Gå til innhold

Blir dere ikke lei av Mandag-fredag 8-16? Hvordan kan noen holde ut slike i årevis...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men alle trenger en inntekt, og samfunnet kan ikke forsørge alle som ikke liker/gidder å jobbe.

Anonymkode: 41d27...84a

Men heldigvis er disse ganske få. Det store flertall ønsker å bidra og jobbe. 

Samfunnet forsørger nok i høy grad de andre, og har gjort det i mange, mange år.

Jeg skjønner begge leirer her.

Anonymkode: 2853a...776

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg forstår godt. 

Min løsning har vært å jobbe mer internasjonalt (som jo ikke er mulig for alle). Da har jeg kunnet være fleksibel ift arbeidstid. Summen av timer blir jo ca den samme, men jeg kan tillate meg å sove lenge på mandag for eksempel. Men så må jeg jo jobbe til kl 20 på fredag....hmmmm....kanskje det er mer om man er fornøyd med det man gjør eller ikke.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.5.2024 den 6.43):

Jeg har selv prøvd dette nå, man er jo en robot som går på autopilot. Så er det 2 dager med kort pause; lørdag og søndag...så på´n igjen 😳Aldri fri, der man får hentet seg inn igjen.

Gikk fra en turnus med fri annenhver uke....over til dette helvete, nå er det 6mndr siden. Er nødt til å sykmelde meg snart.

Anonymkode: b6e0e...fd2

Elsker jobben min, ellers hadde ikke det gått! Variert jobb, mange arbeidsoppgaver, får brukt både hjerne og kropp hver dag:)

Anonymkode: 5e183...f7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karriererettleiar skrev (1 time siden):

Kanskje karrieresenteret i ditt fylke (altså ikke nav) kan være en ressurs for deg. 😊

Masteren din har ikke noe verdi, ser at du er opptatt av den. 

Anonymkode: b6e0e...fd2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Masteren din har ikke noe verdi, ser at du er opptatt av den. 

Anonymkode: b6e0e...fd2

Det er nok riktig at en master i seg selv ikke er et kvalitetskriterium, men siden du nevnte at du har møtt veiledere med lav kompetanse, ville jeg formidle bredden i kompetansespekteret. 😊

Jeg håper at du gir karriereveiledning en ny sjanse. Innlegget ditt formidler en reell fortvilelse som er viktig å ta tak i. Jeg vet ikke hva det var som gjorde at veiledningen du hadde tidligere ikke var en positiv opplevelse, men en god karriereveileder kommer alltid til å ta deg på alvor og prøver å få deg til å se de ulike faktorene som er viktig å hensyntas i din situasjon. 

Jeg opplever også en stor grad av frustrasjon og at du kanskje ikke opplever at du fikk den hjelpen du trengte/trenger. Som karriereveileder og som mennesket tenker jeg at det er viktig å møte deg på dette. Du fortjener å ha en hverdag som ikke oppleves som så tung og håpløs (om det er det rette ordet å bruke). 🙏

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri i verden taklet å jobbe natt, men om jeg hadde kunnet jobbe for eksempel drøyt 12 timer om dagen tre dager per uke og så hatt resten av uken fri istedetfor 7,5 time mandag til fredag hadde jeg glatt gjort det.

Eller snaut 11 timer om dagen i 14 dager sammenhengende for så å ha 14 dager fri. Det høres helt fantastisk ut for min del, kontra å jobbe vanlig 8-16 eller 9-17 med helgefri.

Dessverre ikke forenlig med jobben jeg har nå, og det finnes heller ingen jobber med slik turnus som passer med min utdannelse/erfaring uten å gå dramatisk ned i lønn.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

GMT800 skrev (2 timer siden):

Jeg hadde aldri i verden taklet å jobbe natt, men om jeg hadde kunnet jobbe for eksempel drøyt 12 timer om dagen tre dager per uke og så hatt resten av uken fri istedetfor 7,5 time mandag til fredag hadde jeg glatt gjort det.

Eller snaut 11 timer om dagen i 14 dager sammenhengende for så å ha 14 dager fri. Det høres helt fantastisk ut for min del, kontra å jobbe vanlig 8-16 eller 9-17 med helgefri.

Dessverre ikke forenlig med jobben jeg har nå, og det finnes heller ingen jobber med slik turnus som passer med min utdannelse/erfaring uten å gå dramatisk ned i lønn.

 

Det kan du virkelig ikke uttale deg om før du har kjent den type turnus på kroppen. Netter er tungt å gå og man bruker de påfølgende fridagene til å hente seg inn igjen. Jeg ville heller glatt jobbet 7,5 timer man-fre. 

Anonymkode: cc30f...bf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GMT800 skrev (2 timer siden):

Jeg hadde aldri i verden taklet å jobbe natt, men om jeg hadde kunnet jobbe for eksempel drøyt 12 timer om dagen tre dager per uke og så hatt resten av uken fri istedetfor 7,5 time mandag til fredag hadde jeg glatt gjort det.

