AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #21 Skrevet 29. juli 2024 Sliter litt med å forstå hvordan en som misliker barn skal få et bedre liv MED barn. Anonymkode: 8c8d2...e34 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #22 Skrevet 29. juli 2024 Har selv barn, men er skeptisk på mennesker som har behov for å snakke om hvor lykkelige de er ved å heve seg over de "som ikke har det de har" Hvis du faktisk var lykkelig hadde du ikke brukt så mye tid på å tenke på hvordan andre lever. Anonymkode: 20a4d...13f 8 2 2
Daria Skrevet 29. juli 2024 #23 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg gjorde jo ikke det. Jeg trodde jeg levde et meningsfult og innholdsrikt liv. Det skyldtes at jeg ikke visste bedre. Der du tydeligvis ikke vet bedre nå, er at det finnes flere måter å leve et meningsfullt liv på - og det har ikke tilbakevirkende kraft. Livet ditt før du fikk barn - et liv du opplevde som meningsfullt da du faktisk levde det - mister ikke sin mening fordi det livet du nå lever med barn føles meningsfullt på en annen måte. Mitt liv uten barn er meningsfullt for meg, og det er det eneste som teller - for meg. Hva andre finner mening i i sitt liv endrer ikke det, akkurat som om det ikke vil påvirkes av om jeg vil finne mening i andre ting på senere tidspunkt i livet. 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #24 Skrevet 29. juli 2024 Dette er trolling, dere frivillig barnløse/barnefrie må ikke bite på. Anonymkode: bb2e0...d5c 3 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #25 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Det jeg ikke tror de barnløse forstår, er hvor enormt mye mer meningsfult og innholdsrikt livet blir med barn. Det jeg har innsett er at meningen med livet er å få barn. Anonymkode: 40258...045 Følte du at du hadde et meningsløst liv før du fikk barn? Hvis ikke kan man vel også si at du da hadde en mening med livet selv om du ikke hadde barn. Anonymkode: ebc51...bc2 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #26 Skrevet 29. juli 2024 Samtidig har du de som mishandler barna og lar de gå for lut og kaldt vann fordi de ikke ønsket barna. De burde ikke få barn og burde heller ikke bli fortalt å få barn. Fint du fant meningen med ditt liv, og takk og farvel til deg. La folk velge selv. Anonymkode: ff7a6...870 2
Daria Skrevet 29. juli 2024 #27 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dette er trolling, dere frivillig barnløse/barnefrie må ikke bite på. Anonymkode: bb2e0...d5c Hvorfor skulle det være trolling? Jeg har da blitt fortalt liknende og verre ting opp i ansiktet mange ganger både av kjente og ukjente. Ikke for å provosere, men fordi de helt oppriktig mener det. Noen av de som finner enorm mening i å få barn, mister tilsynelatende samtidig enkelte grunnleggende sosiale evner og forståelse for andres liv. 6 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #28 Skrevet 29. juli 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg har derfor begynt å synes synd på de rundt meg som ikke har barn og som er i 30- eller 40-årene. Anonymkode: 40258...045 Takk, er det noe jeg virkelig har følt at jeg manglet i livet så var det at akkurat du skulle synes synd på meg for at jeg aldri har klart å finne en partner. Nå blir livet mitt endelig komplett. 🤮 Anonymkode: 9aa1c...7ad 4 1
anonym482 Skrevet 29. juli 2024 #29 Skrevet 29. juli 2024 Daria skrev (58 minutter siden): Så fint for deg at du har funnet meningen med ditt liv. Det betyr ikke at du har fasiten for alle andre. Det er ganske fascinerende grandiost å innbille seg at ens eget liv burde være alles mål og rettesnor. Men det er jo ikke nødvendigvis det han mener. Han har oppdaget livets største glede for sin egen del, og tror at andre kan oppleve det samme, hvorfor må alt bestandig vris til noe negativt her inne?
