Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet
Kollontaj skrev (Akkurat nå):

Det kan være noens begrep, men jeg har aldri hørt noen med ADHD omtale det som annet enn en diagnose. 

Diagnose vs lidelse er ikke poenget her, men «psykisk sykdom/lidelse/diagnose». Og selv i helsevesenet er det fortsatt nok av fagfolk som omtaler adhd som psykisk sykdom, dessverre… At de som fikk diagnosen for for 10 år+ siden har fått det omtalt som en psykisk lidelse eller kan tenke på det som det når diagnosekoden tilsier det er ikke så rart. 

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ninaen skrev (2 minutter siden):

VG har en anonymISERT kilde, ikke en anonym kilde. Mener du VG lyver? Da bør du jo tipse PFU. (Snakker ikke om adhd-diagnosen, men skillet på anonym og anonymisert, som du fortsatt ignorerer)

Nå snakker vi om ytringene denne anonymiserte kilden kommer med angående ADHD, som verken VG, PFU eller andre kan etterprøve.

Så jo, jeg forbeholder meg retten til å mistro dette, så lenge også MBH dytter 'diagnoser' foran seg i et brev han skrev hvor han løy om en hel del annet. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Kollontaj skrev (4 minutter siden):

Det kan være noens begrep, men jeg har aldri hørt noen med ADHD omtale det som annet enn en diagnose. 

Nei, sant. Jeg vet ikke hvor utbredt det er, den begrepsbruken. Er jo trist hvis folk sier feil. Unødvendig stigma.

Endret av PusheenPusheen
Fjernet en bokstav
Skrevet (endret)
1600 skrev (4 minutter siden):

Nå snakker vi om ytringene denne anonymiserte kilden kommer med angående ADHD, som verken VG, PFU eller andre kan etterprøve.

Så jo, jeg forbeholder meg retten til å mistro dette, så lenge også MBH dytter 'diagnoser' foran seg i et brev han skrev hvor han løy om en hel del annet. 

Det står at vg har ettergått informasjon.  I tillegg  nevnes ddt konkrete ting, andre journslister kan spørre og ettergå med sine  kilder  igjen. Stemmer det at marius har adhd? Stemmer det at han blir omsvermet av damer? Stemmer det at han har litt dårlig dømmekraft iht andre mennesker? Osv

Endret av Krokenguri
  • Liker 2
Skrevet

Fikk Se og Hør svar på om MBH fortsatt innehar diplomatpass? Med alle de «fordelene» dette passet har, så ville det vært uklokt å la han fortsatt beholde dette? 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
1600 skrev (27 minutter siden):

Så det du sier er at det ikke er etterprøvd.

Takk. Jeg tror jeg forbeholder meg retten til å ikke stole på noen i MBHs sirkel, når jeg kjenner hvem disse folkene er. Spesielt når podcasten er en hvitvasking av MBH fra en ende til den andre. 'Alle filmer sex, Nora kastet ting på Marius, han har adhd og har slitt, dakars'.

Jo, av VGs redaksjon. Fint hvis du tok deg bryet med å lese lenkene om dette som er lagt ut mange ganger. 

Nytt for meg at hele VGs redaksjon er "noen i MBHs sirkel".

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
Anonym_2024 skrev (2 minutter siden):

Fikk Se og Hør svar på om MBH fortsatt innehar diplomatpass? Med alle de «fordelene» dette passet har, så ville det vært uklokt å la han fortsatt beholde dette? 

Når jeg googler det, kommer det opp at han har det fremdeles. Står ingen steder jeg har funnet at han er fratatt det, hvert fall. Jeg ser jo på det som sannsynlig, siden han reiser på ferie med familien og det er det som sikkert er mest lettvint.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
1600 skrev (30 minutter siden):

Så det du sier er at det ikke er etterprøvd.

Takk. Jeg tror jeg forbeholder meg retten til å ikke stole på noen i MBHs sirkel, når jeg kjenner hvem disse folkene er. Spesielt når podcasten er en hvitvasking av MBH fra en ende til den andre. 'Alle filmer sex, Nora kastet ting på Marius, han har adhd og har slitt, dakars'.

Nora har ikke kastet noe på han

• Liker 2
Skrevet (endret)
Krokenguri skrev (4 minutter siden):

Nora har ikke kastet noe på han

Ok, så du stoler på det Marius anonyme venn sier om hans ADHD, men ikke det han sier om at Nora kastet noe på han?

