Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

pop up bruker skrev (1 time siden):

Marius er en serieovergriper. Ikke noe tvil om det nå. Jeg lurer på hvor mange saker som dessverre ikke kommer til å bli avdekket, men også hvor mange flere vi har i vente som vil bli avdekket. 

Politiet har nok avdekket mange flere. Det kan man lese seg til i artikkelen Se og Hør publiserte idag.

Fy fader for en syk fyr. Bare tanken på at han skulle hatt overgrepsmateriale av meg på sin PC og mobil - muligens delt med flere "venner" får det til å gå kaldt nedover ryggen. 

Og han skulle liksom bli frisk av noen uker på britisk luksus-rehab? 

• Liker 35
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sarah93 skrev (5 minutter siden):

Lurer uansett på hvor dette kvinnehatet til Marius kommer fra. Det er bare en av de fornærmede i saken som var menn - og drapstrusselen var motivert av sjalusi og forholdet til en kvinne. Disse overgrepene virker først og fremst å skyldes et ønske om håne offeret - med tanke på typen kontakt, filming osv. Det er så klart lettere å slå noen som er mindre enn seg, men det er vanskelig å forstå denne kvinneforakten, hva den bunner i. Ikke veldig kult å slå andre menn heller, men det ville vært noe mindre grenseoverskridende. En del drapsmenn i fengsel er veldig stolte av at de aldri har slått kvinner.

Ja man kan begynne å lure. Det er veldig veldig trist at Marius har så liten respekt for kvinner. Det er veldig veldig…

• Liker 13
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TigerK skrev (4 minutter siden):

Jeg har fulgt denne debatten en stund, og har observert at «rykter» og løse påstander som ikke kan bekreftes blir luket ut raskt. Ofte er disse ryktene til MBH disfavør. Jeg mener at det er like viktig å luke ut rykter som er i hans favør også. Er det slik at det er bekreftet at han har vært i rusbehandling, eventuelt hvor eller hvor lenge? Eller er det bare en spekulasjon som har fått satt seg som «fakta» fordi det er til fordel for MBH?

Vi vet bare at han reiste over med kronprinsparet. Så ble det skrevet om brudd på besøksforbud og at han hadde kontaktet et av sine offer (som senere fikk besøksforbudet trukket). Om han har gått tilbake etter dette avbruddet er det vel kun de nærmeste som vet noe om. 

Dersom det stemmer så har han vært i behandling i en ukes tid. Offisielt så var han vel i behandling til han kom tilbake til Norge (for noen uker siden)

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freydis skrev (16 minutter siden):

Vi vet bare at han reiste over med kronprinsparet. Så ble det skrevet om brudd på besøksforbud og at han hadde kontaktet et av sine offer (som senere fikk besøksforbudet trukket). Om han har gått tilbake etter dette avbruddet er det vel kun de nærmeste som vet noe om. 

Dersom det stemmer så har han vært i behandling i en ukes tid. Offisielt så var han vel i behandling til han kom tilbake til Norge (for noen uker siden)

Og rett tilbake på fest med ny dame på armen. Håper det er fornøydgaranti på den behandlingen. 

• Liker 19
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes politiets håndtering av denne saken er under enhver kritikk.

De lar MBH få tid til å knuse mobilen og fjerne sim kortet.
De er klar over at han omgås kriminelle og bruker kokain.
De har forebyggende samtaler med begrunnelsen fordi «du er den du er»

Er det fortsatt noen som tror på likhet for loven?

• Liker 34
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TigerK skrev (46 minutter siden):

Takket være Se&Hør har man nå mulighet til å få stoppet en aggressiv, utagerende kvinnemishandler og voldtektsmann. De som er sinte og oppskjørtet bør kanalisere dette i riktig retning. Det er kun en som har ansvaret for det disse kvinnene nå opplever, og det er Marius Borg Høiby. 

Tuller du med meg nå? Takket være det første oferet som tok kontakt med politiet mener du vel?!? Se og Hør er mer trolig ansvarlig for å skreme ofre fra å stå frem, vi vet jo at det er ofre som er funet og opplever Se og Hør belastene. Så det er åpenbart at faren for å bli uthengt av Se og Hør gjør det vanskeligere å kontakte politie.... Om vennina mi fortalte meg at noen hadde forgrepe seg på henne, tror jeg ikke jeg hadde rådet henne til å anmelde om det bettyde hun ble frit vilt for alle som ønsket litt underholdning. 

Marius har ansvar for det han gjør. Akurat som at Se og Hør har ansvar for det de gjør.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Junijulia skrev (5 minutter siden):

Man kan jo bare lure på hvor mye narko som er oppbevart der opp gjennom årene. Bare et moderat beslag på 100 gram kokain for de som blir tatt for smugling på flyplassen i Norge gir minst ett år ubetinget fengselsstraff. 

