Gå til innhold

Ok å ha med barn på 17.mai-feiring med venner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

På 17. mai?

Anonymkode: 0f19f...183

barnet er 2 og har neppe så stor glede av 17 mai ennå, mine brydde seg ikke før de var rundt 4

Anonymkode: 2f98a...fdb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tenker det er ok. Er det en felles gruppe eller chat kan dere jo skrive "vi kommer med lille...... kl x og drar hjemover kl y". Ikke sikkert folk tar hensyn, men da har dere nevnt det. Siden dere er edru så er det ikke verre enn at dere drar hjem før om dere syns det blir for mye "fest". 

 

Anonymkode: c93ae...28f

Foreldre kan ikke bare invitere barna sine med når de ikke er invitert. Noe TS nå allerede har bestemt seg for å ta konsekvensen av. 

Anonymkode: fded3...deb

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

barnet er 2 og har neppe så stor glede av 17 mai ennå, mine brydde seg ikke før de var rundt 4

Anonymkode: 2f98a...fdb

Eh … 17.mai er grunnlovsdagen , og den feirer vi med barnetog.
La barna få førsteprioritet den dagen og spar drikkingen til en annen dag  !!! 🇳🇴🇳🇴

Anonymkode: c419b...db1

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Eh … 17.mai er grunnlovsdagen , og den feirer vi med barnetog.
La barna få førsteprioritet den dagen og spar drikkingen til en annen dag  !!! 🇳🇴🇳🇴

Anonymkode: c419b...db1

Går ann å gjøre begge deler, drikk med måte og kose seg

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg ville ikke alkoholen vært problemet. Men hvor mange voksne mennesker ønsker et barn tilstede på et voksenselskap? En sovende baby, ok.. En aktiv 2-åring? Nei! 

Anonymkode: c65dc...d60

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bari skrev (2 minutter siden):

Går ann å gjøre begge deler, drikk med måte og kose seg

Hvordan? 
Barna skal gå i tog og være med på aktiviteter. 
Jeg har aldri vært med på at noen i omgivelsene har drukket alkohol mens vi var ute med barna og feiret 

Anonymkode: c419b...db1

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan? 
Barna skal gå i tog og være med på aktiviteter. 
Jeg har aldri vært med på at noen i omgivelsene har drukket alkohol mens vi var ute med barna og feiret 

Anonymkode: c419b...db1

Er dere avhengig av bil den dagen er det selvsagt en annen historie. Men hvis det er gangavstand så kan man ta seg noen glass og deretter ta med barna til barnetog, spise is og andre aktiviteter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bari skrev (2 minutter siden):

Er dere avhengig av bil den dagen er det selvsagt en annen historie. Men hvis det er gangavstand så kan man ta seg noen glass og deretter ta med barna til barnetog, spise is og andre aktiviteter.

Norge et langstrakt land, og ikke alle bor i bysentrum. 
Selv om vi bor i nærheten av en mellomstor by så bor de fleste utenom byen.  
Vi gjør unna forpliktelser sammen med barna først og fremst . 
Hjem og middag senere på sene ettermiddag 

Anonymkode: c419b...db1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kommer an på hvor mye drikking det er i gruppen. Er det snakk om høylytt fest og fyll så nei. Da ville jeg ikke tatt med barnet.

Anonymkode: 525df...161

Nå er det jo ikke slik at folk blir dritings i det de starter å drikke. Grilling på 17. mai vil nok utarte seg på kvelden, men de første timene vil det etter alle solemerker gå ganske rolig for seg. Helt uproblematisk å ha med barn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvordan? 
Barna skal gå i tog og være med på aktiviteter. 
Jeg har aldri vært med på at noen i omgivelsene har drukket alkohol mens vi var ute med barna og feiret 

Anonymkode: c419b...db1

Barn på to år går ikke i tog.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Foreldre kan ikke bare invitere barna sine med når de ikke er invitert. Noe TS nå allerede har bestemt seg for å ta konsekvensen av. 