Tvist Skrevet 29. juli 2024 #30 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): ts Det er sant. Jeg gjorde jo ikke det. Jeg trodde jeg levde et meningsfult og innholdsrikt liv. Det skyldtes at jeg ikke visste bedre. Det finnes selvfølgelig de som angrer på at de fikk barn. Kanskje de ikke er skikket til å være foreldre, eller at de har problembarn. Men for de fleste er det helt åpenbart at meningen med livet er å få barn. Det er den eneste grunnen til at vi er her på jorden - videreføre arten. Anonymkode: 40258...045 Det er snart 9 milliarder mennesker på jorden, vi må ikke formere oss alle sammen. 3 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #31 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Her var det mange som følte seg tråkket på ja.. Enig med deg; barnløse vil aldri forstå hvilken dimensjon barn tilfører livet. Men siden de ikke vet, så vil de jo leve lykkelige liv likevel. Anonymkode: 444b5...6e2 Jeg har barn. Har da ikke vanskelig for å forstå at barnløse også lever fullverdige liv med mening. Jeg elsker barnet mitt, men jeg hadde hatt et flott liv uten også. Anonymkode: 6fcdc...68e 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #32 Skrevet 29. juli 2024 Jeg har tre barn som nå er ungdommer. Jeg er ikke enig med deg. Livet mitt hadde ikke vert trist uten barn. Jeg synes ikke synd i de som er barnløse, jeg er heller litt misunnelig. Ville ikke vert foruten mine, men alt det negative det har tilført livet, er det ikke bare rosenrødt. Jeg synes heller synd på deg som er i den fella nå, med kone og barn. Det blir skillsmisse en vakker dag. Når du bikker 40, finner du deg elskerinne. Anonymkode: 099f2...72f 2
skreppamedleppa Skrevet 29. juli 2024 #33 Skrevet 29. juli 2024 (endret) anonym482 skrev (5 minutter siden): Men det er jo ikke nødvendigvis det han mener. Han har oppdaget livets største glede for sin egen del, og tror at andre kan oppleve det samme, hvorfor må alt bestandig vris til noe negativt her inne? Det er negativt skrevet. At han avslutter med at han synes synd i andre uten barn viser helt klart dette. Det er stor ovenfra og ned holdning. Når en skriver så nedlatende om andres liv som han ikke har noe forutsetning for å mene noe om i det hele tatt er det en grunn til at mange reagerer. Endret 29. juli 2024 av skreppamedleppa 8 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #34 Skrevet 29. juli 2024 Det er hvertfall aldri kjedelig med barn i hus. Alltid litt kaos og mye som skjer. (Stor barneflokk her i hus). Samtidig kan jeg lett se at livet mitt hadde vært meningsfylt uten barn. Måtte jo da ha funnet på hobbyer og div, men det hadde fortsatt ikke vært kjedelig. Litt mindre kaos og ett renere hus, men ikke kjedelig. Anonymkode: 5f7e0...441 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #35 Skrevet 29. juli 2024 Som barnløs i slutten av 50 årene har jeg sett at jeg er spart for mye. Ja barn gir sikkert mye glede men alt er ikke rosenrødt heller. Har faktisk venner som er misunnelig på meg som kan gjøre som jeg vil. Jeg har bekjente som har voksne barn som ikke kommer på besøk forde at de har aldri tid, bor i samme by. Da jeg var yngre hadde jeg lyst på familie til tider men noe i meg sa absolutt nei til det. Savner ikke barn i dag. Anonymkode: 02233...c33 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #36 Skrevet 29. juli 2024 Enig med ts. Er kvinne og, den største oxytocin frigjøringen i liver skjer i fødsel, muligvis også ved døden .Til dere andre, hvis ingen gitt dere liv ville deres liv aldri gitt mening. Anonymkode: 5a5dd...027
Daria Skrevet 29. juli 2024 #37 Skrevet 29. juli 2024 anonym482 skrev (10 minutter siden): Men det er jo ikke nødvendigvis det han mener. Han har oppdaget livets største glede for sin egen del, og tror at andre kan oppleve det samme, hvorfor må alt bestandig vris til noe negativt her inne? Du ser ikke det nedlatende og arrogante hverken i å hevde på generelt grunnlag at akkurat han har fasiten på hva som er den eneste meningen med livet ("alt annet er bare støy") eller i å annonsere at han synes synd på alle som ikke har det samme livet som ham, helt uavhengig av om det er noe de faktisk ønsker seg? 7 2
-Pusheen- Skrevet 29. juli 2024 #38 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg (m,40) var en av disse som i lang tid tenkte at jeg ikke skulle ha barn, og ville heller satse på karriere, hobbier, reiser osv. Så møtte jeg en kvinne for noen år siden, og nå sitter vi her med to barn på 1 og 4 år. Det jeg ikke tror de barnløse forstår, er hvor enormt mye mer meningsfult og innholdsrikt livet blir med barn. Jo, det er selvfølgelig mye arbeid, det koster penger, og man har mindre tid til seg selv. Men samtidig er det ingenting som kan måle seg med det å få barn. Det jeg har innsett er at meningen med livet er å få barn. Hverken mer eller mindre. Alt annet er støy. Jeg har derfor begynt å synes synd på de rundt meg som ikke har barn og som er i 30- eller 40-årene. Anonymkode: 40258...045 Å herregud, kutt ut... Selv jeg MED barn ble kvalm av dette HI. 8 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #39 Skrevet 29. juli 2024 Kanskje menn og frigjør store doser oxytocin ved å bli far derfor er det liksom ingen annen følelse som topper dette. Anonymkode: 5a5dd...027
Mardina Skrevet 29. juli 2024 #40 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg (m,40) var en av disse som i lang tid tenkte at jeg ikke skulle ha barn, og ville heller satse på karriere, hobbier, reiser osv. Så møtte jeg en kvinne for noen år siden, og nå sitter vi her med to barn på 1 og 4 år. Det jeg ikke tror de barnløse forstår, er hvor enormt mye mer meningsfult og innholdsrikt livet blir med barn. Jo, det er selvfølgelig mye arbeid, det koster penger, og man har mindre tid til seg selv. Men samtidig er det ingenting som kan måle seg med det å få barn. Det jeg har innsett er at meningen med livet er å få barn. Hverken mer eller mindre. Alt annet er støy. Jeg har derfor begynt å synes synd på de rundt meg som ikke har barn og som er i 30- eller 40-årene. Anonymkode: 40258...045 Kan man ikke ha et meningsfullt og innholdsrikt liv UTEN barn? 🤔 Hilsen frivillig barnløs, som ELSKER livet sitt 😊 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå