Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Krokenguri skrev (1 minutt siden):

På ingen måte. Kjenner en alkoholiker  som låner av venner hver mnd. Men betaler alltid for seg. Problemet  er at da er han jo tom for penger,  og låner på ny. Så vennene sa at han skulle slippe å betale, slik at han skulle slippe å låne neste mnd. En kollektiv enighet, for å hjelpe  han på rett vei. Problemet  var at da drakk han opp de pengene også. Og lånte på ny. Sånn har det  fungert i 30 år. Så de ga opp. Pengene går bare frem og tilbake. Så de taper ikke noe på å låne  de til han. 

Det er jo dessverre en ond sirkel. Moralen her er vel at man ikke skal låne penger til noen som er rusavhengig. Man bør generelt være forsiktig med å gi dem noe som helst økonomisk støtte. Finnes andre måter å hjelpe på.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Krokenguri skrev (Akkurat nå):

Du er ikke rik om du er prisgitt almisser. 

Det finnes en løsning, da. Han kan jo ta tak i eget liv og bli bedre. Klare seg selv. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rev. Revenge skrev (1 minutt siden):

Disse påstandene om at han lever et luksusliv per nå.

Jeg syns ikke det fremstår slik, når han ikke har egen inntekt bortsett fra den økonomiske bistanden fra opphavet. At han bruker merkevareklær er det mange andre som gjør. Det kan som Krokenguri nevner være gaver. Han hadde en bil til disposisjon, men med førerkortet inndratt er det lurt å ikke bruke den. Osv.

Du fikk svar i forrige innlegg, 

Hvis du mener de siste få måneder så mener jeg at de eneste grunnene til at han ikke reiser til utlandet (med diplomatpass), kjører luksusbiler og frekventerer restauranter/nattklubber er at han etterforskes for vold og voldtekter, at han har mistet kjøretillatelse, at han er/var i rusbehandling, ikke fordi økonomien hans har endret seg. Inntekten hans har i alle fall vært tilnærmet uendret i åresvis. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rev. Revenge skrev (10 minutter siden):

Du svarer ikke på spørsmålet mitt om hvor du tenker han skulle bodd, annet enn "et annet sted". Hvor mener du "et annet sted" er mer passende i den situasjonen som har oppstått?

Det siste stedet denne personen bør bo nå, er Skaugum. Han har misbrukt tilliten til å bo der, og er en sikkerhetrisiko mht rusvaner, kriminelle forbindelser, og utagerende adferd mot blant annet gardister.

Aller helst burde han vel ha tilhold på en behandlingsinstitusjon over lang tid, men en bopel langt unna rus- og festemiljø og doplangerne har vel foreldre/steforeldre råd til å sponse? Foreldrene har da full mulighet til å støtte ham, om han ikke bor oppi dem.

• Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (Akkurat nå):

Det finnes en løsning, da. Han kan jo ta tak i eget liv og bli bedre. Klare seg selv. 

Først må han bli rusfri, få en dom og sone. Så kan vi håpe han skjøtter seg etter det.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at kronprinsparet har latt ham bo i et hus de disponerer enn så lenge, men at noen i denne tråden faktisk argumenterer for at han bor i en bolig tilsvarende kommunale boliger og at han i realiteten lever under fattigdomsgrensen er jo hinsides all fornuft!

• Liker 7
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rev. Revenge skrev (Akkurat nå):

Først må han bli rusfri, få en dom og sone. Så kan vi håpe han skjøtter seg etter det.

Ja, selvsagt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (Akkurat nå):

Ja men da må han først igjennom rusbehandling  og få litt hjelp med diagnoser, tenker jeg. Han har jo klart seg selv og bodd selv. Det gikk til dundas. Så da må man nulle ut og ta tak i det. Problemet er jo at det skjer jo ikke. Om han ikke er innstilt på det selv, og bla kutter ut de kriminelle  vennene.  Noe han sa tydelig  i lydopptaket  at han ikke ville. Men vi får håpe at han har eller snart skjønner alvoret iht det han har rotet seg inn i. Og ikke ser andre løsninger  enn å ta imot hjelp. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (Akkurat nå):

Ja men da må han først igjennom rusbehandling  og få litt hjelp med diagnoser, tenker jeg. Han har jo klart seg selv og bodd selv. Det gikk til dundas. Så da må man nulle ut og ta tak i det. Problemet er jo at det skjer jo ikke. Om han ikke er innstilt på det selv, og bla kutter ut de kriminelle  vennene.  Noe han sa tydelig  i lydopptaket  at han ikke ville. Men vi får håpe at han har eller snart skjønner alvoret iht det han har rotet seg inn i. Og ikke ser andre løsninger  enn å ta imot hjelp. 

Får satse på at en fengselsopphold gir ham en aha-opplevelse. Sårt trengt.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villroses hage skrev (1 minutt siden):

Det siste stedet denne personen bør bo nå, er Skaugum. Han har misbrukt tilliten til å bo der, og er en sikkerhetrisiko mht rusvaner, kriminelle forbindelser, og utagerende adferd mot blant annet gardister.

Aller helst burde han vel ha tilhold på en behandlingsinstitusjon over lang tid, men en bopel langt unna rus- og festemiljø og doplangerne har vel foreldre/steforeldre råd til å sponse? Foreldrene har da full mulighet til å støtte ham, om han ikke bor oppi dem.

