Gå til innhold

Er det sant at en narsisist ikke kan elske ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Irak skrev (1 minutt siden):

Han her hører jeg på når jeg er sint på eksen så danser jeg 😂😂😂😂.

Har ikke turt å sende den til han da 🫣🫣😂😂😂

 

Da burde du sende den! 

Anonymkode: 26af7...838

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Trodde du skjønte hvirdan jeg har det jeg da du sa du har hatt det likt. Nei noen ganger er det ikke håp. Noen ganger blir man psykisk syk og klarer ikke komme seg tilbake. Sånn Er det for mange. Handler ikke om å syntes synd på seg selv, det syns jeg var arrogant sagt. 

Anonymkode: 26af7...838

Ja jeg mener det da. Om du synes det er arrogant får så være. Du har det ihvertfall ikke bra....Er ikke meningen å virke slik da...

Prøver bare å hjelpe....

Denne er fin 💕 🪷 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da burde du sende den! 

Anonymkode: 26af7...838

Da skyter jeg meg selv i foten hvis jeg gjør det, så det gjør jeg ikke....

Trenger ikke å ha det verre enn det jeg har det nå.

Tenk deg litt om du.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (2 minutter siden):

Nei ikke nå. Senere....

Mye av grunnen til at jeg tar dette ekstra tungt er at han er den eneste i mitt liv på 30 år som har sagt at han elsker meg. Ingen andre menn har sagt det, ikke engang at de glade i meg. Har ikke hatt noe familie som har verken vist det eller sagt det heller. Også viser det seg at det er falsk elsking den ene gangen jeg opplever at noen gjør det... den ene gangen så er det ikke ekte engang. Det er fryktelig å bære. 

Anonymkode: 26af7...838

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (1 minutt siden):

Da skyter jeg meg selv i foten hvis jeg gjør det, så det gjør jeg ikke....

Trenger ikke å ha det verre enn det jeg har det nå.

Tenk deg litt om du.

Hæ? Ble du sur nå ? Tenke meg om? Med hva ? Jeg tulla bare tilbake... altså nå orker jeg ikke mer sånn tull. Tenk deg om selv. 

Anonymkode: 26af7...838

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hæ? Ble du sur nå ? Tenke meg om? Med hva ? Jeg tulla bare tilbake... altså nå orker jeg ikke mer sånn tull. Tenk deg om selv. 

Anonymkode: 26af7...838

Nei jeg er ikke sur. Da bør du tenke over hvordan du skriver....

For jeg oppfatter deg slik....

God natt 💤💤💤

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Mye av grunnen til at jeg tar dette ekstra tungt er at han er den eneste i mitt liv på 30 år som har sagt at han elsker meg. Ingen andre menn har sagt det, ikke engang at de glade i meg. Har ikke hatt noe familie som har verken vist det eller sagt det heller. Også viser det seg at det er falsk elsking den ene gangen jeg opplever at noen gjør det... den ene gangen så er det ikke ekte engang. Det er fryktelig å bære. 

Anonymkode: 26af7...838

💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (1 minutt siden):

Nei jeg er ikke sur. Da bør du tenke over hvordan du skriver....

For jeg oppfatter deg slik....

God natt 💤💤💤

I alle dager

Anonymkode: 26af7...838

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Mye av grunnen til at jeg tar dette ekstra tungt er at han er den eneste i mitt liv på 30 år som har sagt at han elsker meg. Ingen andre menn har sagt det, ikke engang at de glade i meg. Har ikke hatt noe familie som har verken vist det eller sagt det heller. Også viser det seg at det er falsk elsking den ene gangen jeg opplever at noen gjør det... den ene gangen så er det ikke ekte engang. Det er fryktelig å bære. 

Anonymkode: 26af7...838

Jeg føler med deg for jeg har vært der selv, jeg vet hvordan det er. Jeg snudde det, jeg tok fokuset tilbake på meg, tok vare på meg, fikset meg selv, ikke fordi jeg trodde på det eller ville, men fordi jeg måtte. Det handler om valg, valg man gjør, velge seg, jeg gjorde det på autopilot helt til det begynte å føles riktig, da gjorde jeg det bevist. 

