Gå til innhold

Stemor ga ingen gave til stebarn til navnefest

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nonimasjon=

høres ut som fest for barn som aldri vil bli voksne.

Burde het prevansjon så de ikke fikk barn selv. 

Anonymkode: 3d0e9...2d9

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nonimasjon = Nongavibord

Anonymkode: 151ad...a4a

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

På tide å bestemme seg hvem som betaler hva. 

Anonymkode: 3d0e9...2d9

Anonymkode ..a0b er TS, så jeg ser at min kommentar ble litt upresis - poenget er hvertfall at det kom ingen gave fra far/fars husholdning utover mat og drikke til selskapet.

Anonymkode: 14fdc...fb4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Anonymkode ..a0b er TS, så jeg ser at min kommentar ble litt upresis - poenget er hvertfall at det kom ingen gave fra far/fars husholdning utover mat og drikke til selskapet.

Anonymkode: 14fdc...fb4

Det var som sagt ikke tydelig at barnet både ønsket at far og stemor betalte for alt og i tillegg ga en gave. Kortet var kun for å skrive noe pent 

Anonymkode: 579f9...a0b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde stemor gitt gave så hadde det sikkert vært galt det også for da var kanskje gaven finere enn mor sin eller noe sånt🤣 Har for så vidt aldri hørt noen ha navnefest istedet for konfirmasjon. Så skjønner godt at det blir forvirring rundt gaver. 

Anonymkode: 4b028...f74

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.6.2024 den 14.28):

Far betalte for maten til 30 mennesker og trodde det var nok. 

Da hadde jeg heller vært skuffet over far, hvis jeg var (ste)barnet. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis faren ikke kjøpte gave, hvorfor skal da stemor kjøpe gave?🙈 Kanskje hun var med å bidra til maten. Eller at faren sa til henne at hun ikke trengte å kjøpe gave fordi han har bidratt med maten. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Til bonusbarna pleier jeg i bursdager å gi gave sammen med far, kortet står fra oss begge. Dette kommer jeg til å gjøre i konfirmasjon også. Kjøpte en gang separat gave og da fikk voksenkjeft så det holdt av barnemor, hun mente da at det var urettferdig for da fikk ungen ekstra gave hos far og da må hun også kjøpe en ekstra😅 Noen folk er bare så smålig og barnslig. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.6.2024 den 19.09):

Haha, vi tenker ikke gifte oss, men lager ett selskap som vi kaller ikkebryllup, det er så mye styr med bryllup, men bryllupsgaver det skal vi jaggu ha. 

Anonymkode: 6f1ef...04f

Dere kan jo kalle det navnefest.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.6.2024 den 17.50):

Det var som sagt ikke tydelig at barnet både ønsket at far og stemor betalte for alt og i tillegg ga en gave. Kortet var kun for å skrive noe pent 

Du har gjennom 10 sider skrevet noen korte syrlige kommentarer om stebarnet ditt som setter barnet i et veldig dårlig lys. Du snakker på vegne av stebarnet og jeg tviler på at stebarnet selv ville ha gjenfortalt sin versjon slik du mener. 

Dette er byrden stebarn bærer som barn av kun egne biologiske foreldre sjeldent bærer i samme grad: en tredje og eventuelt fjerde voksenperson som står de nære i livet, som er kritisk, negativ og dømmende til absolutt alle feil, mangler og barnsligheter de måtte ha. Det er mangel på tålmodighet, empti og forståelse. Stebarn skjønner at de blir dømt og fremstilt/sett, i et dårlig lys. Det hjelper ikke på verken deres relasjon til de voksne eller evne til å selv bli moden. 

Du har opprettet tråden for å få sympati TS, og for at vi skal enes med deg om hvor bortskjemt og forferdelig stebarnet ditt er. 

Det er ikke noe sympatisk å ønske seg gaver, eller være annerledes (ha «navnefest» fremfor «konfirmasjon») eller være «lat» og «doven» («gidder ikke gjennomføre samlinger/kurs) - men det er heller ikke særlig sympatisk å ha så mye antipati mot en 14 åring.

Barnet trenger nok veiledning og omsorg, men det trenger også å slippe en voksenperson som henger over vedkommende gjennom hele barndommen og livet: og dømmer og kritiserer alt barnet gjør feil til enhver tid. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...