Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Det er klart at ingen foreldre har noen garanti for hvordan barna utvikler seg, unsett hvor bra utgangspunktet har vært.

Imidlertid var utgangspunktet alt annet en bra fra starten av når det gjelder MBH.

• Liker 11
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare et lite apropos til hvor lett påvirkelig man kan være i overgangen fra ungdom til ung voksen og hvor fatalt det kan være å bli " plantet " i feil miljø, selv om intensjonene sikkert var gode.

Å være ung mann i et miljø der langt eldre menn åpner dører inn til et jet-set liv som også inkluderer rus og kriminelle " venner" med stort nettverk ... det er kanskje ikke rart det endte som det gjorde. 

https://www.dagbladet.no/nyheter/pappas-gamle-kompis-hyller-marius/81868946

Det er mange eksempler på norske ungdommer som drar, eller blir sendt utenlands for å ta utdanning, få arbeidserfaring eller videreutvikle et talent, men som kommer inn i et miljø med rus som ødelegger alt du var i ferd med å bygge opp, og som setter varige spor.( noen husker sikkert Tennistalentet og norgesmester Morten Rønneberg ).

Og ny aktualitet i dag med fersk artikkel om MBH-vennenes liv og hva de bedriver tiden med mens han er på rehab, bl annet det lovende fotballtalentet fra Buskerud som havnet i feil miljø ung alder 

https://www.dagbladet.no/nyheter/hoiby-vennenes-narko-nettverk/82032010

Endret av DittHåp
  • Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare apropos det å få hjelp. Jeg ble helt satt ut da jeg leste prins Harrys selvbiografi og han skrev at verken han eller William fikk noe oppfølgling etter Dianas død. De ble bare sendt tilbake på skolen rett etter.
Jeg hadde virkelig trodd at de hadde fått masse oppfølging etter en så traumatisk opplevelse, men nope!
Kanskje det sitter ekstra langt inne hos kongelige?

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for grove personangrep, store mengder brukerdebatt og spekulasjoner som er så alvorlige brudd at tråden nå blir stengt for en periode.

Forumansvarlig

• Liker 5
  • Hjerte 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.nettavisen.no/nyheter/politiet-endret-siktelsen-mot-marius-borg-hoiby-pa-grunn-av-samboerskap/s/5-95-2156158

Sitat

Nettavisen får videre opplyst at politiet mener han skal ha utsatt kvinnen for følgende handlinger over tid:

• Lugging.
  • Slag.
  • Kvelertak.
  • Spytting i ansiktet.
  • Dytting.

Fining, denne Lille Marius. 

• Liker 22
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

trønder skrev (44 minutter siden):

Og dette er den absolutte dealbreakeren for meg. Kronprinsparet kan bare dømmes ut fra det som er innenfor deres kontroll. MBHs oppførsel og omgangskrets er utenfor deres kontroll, samarbeide med Politiet og rettsvesen er innenfor deres kontroll.

Jeg vil ikke ha en konge som ikke mener det er en selvfølge å hjelpe Politiet. Dette har gått for langt, jeg har ingen tillit eller respekt for kronprinsparet lenger. Og hvis Kong Harald er klar i hodet så synes jeg ikke han er unnskyldt heller. Han burde si klart og tydelig at han forventer at alle i familien bistår Politiet med å løse en alvorlig kriminalsak.

Endret av Nymerïa
  • Liker 32
  • Hjerte 4
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nymerïa skrev (4 minutter siden):

Og dette er den absolutte dealbreakeren for meg. Kronprinsparet kan bare dømmes ut fra det som er innenfor deres kontroll. MBHs oppførsel og omgangskrets er utenfor deres kontroll, samarbeide med Politiet og rettsvesen er innenfor deres kontroll.

Jeg vil ikke ha en konge som ikke mener det er en selvfølge å hjelpe Politiet. Dette har gått for langt, jeg har ingen tillit eller respekt for kronprinsparet lenger. Og hvis kongen er klar i hodet så synes jeg ikke han er unnskyldt heller. Han burde si klart og tydelig at han forventer at alle i familien bistår Politiet med å løse en alvorlig kriminalsak.

Det er akkurat dette. Man mister fullstendig tillit til dem.

• Liker 21
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nymerïa skrev (1 minutt siden):

Jeg vil ikke ha en konge som ikke mener det er en selvfølge å hjelpe Politiet. Dette har gått for langt, jeg har ingen tillit eller respekt for kronprinsparet lenger. Og hvis kongen er klar i hodet så synes jeg ikke han er unnskyldt heller. Han burde si klart og tydelig at han forventer at alle i familien bistår Politiet med å løse en alvorlig kriminalsak.

Jeg bare skjønner ikke hvorfor de eventuelt ikke vil stille til avhør. Hvilken god grunn finnes det for ikke å bistå etterforskingen når det er kommet opp SÅ mye? Hvis noe for eksempel er feilaktig presentert og feilaktig sannsynliggjort av politiet, ville det jo hvert fall være viktig at de stiller til avhør. Og er alt sant, burde de hjelpe politiet slik at saken for det første kan gå igjennom rettsapparatet fortere og med sikrere bevis, og også fordi det er viktig for de utsattes del at dette blir gjort ryddigst mulig. 