Og det er ikke plass til narsissister eller idioti, eller umodne mannebarn i mitt liv mer. Og jeg elsker meg selv, og vet du hva, jeg gjør en ganske god jobb med det.

Jeg er sikker på at du kan elske deg selv 1000 ganger bedre enn hva han kan. 

Anonymkode: 3ff9c...5bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg føler med deg for jeg har vært der selv, jeg vet hvordan det er. Jeg snudde det, jeg tok fokuset tilbake på meg, tok vare på meg, fikset meg selv, ikke fordi jeg trodde på det eller ville, men fordi jeg måtte. Det handler om valg, valg man gjør, velge seg, jeg gjorde det på autopilot helt til det begynte å føles riktig, da gjorde jeg det bevist. 

Og det er ikke plass til narsissister eller idioti, eller umodne mannebarn i mitt liv mer. Og jeg elsker meg selv, og vet du hva, jeg gjør en ganske god jobb med det.

Jeg er sikker på at du kan elske deg selv 1000 ganger bedre enn hva han kan. 

Anonymkode: 3ff9c...5bc

Litt vanskelig å elske seg selv når ingen andre gjør det. Det tyder bare på at jeg er søppel. som han også kaller meg. 

Anonymkode: 26af7...838

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg syns det er litt rart at jeg ikke utviklet meg noe værre enn jeg har gjort da.. jeg fikk jo heroin "gjennom morsmelka" 😀 gått bra med meg - ts

Anonymkode: 26af7...838

Du er nok blitt meget medavhenging dessverre. Håper du kommer deg vekk fra denne fyren, du kan ikke redde han. Spiller ikke noen rolle om han er ditt eller datt, eller har opplevd slik og sånn. Du har det jævlig med han i livet ditt, og det holder .

Anonymkode: 17744...d1c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du er nok blitt meget medavhenging dessverre. Håper du kommer deg vekk fra denne fyren, du kan ikke redde han. Spiller ikke noen rolle om han er ditt eller datt, eller har opplevd slik og sånn. Du har det jævlig med han i livet ditt, og det holder .

Anonymkode: 17744...d1c

Jeg mener der ikke sånn. jeg mener bare at han nok er syk fra starten av livet, at han har diagnoser og at det ikke kommer fra traumer i oppveksten. det gjør ikke situasjonen noe værre eller bedre. Saken er den samme uansett, han er like ille uansett hva som er årsaken til det. jeg vet ikke hvor det kommer fra at jeg prøver å unnskylde han, for det gjør jeg overhode ikke. 

Anonymkode: 26af7...838

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En narsisist kan ikke elske andre enn seg selv. Fordi en narsisist mangler empati.

Personer med narsissistisk personlighetsforstyrrelse er gjerne ambisiøse med grandiost selvbilde, og de er sosialt dominante. De har imidlertid vansker med å leve opp til sine ambisjoner og ivareta lederskap på en god måtte når de oppnår lederposisjoner. De blir for selvopptatte og tar for lite hensyn til andres behov.

De benekter ofte egen frykt og separasjonsangst, har liten evne til empati og genuin omsorg for andre. Dette henger sammen med deres typiske tilknytningsmønster, som er av den distanserte typen. Det innebærer at de sjelden oppsøker andre for trøst og trygghet og at genuin nærhet er vanskelig. Dette gjør dem sårbare for utvikling av rusmiddelavhengighet. For mange er det lettere å roe seg med en drink enn å be om omsorg. Det er egentlig ikke så mye å diskutere hvis han er narsisist. De kan rett og slett ikke elske andre på samme måte som vanlige mennesker gjør. De har ikke den evnen. Narsissistisk personlighetsforstyrrelse er ingen entydig kategori. De personene det gjelder kan ha andre vesentlige personlighetstrekk i tillegg. De kan også ha paranoide trekk, være antisosiale eller psykopatiske, emosjonelt ustabile, eller tvangspregede. Så husk at en narsisist kan være farlig. Så er du advart.

