Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

TigerK skrev (Akkurat nå):

Lurer på om moren hans (kronprinsessen), som kjørte ham til pågripelsen, reagerte på eller kommenterte at han ved et uhell hadde tatt med seg feil mobil…

Nei, merkelig at ingen av dem merket det - ei heller at det manglet SIM-kort.  

• Liker 10
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men dette vet vi ingenting om.  Vi vet ikke om hun så hvilken telefon han hadde med. Ingen vet hvem som så at at han ga fra seg telefonen, eller hva moren evt sa når han gjorde det - hvis hun så det. 

Endret av pøbelsara
  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang denne mobilen og det Marius sa. For alt vi vet kan han ha tatt mobilen med seg på badet og ødelagt den/fjernet sim-kort der. Det MÅ ikke være MM som var alene med den mens han dusjet. Spekulasjon selvsagt, poenget er bare at vi ikke vet om hun i det hele tatt hadde hatt mulighet til å ødelegge den, de var jo ikke sammen mens han dusjet. Da kunne han jo fort ha ødelagt den, han også.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (2 minutter siden):

Ang denne mobilen og det Marius sa. For alt vi vet kan han ha tatt mobilen med seg på badet og ødelagt den/fjernet sim-kort der. Det MÅ ikke være MM som var alene med den mens han dusjet. Spekulasjon selvsagt, poenget er bare at vi ikke vet om hun i det hele tatt hadde hatt mulighet til å ødelegge den, de var jo ikke sammen mens han dusjet. Da kunne han jo fort ha ødelagt den, han også.

jepp. Og dette vet vi ikke - og da blir det helt merkelig å skulle spekulere om det. Og merkelig at MBH plutselig er troverdig om akkurat dette, når han lyver og prøver å lure seg unna absolutt alt annet han er anklaget for.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (4 minutter siden):

Det som iallefall er sikkert er at de har brukt en kilde som ikke kan bekrefte eller avkrefte noe som helst. Og lager artikkel  som lagee spekulasjoner. 

Hele konteksten i samtalen  i avhøret mangler og en seting er tatt ut. I tillegg er det skjult kilde, uten kildehenvisninger som sier noe om hvilke posisjon denne personen har, og hva kilden bruken kommer fra. Så i bunn og grunn kan vi ikke engang vite om dette er sagt engang. 

Ofte med slik skjult kilde , står det feks at de har lest dokumenter  etc, men kan ikke huske å sett noen slik informasjon heller.  

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

pøbelsara skrev (Akkurat nå):

jepp. Og dette vet vi ikke - og da blir det helt merkelig å skulle spekulere om det. Og merkelig at MBH plutselig er troverdig om akkurat dette, når han lyver og prøver å lure seg unna absolutt alt annet han er anklaget for.

Nei, vi vet jo ikke. Vi vet ikke engang om det var bruksmobilen han leverte fra seg, og ikke en gammel, ødelagt en, som allerede manglet SIM. Det hadde jo i så fall vært det "lureste" siden han trengte å slette bevis, og sikkert bruker nettopp mobilen til å gjøre det.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (Akkurat nå):

😆

Jeg stoler som sagt ikke på noe av det MBH sier😅

Nemlig. Ikke jeg heller. Hans track record gjør at jeg glatt tror på at han slenger mora si under bussen, han tar jo overhodet ikke ansvar for noe annet, heller. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (1 minutt siden):

Det som iallefall er sikkert er at de har brukt en kilde som ikke kan bekrefte eller avkrefte noe som helst. Og lager artikkel  som lagee spekulasjoner. 

Hele konteksten i samtalen  i avhøret mangler og en seting er tatt ut. I tillegg er det skjult kilde, uten kildehenvisninger som sier noe om hvilke posisjon denne personen har, og hva kilden bruken kommer fra. Så i bunn og grunn kan vi ikke engang vite om dette er sagt engang. 

Ofte med slik skjult kilde , står det feks at de har lest dokumenter  etc, men kan ikke huske å sett noen slik informasjon heller.  

Mhm. Og da blir det vanskelig å konkludere med det ene eller det andre.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TigerK skrev (43 minutter siden):

Kronprinsessen hadde i tillegg varslet ham om den forestående pågripelsen via mobil før hun dro av gårde for å rydde og bade sønnen sin. 

Ja det er mange patetiske bortforklaring i denne tråden

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøbelsara skrev (Akkurat nå):

Nemlig. Ikke jeg heller. Hans track record gjør at jeg glatt tror på at han slenger mora si under bussen, han tar jo overhodet ikke ansvar for noe annet, heller. 

Så drittsekk tror jeg faktisk han er, så, ja.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (Akkurat nå):

Så drittsekk tror jeg faktisk han er, så, ja.

jepp, jeg også.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (5 minutter siden):

😆

Jeg stoler som sagt ikke på noe av det MBH sier😅

pøbelsara skrev (2 minutter siden):

Da er vi tre om dette:hallo:

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krokenguri skrev (11 minutter siden):

Det du henviser til er ikke noe han har sagt i avhør. Men at da de ringte  han, var tlf i orden. I typ han kunne svare dem på den

Ja, telefonen fungerte helt fint da. Og han har ingen forklaring på hvorfor den ikke fungerte etterpå. Annet enn at moren hadde vært og ryddet. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøbelsara skrev (7 minutter siden):

Det samme tenker jeg 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freydis skrev (14 minutter siden):

Ja, telefonen fungerte helt fint da. Og han har ingen forklaring på hvorfor den ikke fungerte etterpå. Annet enn at moren hadde vært og ryddet. 

Det kan også være at han har fått beskjed av advokat å si det. "Ingen kommentar/husker ikke"-svar er ikke uvanlig når man prøver å sette opp et forsvar.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
PusheenPusheen skrev (6 minutter siden):

Det kan også være at han har fått beskjed av advokat å si det. "Ingen kommentar/husker ikke"-svar er ikke uvanlig når man prøver å sette opp et forsvar.

Dette tror jeg er riktig. Det beste forsvar er å nekte for at man har gjort noe. Også når det gjelder sim kortet.
Tror ikke at han med overlegg har prøvd å beskylde MM. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Junijulia skrev (1 minutt siden):

Dette tror jeg er riktig. Det beste forsvar er å nekte for at man har gjort noe. Også når det gjelder sim kortet.
Tror ikke at han med overlegg har prøvd å beskylde MM. 

Jeg håper ikke det. Det må ha gjort utrolig vondt for MM uansett, om ikke mer hvis det var med overlegg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt avsporing her nå, men, er det noen måte å finne ut hvor mange mennesker som er inne å leser tråder/innlegg i forumet? Da tenker jeg ikke på brukere som er logget inn, eller reaksjoner på enkelte innlegg. Siden forumet er åpent for hele Norge (og hele verden for så vidt) så kan man jo potensielt nå et stort publikum med de meninger, holdninger og budskap man legger ut. 

Når det er sagt, så har blant annet Oddvar Stenstrøm vært tydelig på at det er MYE norsk presse sitter på av «rykter» som de ikke har fått godt nok stadfestet til å skrive om det. Informasjon som han sier er «langt mer alvorlig» enn det som har kommet fram til nå» (medio november i fjor). Og ikke bare om Marius Borg Høiby slik jeg tolker ham. Kan være en god ide og ikke plante flagget sitt for lang inn på en bestemt banehalvdel, før man har fått tilgang til all tilgjengelig informasjon. For oss alle. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...