Gå til innhold

Er det sant at en narsisist ikke kan elske ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Irak skrev (Akkurat nå):

Virker som han har noen indre demoner da rett og slett. Er jo litt det du beskriver i forhold til vrangforestillinger. Det kan gi uttrykk slik. Sjelen kan rives istykker på en måte innvendig, og det fremstår som en meget irrasjonell adferd. Virker som om denne mannen er psykisk syk på en måte. Har han en diagnose av noe slag? 

Jeg har kjent han i 15 år og han har alltid vært sånn. De vrangforestillinger han fikk for 15 år siden er forsatt der og de dras opp jevnlig og glemmes aldri. Han kan huske en ting jeg gjorde (som jeg absolutt ikke gjorde og heller ikke er noe alvorlig HVIS jeg hadde gjort det) for 15 år siden, og ut av det blå dra det opp igjen... gang på gang på gang.. og den samme diskusjonen gang på gang. 

Jeg kjenner han derfor fra vi var veldig unge og han har ikke noen traumer, isåfall er det traumer fra ting som ikke har skjedd, som kun har skjedd i hans eget hode. 

Anonymkode: 26af7...838

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irak skrev (3 minutter siden):

Uansett hva du gjør så oppfordrer jeg deg til å ikke kalle han syk, for da er min erfaring at adferden kan eskalere....

Bare så du passer på deg selv. Han virker jo uberegnelig utifra det du beskriver.

 

Har gjort det mange ganger og han klikker og kaster tilbake at det er jeg som er den syke. At jeg trenger profesjonell hjelp og sikkert er et godt menneske innerst inne. Osv osv . 

Anonymkode: 26af7...838

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har kjent han i 15 år og han har alltid vært sånn. De vrangforestillinger han fikk for 15 år siden er forsatt der og de dras opp jevnlig og glemmes aldri. Han kan huske en ting jeg gjorde (som jeg absolutt ikke gjorde og heller ikke er noe alvorlig HVIS jeg hadde gjort det) for 15 år siden, og ut av det blå dra det opp igjen... gang på gang på gang.. og den samme diskusjonen gang på gang. 

Jeg kjenner han derfor fra vi var veldig unge og han har ikke noen traumer, isåfall er det traumer fra ting som ikke har skjedd, som kun har skjedd i hans eget hode. 

Anonymkode: 26af7...838

Ja altså jeg vet jo ikke jeg. Så da spør jeg. Merker jeg blir nysgjerrig. Er mange mennesker der ute med feks en vond barndom.

Ei jeg vokste opp med var feks lystløgner, for at ho skulle føle seg bedre enn andre. Hennes egen mor var ikke snill med henne. Så ble hun mor selv, og endte dessverre med å ta livet sitt.

Er mange grunner til at folk gjør som de gjør tenker jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har gjort det mange ganger og han klikker og kaster tilbake at det er jeg som er den syke. At jeg trenger profesjonell hjelp og sikkert er et godt menneske innerst inne. Osv osv . 

Anonymkode: 26af7...838

Hva har du gjort mange ganger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (Akkurat nå):

Hva har du gjort mange ganger?

Fortslt han at han er syk og trenger hjelp. Ikke bare jeg som gjør det. Familie og venner/bekjente også. Han har jo ikke venner lenger. Alle har gitt han opp. Eneste som var igjen er han som døde, men før han døde hadde han begynt å ta kraftig avstand og vi hadde en dialog blant annet om han. 

Anonymkode: 26af7...838

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har gjort det mange ganger og han klikker og kaster tilbake at det er jeg som er den syke. At jeg trenger profesjonell hjelp og sikkert er et godt menneske innerst inne. Osv osv . 

Anonymkode: 26af7...838

Han projiserer det over på deg. Er det han gjør. Hjelper ikke å kalle han syk evt.....

Det er ris til egen ræv. Ja han trenger hjelp det er tydelig. Det som er dumt med det er at han kan velge selv, og som oftest kan de være så ille at de ikke skjønner sitt eget beste eller at de ikke får hjelp. Det norske psykiske helsevesenet er dårlig synes jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Irak skrev (Akkurat nå):

Han projiserer det over på deg. Er det han gjør. Hjelper ikke å kalle han syk evt.....

Det er ris til egen ræv. Ja han trenger hjelp det er tydelig. Det som er dumt med det er at han kan velge selv, og som oftest kan de være så ille at de ikke skjønner sitt eget beste eller at de ikke får hjelp. Det norske psykiske helsevesenet er dårlig synes jeg.

Ja de suger. Jeg sendte inn bekymring på han. De ga faen, sa de skulle vidre føre det til politiet som heller ikke brydde seg.1 uke etter drev han å lette etter en pistol for å skyte seg selv på åpen gate og uka etter det igjen måtte jeg ringe politet på han, når politiet kom klarte han å ta på seg en maske og leke helt vanlig å fortelle ting om meg som gjorde at jeg ble fremstilt som gal 😅 politiet sa til meg at de hadde mottatt bekymringen 2 uker i forveien, og at helsevesenet burde ha tatt tak i dette, men de kunne ikke styre det eller gjøre noe med det. 

