Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Freydis skrev (5 minutter siden):

Hvorfor kan man ikke stille spørsmål om det?

Jeg syns jeg ser at MM føler et sterkt behov for å skrive et "brev" til folket fordi hun er strålende fornøyd med situasjonen som var dengang.

Ikke alt hun har gjort i årenes løp har vært smarte valg, men det brevet var nok skrevet av en særs frustrert dame med en sønn som tydeligvis ikke var helt i vater dengang heller. Og verre har det blitt med ham.

Endret av Rev. Revenge
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rev. Revenge skrev (Akkurat nå):

Jeg syns jeg ser at MM føler et sterkt behov for å skrive et "brev" til folket fordi hun er strålende fornøyd med situasjonen som var dengang.

Ja, det er jeg sikker på - men det er vel lov å stille spørsmål ved det?

Det blir bare mer og mer håpløst å delta i en diskusjon hvor landets kronprinsesse stakkarsliggjøres på en måte jeg er sikker på at hun ikke ønsker selv. 

Er det en person i kongefamilien som kan vise folk hvor skapet skal stå så må det være henne. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rev. Revenge skrev (3 minutter siden):

Hva kan være en grunn til at hun skrev brevet? Og hva ønsket hun å oppnå med det? Hvis vi skal spekulere

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TigerK skrev (Akkurat nå):

Hva kan være en grunn til at hun skrev brevet? Og hva ønsket hun å oppnå med det? Hvis vi skal spekulere

Ja, jeg lurer oppriktig på det - men det er visst som å banne i kirken. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freydis skrev (Akkurat nå):

Ja, det er jeg sikker på - men det er vel lov å stille spørsmål ved det?

Det blir bare mer og mer håpløst å delta i en diskusjon hvor landets kronprinsesse stakkarsliggjøres på en måte jeg er sikker på at hun ikke ønsker selv. 

Er det en person i kongefamilien som kan vise folk hvor skapet skal stå så må det være henne. 

Hun blir absolutt ikke stakkarsliggjort. I hvert fall ikke i denne tråden. Hun gis så mye makt at hun nesten har mer makt enn kongen selv.

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TigerK skrev (3 minutter siden):

Kan du ikke bare lese innlegget jeg skrev? Det står litt mer der enn det du siterer.

Endret av Rev. Revenge
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rev. Revenge skrev (Akkurat nå):

Hun blir absolutt ikke stakkarsliggjort. I hvert fall ikke i denne tråden. Hun gis så mye makt at hun nesten har mer makt enn kongen selv.

Jo, det blir hun. 
Stiller man spørsmål ved hennes handlinger så blir mann sablet ned med "Du som mor må forstå..." osv .... "Hun har det så vanskelig .." 

Kunne limt inn alle kommentarene jeg har fått - men det har jeg hverken tid eller lyst til. 

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøbelsara skrev (6 timer siden):

Nemlig. Ikke jeg heller. Hans track record gjør at jeg glatt tror på at han slenger mora si under bussen, han tar jo overhodet ikke ansvar for noe annet, heller. 

Men igjen, som du selv sier; dette vet vi jo ikke. Det er like sannsynlig at han kaster mora under bussen som at det var hun som faktisk ødela den mobilen. Litt vond tanke for mange, men høyst aktuelt. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper MBH har vært et problembarn lenge, og at det har vært vanskelig for MM å vite hva som har vært riktig for å hjelpe han på rett spor. Så da har hun tilsynelatende valgt å "tie ihjel" problemene, ved å sikre seg at pressen ikke skriver om han (siden hun spesifikt ber dem la han være i fred, og ikke også de to andre barna, verken i dette brevet eller senere), og ved å rette en pekefinger mot de som har kommet med velmente råd i MBHs oppvekst. Er nok en form for forsvarsmekanisme, og jeg har selv vært borti slike foreldre. Ingen velmente råd fra andre klasseforeldre eller pedagoger har vært interessante å følge opp. Vet selvsagt ikke hva kronprinsparet har gjort og ikke, men det de evt har gjort, har tydeligvis ikke fungert. Denne "tie ihjel problemene"-taktikken, ser vi jo når vi leser om at to av hans ekser har vært i kontakt med kronprinsparet uten nevneverdig respons, eller uten nevneverdig endring og/eller hjelpetiltak for MBH. Man ser også taktikken i hvordan de håndterer saken ellers etter at det kom ut i media. Så nei, hun har nok ikke vært strålende fornøyd, og hun har nok hatt det vanskelig. Men tror hun har gjort både seg selv og Marius en bjørnetjenste hvis mine tolkninger er riktige. Det trenger de derimot ikke å være.