• Liker 16
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvalstad45 skrev (På 30.11.2024 den 14.04):

Bare apropos det å få hjelp. Jeg ble helt satt ut da jeg leste prins Harrys selvbiografi og han skrev at verken han eller William fikk noe oppfølgling etter Dianas død. De ble bare sendt tilbake på skolen rett etter.
Jeg hadde virkelig trodd at de hadde fått masse oppfølging etter en så traumatisk opplevelse, men nope!
Kanskje det sitter ekstra langt inne hos kongelige?

Nå er det jo veldig stor forskjell på å miste moren sin brått som William og Harry gjorde, sammenlignet med hva Marius har opplevd.

Diana og Charles skilte seg også i årene før Diana omkom, så for guttene var det store forandringer og de gikk på streng Kostskole borte fra hjemmet sitt.

Kan ikke sammenlignes!

Det kan være helt tilfeldig at Marius har havnet på skråplanet, og det trenger ikke å ha noe med hans oppvekst som et medlem av kongefamilien å gjøre.

Ikke alle rusmisbrukere har hatt en vond og utrygg oppvekst heller.

Endret av Tough cookie
  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

trønder skrev (38 minutter siden):

Og enda finere er denne gangsteradvokaten, som NRK villig vekk er et talerør for. Denne advokaten har altså selveste statskanalen han kan ringe, når det skal bedrives slutshaming av offer eller hinte om «justismord».https://www.nrk.no/norge/oyvind-bratlien-forsvarar-hoiby_-_-eg-var-ikkje-i-tvil-da-han-ringde-1.17146493

• Liker 16
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kattedama skrev (2 minutter siden):

Og enda finere er denne gangsteradvokaten, som NRK villig vekk er et talerør for. Denne advokaten har altså selveste statskanalen han kan ringe, når det skal bedrives slutshaming av offer eller hinte om «justismord».https://www.nrk.no/norge/oyvind-bratlien-forsvarar-hoiby_-_-eg-var-ikkje-i-tvil-da-han-ringde-1.17146493

Ikke rart han smilte så mye - første gang jeg har sett ham trekke på smilebåndet. 

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattedama skrev (13 minutter siden):

Hvor i lenken bedriver han det du kaller slutshaming? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
PusheenPusheen skrev (2 timer siden):

Jeg bare skjønner ikke hvorfor de eventuelt ikke vil stille til avhør. Hvilken god grunn finnes det for ikke å bistå etterforskingen når det er kommet opp SÅ mye? Hvis noe for eksempel er feilaktig presentert og feilaktig sannsynliggjort av politiet, ville det jo hvert fall være viktig at de stiller til avhør. Og er alt sant, burde de hjelpe politiet slik at saken for det første kan gå igjennom rettsapparatet fortere og med sikrere bevis, og også fordi det er viktig for de utsattes del at dette blir gjort ryddigst mulig. 

Tror du ike det er fordi de vet ganske mye, da? At deres vitnemål kanskje kan være negativt Marius? I tillegg kan det hende de er bekymret for hvordan det vil ta seg ut, den rollen de har valgt i dette 

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (1 time siden):

Hvor i lenken bedriver han det du kaller slutshaming? 

Skrev jeg at han bedrev slutshaming i artikkelen jeg linket til? Nei, gjorde visst ikke det. Litt av et fokus. At gangster advokaten prosederer saken i NRK, nei det er bare en bagatell i den store sammenhengen? At han også prøver å så tvil om alvorlighetsgraden i det MBH har bedrevet med og at statskanalen gir han sendetid på dette , er vel heller ikke verdt å kommentere. 

Endret av Kattedama
  • Liker 9
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iia skrev (17 minutter siden):

Tror du ike det er fordi de vet ganske mye, da? At deres vitnemål kanskje kan være negativt Marius? I tillegg kan det hende de er bekymret for hvordan det vil ta seg ut, den rollen de har valgt i dette 

Jo, det er akkurat det jeg tror. Synd, fordi da har han i så fall gått rundt og vært livsfarlig mens de har visst det veldig godt.

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iia skrev (1 time siden):

Jepp, akkurat dette er problemet. 

Fra en kommende konge som følger "alt for Norge", så skal vi som samfunn forvente at han ønsker å fortelle alt han vet til politiet slik at saken kan bli mest korrekt i rettspleien. Ikke mer eller mindre. 

Jeg syns det er galt når bedrevitere med etterpåklokskap skal kritisere HM og MM for oppdragelsen av Marius. Men er ting som er kritikkverdige. 

Mest av alt er selvfølgelig at Norges kommende konge og hans kone ghostet JS når hun varslet om Marius. 

Så har vi diplomatpasset. Men her er vel hovedansvaret på H. Er en helt spesiell særordning at Marius har slikt pass, og er ikke noen problemer og en selvfølge at dette skal avsluttes. 

Tyveri fra staten (hoffet) for å betale gjeld til kriminelle. Det å ikke politianmelde var ikke innenfor på noen planet. HM skal bli konge, og er fungerende regent regelmessig. 

Bruk av Skaugum til Skaugum festivaler og annet som ikke er innenfor. Eiendommen eies av HM av en eneste grunn, fordi han skal bli Konge. 

Kontakt med Marius etter informasjon fra politiet om at han skulle bli pågrepet. Er god grunn til at Oslo politiet ved sist pågripelse valgte å gjøre det utenfor Skaugum og den grunnen er ikke positiv for kronprinsen. 

Det å skulke oppgaven som regent for å "hjelpe" Marius med Londontur. Går f... ikke an. 

Sikkert mer... 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...