Gå til innhold

Innafor å kaste ut mor med gråtende baby fra kafé?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sett deg på et bibliotek, en kafé er ikke kontoret ditt. Jobbet på kafé tidligere, og skal love deg dere irriterer betjeningen minst like mye som babyen. Nada inntjening, og ofte høylytt snakk i mobil, gjerne klage på tregt nett, satt gjerne hele formiddagen ved det beste bordet. 

Anonymkode: d6d61...6e4

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I Norge har vi ordensplikt, så er en til særlig sjenanse for andre, må en ta grep.  

Anonymkode: 3b175...97c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Sosiale antenner er det noe som heter. Det er helt vanlig å ta hensyn til andre mennesker når man er ute. Du lar ikke en hyper 5 åring løpe rundt å skrike på kino, så ungen din kan ødelegge opplevelsen for alle de andre som er der.

Greier du ikke å roe babyen din på en kafé, så går du. Det er ingen som reagerer på noen få minutter med babygråt, men er det et vedvarende problem så tar du hensyn til de rundt deg. Selv om du har barn, så er det greit å ha empati med resten av verden. Du er ikke verdens navle fordi du har fått barn. 

En baby har ingen behov for å være på kafe. Det er kun for å tilfredsstillemors sosiale behov. Om mor ikke får mulighet til å være sosial fordi babyen gråter, så kan hun like godt være hjemme. 

Anonymkode: c66bc...c4a

Har skrevet flere ganger at jeg så klart hadde forlatt kafeen dersom babyen min aldri sluttet å gråte hysterisk og det tror jeg de aller, aller fleste gjør. 
Litt babygråt må en tåle når en går ut døra fpr babyer gråter og vi med barn kan ikke bare isolere oss inne. 

Anonymkode: 3851b...43b

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Sett deg på et bibliotek, en kafé er ikke kontoret ditt. Jobbet på kafé tidligere, og skal love deg dere irriterer betjeningen minst like mye som babyen. Nada inntjening, og ofte høylytt snakk i mobil, gjerne klage på tregt nett, satt gjerne hele formiddagen ved det beste bordet. 

Anonymkode: d6d61...6e4

Så mor får ikke være på biblioteket med sin hylende baby mener du? Skal mødre med hylende babyer bli utestengt fra hele samfunnet? Tenk om mor ville lese en god bok sammen med sin hylende baby, før hun skal på kafe med sin hylende baby?

Anonymkode: c66bc...c4a

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Mora er sikkert betalt av cafeen for å få ut snyltere som bruken den som kontor i timesvis til prisen av en kopp kaffe. 
 

Smart! 

Anonymkode: 20c47...ce9

Hvordan har de fått babyen med på dette komplottet? 
hvis cafeen ikke er full på dagtid tror jeg ikke de plages av « snyltere» da hadde de jo bare kunnet innføre spiseplikt som mange steder har. 

Anonymkode: d972d...d46

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så mor får ikke være på biblioteket med sin hylende baby mener du? Skal mødre med hylende babyer bli utestengt fra hele samfunnet? Tenk om mor ville lese en god bok sammen med sin hylende baby, før hun skal på kafe med sin hylende baby?

Anonymkode: c66bc...c4a

🤣🤣 

Anonymkode: d972d...d46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så mor får ikke være på biblioteket med sin hylende baby mener du? Skal mødre med hylende babyer bli utestengt fra hele samfunnet? Tenk om mor ville lese en god bok sammen med sin hylende baby, før hun skal på kafe med sin hylende baby?

Anonymkode: c66bc...c4a

Noe så dumt,  en mor med hylende baby som er normalt oppegående, leser ikke bok eller koser seg på kafeen mens en baby hyler. En normalt oppegående mor gjør det hun kan for at babyen hennes skal få tilfredsstilt behovet sitt. 

Anonymkode: 3851b...43b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Noe så dumt,  en mor med hylende baby som er normalt oppegående, leser ikke bok eller koser seg på kafeen mens en baby hyler. En normalt oppegående mor gjør det hun kan for at babyen hennes skal få tilfredsstilt behovet sitt. 

Anonymkode: 3851b...43b

Leste du hovedinnlegget? Ts skriver at denne moren koste seg vel og lenge på kafé med en hylende baby. 

Anonymkode: c66bc...c4a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Nei, det tror jeg ikke du hadde gjort. Har aldri sett noen fremmede gå opp til en med gråtende baby og spørre om å hjelpe de, og jeg har dessverre sett mange med gråtende babyer. Vi nordmenn er både utrolig sky og ekstremt nærtagende, dette er bare noe som ikke skjer. 

Okei babyer er på en måte mennesker. Men det er ingen grunn til at skrikende unger skal være på kafé. Hvis man ikke kan kontrollere bikkja si så drar man ikke i hundepark liksom. Hvis man ikke har en rolig nok unge til å gi deg tid til å drikke en kaffe så kan man ikke reise på kafé.

Anonymkode: c71f3...b57

Du har ikke barn selv antar jeg, siden du tror babyer er enten eller? De færreste har en baby som aldri eller alltid gråter. Min er som regel veldig rolig både borte og hjemme, men noen dager blir han plutselig feks skrubbsulten men uten å ville spise (veldig typisk når de blir 4-5 mnd visstnok) Og da kan det bli litt gråt frem til jeg får han til å spise. Men litt drøyt å ikke kunne gjøre noe utenfor hjemmet i over et år fordi babyen -kan- gråte. Vanskelig å pakke sammen tingene og forlate cafeen idet babyen gråter også, og om det er sult må man nesten fikse det før man går ut, hvertfall hvis det er for kaldt til å amme ute.

Anonymkode: 42fa9...6d1

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Leste du hovedinnlegget? Ts skriver at denne moren koste seg vel og lenge på kafé med en hylende baby. 

Anonymkode: c66bc...c4a

Ts skriver ingenting om at moren ikke prøvde å roe babyen, om moren satt der med venninnene sine og nippet til kaffe mens ungen hylte skjønner jeg jo ts, men om moren desperat prøvde å roe ungen i 5+ min før hun ga opp, så er det jo ikke så mye annet man kan gjøre (særlig hvis hun er alene og ikke kan gå fra tingene, eller venter på å.få spist mat hun har betalt for)

Anonymkode: 42fa9...6d1

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Leste du hovedinnlegget? Ts skriver at denne moren koste seg vel og lenge på kafé med en hylende baby. 

Anonymkode: c66bc...c4a

Jeg tror ikke på TS for de aller fleste mødre koser seg ikke lenge og vel kaffen sin uten å ta opp babyen og finne ut hva som er galt. 

Anonymkode: 3851b...43b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Ts skriver ingenting om at moren ikke prøvde å roe babyen, om moren satt der med venninnene sine og nippet til kaffe mens ungen hylte skjønner jeg jo ts, men om moren desperat prøvde å roe ungen i 5+ min før hun ga opp, så er det jo ikke så mye annet man kan gjøre (særlig hvis hun er alene og ikke kan gå fra tingene, eller venter på å.få spist mat hun har betalt for)

Anonymkode: 42fa9...6d1

Nettopp! 

Anonymkode: 3851b...43b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adrenalina1 skrev (1 time siden):

På en måte mennesker? Hva skulle babyer ellers være?

Uferdige mennesker.

Anonymkode: c71f3...b57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Så mor får ikke være på biblioteket med sin hylende baby mener du? Skal mødre med hylende babyer bli utestengt fra hele samfunnet? Tenk om mor ville lese en god bok sammen med sin hylende baby, før hun skal på kafe med sin hylende baby?

Anonymkode: c66bc...c4a

Nei, akkurat på biblioteket må det gå an å ha det ganske rolig.  
 

MEN, til TS: noe støy fra barn osv må du tåle der også. Barn skal lære å bli glad i bøker, og det er fortsatt ikke kontoret ditt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Uferdige mennesker.

Anonymkode: c71f3...b57

Så mye svada som er på det forumet her. Skjønner godt at du kommenterer som anonym bruker. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.4.2024 den 14.32):

Opplevde i dag at en mor med en gråtende baby ikke forsto av seg selv at hun måtte forlate kafeen før det hadde gått alt for lang tid. Babyen skrek av fulle lunger, og det var ganske godt utviklede lunger, så det var utrolig bråkete. 

Kafeen jeg var på er et sted hvor mange sitter og jobber, et sted det er lett å finne fokus for oss som ikke finner fokuset på hjemmekontor. Jeg ble veldig irritert over den høylytte barnegråten og kikket på betjeningen flere ganger for å kanskje gi et hint om at de måtte gjøre noe, men babyen ble, og den fortsatte å gråte. Etter moren omsider bestemte seg for å dra, så tenkte jeg at grunnen til at betjeningen ikke gjorde noe kanskje var fordi dette ikke er helt innenfor og de er redd for å få dårlige anmeldelser på google og facebook? Men det burde jo være greit når noe bråker så immari og det ikke er sjans for at babyen gir seg. Det er jo ikke sånt at de støvsuger der midt på dagen når det er kunder i kafeen heller, så de unngår jo bråk.

Hva hadde dere gjort om dere hadde jobbet og en slik situasjon oppsto?

Anonymkode: c71f3...b57

Nei ikke innafor. Det er en kafé, ikke kontorlandskap 

Helt rett av betjeningen å ikke gjøre noe.. 

Anonymkode: b1e52...655

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

CrazyCatLady2500 skrev (8 minutter siden):

Nei, akkurat på biblioteket må det gå an å ha det ganske rolig.  
 

MEN, til TS: noe støy fra barn osv må du tåle der også. Barn skal lære å bli glad i bøker, og det er fortsatt ikke kontoret ditt. 

Hvorfor snakkes det om "kontoret" her? Hva med folk som ønsker å spise noe godt og kose seg på kafé? Skal de også bare akseptere at barn hyler? 

Anonymkode: 69418...ee4

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Men kanskje mor har behov for å ut av huset? Kanskje er det ikke et alternativ å forlate huset uten baby? 
 

Nå tror jeg ts bare troller, men vet jo at det finnes folk med slike holdninger.. Har man behov for å jobbe på et stille sted er man hjemme, på kontoret eller et bibliotek. Med mindre det står tydelig at det er en stille kafé ser jeg ikke problemet. Og tenkt hvor slitsomt, vondt og stressende det var for denne moren. Kanskje lengtet hun etter å ut av huset for å nyte en god kaffe, men så slo ungen seg vrang. Ikke fikk hun nyte kaffen, hun fikk panikk for at barnet ikke roet seg og måtte i tillegg forholde seg til stygge blikk fra egosentriske mennesker. 
 

Hvis jeg hadde vært vitne til en slik situasjon hadde jeg heller spurt om det gikk bra og om det var noe jeg kunne gjøre for dem. Ikke med en dømmende eller belærende tone, kun ut av omsorg. Nå vet jeg at det finnes noen som blir krenket for det også, men det hadde jeg tatt sjansen på. 

Anonymkode: d8ddb...e35

Skal andre lide fordi mor må komme seg ut?  Hvorfor er det andres problem?   Jeg hadde ikke sitter slik med en skrikende unge på kafé.  Hadde gått erter  noen minutter. 

  • Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei ikke innafor. Det er en kafé, ikke kontorlandskap 

Helt rett av betjeningen å ikke gjøre noe.. 

Anonymkode: b1e52...655

Kafé er ingen barnehage heller. Folk som går på kafé for å spise, skal ikke finne seg i skrik fra babyer. 

Anonymkode: 69418...ee4

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyer/småbarn har ingenting å gjøre på kafé/restaurant, så jeg hadde applaudert og tipset rikelig.

Anonymkode: 99e4b...b39

  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...