Gå til innhold

Er det sant at en narsisist ikke kan elske ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er helt slutt mellom oss, avstand er alerede tatt. Han vil ikke ha noe med meg å gjøre heller så det er greit. Jeg er allikevel nysgjerrig på dette. 

Anonymkode: 26af7...838

Takk gud, finn heller ut hvorfor du ikke stakk før, enn å henge deg opp i hva han er, det er din beste lærdom fra dette forholdet.. det mener jeg av hele mitt hjerte, så du aldri godtar sånt mer. 

Anonymkode: 3ff9c...5bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er ikke dømmende, beklager, men oppfører man seg som en drittsekk, bryter ned andre og generellt gjør en partners liv dritt å leve, få fortjener man faktisk ikke en partner. Et forhold er ikke en meneskerett. 

Anonymkode: 3ff9c...5bc

Jeg kan forstå din frustrasjon....

Skjønner at du er preget utifra det du skriver, og det er veldig lov.

Et forhold er ikke en menneskerett.

Der er vi enige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvilken av de to typene mener du han har da? Jeg tror ikke at han er narsissist, mulig han har trekk av av det, som så mange av oss, men han er nok ikke narsissist... Alt for mange som spyr ut diagnoser uten noen som helst forkunnskaper om dem. Narsissisme er vel den mest misbrukte diagnosen der ute - i virkeligheten er det veldig få som har denne diagnosen, men "alle" har en eks, forelder eller venninne med denne diagnosen... 🙄

Anonymkode: e3ecd...84d

Det er få en har diagnosen fordi de fleste narsissister ALDRI blir diagnoser. Hvorfor? Fordi de ikke ser egne feil eller har selvinnsikt. Det er flust av narsissister rundtomkring, og jo det er mange. 

Anonymkode: a2e4f...73d

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk gud, finn heller ut hvorfor du ikke stakk før, enn å henge deg opp i hva han er, det er din beste lærdom fra dette forholdet.. det mener jeg av hele mitt hjerte, så du aldri godtar sånt mer. 

Anonymkode: 3ff9c...5bc

Har elsket han i mange år. vært slutt i 8 år, så jeg trodde kanskje han kunne ha utviklet seg litt nå, blitt eldre. Var flere tegn på det oft at han har klart å ta en utdannelse og fått orden på det praktiske. Har bare vært med han noen få mnd i denne omgang, så jeg fant ut at han har ikke endret seg veldig fort. 

Anonymkode: 26af7...838

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jo, det er det også da. Jeg tror ikke han elsker seg selv heller fordi han selvskader seg og er ofte suicidal og sier at det eneste han vil er å dø fordi han vet ikke om han er en god eller dårlig mann. 

Anonymkode: 26af7...838

Borderline?? 

Anonymkode: a2e4f...73d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja, det er jo nettopp det jeg gjør når jeg sier at det kan tenkes at han er født med noen diagnoser som i utgangspunktet gjorde han svakere fra start av. 

Anonymkode: 26af7...838

Ikke godt å si...

Tror du skal legge den ballen død for din egen skyld....

Fokusere på deg selv istedet 💕🪷

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Borderline?? 

Anonymkode: a2e4f...73d

Diagnoser er ikke et menneske. 

Adferd er. Vanskelig å forstå noen utifra en diagnose. For meg så blir dette helt feil fokus. 

Se mennesket bak diagnosen er det noe som heter. Tenk litt på det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har elsket han i mange år. vært slutt i 8 år, så jeg trodde kanskje han kunne ha utviklet seg litt nå, blitt eldre. Var flere tegn på det oft at han har klart å ta en utdannelse og fått orden på det praktiske. Har bare vært med han noen få mnd i denne omgang, så jeg fant ut at han har ikke endret seg veldig fort. 

Anonymkode: 26af7...838

Sjekk ut dette med medavhengighet/codependency, det er mer info om det på engelsk. 

Du sa i et tidligere innlegg at du fikk "heroin inn med morsmelka" så kanskje du ikke har hatt det så lett selv og tiltrekkes ustabilitet og uro i nære relasjoner? 