Endret av Rosa Gnom
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er han narsisist eller egoist? Forskjell på det også 

Anonymkode: db3be...5e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er han narsisist eller egoist? Forskjell på det også 

Anonymkode: db3be...5e6

Hvis du har lest svarene mine her inne så er det vel ikke bare egoisme som er problemet hans

Anonymkode: 26af7...838

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (1 time siden):

Diagnoser er ikke et menneske. 

Adferd er. Vanskelig å forstå noen utifra en diagnose. For meg så blir dette helt feil fokus. 

Se mennesket bak diagnosen er det noe som heter. Tenk litt på det.

Det var et spørsmål fordi han visstnok selvskadet. Da tenkte jeg mulig borderline. Uansett feil fokus ja, fordi ts ikke kan endre ham uansett. Det er det de fleste går feil. Empatiske mennesker som ts vil prøve å finne e formering. Been there, done that. Så jeg har erfaring med det om du lurer. 

Anonymkode: a2e4f...73d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Forklaring mente jeg

Anonymkode: a2e4f...73d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Du er nok blitt meget medavhenging dessverre. Håper du kommer deg vekk fra denne fyren, du kan ikke redde han. Spiller ikke noen rolle om han er ditt eller datt, eller har opplevd slik og sånn. Du har det jævlig med han i livet ditt, og det holder .

Anonymkode: 17744...d1c

Dette ts! Du et verdt så mye mer! 

Anonymkode: a2e4f...73d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det var et spørsmål fordi han visstnok selvskadet. Da tenkte jeg mulig borderline. Uansett feil fokus ja, fordi ts ikke kan endre ham uansett. Det er det de fleste går feil. Empatiske mennesker som ts vil prøve å finne e formering. Been there, done that. Så jeg har erfaring med det om du lurer. 

Anonymkode: a2e4f...73d

Han selvskading ikke med kutting, men han selvskader iforhold til å ta rusmidler han ikke vet hva slags effekt har han på han selvom han vanligvis bare drikker alkohol, ved å prøve å ta livet sitt på forskjellige måter, ved å drikke mer enn en kropp kan tåle og fortsette å drikke og presse i seg selvom han spyr og tårene renner. Han setter seg selv bevisst i farlige situasjoner, og trigger og erter på seg farlige mennesker, akkurat som han har lyst til å bli drept eller banka. 

Anonymkode: 26af7...838

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min er en narsissist!!! Trenger Ingen psykolog til å gi han den diagnosen heller. 
 

han tråkker ned på meg 24/7. har ingen følelser gråter ikke. Hvis jeg er lei meg han ler av meg og tråkker meg enda mer ned. Hvis jeg fikser håret mitt, han kommer med spydige kommentarer om at jeg er stygg og søppel. Han må tråkke meg konstant ned for at han skal føle seg bra. Jeg må tilfredsstille han, når jeg ikke gjør det han blir sint og gretten vil ikke svare meg eller prate til meg. Jeg mistet min bror, var 0 empati fra hans side. Jeg ringte han dagen vi fant min bror, det han svarte på tlf åi da ja jeg skal gjøre jobben min ferdig for å komme hjem, vi var hjemme hos min familie han kom ditt kom aldri til oss gikk i stua med mange andre ukjente som også va på besøk. Han tror at han er noe og at alle andre er bare søppel. Har merket at han blir veldig fort sjalu på andre. Vi har hver våres vil, men noen ganger kjører vi min bil. Han må kjefte på alle bilister og kommer med kommentarer med at jeg k»n»u»»»» moren deres flytt dere, da sier jeg tilbake ja de gjør det nok med moren din også. Jeg får aldri fred og ro, han himler med øynene og lager kvalme om jeg bare sier jeg skal ta en gåtur. Men han skal få lov til å gjøre det han vil. 

Anonymkode: 5a3f1...b9d

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...