Dualiteten fortsetter. Kanskje MBH og anomyme kilder for deg er en slags 'schrödingers kilde', det vil si at de hele tiden eksisterer både i løgnaktige og sannferdige sfærer, alt etter som hva man trenger å understøtte sitt argument med.

Endret av 1600
  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
1600 skrev (Akkurat nå):

Ok, så du stoler på det Marius anonyme venn sier om hans ADHD, men ikke det han sier om at Nora kastet noe på han?

Dualiteten fortsetter.

Ser ingen grunn til  å mistro at han har adhd. Er det et problem  at han har det?

• Liker 3
Skrevet (endret)
PusheenPusheen skrev (5 minutter siden):

Når jeg googler det, kommer det opp at han har det fremdeles. Står ingen steder jeg har funnet at han er fratatt det, hvert fall. Jeg ser jo på det som sannsynlig, siden han reiser på ferie med familien og det er det som sikkert er mest lettvint.

Mulig at familien tenker det er lettvint, men i hans situasjon og med de anklagene han har på seg så ville det vel vært en naturlig konsekvens å frata han dette privilegium.

Endret av Anonym_2024
  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Krokenguri skrev (9 minutter siden):

Det er da ikke kjent informasjon  at han lyver. Hvor står det? Noen inbolverte har sagt at han er flink på å manipulere eller hva heg skal lslle det. Nora nevner  noe om dette i sin podcast, at han fikk henne til å få skyldfølse, også viste det sev senere at hun hadde rett i kritikken hun ga. Altså  noe iht den psykiske volden.

Har du lest 'brevet' til MBH?

Hva er det i det brevet som ikke er løgn?

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Anonym_2024 skrev (Akkurat nå):

Mulig at familien tenker det er lettvint, men i hans situasjon og med de anklagene han har på seg så ville det vel vært en naturlig konsekvens å frata han dette privileget?

Det kan komme etter eventuell dom. Eller så kan de tenke at han bør ha det, siden han før eller siden skal på ferie med dem igjen...

Skrevet
Krokenguri skrev (2 minutter siden):

Ser ingen grunn til  å mistro at han har adhd. Er det et problem  at han har det?

Men du ser en grunn til å mistro noe annet samme kilde sier om Nora.

Resonnementet er jo ikke gjennomtenkt.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
1600 skrev (6 minutter siden):

Dualiteten fortsetter. Kanskje MBH og anomyme kilder for deg er en slags 'schrödingers kilde', det vil si at de hele tiden eksisterer både i løgnaktige og sannferdige sfærer, alt etter som hva man trenger å understøtte sitt argument med.

Haha, denne setningen fortjener en pris.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
PusheenPusheen skrev (2 minutter siden):

Det kan komme etter eventuell dom. Eller så kan de tenke at han bør ha det, siden han før eller siden skal på ferie med dem igjen...

Jeg fant ut et med kjapt googlesøk at MBH også har et privat pass han skal bruke ved private reiser. Så å frata han diplomatpasset er vel ikke et et stort problem. Diplomatpass skal ikke brukes på private reiser, hvis man ikke er medlem av kongefamilien. Noe han ikke er. 

https://www.faktisk.no/artikkel/hvilke-fordeler-gir-et-diplomatpass/100188

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Anonym_2024 skrev (Akkurat nå):

Jeg fant ut et med kjapt googlesøk at MBH også har et privat pass han skal bruke ved private reiser. Så å frata han diplomatpasset er vel ikke et et stort problem. Diplomatpass skal ikke brukes på private reiser, hvis man ikke er medlem av kongefamilien. Noe han ikke er. 

https://www.faktisk.no/artikkel/hvilke-fordeler-gir-et-diplomatpass/100188

Aha! Samtidig er han sønnen til MM. Tviler på at de vil tillate noe forskjell på det, hvis de skulle ha noe å sagt.

Endret av PusheenPusheen
  • Liker 1
Skrevet
1600 skrev (6 minutter siden):

Men du ser en grunn til å mistro noe annet samme kilde sier om Nora.

Resonnementet er jo ikke gjennomtenkt.

Hvorfor skriver du om N? 

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet
1600 skrev (9 minutter siden):

Har du lest 'brevet' til MBH?

Hva er det i det brevet som ikke er løgn?

Hva er løgn, siden du vet? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Krokenguri skrev (9 minutter siden):

Det står ingenting om AD/HD i brevet han skrev til pressen. Kun psykiske lidelser. Det spiller ingen rolle hva han har av diagnoser, han sier selv at det ikke unnskylder handlingene hans. 

https://www.nettavisen.no/kjendis/her-er-marius-borg-hoibys-uttalelse/s/5-95-1960272

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...