Anonymkode: 3ff9c...5bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mayer skrev (8 timer siden):

Nei, det du sier der er en vanlig misforståelse. Narsissistiske egenskaper er en forsvarsmekanisme mot selvforakt, usikkerhet og skam.

Korrekt. De med høy grad av narsissistisk personlighetstrekk projiserer sin egen usikkerhet over på andre. Det gjør også de med emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse. Det kan jo være sistenevnte eksen din lider av, TS. 

Anonymkode: eb9b4...52e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (Akkurat nå):

Ikke godt å si...

Tror du skal legge den ballen død for din egen skyld....

Fokusere på deg selv istedet 💕🪷

Altså, jeg er sykemeldt og har vært det i en måned nå. Jeg har ikke gått ut døra og kun bestilt mat osv. Jeg tror ikke jeg klarer å reise meg. Brukte 4 år på det etter første omgang med han. Men jeg har ikke kommet over han selvom jeg ikke ville ha han tilbake. Håpet og trodde at han hadde utviklet seg til noe bedre nå etter 8 år, men nei så da sitter jeg her igjen. Nå vet jeg ihverffaøl at han ikke kommer til å endre seg, nå er han for gammel til det. 

Anonymkode: 26af7...838

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sjekk ut dette med medavhengighet/codependency, det er mer info om det på engelsk. 

Du sa i et tidligere innlegg at du fikk "heroin inn med morsmelka" så kanskje du ikke har hatt det så lett selv og tiltrekkes ustabilitet og uro i nære relasjoner? 

Anonymkode: 3ff9c...5bc

Ja, jeg er klar over det der, men det er som det er... takk for omtanken ihvertfall 😊

Anonymkode: 26af7...838

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Korrekt. De med høy grad av narsissistisk personlighetstrekk projiserer sin egen usikkerhet over på andre. Det gjør også de med emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse. Det kan jo være sistenevnte eksen din lider av, TS. 

Anonymkode: eb9b4...52e

Ja, det kan være det også.. men jeg har en god venninne med den diagnosen og de er ikke like i det heletatt. Klart hun har mye følelser og er opp og ned og sliter med rusmissbruk og men herregud som en empatisk dame. hun kan bli jævlig sint, men det er jo ikke grunnløst eller mot uskyldige folk. Hun er høyst reflektert if oppegående, men følelsene han være ustabile men aldri grunnløse. Hun kan klikke helt mongo, men hun har selvinnsikt og ser etterpå at WOW det var helt sinnsykt av meg. Det finnes ikke noe vondt i henne. Varm, empatisk, reflekter, mye selvinnsikt, MEN kan miste kontrollen og hater seg selv for det etterpå. Skylder aldri på noen andre for sine egene feil. Dikter ikke opp historier. Hun står for alt hun gjør.  

Anonymkode: 26af7...838

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja, jeg er klar over det der, men det er som det er... takk for omtanken ihvertfall 😊

Anonymkode: 26af7...838

Det sier noe om hvor ødeleggende det er, når man sitter så lenge etterpå og lurer, jeg også satt et par år selv om jeg visste vi aldri skulle bli sammen igjen, men lurte og lurte og lurte. Det gikk over når jeg fikk mer fokus på meg selv, høres litt ut som du bruker det som en flukt fra egen hverdag? Sykmeldt og det skjer kanskje ikke så mye om dagen.. 

Anonymkode: 3ff9c...5bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jo, det er det også da. Jeg tror ikke han elsker seg selv heller fordi han selvskader seg og er ofte suicidal og sier at det eneste han vil er å dø fordi han vet ikke om han er en god eller dårlig mann. 

Anonymkode: 26af7...838

Narsisisster elsker en idé de har av seg selv. De liker ikke den de faktisk egentlig er. 