Anonymkode: 26af7...838

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fortslt han at han er syk og trenger hjelp. Ikke bare jeg som gjør det. Familie og venner/bekjente også. Han har jo ikke venner lenger. Alle har gitt han opp. Eneste som var igjen er han som døde, men før han døde hadde han begynt å ta kraftig avstand og vi hadde en dialog blant annet om han. 

Anonymkode: 26af7...838

Ja det forstår jeg. Så lenge han ikke klarer eller vil innse det selv så blir han dessverre utagerende og voldelig. Virker som om dette er en person som har opplevd enten har opplevd omsorgssvikt i nære relasjoner, eller har vært rusmisbruker. Er det jeg tenker om det du beskriver. 

Selv har jeg en bror som blir tvangsmedisinert. Han blir hentet av politiet hvis han nekter å ta medisiner, men han er god og holder seg borte fra andre når han har det dårlig (empati). Min bror har heller aldri skadet mennesker, men ødelagt store ting i frustrasjonen/sinne. Bare for å illustrere at jeg tror jeg forstår deg her. 

Veien er vanskelig nok å gå fra før, og spesielt hvis han yter så mye motstand....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja de suger. Jeg sendte inn bekymring på han. De ga faen, sa de skulle vidre føre det til politiet som heller ikke brydde seg.1 uke etter drev han å lette etter en pistol for å skyte seg selv på åpen gate og uka etter det igjen måtte jeg ringe politet på han, når politiet kom klarte han å ta på seg en maske og leke helt vanlig å fortelle ting om meg som gjorde at jeg ble fremstilt som gal 😅 politiet sa til meg at de hadde mottatt bekymringen 2 uker i forveien, og at helsevesenet burde ha tatt tak i dette, men de kunne ikke styre det eller gjøre noe med det. 

Anonymkode: 26af7...838

Akkurat ja.

Stakkars mann. Han har det ikke mye greit nei. Jeg kan relatere og føle med han, synes ikke synd på han. Du er god ❤️

Til folk som kaller meg gal så sier jeg bare, ja det er jeg vel 😂😆🤭

Er ikke farlig å være gal, bare du vet det selv 😂😂😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (Akkurat nå):

Ja det forstår jeg. Så lenge han ikke klarer eller vil innse det selv så blir han dessverre utagerende og voldelig. Virker som om dette er en person som har opplevd enten har opplevd omsorgssvikt i nære relasjoner, eller har vært rusmisbruker. Er det jeg tenker om det du beskriver. 

Selv har jeg en bror som blir tvangsmedisinert. Han blir hentet av politiet hvis han nekter å ta medisiner, men han er god og holder seg borte fra andre når han har det dårlig (empati). Min bror har heller aldri skadet mennesker, men ødelagt store ting i frustrasjonen/sinne. Bare for å illustrere at jeg tror jeg forstår deg her. 

Veien er vanskelig nok å gå fra før, og spesielt hvis han yter så mye motstand....

Vel, han har jo vært sånn som dette siden han var et lite barn. Han har liksom ikke forandret seg eller utviklet seg vidre.Det er nok mer en eller flere diagnoser fremfor noe traumatisk i oppveksten. Han fikk 2 ganske alvorlige diagnoser som 13 åring, men de ble fjernet fordi familien truet helsevesenet om å fjerne det. 

Anonymkode: 26af7...838

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke snakk om at en narsissist ikke kan elske, handler vel mer om at de aldri kan elske noen like høyt eller høyere, enn de elsker seg selv. 

Anonymkode: c8821...efb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er vel ikke snakk om at en narsissist ikke kan elske, handler vel mer om at de aldri kan elske noen like høyt eller høyere, enn de elsker seg selv. 

Anonymkode: c8821...efb

Han her elsker ihvertfall ikke seg selv heller. 

Anonymkode: 26af7...838

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva er poenget ditt ts? I denne tråden beskriver du faktisk en person som er så jævlig at det ER mishandling det han utsetter deg for, hva er det du vil høre eller gjøre? Han kommer ikke til å forandre seg, han sier kanskje fæle ting om seg selv, men han kommer ikke til å faktisk endre noe til det bedre.

Hvem bryr seg hva slags merkelapp man skal sette på ham, han ødelegger deg og alt han tar i. 

Anonymkode: 3ff9c...5bc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Vel, han har jo vært sånn som dette siden han var et lite barn. Han har liksom ikke forandret seg eller utviklet seg vidre.Det er nok mer en eller flere diagnoser fremfor noe traumatisk i oppveksten. Han fikk 2 ganske alvorlige diagnoser som 13 åring, men de ble fjernet fordi familien truet helsevesenet om å fjerne det. 

Anonymkode: 26af7...838

Er jo litt rart at familien truet helsevesenet om å fjerne det da.....

Her kan jeg ane ugler i mosen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men hva er poenget ditt ts? I denne tråden beskriver du faktisk en person som er så jævlig at det ER mishandling det han utsetter deg for, hva er det du vil høre eller gjøre? Han kommer ikke til å forandre seg, han sier kanskje fæle ting om seg selv, men han kommer ikke til å faktisk endre noe til det bedre.

