AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #61 Skrevet 29. juli 2024 Ja TS. Barn er mye, men jeg lurte aldri på meningen med livet etter at jeg fikk dem. Det er en glede. Spesielt når de var små. Det er som å oppdage verden på ny gjennom deres øyne. Nå er mine voksne, og det er også veldig godt Det er en tid for alt. Og jeg tenker at nå gleder jeg meg virkelig til de neste ti-årene uten barn. Men det kan jo dukke opp et barnebarn selvsagt. Akkurat nå gleder jeg meg mest over at det IKKE er det. Men den tiden de var små vil nok for alltid være noen av de mest lykkelige i mitt liv. ❤️ Anonymkode: a2193...5c2 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #62 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): så de får barn, blir kjent med de, lever livet sitt med og så angrer de? beklage men jeg kan ikke se annet enn at dette er egoistiske, selvsentrerte og dårlige mennesker, en ting er å ikke ønske barn, men og "alvorlig angre" etterpå. Ser for øvrig utfra mange av innleggene her at positivitet ikke blir godt mottatt på KG, her skal vi bare sutre og grine over alt mulig. Anonymkode: 108cf...65a Positivitet er å fortelle andre at man er tilfreds med livet sitt og tillate seg å fortelle at man er lykkelig. Det er ikke positivitet å antyde at barnløse/barnefrie ikke vet sitt eget beste og at det er direkte synd på dem som lever uten egne barn i livet sitt. Jeg blir glad på andres vegne når de snakker fint om ungene sine og sier at de elsker dem over alt på jord, men jeg blir med rette litt grinete når noen skal fortelle meg hvor trist livet mitt er uten og at jeg ikke aner hva jeg går glipp av. Jeg har alltid vært glad i katter og vet at jeg ville mistrivdes og hatt et trasig liv uten katt, men jeg evner likevel å se at ikke andre dermed vil leve et ulykkelig liv uten katt. Hvis man aldri har hatt noe behov for å ha kjæledyr, så vil man selvfølgelig ikke få et bedre liv av å skaffe seg kjæledyr. Selv om barn er noe annet enn kjæledyr, er det faktisk samme prinsipp; det man aldri har følt behov for er noe man heller aldri vil savne om det mangler. Tror du livet til TS hadde vært miserabelt om han aldri hadde møtte denne kvinnen og hadde fortsatt livet sitt som tenkt? Anonymkode: d167f...646 6
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #63 Skrevet 29. juli 2024 Livet ditt ble mye bedre med barn, men det er ingen universell sannhet. Det er slett ikke alle sine liv som blir bedre med barn, men jeg er litt overrasket over hvor mange voksne mennesker som ikke virker å forstå akkurat det. Anonymkode: 099b4...4b6 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #64 Skrevet 29. juli 2024 Jeg fikk barn i sent 30 årene. Barnet er absolutt ikke hele meningen med livet mitt. Så mye press legger jeg ikke over på ungen. Hadde hatt et like innholdsrikt liv uten barn. Et anderledes liv, men like verdifullt og innholdsrikt. Anonymkode: 38a0d...2d5 9 1
Satansopp Skrevet 29. juli 2024 #65 Skrevet 29. juli 2024 anonym482 skrev (46 minutter siden): Men det er jo ikke nødvendigvis det han mener. Han har oppdaget livets største glede for sin egen del, og tror at andre kan oppleve det samme, hvorfor må alt bestandig vris til noe negativt her inne? Kanskje fordi han skrev at han synes synd på barnløse folk i 30- og 40-årene?🤔 6
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #66 Skrevet 29. juli 2024 Du trenger ikke å synes synd på meg, jeg har valgt dette livet selv og vil bokstavelig talt heller dø enn å få barn. Du skjønner at folk er forskjellige eller? Dersom "livet med barn er bedre" hadde vært en universell sannhet hadde det jo f.eks. ikke eksistert barnemishandling, så du skjønner forhåpentligvis selv at dette faller på sin egen urimelighet. Anonymkode: d39e7...955 5 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #67 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Jeg er helt enig med deg, ts, men det er nok ikke fasiten for alle men jeg tror at mange som ønsker å være barnløse ville blitt positivt overrassket hvis de fikk barn. Men det betyr ikke at de ikke kan ha det fint som barnløs også Anonymkode: 507da...7e9 Har du ikke prøvd å engasjere deg i Leger uten Grenser i krigssoner i verden, så vet du ikke hva du går glipp av. tenk så mye mer mening du hadde hatt i livet? Hva er vel ett eller to barn født inn i et priviligert liv i Norge, når du kan redde livet til hundrevis og tusenvis av barn født inn i krig og sult i et urolig land? Hadde du satt pris på om noen ga uttrykk for at du ikke levde et meningsfylt nok liv siden du har valgt å bruke tid og energi på et par egne barn fremfor å hjelpe mange andre barn? Anonymkode: d167f...646 4 4