• Liker 19
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nymerïa skrev (1 time siden):

I utgangspunktet så tenker jeg at det er faktisk mulig at én person i en familie er et utskudd og oppfører seg på en måte som resten ikke kan gå god for.

Men da vil jo de andre ha et behov for å distansere seg og gå ut og si "Dette er ikke sånn han ble oppdratt og det er ikke i tråd med våre verdier". Som for eksempel moren til David Toska som det ble linket til tidligere. Når derimot kongefamilien ikke later til å ha et problem med dette og kun tenker på å beskytte han, ikke sitt eget omdømme, så mistenker jeg at de ikke synes dette i seg selv er så drøyt. De vil bare ikke at det skal skrives om det. De hadde levd helt fint med å fortsette å dra med seg serieovergriperen i gallamiddager og å bidra til at han fortsatte med denne oppførselen resten av livet. At de selv tilrettela for at han hadde fri tilgang på offer ser det ikke ut som om de har tenkt over.

Nettopp. Takk for at du satte ord på dette, som etter mitt syn viser at kronprinsparet overhodet ikke er egnet til å ta over som regenter. Jeg stiller også spørsmål ved hvor kong Harald har vært oppi alt dette. Er det INGEN som har evnet å gjøre det eneste rette og sette ned foten her?

• Liker 25
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TigerK skrev (57 minutter siden):

Takket være Se&Hør har man nå mulighet til å få stoppet en aggressiv, utagerende kvinnemishandler og voldtektsmann. De som er sinte og oppskjørtet bør kanalisere dette i riktig retning. Det er kun en som har ansvaret for det disse kvinnene nå opplever, og det er Marius Borg Høiby. 

👏👏👏 Kun en gjerningspersonen, Marius Borg Høiby, men jeg mener kronprinsparet har vært "enablere" og, som jeg har skrevet mange ganger før, må ut og ta avstand fra alt dette. Samtidig som de må slutte å sy puter under armene på "gutten"

• Liker 18
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sarah93 skrev (52 minutter siden):

Lurer uansett på hvor dette kvinnehatet til Marius kommer fra. Det er bare en av de fornærmede i saken som var menn - og drapstrusselen var motivert av sjalusi og forholdet til en kvinne. Disse overgrepene virker først og fremst å skyldes et ønske om håne offeret - med tanke på typen kontakt, filming osv. Det er så klart lettere å slå noen som er mindre enn seg, men det er vanskelig å forstå denne kvinneforakten, hva den bunner i. Ikke veldig kult å slå andre menn heller, men det ville vært noe mindre grenseoverskridende. En del drapsmenn i fengsel er veldig stolte av at de aldri har slått kvinner.

Enig..

Jeg har jobbet endel i tung psykiatri , på avdelinger der pas med akutt psykose , utagering etc kommer. 
utelukkende ser jeg et enormt filter det er hos omtrent samtlige , mot å slå kvinner, og i det hele tatt hevnede seg aggressivt til kvinner.. tross ekstrem rus, klin psykose så er det ikke kvinnelige ansatte som det forsøkes utageres mot. Det sier litt ….

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Junijulia skrev (11 minutter siden):

Da er det ironisk at i moren hans sitt klagebrev til pressen vil hun at han skal behandles som alle andre og få leve sitt liv i fred fra medias og folk forventninger. 

• Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frømiks skrev (2 minutter siden):

Nettopp. Takk for at du satte ord på dette, som etter mitt syn viser at kronprinsparet overhodet ikke er egnet til å ta over som regenter. Jeg stiller også spørsmål ved hvor kong Harald har vært oppi alt dette. Er det INGEN som har evnet å gjøre det eneste rette og sette ned foten her?

Jeg synes spørsmålet er på sin plass. Synes han kongefamilien kan være bekjent av dette eller skal vi kunne forvente bedre?

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (1 time siden):

Nei, dette virker mer og mer komplekst. Oppholdet i London er ihht ryktebørsen en rusrehabilitering. Slik jeg ser det så er rus helt sekundært her. Godt mulig han blir værre når han ruser seg, men de voldelige tendensene og overgrepene - det er ikke noe man gjør FORDI man ruser seg. 

Vet ikke helt hva slags hjelp kronprinsparet tenker at en serieovergriper trenger. De aller fleste serieovergripere har en brist i personligheten som ikke kan behandles. 

Et par ukers opphold for å få en pause fra rus gjør neppe noenting for MBH. 

Jeg forstår heller ikke hvordan de skal kunne omgås han videre. Saken har begynt å bli svært alvorlig over svært lang tid. 