Hvem bryr seg hva slags merkelapp man skal sette på ham, han ødelegger deg og alt han tar i. 

Anonymkode: 3ff9c...5bc

Ja jeg vet det.. jeg var i utgangspunktet bare nysgjerrig på om narsisister kan elske og vidre nysgjerrig på om det er mulig at han kan være narsisist når han viser tegn til at han Jan ha ekte følelser. Tok utgangspunkt i han, også har det ballet seg på i tråden. 

Anonymkode: 26af7...838

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men hva er poenget ditt ts? I denne tråden beskriver du faktisk en person som er så jævlig at det ER mishandling det han utsetter deg for, hva er det du vil høre eller gjøre? Han kommer ikke til å forandre seg, han sier kanskje fæle ting om seg selv, men han kommer ikke til å faktisk endre noe til det bedre.

Hvem bryr seg hva slags merkelapp man skal sette på ham, han ødelegger deg og alt han tar i. 

Anonymkode: 3ff9c...5bc

Kan hende TS trenger støtte?

Vanskelig å stå i dette alene....

Synes du er et flott menneske TS som viser at du virkelig bryr deg. Så vil jeg oppfordre deg til å huske på deg selv også midt i dette kaoset her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja jeg vet det.. jeg var i utgangspunktet bare nysgjerrig på om narsisister kan elske og vidre nysgjerrig på om det er mulig at han kan være narsisist når han viser tegn til at han Jan ha ekte følelser. Tok utgangspunkt i han, også har det ballet seg på i tråden. 

Anonymkode: 26af7...838

Altså jeg er ingen ekspert, og hvem kan avgjøre hva et annet menneske er i stand til....Er mange måter å uttrykke kjærlighet på...

Når det er sagt så er ikke denne mannen emosjonelt umoden nok, til at han er i stand til å elske i forhold til det jeg tenker er sunn kjærlighet ❤️. Hadde mer vært at han er avhengig tror jeg da.

N type mennesker blir ofte dratt mot mennesker med Empati. De er som vampyrer. Så jeg tror det kan være lurt at du tar litt avstand rett og slett. 

Tusen takk for all informasjonen du har delt. Uten den hadde ikke jeg klart å SE noe som helst. 

Endret av Irak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (Akkurat nå):

Er jo litt rart at familien truet helsevesenet om å fjerne det da.....

Her kan jeg ane ugler i mosen.....

Ja. Jeg må nesten være litt forsiktig med å uttale meg om familien hans på et forum, itilfelle han mot formodning skulle funnet tråden. Da hadde han drept meg, men store deler av hans familie er svært oppegående og er ikke som han i det heletatt. Han er det sorte fåret. Så uavhengig om han har hatt det greit eller ikke greit er det diagnoser her helt klart fra starten av. 

Personlig har jeg hatt en helt jævlig barndom, skulle hatt traumer opp etter øra, har ingen familie. Jeg skulle gjerne byttet bort min barndom med hans. Nå reagerer man ulikt på opplevelser, men det jeg mener er at jeg tror man må ha noen underliggende diagnoser for å utvikle seg til et sånt monster bare pga noe litt traumatisk har skjedd i oppveksten. For hvis han har opplevd noe så er det bare småtteri iforhold til veldig mange andre. 

Anonymkode: 26af7...838

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja jeg vet det.. jeg var i utgangspunktet bare nysgjerrig på om narsisister kan elske og vidre nysgjerrig på om det er mulig at han kan være narsisist når han viser tegn til at han Jan ha ekte følelser. Tok utgangspunkt i han, også har det ballet seg på i tråden. 

Anonymkode: 26af7...838

Synes han høres ut som en forjævlig idiot med psykopatiske trekk også, etter all denne infoen. 

Anonymkode: 3ff9c...5bc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja. Jeg må nesten være litt forsiktig med å uttale meg om familien hans på et forum, itilfelle han mot formodning skulle funnet tråden. Da hadde han drept meg, men store deler av hans familie er svært oppegående og er ikke som han i det heletatt. Han er det sorte fåret. Så uavhengig om han har hatt det greit eller ikke greit er det diagnoser her helt klart fra starten av. 

Personlig har jeg hatt en helt jævlig barndom, skulle hatt traumer opp etter øra, har ingen familie. Jeg skulle gjerne byttet bort min barndom med hans. Nå reagerer man ulikt på opplevelser, men det jeg mener er at jeg tror man må ha noen underliggende diagnoser for å utvikle seg til et sånt monster bare pga noe litt traumatisk har skjedd i oppveksten. For hvis han har opplevd noe så er det bare småtteri iforhold til veldig mange andre. 

Anonymkode: 26af7...838

Kort svar til deg her nå

Ingen er "monster" uten grunn

Tenk litt over den setningen der......

Man kan ikke sammenligne. Det er dumt. Det skjer og kan ha skjedd mye bak lukkede dører. Manglende grensesetting feks. Kan være omsorgssvikt det og i mine øyne.

Så med mindre du vet ALT denne mannen har opplevd så ja....

Da tenker jo jeg mitt kan du si.....

Endret av Irak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...