Gå til innhold

Ok å ha med barn på 17.mai-feiring med venner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Om det er snakk om litt alkohol, glass vin eller en øl eller to så tenker jeg det går helt fint. Men hadde hørt med vertskapet.

For noen år siden traff jeg en fra England og jeg besøkte han der noen ganger. Vi skulle i barnebursdag til en venn sitt barn. Jeg såg for meg norsk barnebursdag, men der tok jeg feil.

Det var voksne og barn og alkohol. Men var ingen fyll, må legge til det. Var veldig hyggelig og annerledes.

Anonymkode: 4bc72...b5f

Strengt tatt er det den norske feiringen som er annerledes, men forstår hva du mener.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker jo at dette må dere spørre verten om, men for meg ville det bare vært koselig om noen tok med toåringen sin :) 

Anonymkode: e0d22...8af

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det tenker jeg er ok. Har 2-åring selv. Ville holdt oss edru selv eller maks 1-2 enheter og dratt etter en stund eller om jeg merket at folk ble for påvirket.

Har planer om å gjøre det selv på 17. mai men jeg vet det kommer et par til barn da. Antar at vi med barn drar tidlig feks rett etter mat og de andre fester videre om de vil.

Har og vært barnløs på 17. mai-grilling med både barnløse og noen med barn med mat og litt drikking. Det gikk fint for meg og for de med barn og for barna :P

Bare vær litt ekstra oppmerksom på hvordan folk reagerer på at det er barn der, hvordan barnet reagerer på situasjonen og bare ha lav terskel for å dra om noen ikke er komfortable :)

Anonymkode: 83e2b...425

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fordi hi er den eneste som har barn av de som deltar på festen. Tar hi med barnet på festen så er hun mindre sosial intelligent og er totalt blottet for forståelse for de andres ønsker for dagen.

Anonymkode: c1856...43a

Det er jo ikke fest. Men en sammenkomst på dagtid, med venner.

Man vil vel fortsatt tilbringe tid med venner selv om de har fått barn? 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk for alle svar!! Tror vi har landet på at vi heller ser om vi finner andre arrangementer som kan passe bedre å ta med barnet på :) 

ts

Anonymkode: 152ad...8ed

Jeg hadde veldig gjerne ønsket at dere hadde kommet innom uansett. Dere trenger jo ikke bli værende i timesats.. 

Dere er tydeligvis de første, men mest sannsynlig kommer det flere barn i gjengen fremover - og da er det jo bare hyggelig når alle er velkommen.

Anonymkode: 6bc99...002

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med verten og om vedkommende synes at det er ok at du tar med barn  

Anonymkode: 433f0...aeb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vi gjort i flere år, null stress så lenge folk ikke drikker i mengder. Dere kjenner jo vennene deres? Vår gjeng driver ikke med rølpefylla uansett. Et glass eller to til champagnefrokosten og så går de fleste videre etter et par timer. Vi var første med barn, men nå har nesten alle med seg en unge eller to. Koselig tradisjon :)

Anonymkode: ca731...c49

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 hours ago, AnonymBruker said:

Grilling midt på dagen? Ser ingen grunn til å ikke ta med barnet på det. 

Anonymkode: a4988...c75

At barnet ikke er invitert.

Anonymkode: fded3...deb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Nei.

Man tar ikke med seg barn på fest. 

Anonymkode: 42640...3c6

Ikke bursdagsfester eller juletrefester heller?

Anonymkode: 45957...838

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...