Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet
pøbelsara skrev (På 26.7.2025 den 19.18):

Ok - men du skjønner at hun ikke vet mer om denne saken enn vanlige dødelige? 

Meeen samtidig så kan det jo hende at mange vet både ditt og datt, og også at mange eller noen som ikke vet ikke blir overrasket over denne saken overhodet, fordi at, tja... magefølelse? Inntrykk av enkelte som enten viser seg å stemme eeeeller at man ikke brydde seg det døyt om kongehusets medlemmer før, og så har de muligens strålt ut et eller annet som ikke kan dokumenteres, men som mange ikke liker? Kan jo være en mulighet, eller ikke, takk for meg

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Orly skrev (45 minutter siden):

Leste at det skal komme svar innen midten av august , så får vi se da om det blir tiltale eller ikke, blir veldig overrasket om det ikke blir tiltale.

Veeeel, med alt vi har sett til nå (takk til media som har delt og informert liksom ellers ville nok ikke folk visst en dritt) ville jeg ikke blitt overrasket om det ikke førte til noen sak til syvende og sist egentlig, det er så mye som skurrer til nå i den prosessen på flere plan at jeg nesten forventer mer av samme "dritten" og han "slipper unna" med alt bortsett fra et litt frynsete rykte liksom.. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
Sur sitron skrev (15 minutter siden):

Føler meg dessverre langt ifra sikker på det - på grunn av at han er den han er. Jeg er svært skuffet over at saken til Julianne ble henlagt - det er en stor skam. I den saken hvor det er blitt varslet - men intet gjort. Håper hun kommer seg videre og klarer å legge det bak seg. 

Her ser vi i alle fall (dessverre) likhet for loven. Har inntrykk av at henleggelse er mer vanlig enn ikke i sånne saker, på bevisets stilling... 

• Hjerte 1
Skrevet
PusheenPusheen skrev (37 minutter siden):

Her ser vi i alle fall (dessverre) likhet for loven. Har inntrykk av at henleggelse er mer vanlig enn ikke i sånne saker, på bevisets stilling..

Du blirmuligens arrestert her med at du sier at det dessverre  er likhet for loven. Regner med de fleste skjønner hva du mener, og så er det jo (uheldigvis for alle ofrene)  mange håndfaste bevis

• Hjerte 1
Skrevet
Sur sitron skrev (1 time siden):

Føler meg dessverre langt ifra sikker på det - på grunn av at han er den han er. Jeg er svært skuffet over at saken til Julianne ble henlagt - det er en stor skam. I den saken hvor det er blitt varslet - men intet gjort. Håper hun kommer seg videre og klarer å legge det bak seg. 

Mens jeg er rimelig sikker på at det blir tiltale , så får vi bare se 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Gjest pop up bruker
Skrevet

Jeg tror politiet og påtalemyndighetene er veldig opptatt av å behabdle denne saken som alle andre saker - i den grad det er mulig, for det ville vært ganske stor skandale om det kom frem at han feks ikke ble tiltalt for enkelte punkter fordi han er den han er. Samtidig tror jeg helt klart at politiet ville vært mer på familien til siktende, feks spurt om de ønsker å forklare seg (ikke vitne) og/eller fulgt opp med flere konkrete spørsmål, hvis det hadde vært en vanlig familie. 

Jeg håper at media fortsetter å be om innsyn slik som VG har gjort, og at vi har upartiske journalister som dekker saken ettersom vi vet at kronprisparet er venner med flere journalister. Jeg håper medienorge også er åpne om bindinger og vennskap. 

Gjest Sur sitron
Skrevet
pop up bruker skrev (8 minutter siden):

Jeg tror politiet og påtalemyndighetene er veldig opptatt av å behabdle denne saken som alle andre saker - i den grad det er mulig, for det ville vært ganske stor skandale om det kom frem at han feks ikke ble tiltalt for enkelte punkter fordi han er den han er. Samtidig tror jeg helt klart at politiet ville vært mer på familien til siktende, feks spurt om de ønsker å forklare seg (ikke vitne) og/eller fulgt opp med flere konkrete spørsmål, hvis det hadde vært en vanlig familie. 

Jeg håper at media fortsetter å be om innsyn slik som VG har gjort, og at vi har upartiske journalister som dekker saken ettersom vi vet at kronprisparet er venner med flere journalister. Jeg håper medienorge også er åpne om bindinger og vennskap. 

Det er allerede minst en alvorlig forskjellsbehandling ifm at det blir forhåndsvarslet at det vil bli en pågripelse - med alt det medførte. 

Ja, så har vi alle disse samtalene politiet hadde med siktede ...  meget spesielt det og selvom noen her mener at det er helt normalt 😅

Skrevet
42. skrev (21 minutter siden):

Du blirmuligens arrestert her med at du sier at det dessverre  er likhet for loven. Regner med de fleste skjønner hva du mener, og så er det jo (uheldigvis for alle ofrene)  mange håndfaste bevis

Håper folk skjønner hva jeg mener😅 I JS' tilfelle ble det henlagt på bevisets stilling og foreldelse da, ble det ikke? Det er jo veldig typisk dessverre. 

