Gå til innhold

Liv på andre planeter

Anbefalte innlegg

Gjest King James
Skrevet

Tror noen av dere at det er liv på andre planeter eller er vi de eneste her i dette enorme unniverset ?

personlig er jeg 100 % sikker på at det må vere liv på en aen planet

men hva mener dere ?

Videoannonse
Annonse
Gjest GreenSky
Skrevet

Jeg er helt overbevis om at det finnes liv på andre planeter, ja. JEg vil at de skal komme og hente meg, jeg. :hjerter::ler:

Skrevet (endret)

Jeg tror absolutt at det finnes liv på andre planeter, at de har vært her på jorden med UFOene sine tror jeg derimot ikke noe på.

Endret av Milah
Skrevet

Jeg tror det finnes liv som vi mennesker ikke vet om. Jeg tror også at dette kan være liv i former som vi ikke kan oppfatte, at det er fullt mulig at de kan oppfatte oss.

Synes det er arrogant å tro at det ikke finnes liv andre steder enn på jorden bare fordi menneskene ikke vet om det.

Gjest GreenSky
Skrevet

Mange forskere er visst uenig med meg, men jeg tror at vi har fått besøk av aliens også. Jeg ser for meg at det finnes planeter med vesner med lavere og langt høyere teknologi enn oss.

Vi vil også dra ut i rommet om ikke så lenge tror og håper jeg, derfor ser jeg ikke på det som noen umulighet at andre sivilisasjoner også kan ha gjort det.

Skrevet

Si i fra om du ser noen da Grønnsky! :hoppe:

Og hils fra meg! :)

Gjest King James
Skrevet

Jeg er ganske sikker på at vi har fått besøk av romvenser.

Jeg må nesten tro det. For jeg har opplevd flere ting og sett ting som ikke kan forklares..

Men jeg tror ikke at man blir bortført. Jeg tror de som kommer her er nok mye mer utviklet en oss. Teknologisk vitenskapelig og åndelig.

Og at vi sannsynlig vis aldri får vite når de kommer.

For hva vet vi en av våre naboer er kanskje fra Merkur.

Men det som forundrer meg er at vi helle tiden leter etter liv oppå planeten. Kan det ikke tenkes at det kan finnes hule planeter og livet kan vere inne i planetene ?

er det noen som kjenner til den hule jord teorien ?

Gjest GreenSky
Skrevet
Jeg tror det er sånn som i Stargate.

Reisemetoden eller snylte-aliens?

Gjest King James
Skrevet

Tja hvorfor ikke merkur ? men jeg tror heller ikke det er liv der.

Kanskje inni planeten men ikke utenpå. Vist ikke det er små organismer der som er skapt for og tåle den enorme varme det er på markur da er det mulig . Men jeg vil ikke avise at det kan vere liv der,

Skrevet (endret)
Reisemetoden eller snylte-aliens?

Egentlig har jeg bare sett for mye Stargate på for kort tid. Tar litt tid å komme seg tilbake til den virkelige verden. Men jeg tenkte da på alle planetene med liv, ikke nødvendigvis reisemåte og sånt.

Endret av Druscilla
Skrevet

NEi jeg fins nok bare på denne planeneten!

Skrevet (endret)

Jeg gikk i klasse med en som så for seg et paralellt univers der alle gjorde akkurat det samme som oss og et paralellt univers etter det igjen og enda et og enda et og enda....tror det var omtrent der jeg ikke klarte å følge med lenger. :ler:

Tror og tror - er åpen for muligheten, tenker jeg.

Endret av Brunhilde
Skrevet

Hvorfor enten eller, ikke både og? Det kan da finnes liv på flere planeter, i flere former og som er både mer og mindre utviklet på alle vis.

Det ene trenger ikke å utelukke det andre.

Skrevet (endret)

Jeg ser det som mer sannsynlig at det finnes det vi ville kalle liv mange steder i universet enn at det ikke gjøre det. Men, de er der og vi er her. Å reise tar så lang tid at jeg tror det er bortimot umulig å besøke hverandre. Det å kommunisere med lys eller radiobølger med noen som befinner seg i senteret av vår galakse tar 70000 år. 35000 år hver vei og etter det vi vet idag er det ikke mulig å reise raskere enn lyset.

Liv trenger dessuten ikke være det vi (eller de) vil kalle intelligent så kommunikasjon kan være umulig.

Endret av skrue
Gjest King James
Skrevet (endret)

At det skal vere umulig og besøke verandre er jeg sterkt uenig i.

La oss tenke seg at de mest utviklet skapinger i unniverset ligger flere 100 milliarder år foran oss i vitenskapelig. Teknologisk og åndelig utvikling. De har funnet alle svar unniverset skjuler det finnes ingen hemmeligheter for dem.

De har også funnet en måte og reise fortere fra et sted til et anet.

F.eks vi pleier og si at det rasket vei og gå fra et sted til et aent er en rett linje. Men vis jeg har forstått riktig så er den raskete veien og bøye linjen på midten da blir veien kortere. Kan det ikke tenkes at det kan finnes noen som kan ha greid dette.

Problemet er at veldig mange mennesker som tror på liv ute i rommet ikke kan tenke seg at de skal greie noe vi ikke kan.

Vi har også disse kontaktene man prøver på med radio bølger.

Men har noen tenkt at de svarer oss men de sender med en slik avansert teknologi. At vi rett og slett ikke er i stand til og ta i mot beskjedene.

Jeg er enig i at livet ikke trenger og vere som her.

Jeg tror nok at det finnes liv som er så fantastisk så merkelig at vi ikke kan tenke oss det. Og andre ligner på oss og andre er så ulike at ja som sakt at de er dirkete merkelige. Noen lever kanskje i en kulde som vi aldri kunne greid oss i. Eller i en varme som hadde drept oss momentant. Andre trenger kanskje ikke puste og kan leve på soler.

Noen er kanskje skapt slik at de ikke trenger vann.

Det man hører fra forskere er at man må ha oksygen og vann for liv.

Men kan det ikke tenke seg at det finnes skapninger som puster i karbodoksyd eller helium eller andre ting. Og ikke trenger vann for og leve som vi gjør.

Jeg tror vist vi kan tenke seg at det finnes livs former der ute som ikke trenger de samme ting vi trenger for og overleve. Da kan vi kanskje greie og komme nermere et svar på hvor og hva som er der ute.

Men vist vi finner noe. Vil vi nok ikke finne de mest avanserte.

Og jeg for og nevne det vist vi en gang får en kontakt med en rase som ligner oss selv. Men er mye mer avansert en oss. Med la oss si 1.000.000.000.0000. 000000.00000.0000.000.00000.00000. 0000.0000.000.000.000.000.000.000. 000.000.000.000.00.0..000.000. 000.000. år

innenfor vitenskap. Militært. Åndelig og teknologisk innenfor alle tekelige områder. Så er bare en ting sikkert vi vil frykte dem for vi kjenner ikke til dem.

Problemet med oss menensker er en veldig viktig ting som er en ting som kanskje ødleger muligheten for at vi faktisk får kontakt eller blir kontaktet er at vi frykter det ukjente. Hadde et romvesen kommet her en arme som kom i fred de kom med roser og blomster og vennskapelige gaver. Da ville vi mødt dem med våpen.

Fordi vi frykter det vi ikke kjenner.

Det ble litt lenger en jeg hadde tenkt dette her.

Endret av Mie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...