• Liker 16
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rebella81 skrev (3 minutter siden):

Men igjen, som du selv sier; dette vet vi jo ikke. Det er like sannsynlig at han kaster mora under bussen som at det var hun som faktisk ødela den mobilen. Litt vond tanke for mange, men høyst aktuelt. 

Jeg tenker likevel det er mer sannsynlig at han lyver enn at hun har herpa mobilen og rappa sim-kortet. Han er tross alt en utspekulert, slu type.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (47 minutter siden):

Takk , da har jeg forstått det riktig. 

Det ligger da ingen trusler der slik jeg leser det? 

Helt enig. Det er en henstilling, en oppfordring, en bønn, men det er selvfølgelig ikke noen trusler.

Noen i tråden mener dessuten at pressen har latt være å skrive om MBH pga dette brevet, men det er selvsagt heller ikke sant. De har ikke skrevet om problemene hans fordi det anses som private forhold, og det er faktisk ikke lov å skrive om private forhold. Det følger direkte av loven, og i tillegg har redaktørene bekreftet det. Det finnes likevel en del brukere i tråden som mener å vite bedre.

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rebella81 skrev (8 minutter siden):

nei, det er ikke like sannsynlig. Det er vesentlig mer sannsynlig at han lyver, enn at hun knuser gamle telefoner. Åpenbart.

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nooni skrev (5 timer siden):

Stakkar, stakkar MM. 

MM er en kvinne som har visst at sønnen banker kjærestene sine uten at hun gjorde noe som helst annet enn å dekke over det. 

Det er ikke synd i MM.

Endret av Purple Basil
  • Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rev. Revenge skrev (43 minutter siden):

Hvordan kan du stille spørsmål ved det, når hun deler et brev til folket der hun ber om at sønnen får fred?

Også var det jo egentlig sønnen hennes som helst skulle latt folk være i fred… 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (4 minutter siden):

Helt enig. Det er en henstilling, en oppfordring, en bønn, men det er selvfølgelig ikke noen trusler.

Noen i tråden mener dessuten at pressen har latt være å skrive om MBH pga dette brevet, men det er selvsagt heller ikke sant. De har ikke skrevet om problemene hans fordi det anses som private forhold, og det er faktisk ikke lov å skrive om private forhold. Det følger direkte av loven, og i tillegg har redaktørene bekreftet det. Det finnes likevel en del brukere i tråden som mener å vite bedre.

Likevel leser man da påfallende ofte om andre kjendisers brølere de gjør ute i samfunnet. Mens MBH ikke har blitt nevnt (før nå). Selv om dette har pågått i åresvis. Så bittelitt skjermet har han likevel blitt. 

• Liker 10
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (1 minutt siden):

Likevel leser man da påfallende ofte om andre kjendisers brølere de gjør ute i samfunnet. Mens MBH ikke har blitt nevnt (før nå). Selv om dette har pågått i åresvis. Så bittelitt skjermet har han likevel blitt. 

Da må du ta noen konkrete eksempler. For det kommer lirt an på

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Krokenguri skrev (1 minutt siden):

Da må du ta noen konkrete eksempler. For det kommer lirt an på

Bildet til SE og Nora for eksempel. Så har vi f.eks Kristian Valens brølere, Bernt Hulsker, Atle Antonsen. For å nevnte noen. Disse har ikke banket opp noen, men de har dummet seg kraftig ut. Det har jo tydeligvis florert av både rykter og bevis for at MBH har opptrådt som en jækla bajas lenge, men ingen har nevnt det. Hvorfor? Mest sannsynlig fordi han er sønnen til kronprinsessen.

• Liker 11
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freydis skrev (22 minutter siden):

Jo, det blir hun. 
Stiller man spørsmål ved hennes handlinger så blir mann sablet ned med "Du som mor må forstå..." osv .... "Hun har det så vanskelig .." 

Kunne limt inn alle kommentarene jeg har fått - men det har jeg hverken tid eller lyst til. 

Det du nevner har jeg faktisk ikke bitt meg merke i, fint om du viser til eksempler. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (11 minutter siden):

Gjør man det? Pleier Se og hør å skrive om kjendisers narkobruk og diagnoser, når de ikke deler dem selv?

Eksempel på slike overtramp?

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (2 minutter siden):

Bildet til SE og Nora for eksempel. Så har vi f.eks Kristian Valens brølere, Bernt Hulsker, Atle Antonsen. For å nevnte noen. Disse har ikke banket opp noen, men de har dummet seg kraftig ut. Det har jo tydeligvis florert av både rykter og bevis for at MBH har opptrådt som en jækla bajas lenge, men ingen har nevnt det. Hvorfor? Mest sannsynlig fordi han er sønnen til kronprinsessen.

Mest sannsynlig. Det er jo det politiet også sier i en samtale med MBH « fordi du er den du er»

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...