Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Hummingbird2 skrev (6 timer siden):

Nei, men man kaster han ut fra Skaugum og kutter pengestrømmen. Man tilrettelegger ikke for at misbruket kan fortsette. Så sier man at når han er klar til å legges inn i behandling skal han få all støtte han trenger. Inntil det er det ingenting å hente hjemmefra. 

Tja, om det kom ut at Marius bodde på hospits eller satt og tagg penger på et gatehjørne i ført fillete klær mens resten av familien levde luksuslivet, så hadde vel ikke det heller tatt seg så bra ut?

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thyra skrev (Akkurat nå):

Tja, om det kom ut at Marius bodde på hospits eller satt og tagg penger på et gatehjørne i ført fillete klær mens resten av familien levde luksuslivet, så hadde vel ikke det heller tatt seg så bra ut?

Da ville han i det minste hatt en motivasjonsfaktor til å komme seg ut av misbruket. 
Dersom han bor som en greve - alene i en enebolig på 164 kvm og har penger til å opprettholde livsstilen sin  så har han ingenting å strekke seg etter. Hvorfor skal han kutte ut stoff når han har det så godt? Han trenger ikke tigge, sove på gaten eller hospits og selge magasiner for å overleve - og kjenne på skammen fra forbipasserende. 

• Liker 16
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thyra skrev (6 minutter siden):

Nettop . Det er dette jeg mente når jeg sa at kronprins paret hadde fått kritikk om de kasta han ut også. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thyra skrev (11 minutter siden):

Det kommer an på hvem man ønsker at det skal være bra for. Han selv eller folk som ser på utenfra?

Jeg hadde ihvertfall gjort alt som stod i min makt for å få sønnen min ut av misbruket. Å sy puter under armene er sjeldent en vellykket metode. 

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thyra skrev (12 minutter siden):

Da hadde han nok takket ja til fancy smancy rehab i London. 

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan vel trygt si at luksuslivet ikke har gjort noe godt for han så langt? Så hva med å stramme til pengesekken litt? La han leve det livet som han har råd til selv, som en voksen mann. Og hva er galt med rehab i Norge? Hvorfor ikke velge behandling i hjemlandet? Samme behandling som alle andre nordmenn får tilbud om? Er ikke vel nok det tydeligvis…… 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

DaisyD skrev (17 minutter siden):

Da ville han i det minste hatt en motivasjonsfaktor til å komme seg ut av misbruket. 
Dersom han bor som en greve - alene i en enebolig på 164 kvm og har penger til å opprettholde livsstilen sin  så har han ingenting å strekke seg etter. Hvorfor skal han kutte ut stoff når han har det så godt? Han trenger ikke tigge, sove på gaten eller hospits og selge magasiner for å overleve - og kjenne på skammen fra forbipasserende. 

Jeg bare ser for meg overskriftene om dette hadde vært tilfellet. 

Jeg skjønner godt at de støtter han økonomisk når han så tydelig sliter og de sitter så godt i det. Jeg hadde heller ikke latt sønnen min bo på gata om jeg selv bodde i et herskapshus.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DaisyD skrev (13 minutter siden):

Det kommer an på hvem man ønsker at det skal være bra for. Han selv eller folk som ser på utenfra?

Jeg hadde ihvertfall gjort alt som stod i min makt for å få sønnen min ut av misbruket. Å sy puter under armene er sjeldent en vellykket metode. 

De ønsker vel å ha han i nærheten så de kan følge med litt? Tror ikke han hadde blitt så mye bedre om han bodde i Oslo, f.eks. 

Å sy puter under armene hjelper nok ikke, å være for hard hjelper heller ikke. Det gjelder å finne en middelvei. Å la noen bo på gata hjelper dem ikke ut av misbruket.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thyra skrev (33 minutter siden):

Det finnes en mellomting mellom et beskyttet, på alle måter..., luksusliv på Skaugum og et lurvete hospitsliv med tigging som eneste inntekt. Jeg tror denne mellomtingen  hadde vært det beste for både Marius og slekta. 