Anonymkode: 3dadc...bed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det sier noe om hvor ødeleggende det er, når man sitter så lenge etterpå og lurer, jeg også satt et par år selv om jeg visste vi aldri skulle bli sammen igjen, men lurte og lurte og lurte. Det gikk over når jeg fikk mer fokus på meg selv, høres litt ut som du bruker det som en flukt fra egen hverdag? Sykmeldt og det skjer kanskje ikke så mye om dagen.. 

Anonymkode: 3ff9c...5bc

Han har ødlagt meg nå i 2 omganger. Denne gangen kan jeg bare skylde på meg selv som tok en så stor risiko. Ja jeg er ødlagt, ja jeg klarer ikke jobbe nå, klarer ingenring. Jeg er sint, lei meg, frustrert, ødlagt. Skjer ingenting.. tiden går sakte, jeg orker ikke gå ut eller jobbe. Vet ikke hva jeg skal gjøre. psykolog fungerte ikke sist gang. 

Anonymkode: 26af7...838

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Altså, jeg er sykemeldt og har vært det i en måned nå. Jeg har ikke gått ut døra og kun bestilt mat osv. Jeg tror ikke jeg klarer å reise meg. Brukte 4 år på det etter første omgang med han. Men jeg har ikke kommet over han selvom jeg ikke ville ha han tilbake. Håpet og trodde at han hadde utviklet seg til noe bedre nå etter 8 år, men nei så da sitter jeg her igjen. Nå vet jeg ihverffaøl at han ikke kommer til å endre seg, nå er han for gammel til det. 

Anonymkode: 26af7...838

Hva mener du med ikke klare å reise deg? 

En måneds sykmelding er ikke lenge...

Du trenger minst et år virker det som....

Jeg har brukt akupunktur for å bearbeide mine traumer. Det har hjulpet meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Han har ødlagt meg nå i 2 omganger. Denne gangen kan jeg bare skylde på meg selv som tok en så stor risiko. Ja jeg er ødlagt, ja jeg klarer ikke jobbe nå, klarer ingenring. Jeg er sint, lei meg, frustrert, ødlagt. Skjer ingenting.. tiden går sakte, jeg orker ikke gå ut eller jobbe. Vet ikke hva jeg skal gjøre. psykolog fungerte ikke sist gang. 

Anonymkode: 26af7...838

Har du prøvd familievernkontoret?

Der har de miljøterapeuter. Jeg fikk hjelp der. 

Var selv nesten på randen av selvmord siden jeg ikke følte meg god nok.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Narsisisster elsker en idé de har av seg selv. De liker ikke den de faktisk egentlig er. 

Anonymkode: 3dadc...bed

Jepp stemmer på en prikk 🏆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (Akkurat nå):

Jepp stemmer på en prikk 🏆

 

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Narsisisster elsker en idé de har av seg selv. De liker ikke den de faktisk egentlig er. 

Anonymkode: 3dadc...bed

Eller ekstremt dårlig selvbilde som de projiserer over på andre.....

Usikker på om de kan hjelpes gjennom terapi. Min eks har ikke prøvd engang..

Noe som også er typisk. Dem tar aldri feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (7 minutter siden):

Har du prøvd familievernkontoret?

Der har de miljøterapeuter. Jeg fikk hjelp der. 

Var selv nesten på randen av selvmord siden jeg ikke følte meg god nok.

Det er jeg også... jeg orker ikke få hjelp. Orker ikke å bruke masse energi på å få det bedre igjen og igjen også skjer der noe nytt... enten enda en dårlig relasjon, kreft, what ever. Det er ikke vits. 

Jeg har brukt masse tid på skole og eksamnene er om noen dager.. det får jeg heller ikke gjennomført. Så det blir for lang vei å gå til at jeg orker. Jeg har gitt opp. Han får bare vinne og blir sikkert veldig stolt og glad over at han har så stor innvirkning på folk.. er vel sånn han vil se det. Selvom det siste han sa var at han elsker meg av hele sitt hjerte, men må holde seg unna meg for jeg lager mye kaos i hans liv. Vet ikke om jeg skal le eller gråte. 

 

Anonymkode: 26af7...838

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...