VG

– Grunnene for henleggelse er i hovedsak foreldelse og bevismessige grunner, sier politiadvokat Andreas Kruszewski fredag.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Gjest Sur sitron
Skrevet
PusheenPusheen skrev (1 minutt siden):

Håper folk skjønner hva jeg mener😅 I JS' tilfelle ble det henlagt på bevisets stilling og foreldelse da, ble det ikke? Det er jo veldig typisk dessverre. 

VG

– Grunnene for henleggelse er i hovedsak foreldelse og bevismessige grunner, sier politiadvokat Andreas Kruszewski fredag.

Det hadde kanskje vært forhindret om kronprinsparet hadde tatt affære allerede da de ble varslet om mishandlingen. 

Skrevet
Sur sitron skrev (2 minutter siden):

Det hadde kanskje vært forhindret om kronprinsparet hadde tatt affære allerede da de ble varslet om mishandlingen. 

Ja, det får vi jo aldri vite utfallet av. Marius gjør nok som Marius vil... 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Gjest Sur sitron
Skrevet
PusheenPusheen skrev (Akkurat nå):

Ja, det får vi jo aldri vite utfallet av. Marius gjør nok som Marius vil... 

Dessverre så gjør han det. 

Skrevet
Sur sitron skrev (3 minutter siden):

Det ble vel ikke varslet om noe vold før i ettertid, da i form av sms til Haakon, samt at moren har stått frem i et intervju i engelsk presse?

• Nyttig 1
Gjest pop up bruker
Skrevet
Sur sitron skrev (10 minutter siden):

Det er allerede minst en alvorlig forskjellsbehandling ifm at det blir forhåndsvarslet at det vil bli en pågripelse - med alt det medførte. 

Ja, så har vi alle disse samtalene politiet hadde med siktede ...  meget spesielt det og selvom noen her mener at det er helt normalt 😅

Enig i det, men jeg tror at selve etterforskningen og den kommende rettssaken vil gå så ryddig for seg som mulig for hvis noe annet blir avdekket blir det skandale. 

Skrevet (endret)
Sur sitron skrev (38 minutter siden):

den forhåndsvarslingen har vel ikke spilt noen som helt rolle for tiltalen? Hva skulle det i så fall være?

Han motsatte seg ikke arrest og han innrømmet jo det faktisk forholde som hadde skjedd natten før.

Hadde han stukket av, er jeg enig i at forhpndsvarslingen ville ha vært en skandale. men det gjorde han ikke.

Endret av pøbelsara
  • Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Sur sitron skrev (56 minutter siden):

Hva er «alt det medførte»? 
Var det mange samtaler? (Jeg mener for øvrig det er ganske normalt at politifolk snakker med folk, også folk de ønsker skal forstå at de kan ligge tynt an om de fortsetter i samme observerte spor.) 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Gjest Sur sitron
Skrevet
pøbelsara skrev (21 minutter siden):

den forhåndsvarslingen har vel ikke spilt noen som helt rolle for tiltalen? Hva skulle det i så fall være?

Han motsatte seg ikke arrest og han innrømmet jo det faktisk forholde som hadde skjedd natten før.

Hadde han stukket av, er jeg enig i at forhpndsvarslingen ville ha vært en skandale. men det gjorde han ikke.

Tja - ingen vet vel riktig hva som foregikk den halvtimen det er snakk om. 

Gjest Sur sitron
Skrevet
Kollontaj skrev (Akkurat nå):

Hva er «alt det medførte»? 
Var det mange samtaler? (Jeg mener for øvrig det er ganske normalt at politifolk snakker med folk, også folk de ønsker skal forstå at de kan ligge tynt an om de fortsetter i samme observerte spor.) 

Av mor som ringer og varsler ham - rykter om rydding. Krasja mobil og forsvunnet sim-kort. Det må ha vært en hektisk halvtime.

Ja, det er publisert flere samtaler med politiet. Søk det opp så finner du. 

Skrevet
pøbelsara skrev (25 minutter siden):

Han rakk å knuse mobilen/lete frem en allerede knust mobil, og fjerne sim-kort, da... Vi vet ikke om det resulterte i at noen beviser kom på avveie. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Sur sitron skrev (2 minutter siden):

Av mor som ringer og varsler ham - rykter om rydding. Krasja mobil og forsvunnet sim-kort. Det må ha vært en hektisk halvtime.

Ja, det er publisert flere samtaler med politiet. Søk det opp så finner du. 

Jeg finner bare en (såkalt forebyggende) samtale, kan du linke til de andre? 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Gjest Sur sitron
Skrevet
Kollontaj skrev (Akkurat nå):

Jeg finner bare en (såkalt forebyggende) samtale, kan du linke til de andre? 

Google: Marius samtaler politiet

Så får du opp noen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...