AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #101 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Her var det mange som følte seg tråkket på ja.. Enig med deg; barnløse vil aldri forstå hvilken dimensjon barn tilfører livet. Men siden de ikke vet, så vil de jo leve lykkelige liv likevel. Anonymkode: 444b5...6e2 😅🤣😂 takk for dagens mest tragikomiske kommentarer!! Anonymkode: a445c...373 2
Tabris Skrevet 29. juli 2024 #102 Skrevet 29. juli 2024 Det slutter aldri å forundre meg hvor mange voksne mennesker det finnes på KG som ikke har forstått den grunnleggende barnelærdommen om at folk er forskjellige. 3
Gjest Uføre Unni Skrevet 29. juli 2024 #103 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg (m,40) var en av disse som i lang tid tenkte at jeg ikke skulle ha barn, og ville heller satse på karriere, hobbier, reiser osv. Så møtte jeg en kvinne for noen år siden, og nå sitter vi her med to barn på 1 og 4 år. Det jeg ikke tror de barnløse forstår, er hvor enormt mye mer meningsfult og innholdsrikt livet blir med barn. Jo, det er selvfølgelig mye arbeid, det koster penger, og man har mindre tid til seg selv. Men samtidig er det ingenting som kan måle seg med det å få barn. Det jeg har innsett er at meningen med livet er å få barn. Hverken mer eller mindre. Alt annet er støy. Jeg har derfor begynt å synes synd på de rundt meg som ikke har barn og som er i 30- eller 40-årene. Anonymkode: 40258...045 Jeg har ikke lest tråden. Jeg oppdaget KG da jeg var på IVF. 8 forsøk endte i ingenting. Adoptere får jeg ikke - for jeg har MS. Surrogati har jeg ikke penger til. Å være fostermor får jeg heller ikke. Så mann 40 år. Hvorfor vil du fylle sekken min med enda flere tunge steiner? Hvorfor vil du at jeg skal gå med enda tyngre skritt? Jeg ble da jeg ga opp - frivillig barnløs - for det ble enklere slik. Å gi mitt liv innhold og mening. Jeg har en ting å si deg: Reis til hxxxxxe!!!
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #104 Skrevet 29. juli 2024 Jeg har barn og tenker at livet uten barn hadde vært meningsfylt også. Jeg synes egentlig synd på folk som har så fattige liv at de trenger barn for å orke å leve. Jeg synes synd på barna deres også. Anonymkode: cdc7d...2e8 3 5
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #105 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det handler vel om at et liv med en interessant jobb, gode venner, spennende interesser/hobbyer, trening, reiser, kulturopplevelser osv, føles som givende når man er i 20-, 30- og kanskje til og med 40-årene. "Problemet" er at disse menneskene vet ikke hva de går glipp av, og de har fremdeles 40-60 år igjen å leve.. Anonymkode: 40258...045 Har du satt ungene dine verden for at de skal holde deg med selskap? Er man 50+ så har man ingen hjemmeboende barn uansett, så da er det jo revnende likegyldig om man på et tidspunkt har klemt ut en unge. Anonymkode: d39e7...955 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #106 Skrevet 29. juli 2024 Ts: Jeg har ikke barn, jeg ønsker meg ikke barn. Barn er ikke meningen med livet for meg. Du vil kanskje si at det kan jeg ikke vite, men det vet jeg. Har en katt som jeg elsker overalt. Han er meningen med livet for meg ♥️ Men du forstår nok ikke at en katt kan være meningen med livet. Anonymkode: 1f082...8e0 2 1
miSs. Skrevet 29. juli 2024 #107 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): nope men du har et menneskesyn som er diskutabelt som drar kortvokste inn i en slik setting 🤦♀️ Minner meg om en tekst av postgirobygget sin "tidløs" Anonymkode: 959b7...d7b Hahahaha..du skjønner vel da hva jeg mener? Det er ikke de kortvokste det er snakk om på tråden? 2
Ronaldo85 Skrevet 29. juli 2024 #108 Skrevet 29. juli 2024 Så en kamerat her om dagen i butikken. Han har to små barn. De var ville og var på vei ut av butikken, mens mor var hysterisk og skrek etter dem. Misunnet ikke ham akkurat den dagen. Jeg hadde kjøpt øl og skulle hjem og kose meg foran tv`en. 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #109 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dere med barn som sier at livet hadde vært meningsfullt uten barn også. Har dere venner og familie som gir mening? Eller andre ting? Skulle ønske jeg følte det som dere. Har ett barn, og det blir desverre aldri flere. Lite familie ellers, og lite venner. Det føles så fortvilende. Har ikke klart å lage meg en familie (ja, vi er to i familien, men dere skjønner hva jeg mener), og ikke klart å skaffe meg et skikkelig nettverk heller. Anonymkode: 75e64...36f Jeg er ufør enslig ettbarnsmor i førtiårene med få venner og lite slekt hvorav alle bor noen timers reisevei unna. Livet mitt var meningsfullt før barn, det er meningsfullt med barn og det kommer til å være meningsfullt også etter barnet flytter ut. Jeg er så heldig å ha en liten VTA-jobb der jeg får bruke utdannelsen min (vernepleier). Jeg har interesser, hobbyer og trives godt i mitt eget selskap. Jeg skaper innhold og mening i mitt eget liv. Akkurat nå bruker jeg selvsagt en del ressurser på barnet, og det bidrar til å gi livet mening og innhold, men min eksistens kretser ikke rundt barnet. Anonymkode: 159d8...1ff 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #110 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg (m,40) var en av disse som i lang tid tenkte at jeg ikke skulle ha papegøye, og ville heller satse på karriere, hobbier, reiser osv. Så møtte jeg en kvinne for noen år siden, og nå sitter vi her med to papegøyer på 1 og 4 år. Det jeg ikke tror de papegøyeløse forstår, er hvor enormt mye mer meningsfult og innholdsrikt livet blir med papegøyer. Jo, det er selvfølgelig mye arbeid, det koster penger, og man har mindre tid til seg selv. Men samtidig er det ingenting som kan måle seg med det å få papegøyer. Det jeg har innsett er at meningen med livet er å få papegøyer. Hverken mer eller mindre. Alt annet er støy. Jeg har derfor begynt å synes synd på de rundt meg som ikke har papegøyer og som er i 30- eller 40-årene. Anonymkode: ec3e1...a77 😂😂😂😂😂 Anonymkode: 4e43e...ed7 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #112 Skrevet 29. juli 2024 rebella81 skrev (34 minutter siden): Ingen som tenker troll? Nei? Dette er noe som går igjen og igjen som vi uten barn hører både irl og på kg titt og ofte. Det er noen foreldre i denne tråden som både har gitt + på hi og som sier seg helt enig i denne tråden. Så at slike meninger eksisterer er dessverre et faktum. Anonymkode: 60080...416 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå