Gå til innhold

Innafor å kaste ut mor med gråtende baby fra kafé?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Opplevde i dag at en mor med en gråtende baby ikke forsto av seg selv at hun måtte forlate kafeen før det hadde gått alt for lang tid. Babyen skrek av fulle lunger, og det var ganske godt utviklede lunger, så det var utrolig bråkete. 

Kafeen jeg var på er et sted hvor mange sitter og jobber, et sted det er lett å finne fokus for oss som ikke finner fokuset på hjemmekontor. Jeg ble veldig irritert over den høylytte barnegråten og kikket på betjeningen flere ganger for å kanskje gi et hint om at de måtte gjøre noe, men babyen ble, og den fortsatte å gråte. Etter moren omsider bestemte seg for å dra, så tenkte jeg at grunnen til at betjeningen ikke gjorde noe kanskje var fordi dette ikke er helt innenfor og de er redd for å få dårlige anmeldelser på google og facebook? Men det burde jo være greit når noe bråker så immari og det ikke er sjans for at babyen gir seg. Det er jo ikke sånt at de støvsuger der midt på dagen når det er kunder i kafeen heller, så de unngår jo bråk.

Hva hadde dere gjort om dere hadde jobbet og en slik situasjon oppsto?

Anonymkode: c71f3...b57

  • Liker 10
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Personlig synes jeg babyer ikke hører hjemme på kafeer eller restauranter o.l. De er kun der for morens skyld og de hadde 100% fortrukket å ligge hjemme ved brystet og kanskje vart båret rundt litt i hagen. 

Anonymkode: 84500...554

  • Liker 34
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tålt den gråten i 5 min, før jeg hadde gått. Om jeg kom inn døren for å spise, så hadde jeg snudd og gått et annet sted. Men så er jeg veldig dårlig på støy, og liker å spise i fred og ro. Det er ikke billig å gå på kafe, så da har man gjerne ønske om at det skal være avslappende og hyggelig.

Ser ikke helt for meg at de skulle ha blitt kastet ut da. Men kanskje eier hadde reagert om mange kunder forlot lokalet?

Anonymkode: f796a...c21

  • Liker 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kunne jo bare ha gått selv!

Anonymkode: 3ff1c...80a

  • Liker 27
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men det er jo ikke kontoret ditt akkurat heller, da? 

  • Liker 33
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om innlegget er ment som tull er jeg til dels enig med TS. At en baby gråter på et offentlig sted må en tåle, men når en ikke klarer å roen den tar en med den bort. Det gjorde iallfall jeg da mine var små. Kunne ikke falt meg inn å bli sittende med barnet hylskrikendes på slike steder. Både av hensyn til de andre, men ikke minst barnet som gråter av en grunn.

Anonymkode: 6df65...ba9

  • Liker 19
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del, forstår at man ikke ønsker arbeidsro, men på kafeer finnes det mennesker alt i fra 0 til 95 +? Alle har rett på å være der, også foreldre til babyer. Hvor mange år skal man skjerme små barn hjemme fordi de uttrykker seg  kun ved å gråte?  Første året/ første to år gråt fordi man ikke kan forklare seg, og etter det kanskje trass anfall.  Så lenge foreldrene forsøker å gjøre noe med det, så er det innenfor tenker jeg.

  • Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke et troll men babyer som gråter av full hals har det best hjemme og ikke ute blant folk og i hvertfall ikke der folk betaler for å spise og kose seg. Ingen koser seg med full skriking fra babyer barn eller andre folk.

Anonymkode: 638d6...461

  • Liker 15
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Personlig synes jeg babyer ikke hører hjemme på kafeer eller restauranter o.l. De er kun der for morens skyld og de hadde 100% fortrukket å ligge hjemme ved brystet og kanskje vart båret rundt litt i hagen. 

Anonymkode: 84500...554

Men kanskje mor har behov for å ut av huset? Kanskje er det ikke et alternativ å forlate huset uten baby? 
 

Nå tror jeg ts bare troller, men vet jo at det finnes folk med slike holdninger.. Har man behov for å jobbe på et stille sted er man hjemme, på kontoret eller et bibliotek. Med mindre det står tydelig at det er en stille kafé ser jeg ikke problemet. Og tenkt hvor slitsomt, vondt og stressende det var for denne moren. Kanskje lengtet hun etter å ut av huset for å nyte en god kaffe, men så slo ungen seg vrang. Ikke fikk hun nyte kaffen, hun fikk panikk for at barnet ikke roet seg og måtte i tillegg forholde seg til stygge blikk fra egosentriske mennesker. 
 

Hvis jeg hadde vært vitne til en slik situasjon hadde jeg heller spurt om det gikk bra og om det var noe jeg kunne gjøre for dem. Ikke med en dømmende eller belærende tone, kun ut av omsorg. Nå vet jeg at det finnes noen som blir krenket for det også, men det hadde jeg tatt sjansen på. 

Anonymkode: d8ddb...e35

  • Liker 21
  • Hjerte 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg er ikke et troll men babyer som gråter av full hals har det best hjemme og ikke ute blant folk og i hvertfall ikke der folk betaler for å spise og kose seg. Ingen koser seg med full skriking fra babyer barn eller andre folk.

Anonymkode: 638d6...461

Men ts skrev ikke innlegget med babyens beste som utgangspunkt. Hun skrev det med sitt eget; hun ble forstyrret….