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thyra skrev (3 minutter siden):

Jeg bare ser for meg overskriftene om dette hadde vært tilfellet. 

Jeg skjønner godt at de støtter han økonomisk når han så tydelig sliter og de sitter så godt i det. Jeg hadde heller ikke latt sønnen min bo på gata om jeg selv bodde i et herskapshus.

Vi lever i Norge i 2024. Han vil få penger fra NAV, og bostøtte til en rimelig leilighet hvis det trengs. De kunne hjulpet ham med en vaskemaskin og andre ting han måtte mangle - ellers måtte han klare seg selv. Selvsagt kan de handle litt mat til ham eller stikke innom med en porsjon av dagens middag på Skaugum dann og vann. 

Dersom han ikke klarer å leve som andre så viser det et vanvittig liv han har fått sponset gjennom livet sitt. Da må de bare fortsette løpet sitt - men det vil neppe lykkes å få ham fri fra avhengigheten. 

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thyra skrev (4 minutter siden):

De ønsker vel å ha han i nærheten så de kan følge med litt? Tror ikke han hadde blitt så mye bedre om han bodde i Oslo, f.eks. 

Å sy puter under armene hjelper nok ikke, å være for hard hjelper heller ikke. Det gjelder å finne en middelvei. Å la noen bo på gata hjelper dem ikke ut av misbruket.

Ja, det var det de sa, men vi har jo sett hvor vellykket det har vært. 

• Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruR skrev (2 minutter siden):

Ja men Martha var klar over at som tronarving hadde broren hennes plikt til å føre slekten videre. Samtidig var det kanskje lett at han følte seg utenfor og tilsidesatt ja. 

Det er trolig nok av dem som har gjennomskuet det hele, i familien, blant tjenerskapet og blant livvakter og politi. Men ingen har, så vidt offentligheten vet, satt foten ned. Det gikk ikke så bra, må vi vel kunne fastslå. Uansett hva rettsprosessen framover måtte komme fram til, har Marius Borg Høiby falt tungt høsten 2024.

Endret av hintoghist
  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Momma skrev (4 minutter siden):

Det finnes en mellomting mellom et beskyttet, på alle måter..., luksusliv på Skaugum og et lurvete hospitsliv med tigging som eneste inntekt. Jeg tror denne mellomtingen  hadde vært det beste for både Marius og slekta. 

Ja. Marius hadde nok funnet noen å bo hos, enten det var far- som vi hører veldig lite om... de kriminelle vennene til far, albanske mafia, eller svenske , noen andre "venner". Men det hadde jo ikke gått bedre, og det er en sikkerhetsrisiko hvis den svenske mafian styrer sønnen til Mette Marit. For en mor vil alltid frykte for sønnen sin, og da ville disse kriminelle hatt et tak over de kongelige. 

Når du får en sikkerhetskopiering så sjekker de jo familie din feks. Har du narkomane i nær slekt, så får du den ikke. Da er du sårbar for påvirkning og utpressing.

Det kan jo være gode grunnet til at MM og Håkon ønsket å ha han nær, et ønske om å påvirke, ikke la Marius være avhengig av kriminelle for å leve og bo, som kanskje hadde vært hans neste alternativ. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Momma skrev (14 minutter siden):

Det kan jeg være enig i. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mooza skrev (23 minutter siden):

Ja. Marius hadde nok funnet noen å bo hos, enten det var far- som vi hører veldig lite om... de kriminelle vennene til far, albanske mafia, eller svenske , noen andre "venner". Men det hadde jo ikke gått bedre, og det er en sikkerhetsrisiko hvis den svenske mafian styrer sønnen til Mette Marit. For en mor vil alltid frykte for sønnen sin, og da ville disse kriminelle hatt et tak over de kongelige. 

Når du får en sikkerhetskopiering så sjekker de jo familie din feks. Har du narkomane i nær slekt, så får du den ikke. Da er du sårbar for påvirkning og utpressing.

