siden vår kommende konge tok fyren med på ferie, dere. Mange kvinner de ikke har fått identifisert.

Dette er en serieovergriper. 16 ulike kvinner er seksuelt krenket, men mye er foreldet. Fy fader.

Endret av 1600
  • Liker 23
  • Hjerte 2
  • Nyttig 16
Skrevet

👏👏👏👏 den var ikke nådig.

• Liker 7
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Bra han blir tiltalt.. men håper han får lik straff som andre som gjør det samme

• Liker 5
  • Nyttig 12
Skrevet
Carrot skrev (1 minutt siden):

32 tiltalepunkter faktisk! Det må man si.. 
SE NÅ: Pressekonferanse om Borg Høiby-saken

Ikke så rart, han har fått holde på i årevis uten en eneste konsekvens. Både han og kronprinsparet skal være glad for at det ikke er en drapssiktelse i disse 32 siktelsene. Kvelning av kvinner kan fort gå galt. 

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 17
Skrevet (endret)

16 kvinner. Det er faktisk ikke helt vekk å sammenligne med Julio Kopseng.

Den nye voldtekten er i Henningsvær.

Endret av 1600
  • Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 14
Skrevet

Dette må jo ende med 3 år+

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
elskersommer skrev (2 minutter siden):

Bra han blir tiltalt.. men håper han får lik straff som andre som gjør det samme

Statsadvokaten presiserte at det gjør han. Bra! 

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 12
Skrevet

Nora får saken endret til vold i nære relasjoner.

Applaus!

• Liker 14
  • Hjerte 4
  • Nyttig 16
Skrevet

Hadde min sønn gjort noe slikt , altså! Det hadde ikke vært rom for tilgivelse. 
Marius er «sykere» enn eg kunne innbille meg. Fy fae… det er så ille.  Og han er fortsatt ute i fri dressur. Må få han i fengsel m en gang. 

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 15
Skrevet

Det her er skandaløst. Og han har vært beskyttet av tronarvingen. Dette burde egentlig være slutten for kongehuset, men er nok desverre ikke det.

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 19
Skrevet

Ex'n på Frogner får saken nedjustert? Jeg skjønner ikke helt det..

• Liker 7
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...