Gå til innhold

Ok å ha med barn på 17.mai-feiring med venner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Der samles familiene og foreldrene drikker normale mengder vin sammen med mat gjennom dagen mens ungene leker og har det gøy.

Her i norge er det champagnefrokost og fyll, og TS er det eneste venneparet som har fått et barn. Det er altså ikke en familiesammenkomst for flere med barn, men å ta med seg barn på det man brukte å gjøre tidligere. Det egner seg ikke. 

Anonymkode: 42640...3c6

Ok, hvorfor må det være flatfyll? Kan man ikke drikke litt forsiktig?

Jeg synes det er gøy å dra på fest, men orker ikke å ta den heeeelt ut lengre. Så da blir det 3-4 halvlitere og kanskje en drink i rolig tempo med litt vann innimellom.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kjenner jo vennegjengen din best og vet hvordan 17. mai pleier å foregå med dem, og om det er en ok setting å ha med barn i. For vår del hadde det vært uproblematisk med vår vennegjeng. Nå er vi de omtrent siste i gjengen som fikk barn, men vi møtes fremdeles til feiring på 17. mai. Barna er med, og vi skåler i champagne og pils. Det går fint. Ingen blir fulle, og det ble vi heller ikke før vi fikk barn.

Anonymkode: 6d9b1...191

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det kommer helt an på typen fest det er. Er det rølping, eller middag med noen flasker vin på bordet? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Leste du i HI, at ingen andre har barn? Alle som leser innlegget her skjønner at det er snakk om å ta med et barn på vennegjengens champisfrokost.

Anonymkode: 42640...3c6

Ser at det kan bli kjedelig for barnet når det ikke er andre barn der. Men det går ann å ta med Ipad og noen bøker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du må variere ordlyden din litt, ts. Lukter trolletråder?

Screenshot_20240509_180121_Samsung Internet.jpg

Anonymkode: 07e53...287

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonyme-meg skrev (Akkurat nå):

Tenker det kommer helt an på typen fest det er. Er det rølping, eller middag med noen flasker vin på bordet? 

 

Snakk om grilling og øl, eller vin. Vi føler oss for gamle for rølpefester, og 17. mai har aldri vært den store rølpe-dagen i gjengen heller. For 10 år siden ville vi nok festet fra oss den 16. mai heller, så har aldri forbundet 17. mai med fyll, utenom kanskje utover ettermiddagen/kvelden for de som orker?

Anonymkode: 152ad...8ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Luksusbia skrev (8 minutter siden):

Og i USA. Selvfølgelig kan toåringer være med på fest. Litt liten til å være alene hjemme

Godt poeng. Var så heldig å være med på en familiebursdag i Italia (runddag) og det var en selvfølge at barna skulle være med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde med min halvannet-åring i sjampisbrunsj hos venner en 17. mai, men vertskapet hadde altså gitt klarsignal. Far holdt seg helt edru, mens jeg tok et par glass bobler. Dette var uansett ikke en fyllefest, men voksne folk i 30- og 40-årene.

Anonymkode: 01847...40a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Vi er eneste i vennegjengen med barn. Barnet er 2 år. Er det innafor å delta, eventuelt bare stikke innom i en time eller to, med barnet? Det vil være drikking på festen, og er ikke sikker på om alle inviterte liker barn, selv om vi får lov å ha med barnet. Vi er i 30-årene. 
(Har ikke tenkt å drikke selv.)

Anonymkode: 152ad...8ed

Nei

 

Anonymkode: 6965b...6c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bari skrev (18 minutter siden):

Helt vanlig litt lengre sør i Europa så jeg tenker det må være helt opp til hver enkelt forelder. Drikk med måte, drikk litt vann imellom og feir nasjonaldagen slik dere vil 🇳🇴

Litt lenger sør i Europa så har de en annen drikkekultur enn her hjemme. Altså de drikker seg ikke dritings i tid og utide... 🥴

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tror du må variere ordlyden din litt, ts. Lukter trolletråder?

Screenshot_20240509_180121_Samsung Internet.jpg

Anonymkode: 07e53...287

Haha, ja nei, jeg stilte spørsmålet fordi mannen min og jeg lurer på dette, og kjenner ikke andre som kan være i samme situasjon. Har ikke stilt andre spørsmål her, så vet ikke helt hva du mener. Kanskje jeg formulerte spørsmålet på en litt klisjé måte, jeg vet ikke

ts

Anonymkode: 152ad...8ed

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Snakk om grilling og øl, eller vin. Vi føler oss for gamle for rølpefester, og 17. mai har aldri vært den store rølpe-dagen i gjengen heller. For 10 år siden ville vi nok festet fra oss den 16. mai heller, så har aldri forbundet 17. mai med fyll, utenom kanskje utover ettermiddagen/kvelden for de som orker?

Anonymkode: 152ad...8ed

Ta tenker jeg det ikke er noe problem å ha med seg barn. Selv om det kanskje blir litt kjedelig for barnet, men det er en annen sak. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ok å ha med barn på fødsel

Er det ok å ha med barn på 17. maifest

Osv osv.... noen som har helligdagsfri og koser seg med å lage trolletråder ja...

Anonymkode: 98143...d3f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bari skrev (8 minutter siden):

Ser at det kan bli kjedelig for barnet når det ikke er andre barn der. Men det går ann å ta med Ipad og noen bøker.

Ja, godt poeng med andre barn, men vi kjenner jo ingen andre med barn 😅 Familie bor ikke i nærheten, så blir i så fall bare oss 

ts

Anonymkode: 152ad...8ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av jentene i min gjeng har to barn (tvillinger på 5). De har ofte vært med på grillinger i parken, julebord og ikke minst 17. mai feiringer. Tror faktisk de har feiret 17. mai med oss de siste tre årene. Det er da bare koselig, de klatrer rundt og sitter på fanget til alle, stapper i seg kake før de sovner på en sofa eller i en seng. Mor eller far har pleid å ta dem med hjem når de blir trøtte mens den andre fortsetter festen. Hos oss er det i alle fall bare sett på som koselig, de er også de eneste med barn. Det er jo helt normalt å gjøre det sånn i resten av verden? 

Anonymkode: c4abd...408

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det ok å ha med barn på fødsel

Er det ok å ha med barn på 17. maifest

Osv osv.... noen som har helligdagsfri og koser seg med å lage trolletråder ja...

Anonymkode: 98143...d3f

Eh, noen andre nevnte også dette, men jeg har verken laget eller sett (eller lest) den med å ha med barn på fødsel

Anonymkode: 152ad...8ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

En av jentene i min gjeng har to barn (tvillinger på 5). De har ofte vært med på grillinger i parken, julebord og ikke minst 17. mai feiringer. Tror faktisk de har feiret 17. mai med oss de siste tre årene. Det er da bare koselig, de klatrer rundt og sitter på fanget til alle, stapper i seg kake før de sovner på en sofa eller i en seng. Mor eller far har pleid å ta dem med hjem når de blir trøtte mens den andre fortsetter festen. Hos oss er det i alle fall bare sett på som koselig, de er også de eneste med barn. Det er jo helt normalt å gjøre det sånn i resten av verden? 

Anonymkode: c4abd...408

Det hørtes koselig ut! 

Anonymkode: 152ad...8ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bromance skrev (4 minutter siden):

Litt lenger sør i Europa så har de en annen drikkekultur enn her hjemme. Altså de drikker seg ikke dritings i tid og utide... 🥴

Kanskje vennene til ts er vokst fra fylla. Er ikke det mest vanlig i 20 og 70- årene uansett?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Bari said:

Hva er problemet med å ta med barna? Vi var med i juleselskaper der det ble drukket og danset og hadde det veldig gøy fordi det var andre barn der. Vi så på video, lekte gjemsel, bygget Lego og spilte Nintendo før vi la oss til å sove. 

Fordi hi er den eneste som har barn av de som deltar på festen. Tar hi med barnet på festen så er hun mindre sosial intelligent og er totalt blottet for forståelse for de andres ønsker for dagen.

Anonymkode: c1856...43a

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bromance skrev (5 minutter siden):

Litt lenger sør i Europa så har de en annen drikkekultur enn her hjemme. Altså de drikker seg ikke dritings i tid og utide... 🥴

Vi skal som sagt ikke drikke selv, og det har ikke vært anledninger hvor vi eller venner drikker oss dritings på flere år, altså rundt 10 år - tiden flyr.
Men ja, vi er ikke helt «der» lenger, og de andre i gjengen er rolige folk, og de gangene vi har hatt barnevakt og dratt ut drar vi alle hjem før 12 og da har vi overtalt hverandre til å være ute lengst mulig. Så er nok en liiiiitt annen vennegjeng enn din.

ts

Anonymkode: 152ad...8ed

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...