Gode betraktninger 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nymerïa skrev (9 minutter siden):

Jeg synes spørsmålet er på sin plass. Synes han kongefamilien kan være bekjent av dette eller skal vi kunne forvente bedre?

Som foreldre har Håkon og Mette Marit mer ansvar og det er nok ikke sikkert  kongen var klar over ting før det kom ut i media slik som vi vet at Håkon og Mette Marit var. Likevel synes jeg Kongen snakket veldig generelt når han uttalte seg i året med kongefamilien og han tok ikke avstand.

• Liker 7
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruR skrev (7 minutter siden):

Som foreldre har Håkon og Mette Marit mer ansvar og det er nok ikke sikkert  kongen var klar over ting før det kom ut i media slik som vi vet at Håkon og Mette Marit var. Likevel synes jeg Kongen snakket veldig generelt når han uttalte seg i året med kongefamilien og han tok ikke avstand.

Kronprinsparet har mer ansvar for Marius, men Kongen har ansvaret for kongehuset. Systemet er laget sånn at dette er et hierarki. Så lenge han ikke foretar seg noe, så mener han jo faktisk at vi ikke skal kunne forvente mer enn dette. Og at det ikke er et problem for omdømmet. Eller at omdømme er en så underordnet sak at det ikke er så farlig om det ryker.

• Liker 18
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rebella81 skrev (6 timer siden):

Jeg sier ikke at du mener det følgende jeg skal skrive nå, men siterer deg og kommenterer på generelt nivå; 

Nå er det viktigere enn viktigst å ikke havne på det nivået at det er Se og Hør som skal tas. At det er «Uffe som rider igjen» og håning av «sensasjonsjournalistikk». Tunga rett i munnen nå; dette er en skremmende ung mann med en særdeles destruktiv og farlig personlighet, og han tilhører en svært mektig familie som er født og inngifta til å skulle motta massive privilegier, noe som igjen forfordeler dette mennesket via denne kongehus-installasjonen. Dette er ikke hvermannsen, dette er allmennhetens rett til å få vite hva det er som egentlig skjer. At Linni Meister blir nevnt med navn er selvfølgelig synd, men da deler hun skjebne med flere av de andre ofrene. For det er mange av dem nå.  Ære være Se og Hør som ikke klør noen rygger her, de skulle hatt en hederspris.

Selvfølgelig både kan og bør Se og Hør kritiseres her. Ingenting kan forsvare slikt lavmål der de legger ut klikkåte i forkant og deretter kliner fornærmede utover sidene. Den som fortjener en "hederspris", er kvinnen som varslet politiet om voldshendelsen i august-24.

Endret av ~ Ada ~
  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
~ Ada ~ skrev (25 minutter siden):

Selvfølgelig både kan og bør Se og Hør kritiseres her. Ingenting kan forsvare slikt lavmål der de legger ut klikkåte i forkant og deretter kliner fornærmede utover sidene. Den som fortjener en "hederspris", er kvinnen som varslet politiet om voldshendelsen i august-24.

Den fornærmede i denne saken som er navngitt setter sikkert like stor pris på å bli diskutert opp og i mente i denne tråden, på lik linje som alle andre ofrene i saken. Det er fint at man har diskusjonsfora der man kan spy ut det ene og den andre uten å tenke på personvernet til de som diskuteres eller er involvert. Akkurat denne historien er ingen hemmelighet, og dette har jo folk visst om lenge. Alt er ikke slik det fremkommer i Se&H, selv om den er Bibelen for mange i tråden her 🤷‍♀️

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kongeparet, stebesteforeldrene til MBH, kan vel ikke lastes for utviklingen hans eller for ikke å ha fanget opp, eller grepet inn når oppførsel, rus, vold og omgangskrets har gått helt feil vei. Noe har de sikkert sett gjennom årene, men ikke hatt "makt" eller fått lov til eller gehør for å korrigere.

Moren, faren, mormoren og stefaren har vært tett på, og tydeligvis ikke tatt opp kampen tilstrekkelig (eventuelt feilet tragisk) underveis i oppdragelsen. Uvisst hvilen veiledning, krav, grensesetting og konsekvenser opp mot privilegier osv som har vært  brukt. Uansett har de mislykkes fullstendig i å hjelpe gutten, nå voksen til å bli et anstendig menneske. MBH har selvsagt ansvar for egen utvikling og handlinger. Selv barn fra helt håpløst dysfunksjonelle hjem, kan ta tak og bli bra folk.

Det eneste kongeparet kunne ha gjort, var å nekte å godta sønnens valg av ektefelle. Det gjorde de forståelig nok ikke, men de forsøkte visst å hindre forbindelsen.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...