Anonymkode: 37720...9e0

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Babyer er mennesker. Gråt er kommunikasjon. Gråt betyr ikke nødvendigvis at de har det ubehagelig. Gråt er eneste språket et så lite barn har. Om du ikke tåler barnegråt så er det jo ditt problem og ikke alle andres. Da må du fjerne deg fra situasjonen som gjør deg irritert. Det løser problemet ditt. 

Hadde jeg hatt problemer med støy så hadde jeg forlatt stedet. Hadde jeg hatt problemer med en lukt så hadde jeg også forlatt stedet. samme hvis det var for varmt eller kaldt. Mine sanser er mitt ansvar. 

Anonymkode: f89c4...a61

  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke orka slike skrikerunger på cafe så jeg hadde sett stygt mot mora og så hadde jeg gått. Dessverre kan man ikke kaste ut betalende kunder på en cafe. 

Anonymkode: d35f9...47f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Hvis jeg hadde vært vitne til en slik situasjon hadde jeg heller spurt om det gikk bra og om det var noe jeg kunne gjøre for dem. Ikke med en dømmende eller belærende tone, kun ut av omsorg. Nå vet jeg at det finnes noen som blir krenket for det også, men det hadde jeg tatt sjansen på. 

Nei, det tror jeg ikke du hadde gjort. Har aldri sett noen fremmede gå opp til en med gråtende baby og spørre om å hjelpe de, og jeg har dessverre sett mange med gråtende babyer. Vi nordmenn er både utrolig sky og ekstremt nærtagende, dette er bare noe som ikke skjer. 

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Babyer er mennesker. Gråt er kommunikasjon. Gråt betyr ikke nødvendigvis at de har det ubehagelig. Gråt er eneste språket et så lite barn har. Om du ikke tåler barnegråt så er det jo ditt problem og ikke alle andres. Da må du fjerne deg fra situasjonen som gjør deg irritert. Det løser problemet ditt. 

Hadde jeg hatt problemer med støy så hadde jeg forlatt stedet. Hadde jeg hatt problemer med en lukt så hadde jeg også forlatt stedet. samme hvis det var for varmt eller kaldt. Mine sanser er mitt ansvar. 

Anonymkode: f89c4...a61

Okei babyer er på en måte mennesker. Men det er ingen grunn til at skrikende unger skal være på kafé. Hvis man ikke kan kontrollere bikkja si så drar man ikke i hundepark liksom. Hvis man ikke har en rolig nok unge til å gi deg tid til å drikke en kaffe så kan man ikke reise på kafé.

Anonymkode: c71f3...b57

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, det tror jeg ikke du hadde gjort. Har aldri sett noen fremmede gå opp til en med gråtende baby og spørre om å hjelpe de, og jeg har dessverre sett mange med gråtende babyer. Vi nordmenn er både utrolig sky og ekstremt nærtagende, dette er bare noe som ikke skjer. 

Okei babyer er på en måte mennesker. Men det er ingen grunn til at skrikende unger skal være på kafé. Hvis man ikke kan kontrollere bikkja si så drar man ikke i hundepark liksom. Hvis man ikke har en rolig nok unge til å gi deg tid til å drikke en kaffe så kan man ikke reise på kafé.

Anonymkode: c71f3...b57

Dagens 😂😂😂😂😂

Anonymkode: 37720...9e0

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Men ts skrev ikke innlegget med babyens beste som utgangspunkt. Hun skrev det med sitt eget; hun ble forstyrret….

Anonymkode: 37720...9e0

Selvfølgelig skriver jeg ikke fra perspektiv om babyens beste, babyer driter om de er på kafé, i vogna eller hjemme. Så lenge det ikke er noen andre unger der så er det samme for den det vel?

Anonymkode: c71f3...b57

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg er litt overrasket over responsen her. 

At et barn gråter må man akseptere, og barn bør også være velkommen på cafe. Men, hvis en baby hyler for fullt mugger så lenge så må man rett og slett ta barnet med seg ut og roe det. Hvis den som hadde med seg barnet ikke har vett på å forstå det bør det være rom for at betjeningen på en høflig måte ber den voksne ta barnet med ut for å roe det litt. Er den voksne alene kunne de tilbudt å holde bordet og passe på tingene. 

En burde ikke måtte tåle vesentlig mye mer fra en baby enn andre. Hadde det vært et større barn eller en gjeng ungdommer som satt å hoiet så hadde de nok fått yilsnakk. Det samme om det var voksne. 

Det må være rom for alle å bære der, men alle må vise hensyn. For de som ikke er i stand til å vise hensyn selv (som babyer) så må den voksne som har den med ta ansvar. Gjør man ikke det bør man etterhvert forvente tilsnakk. 5-10 min må gjerne aksepteres litt avhengig av hvor ille det er, men etter det er det ut altså. 

Anonymkode: 5dd53...e3c

  • Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er ikke et troll men babyer som gråter av full hals har det best hjemme og ikke ute blant folk og i hvertfall ikke der folk betaler for å spise og kose seg. Ingen koser seg med full skriking fra babyer barn eller andre folk.

Anonymkode: 638d6...461

Så småbarnsforeldrene skal isolere seg hjemme et par år da?  Aldri kunne nyte noe mat eller kaffe ute?

  • Liker 7
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...