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #68 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): ts Det er sant. Jeg gjorde jo ikke det. Jeg trodde jeg levde et meningsfult og innholdsrikt liv. Det skyldtes at jeg ikke visste bedre. Det finnes selvfølgelig de som angrer på at de fikk barn. Kanskje de ikke er skikket til å være foreldre, eller at de har problembarn. Men for de fleste er det helt åpenbart at meningen med livet er å få barn. Det er den eneste grunnen til at vi er her på jorden - videreføre arten. Anonymkode: 40258...045 Det der skriver du bare for å provosere Anonymkode: 94f06...c2b 2
Minitroll Skrevet 29. juli 2024 #69 Skrevet 29. juli 2024 Jeg kommer til å ansvar for minst 12 geitekillinger pr år om noen år. Det kommer til å gi all mulig mening. Heldigvis slipper jeg å gå på foreldremøte på geiteskolen for å diskutere deres fremgang og bekymringer for at de går på nok eller riktige fritidsaktiviteter. De kommer heller ikke til å presse meg for penger til en ny iPad eller bunad til konfirmasjon. Jeg slipper å ta de med på flyet til syden og få sure blikk av geitehatere. Jeg kommer ikke til å bli søkt inn på opphold på sykehjem mot min vilje, med mindre geitene utvikler seg i særs negativ retning og lærer å skrive digital søknad til kommunen og stjeler min bankid. Ja livet med geiter er noe helt spesielt. Har du ikke hatt geit, er det som om du ikke har levd faktisk. 8 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #70 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): så de får barn, blir kjent med de, lever livet sitt med og så angrer de? beklage men jeg kan ikke se annet enn at dette er egoistiske, selvsentrerte og dårlige mennesker, en ting er å ikke ønske barn, men og "alvorlig angre" etterpå. Ser for øvrig utfra mange av innleggene her at positivitet ikke blir godt mottatt på KG, her skal vi bare sutre og grine over alt mulig. Anonymkode: 108cf...65a Du svarte ikke på det med fødselsdepresjon... Anonymkode: 94f06...c2b
Ronaldo85 Skrevet 29. juli 2024 #71 Skrevet 29. juli 2024 Syns synd på barna dine som må vokse opp i en verden og et samfunn som vi har. 2
skreppamedleppa Skrevet 29. juli 2024 #72 Skrevet 29. juli 2024 (endret) AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Meg du sitere, ja jeg er enige med deg, ikke vits å tråkke på andre, synes bare det var gledelig at andre skriver positivt om det å ha barn, er veldig mye negativt fra den siden for tiden. Men folk er veldig forskjellige og det må de for lov å være uten at andre skal nedsnakke de. Anonymkode: 108cf...65a Ja nå trakker jo ts på mange da, så jeg bare lurte på hva som var positivt med det? Hvorfor noen kan si at dette er en positiv tråd når den inneholder nedrakking av andre. Folk med barn bør inneha respekt for de uten barn og vica versa. Det betyr ikke at en ikke skal kunne snakke fint om det livet en lever og er fornøyd med. For en stund siden var det to tråder. En tråd som ble opprettet av foreldre for foreldre som omhandlet de positive sidene med barn/ å være forelder. Og en positiv tråd opprettet av barnfrie for barnfrie der en diskuterte de positive tingene med å være barnfri. Begge trådene var relativt fine. Det var et negativ svar i foreldretråden sikkert skrevet av noen for å provosere, men ellers var den fin. Men det var lite liv i den tråden, få svar. I tråden om positive sider med å være barnfri derimot... Tråden ble ryddet mange ganger, det ble en stygg tråd der foreldre skulle rakke ned på oss barnfrie. Det var langt flere svar av foreldre enn av barnfrie. Det var en dritt kasting uten like med så mye ekkelt å lese av noen foreldre. Nå skal det sies at de aller fleste foreldre på dette forumet har respekt for andres valg men det var i den positive tråden for barnfrie foreldre gav gass og ble helt vill i nikkersen med å si positive ting med å ha barn og de gjorde det alle som en i den tråden uten noe særlig respekt, det var regelrett ekkelt å se hvor respektløse foreldre var i den tråden. Så at det alltid er barnfrie som må inn å kommentere i andre tråder som ikke gjelder de som det ble hintet til på forgje side, det tar jeg ned en klype salt så mye stygt mange foreldre snakker til barnfrie. Poenget er bare at det er mange foreldre som ikke klarer å si noe positivt med å ha barn uten å rakke ned på andre. Og det bør ikke være positivt når det er den eneste måten en klarer å snakke positivt om å være forelder. At foreldre selv ikke har flere positive tråder og diskusjoner bør jo ikke gå ut over barnfrie. Da blir det langt mindre troverdig i