Det kan jo være gode grunnet til at MM og Håkon ønsket å ha han nær, et ønske om å påvirke, ikke la Marius være avhengig av kriminelle for å leve og bo, som kanskje hadde vært hans neste alternativ. 

Helt enig med deg i at det kan være grunner, dog både gode og dårlige, til at de ønsket å ha ham nærboende. Men samtlige alternativer kan umulig ha fungert særlig dårligere enn det det har gjort, og nå tenker jeg særlig på ofrene i saken.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Momma skrev (1 minutt siden):

Helt enig med deg i at det kan være grunner, dog både gode og dårlige, til at de ønsket å ha ham nærboende. Men samtlige alternativer kan umulig ha fungert særlig dårligere enn det det har gjort, og nå tenker jeg særlig på ofrene i saken.

Han virker jo å slite med saker så det er vanskelig å si at de burde gjøre sånn og sånn. Min erfaring er med vanlige rusavhengige - ikke mange tilleggsdiagnoser, heldigvis - det er tøft nok med rusavhengighet. 

Når det er sagt - dersom de vil ha ham tett på så hadde jeg stilt strenge krav. Null rus, ingen kriminelle venner, gå i rusbehandling på dagtid osv. Og jeg hadde tilbudt en liten hybel, ikke en stor enebolig. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes det er rart at da Mette Marit ble sammen med kronprinsen, så ble det satt i gang et voldsomt apparat for å lage gull av gråstein. Ny vennegjeng for å få henne bort fra den gamle kretsen f.eks. Hvor har dette apparatet vært i oppveksten til Marius? Har ikke Slottet (med stor S) satt alle krefter til for å forhindre denne skeivutviklingen, eller har det vært iherdig forsøkt å få guttebarnet på rett kjøl, uten hell? Med hele Norge tilgjengelig med all slags fagfolk, leger, psykiatere, barnepsykologer mm, burde det jo være mulig å oppdra selv et genetisk disponert sort får til å bli noe bedre enn han er blitt? Eller har mors beskyttende vinger vært så beskyttende at ingen har fått slippe til? 

• Liker 17
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KatteLatte skrev (6 minutter siden):

Jeg synes det er rart at da Mette Marit ble sammen med kronprinsen, så ble det satt i gang et voldsomt apparat for å lage gull av gråstein. Ny vennegjeng for å få henne bort fra den gamle kretsen f.eks. Hvor har dette apparatet vært i oppveksten til Marius? Har ikke Slottet (med stor S) satt alle krefter til for å forhindre denne skeivutviklingen, eller har det vært iherdig forsøkt å få guttebarnet på rett kjøl, uten hell? Med hele Norge tilgjengelig med all slags fagfolk, leger, psykiatere, barnepsykologer mm, burde det jo være mulig å oppdra selv et genetisk disponert sort får til å bli noe bedre enn han er blitt? Eller har mors beskyttende vinger vært så beskyttende at ingen har fått slippe til? 

Jeg vil jo tro at de til en viss grad har prøvd. Tipper det har blitt dratt i noen tråder når han både har studert og hatt diverse jobber i utlandet. Resultatet har vell gang på gang vært at det ikke har fungert. Ganske så håpløst å hjelpe noen som ikke vil la seg hjelpe. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anne907 skrev (6 timer siden):

Det er noe med å ta ansvar for at avkommet ditt ikke påfører andre personer, kanskje spesielt sårbare unge jenter, altfor store traumer. Synes det er veldig fint, jeg.

Det er "bare" dèt at når avkommet er over 18 år og myndig, så er det (altså avkommet) SJØL ansvarlig for ALT av egne avgjørelser, utsagn, valg, egen oppførsel, og så videre. 

Og man må lære om konsekvenser, og alt hva det innebærer.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Momma skrev (1 time siden):

Ja, hvis hensikten med å ha han boende på Skaugum var å ha litt mer kontroll på han, kan en jo si den strategien feilet  både mht narkotikabruk, partnervold og han tok jo til med sine kriminelle venner med til kronprinsparets residens hvor de stjal sølvtøy og bensinkort.

Endret av Grüner
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...