Eller snaut 11 timer om dagen i 14 dager sammenhengende for så å ha 14 dager fri. Det høres helt fantastisk ut for min del, kontra å jobbe vanlig 8-16 eller 9-17 med helgefri.

 

 

14-14 er en fin ordning ja :) 12t 3 dager er jo også en grei løsning...men ikke like bra.

Anonymkode: b6e0e...fd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det suger. Vi jobber for mye. Ja til firedagers uke og 6 timers arbeidsdag 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MrsFurbyFurberson skrev (10 minutter siden):

Jo, det suger. Vi jobber for mye. Ja til firedagers uke og 6 timers arbeidsdag 

Selv ville jeg hatt man-fredag annenhver uke :) Ville klart meg på dette, men vanskelig å finne.

Anonymkode: b6e0e...fd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vel litt drøyt å sykemelde seg fordi man ikke liker jobben sin, da utnytter du systemet som skal være sikkerhetsnettet til alle. Finn en annen jobb eller gå tilbake til skift/turnus. Alle som står i jobben sin og betaler skatt skal vel ikke betale for sykepenger til en som ikke er syk...

Anonymkode: 57dfb...f9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Det kan du virkelig ikke uttale deg om før du har kjent den type turnus på kroppen. Netter er tungt å gå og man bruker de påfølgende fridagene til å hente seg inn igjen. Jeg ville heller glatt jobbet 7,5 timer man-fre. 

Anonymkode: cc30f...bf5

Nå skrev jeg jo at jeg *ikke* ville jobbet natt, da. Lange arbeidsdager på dag/kveld gjør meg derimot ingen verdens ting, også mer enn fem på rad. Som et utpreget A-menneske er det null problem å begynne senest kl. 7 på morgenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MrsFurbyFurberson skrev (4 timer siden):

Jo, det suger. Vi jobber for mye. Ja til firedagers uke og 6 timers arbeidsdag 

Vi jobber allerede vesentlig mindre enn folk i de aller fleste land og ikke minst lever vi i den tiden i historien hvor vi jobber aller minst. Og du vil jobbe enda mindre?

Anonymkode: eed63...a22

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 hours ago, AnonymBruker said:

Masteren din har ikke noe verdi, ser at du er opptatt av den. 

Anonymkode: b6e0e...fd2

Huff, så slem du er mot en som forsøker å hjelpe deg. Føler du deg bedre av å trykke ned andre?

Hvorfor i alle dager sier du at masteren hennes ikke har verdi? Det er jo helt ulogisk, i all den tid hun har fått en jobb hun liker, hvor hun i tillegg hjelper andre.

 

Anonymkode: ed626...d2b

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter selv fælt med å se fremtiden i jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vi jobber allerede vesentlig mindre enn folk i de aller fleste land og ikke minst lever vi i den tiden i historien hvor vi jobber aller minst. Og du vil jobbe enda mindre?

Anonymkode: eed63...a22

Så vi skal henge med hodet og skamme oss fordi vi lever i en friere tid og andre har hatt det verre før oss? Nei takk, la oss leve og nyte livet vårt MENS VI KAN.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mayer skrev (1 minutt siden):

Så vi skal henge med hodet og skamme oss fordi vi lever i en friere tid og andre har hatt det verre før oss? Nei takk, la oss leve og nyte livet vårt MENS VI KAN.

Da gjør du det. Så får du oppdatere oss om hvordan det går.

Anonymkode: 6c043...e1d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Da gjør du det. Så får du oppdatere oss om hvordan det går.

Anonymkode: 6c043...e1d

Hvorfor skulle det ikke gå bra å jobbe litt mindre, hvis man har råd til det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Huff, så slem du er mot en som forsøker å hjelpe deg. Føler du deg bedre av å trykke ned andre?

Hvorfor i alle dager sier du at masteren hennes ikke har verdi? Det er jo helt ulogisk, i all den tid hun har fått en jobb hun liker, hvor hun i tillegg hjelper andre.

 

Anonymkode: ed626...d2b

Slem?

Hen var jo kun opptatt av å fronte master, se på alle innleggene. Er så mange som går rundt med utdannelse som ikke har noen verdi for samfunnet. Fått seg en tullejobb pga utdannelsen.

 

Anonymkode: b6e0e...fd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GMT800 skrev (10 timer siden):

Nå skrev jeg jo at jeg *ikke* ville jobbet natt, da. Lange arbeidsdager på dag/kveld gjør meg derimot ingen verdens ting, også mer enn fem på rad. Som et utpreget A-menneske er det null problem å begynne senest kl. 7 på morgenen.

Nettopp, annenhver uke er fint slik..7-19. Er de lange friperiode som gjør at man får koblet av. Kjenne at man lever, ikke 2 dager pause så mange hangler hele året.

Anonymkode: b6e0e...fd2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...