seg selv. Da begynner jeg å lure på om det er sjalusi på barnfri eller "misery loves company" som snakker istedenfor. Jada det gjelder barnfrie også det. Det er en polarisering, sånn er det bare men respekt for andres valg er viktig. Ja jeg kan innrømme jeg også jeg at jeg innimellom synes synd i foreldre, men jeg tar jo meg i det og vet at jeg ser verden igjennom mine øyne, det er jo ingen grunn til å være hovmodig fordi vi ønsker ulike liv og lever ulike liv. Endret 29. juli 2024 av skreppamedleppa 5 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #73 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette er trolling, dere frivillig barnløse/barnefrie må ikke bite på. Anonymkode: bb2e0...d5c Det var en identisk tråd for noen år siden, så det er tydelig at det er noen som kjeder seg i skoleferien. Anonymkode: 94f06...c2b 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #74 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det var en identisk tråd for noen år siden, så det er tydelig at det er noen som kjeder seg i skoleferien. Anonymkode: 94f06...c2b Men det er helt sikkert noen som har disse holdningene, så da er det jo greit at vi får en mulighet til å nyansere litt. Anonymkode: d39e7...955
-Pusheen- Skrevet 29. juli 2024 #75 Skrevet 29. juli 2024 (endret) AnonymBruker skrev (35 minutter siden): så de får barn, blir kjent med de, lever livet sitt med og så angrer de? beklage men jeg kan ikke se annet enn at dette er egoistiske, selvsentrerte og dårlige mennesker, en ting er å ikke ønske barn, men og "alvorlig angre" etterpå. Ser for øvrig utfra mange av innleggene her at positivitet ikke blir godt mottatt på KG, her skal vi bare sutre og grine over alt mulig. Anonymkode: 108cf...65a Eller så er de bare ærlige. Ikke alle burde ha barn, og de menneskene som sier at de angrer, har kanskje et snev av selvinnsikt. Å ha barn er slitsomt, uansett hvor glad man er i dem. Dessuten skjer livet, noen blir syke og har knapt nok energi til å ta vare på seg selv, noen får syke barn, noen opplever andre livskriser. Mange ting kan bidra til at man skulle ønske man hadde tenkt annerledes. Det betyr jo ikke at man ikke elsker barna sine, men at man har to tanker i hodet samtidig. Endret 29. juli 2024 av PusheenPusheen Grammatikkfeil 5 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #76 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Her var det mange som følte seg tråkket på ja.. Enig med deg; barnløse vil aldri forstå hvilken dimensjon barn tilfører livet. Men siden de ikke vet, så vil de jo leve lykkelige liv likevel. Anonymkode: 444b5...6e2 Tvilsomt at så mange føler seg tråkket på. Men de aller fleste lar seg nok irritere av ignoranse og idioti, som både du og TS i stor grad demonstrerer. Anonymkode: 2b257...f5d 2 4
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #77 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg (m,40) var en av disse som i lang tid tenkte at jeg ikke skulle ha barn, og ville heller satse på karriere, hobbier, reiser osv. Så møtte jeg en kvinne for noen år siden, og nå sitter vi her med to barn på 1 og 4 år. Det jeg ikke tror de barnløse forstår, er hvor enormt mye mer meningsfult og innholdsrikt livet blir med barn. Jo, det er selvfølgelig mye arbeid, det koster penger, og man har mindre tid til seg selv. Men samtidig er det ingenting som kan måle seg med det å få barn. Det jeg har innsett er at meningen med livet er å få barn. Hverken mer eller mindre. Alt annet er støy. Jeg har derfor begynt å synes synd på de rundt meg som ikke har barn og som er i 30- eller 40-årene. Anonymkode: 40258...045 Vel jeg har 2 barn og misunner de i 30-40 årene MED barn.. For makan til meg utakknemmelig oppgave skaø man lete lenge etter Anonymkode: dae2a...5ec
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #78 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vel jeg har 2 barn og misunner de i 30-40 årene MED barn.. For makan til meg utakknemmelig oppgave skaø man lete lenge etter Anonymkode: dae2a...5ec Jeg mente UTEN barn Anonymkode: dae2a...5ec 4
Rucula Skrevet 29. juli 2024 #79 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Feil. Meningen med livet er Gud. Anonymkode: fb2ae...490 🤣🤣🤣 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #80 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Feil. Meningen med livet er Gud. Anonymkode: fb2ae...490 Nei "Meningen med livet er å gå i rosa stringtruser Ja påstanden min er like rett eller feil som å si at meningen med livet er barn, Gud eller andre ting Anonymkode: 60080...416 3 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå