Gå til innhold

Ok å ha med barn på 17.mai-feiring med venner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er eneste i vennegjengen med barn. Barnet er 2 år. Er det innafor å delta, eventuelt bare stikke innom i en time eller to, med barnet? Det vil være drikking på festen, og er ikke sikker på om alle inviterte liker barn, selv om vi får lov å ha med barnet. Vi er i 30-årene. 
(Har ikke tenkt å drikke selv.)

Anonymkode: 152ad...8ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17.mai-feiring som i ettermiddagsgrilling o.l. eller fest som i fyll og fest på kveldstid? Det siste er jo åpenbart mindre barnevennlig enn det første... På generelt grunnlag ville jeg snakket med vertskapet på forhånd (fortrinnsvis på en måte som åpner for at de kan si nei uten å frykte at dere tar det ille opp) og om dere tar med barnet, se dey an og ha lav terskel for å dra - både av hensyn til barnet og til festen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grilling på dagtid, men med drikking. Ja, tenker uansett å ha lav terskel for å dra

ts

Anonymkode: 152ad...8ed

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, hvis vertskapet synes det er ok er det vel greit. Men en av dere må jo uansett aktivisere barnet, og ikke sikkert barnet synes det er så gøy? 

Anonymkode: a6ca2...17b

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inviterer man noen med barn på 17. mai, så har man også invitert barnet, tenker jeg.
En toåring vet ikke hva drikking er (håper jeg) og så lenge dere er edru, så ser jeg ingen problemer med å omgås venner som tar et glass om formiddagen. - Om de oppfører seg bra. Jeg ville imidlertid ikke drukket selv.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.

Man tar ikke med seg barn på fest. 

Anonymkode: 42640...3c6

  • Liker 12
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan ikke en av dere dra på dette opplegget hvor det åpenbart skal drikkes og være voksenskravling, og så kan den andre ha med barnet til familie og ha 17. mai på barnets premisser? Nå er dere foreldre, og da er det faktisk slik at man ikke kan ture på akkurat som før man fikk barn. 

Anonymkode: 3a29d...27f

  • Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Grilling på dagtid, men med drikking. Ja, tenker uansett å ha lav terskel for å dra

ts

Anonymkode: 152ad...8ed

Helt ok tenker jeg 

Anonymkode: 3c483...153

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hvor mye drikking det er i gruppen. Er det snakk om høylytt fest og fyll så nei. Da ville jeg ikke tatt med barnet.

Anonymkode: 525df...161

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei.

Man tar ikke med seg barn på fest. 

Anonymkode: 42640...3c6

Helt vanlig litt lengre sør i Europa så jeg tenker det må være helt opp til hver enkelt forelder. Drikk med måte, drikk litt vann imellom og feir nasjonaldagen slik dere vil 🇳🇴

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ta med barn om de ikke er invitert. 

Anonymkode: fded3...deb

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på om det er fest eller sjampanje frokost eller grilling med en øl eller to. Er det fest, så nei

Anonymkode: 9d299...de3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Bari said:

Helt vanlig litt lengre sør i Europa så jeg tenker det må være helt opp til hver enkelt forelder. Drikk med måte, drikk litt vann imellom og feir nasjonaldagen slik dere vil 🇳🇴

Nei, det må være opp til hver enkelt vert. 

Anonymkode: fded3...deb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan ikke en av dere dra på dette opplegget hvor det åpenbart skal drikkes og være voksenskravling, og så kan den andre ha med barnet til familie og ha 17. mai på barnets premisser? Nå er dere foreldre, og da er det faktisk slik at man ikke kan ture på akkurat som før man fikk barn. 

Anonymkode: 3a29d...27f

Hva er problemet med å ta med barna? Vi var med i juleselskaper der det ble drukket og danset og hadde det veldig gøy fordi det var andre barn der. Vi så på video, lekte gjemsel, bygget Lego og spilte Nintendo før vi la oss til å sove. 

  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bari skrev (2 minutter siden):

Helt vanlig litt lengre sør i Europa så jeg tenker det må være helt opp til hver enkelt forelder. Drikk med måte, drikk litt vann imellom og feir nasjonaldagen slik dere vil 🇳🇴

Der samles familiene og foreldrene drikker normale mengder vin sammen med mat gjennom dagen mens ungene leker og har det gøy.

Her i norge er det champagnefrokost og fyll, og TS er det eneste venneparet som har fått et barn. Det er altså ikke en familiesammenkomst for flere med barn, men å ta med seg barn på det man brukte å gjøre tidligere. Det egner seg ikke. 

Anonymkode: 42640...3c6

  • Liker 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bari skrev (4 minutter siden):

Helt vanlig litt lengre sør i Europa så jeg tenker det må være helt opp til hver enkelt forelder. Drikk med måte, drikk litt vann imellom og feir nasjonaldagen slik dere vil 🇳🇴

Og i USA. Selvfølgelig kan toåringer være med på fest. Litt liten til å være alene hjemme

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bari skrev (1 minutt siden):

Hva er problemet med å ta med barna? Vi var med i juleselskaper der det ble drukket og danset og hadde det veldig gøy fordi det var andre barn der. Vi så på video, lekte gjemsel, bygget Lego og spilte Nintendo før vi la oss til å sove. 

Leste du i HI, at ingen andre har barn? Alle som leser innlegget her skjønner at det er snakk om å ta med et barn på vennegjengens champisfrokost.

Anonymkode: 42640...3c6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tenker jeg blr avklares med vertsskapet på forhånd. Hvis det skal være ordentlig middag blir det ganske annerledes med en 2-åring ved bordet…

Anonymkode: 3a757...76c

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Grilling på dagtid, men med drikking. Ja, tenker uansett å ha lav terskel for å dra

ts

Anonymkode: 152ad...8ed

Hadde ikke tatt med barna på noe sånt. Rus og barn går ikke sammen og kanskje noen får litt for mye å drikke og oppfører seg dårlig foran barnet.

Anonymkode: 8bb00...d25

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil man ikke ha med barn på opplegg dagtid/ettermiddag på 17.mai, så inviterer man ikke de med barn. 

Barnevakt på dagtid/ettermiddag på 17.mai fordi foreldrene skal grille med venner er jo helt borti natta. 

Anonymkode: b6cfa...f98

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...