Dette er vi enige om. Hva årsaken er til at han ikke gjør det, vet vi vel ikke? Mulig han bor gratis hjemme i påvente av rettsak og dom, mens han mottar psykologisk bistand på stedet. Vet ikke, så det blir spekulasjon.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (1 minutt siden):

Håper jeg på også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (1 minutt siden):

Så lenge han klarer å holde seg unna kola-dagene. Dessverre mye rus i fengslene også.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rev. Revenge skrev (1 minutt siden):

Så lenge han klarer å holde seg unna kola-dagene. Dessverre mye rus i fengslene også.

Ja, jeg hører rykter om det. Nå vet jeg omtrent ingenting om rusmiljøet, men kan tenke meg at det ofte er sånn at man kjenner (til) hverandre? Ikke usannsynlig at MBH blir sittende i fengsel med noen som har en narkodom, og at det er vanskelig å komme seg bort fra det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rev. Revenge skrev (4 minutter siden):

Dette er vi enige om. Hva årsaken er til at han ikke gjør det, vet vi vel ikke? Mulig han bor gratis hjemme i påvente av rettsak og dom, mens han mottar psykologisk bistand på stedet. Vet ikke, så det blir spekulasjon.

Nei, vi vet faktisk ikke hvor han oppholder seg nå. For min del, håper jeg det ikke er på Skaugum. Heller et avsides sted hvor han mottar en form for støtte. Men, spekulasjoner det også.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (28 minutter siden):

Ja, jeg hører rykter om det. Nå vet jeg omtrent ingenting om rusmiljøet, men kan tenke meg at det ofte er sånn at man kjenner (til) hverandre? Ikke usannsynlig at MBH blir sittende i fengsel med noen som har en narkodom, og at det er vanskelig å komme seg bort fra det. 

Har dessverre noen bekjentskaper som viser til at det ikke er noe problem å skaffe narkotika sittende i fengsel, kriminalomsorgen klarer ikke å kontrollere at så ikke skjer selv i høysikkerhetsfengsler. En annen utfordring er som du viser til at de som soner på samme sted gjerne er en blanding av drapsmenn, vinningsforbrytere, overgrepsmenn, og narkomane. Hvorav seksualforbrytere stort sett er paria hakket over pedofile (som helst samles annet sted pga. risikoen for gjengjeldelse fra medinnsatte.) Her er MBH både rusmisbruker og seksualforbryter, så noen stor støtte vil han mest sannsynlig ikke møte i fengsel med mindre han faktisk ønsker å gjøre endringer.

Ut fra min kjennskap, da.

Endret av Rev. Revenge
forbehold
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pås skrev (22 minutter siden):

Jeg skjønner at kronprinsparet har latt ham bo i et hus de disponerer enn så lenge, men at noen i denne tråden faktisk argumenterer for at han bor i en bolig tilsvarende kommunale boliger og at han i realiteten lever under fattigdomsgrensen er jo hinsides all fornuft!

Iht bygda standard  så . Jeg satte der opp mot standard her. For oss er slike boliger som marius bor i overpriset iht standard  i byen. Prisen avgjøres ikke nødvendigvis  av standard men også beliggenhet.  Så en slik bygning i oslo området kan ligge over 10 mill mens her går de for under 2, netopp fordi det ikke er en høy standard.  Sett opp mot å bo trangt i blokk i byen, så skjønner  jeg at det kan se flott ut å bo sånn.i min verden er det en gammel  bygning. Og ikke de4 man trakter etter iht kjøp av bolig. 

Inntekten som er oppgitt, så tjener han under fattigdomsgrensen og du er ikke rik, om du er prisgitt almisser og ikke eier nåla i veggen. Nå vet jeg ikke hvor mye han eier  men formue på 2 mill er iallefall borte fra ligningen hans.  Han var rik når han hadde den formuen, nå da de er borte er han ikke rik lengre. 

Han kan leve litt rikere pga rike foreldre, enn andre med hans inntekt. Men  å låne ting å være prisgitt å bli gitt ting, så er du ikke en rik person

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Zeniora skrev (1 time siden):

Vet at hun (MM) var alenemor. Men at hun var ufør, er helt nytt for meg. Og hun er jo ikke ufør nå.. 

Nei, hun er ikke ufør nå, vet ikke om man kan bli det som kongelig egentlig.  Men hun har jo en alvorlig diagnose, så det kan jo være at hun ikke hadde kunnet være i jobb om hun var vanlig arbeidstaker. VET ikke det, men diagnosen virker å prege livet hennes mye. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rev. Revenge skrev (1 time siden):

Han bor i eget hus på Skaugum, men har ingen tillatelse til å oppholde seg i kronprinsparets bolig, ettersom jeg har forstått.

Hvor finner man dokumentasjon for dette?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (11 minutter siden):

Nei, hun er ikke ufør nå, vet ikke om man kan bli det som kongelig egentlig.  Men hun har jo en alvorlig diagnose, så det kan jo være at hun ikke hadde kunnet være i jobb om hun var vanlig arbeidstaker. VET ikke det, men diagnosen virker å prege livet hennes mye. 

Jeg tenker meg at det er verre på flere måter å være kroniker som alenemor på en normal lønning, enn som kronprinsesse og kona til kronprins Haakon. Er flere ting hun slipper å bekymre seg for, slik som økonomi f.eks. Hun slipper å være urolig for at barna hennes ikke skal få det de trenger. Hun har tilgang på god, øyeblikkelig helsehjelp. Alle disse tingene bidrar nok til at hun orker mer enn hun ellers kanskje ville gjort. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...