Anonymkode: fded3...deb

Jeg vil si at barne er invitert dersom det ikke er spesielt presisert at barn ikke er invitert.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Bari said:

Helt vanlig litt lengre sør i Europa så jeg tenker det må være helt opp til hver enkelt forelder. Drikk med måte, drikk litt vann imellom og feir nasjonaldagen slik dere vil 🇳🇴

Folk lengre sør i Europa drikker ikke som de gjør her i dette landet. 

Anonymkode: e9bb4...e98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å dra inn et annet perspektiv enn de andre som har svart deg:

Foreslår at du forholder deg til hva verten ønsker. Jeg hadde nemlig blitt veldig skuffet om gode venner, inkludert deres barn som jeg var glad i, plutselig droppet ut av slike tradisjoner av ren usikkerhet på om de var velkomne eller ikke. Jeg er vant til at barna er en hyggelig og selvsagt del av omgangskretsen, spesielt på slike dager.

Dessuten - spørsmålet om hva andre gjester måtte mene er underordnet. Min fest, mine regler. Liker man ikke hvem jeg ellers har invitert, kan man finne på noe annet. Folk som «ikke liker barn» passer ikke i min omgangskrets uansett, for jeg har en dyp mistro til folk som mener de kan mislike folk de aldri har møtt pga hudfarge, kjønn, alder eller whatever.

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja, er jo dette jeg tenker på, jeg kan ikke spørre hver eneste inviterte person om det er greit jeg tar med barnet mitt, så selv om vertskapet sier det er ok, betyr det jo ikke alle andre syns det. Man oppfører seg jo uansett litt annerledes hvis det er et barn tilstede, men jeg føler jeg får inntrykket her av at folk syns det er ok å være der med barnet en liten stund, og heller ha lav terskel for å dra? 
ts

Anonymkode: 152ad...8ed

Ja jeg syns det er sånn man bør løse det, så lenge verten har invitert med barn og dere selv har lyst til å dra. 

Endret av Hippogriff
Skriveleif.
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brunello skrev (8 minutter siden):

Barn på to år går ikke i tog.

Jo, via barnhagen 💪

Anonymkode: c419b...db1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jo, via barnhagen 💪

Anonymkode: c419b...db1

Det gjøres alle de stedene jeg er kjent med 16. mai. Ingen barnehagebarn i barnetoget der jeg har feiret.

Endret av Brunello
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Folk lengre sør i Europa drikker ikke som de gjør her i dette landet. 

Anonymkode: e9bb4...e98

Det er helt vanlig å drikke alkohol med barna til stede i resten av Europa.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Brunello skrev (16 minutter siden):

Barn på to år går ikke i tog.

Vel... da våre var 2 år så gikk de i barnetoget (altså sammen med foreldrene, de satt i barnevogn) så det kan være veldig forskjell fra sted til sted. Barnehagene gikk i tog her i byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Hvordan? 
Barna skal gå i tog og være med på aktiviteter. 
Jeg har aldri vært med på at noen i omgivelsene har drukket alkohol mens vi var ute med barna og feiret 

Anonymkode: c419b...db1

En to åring går ikke i tog

Anonymkode: 3c483...153

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er snakk om litt alkohol, glass vin eller en øl eller to så tenker jeg det går helt fint. Men hadde hørt med vertskapet.

For noen år siden traff jeg en fra England og jeg besøkte han der noen ganger. Vi skulle i barnebursdag til en venn sitt barn. Jeg såg for meg norsk barnebursdag, men der tok jeg feil.

Det var voksne og barn og alkohol. Men var ingen fyll, må legge til det. Var veldig hyggelig og annerledes.

Anonymkode: 4bc72...b5f

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grilling midt på dagen? Ser ingen grunn til å ikke ta med barnet på det. 

Anonymkode: a4988...c75

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...