Gå til innhold

Innafor å kaste ut mor med gråtende baby fra kafé?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

En baby som gir beskjed om sine behov kastes selvfølgelig ikke ut. 

Anonymkode: 3851b...43b

Selvsagt blir den det hvis ikke moren klarer å få den stille.

Anonymkode: 98184...a29

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Selvsagt blir den det hvis ikke moren klarer å få den stille.

Anonymkode: 98184...a29

En baby er ikke en mekanisk Furby eller Tamagotchi………… 

Anonymkode: 37720...9e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Selvsagt blir den det hvis ikke moren klarer å få den stille.

Anonymkode: 98184...a29

Det har jeg aldri vært borti, men heller aldri vært borti at en baby skriker flere timer på kafé eller andre steder. Enten så får babyen mat eller blir møtt på behovene sine innen rimelig tid eller så forlater man kafeen. Stort sett er ikke en baby som er med på kafé utrøstelig. 

Anonymkode: 3851b...43b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hylende unger er sannsynligvis den mest irriterende og plagsomme lyden i hele verden. Hvis mora ikke skjønner det og de som driver sjappa ikke evner å gjøre noe med det, hadde jeg gått og neppe kommet tilbake. 

Anonymkode: 9537a...977

Enig, det er den verste lyden som finnes. Jeg elsker denne kafeen og kunne ikke sett for meg å ikke kommet tilbake dit. Men jeg er glad for at det er en plass uten leker og utstyr til barn, så dette slipper å skje så ofte. Jeg hadde nok ikke vært der så mye om det krydde av mødre og barnevogner og rommet var fylt av skriking fra barn som gråter og hjerjer. 

Noen barnefrie soner må vi jo kunne ha uten at mammabanden blir så sint for det? Og jeg synes ikke kafeer skal trenge å si eksplisitt at de er et barnefritt sted. Man er ikke nødt til å gå dit bare fordi det er en rampe som fører inn døra.

Anonymkode: c71f3...b57

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hylende unger er sannsynligvis den mest irriterende og plagsomme lyden i hele verden. Hvis mora ikke skjønner det og de som driver sjappa ikke evner å gjøre noe med det, hadde jeg gått og neppe kommet tilbake. 

Anonymkode: 9537a...977

Enig

Anonymkode: 69418...ee4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Jeg liker ikke høre slafsing og venninna mi blir sliten av å høre mange snakke i munnen på hverandre og kjæresten min hater folk i grønn dress. Er man ute på offentlig plass må man tåle andre innenfor rimelighetens grenser. Babygråt er innenfor disse grensene. Så gjør man som man vil i sitt eget hjem. 

Anonymkode: 3851b...43b

Nei, barnegråt som ikke gir seg etter lang tid er faktisk ikke innenfor rimelighetens grenser. 20 minutter med barnegråt er som tortur for de fleste.

Hvis mor ikke får kontroll over barnet som HYLskriker i løpet av 10 min er det mor som er urimelig og burde komme seg hjem der hun kanskje har bedre forutsetninger for å få kontroll på ungen og gi den det den trenger.

Anonymkode: c71f3...b57

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

De som ikke orker babyskrik får holde seg hjemme! Det er helt normalt at babyer skriker, det er deres måte å kommunisere på, orker du ikke å høre det får du gå et annet sted!

Anonymkode: 3ff1c...80a

Hva kommuniserer de tenker du, at de stortrives og alt er bra? 
det er ikke så mange som egentlig liker babyskrik. Ja, man må « orke» det i en del situasjoner, og så kan man som du skriver i mange situasjoner gå et annet sted. Så da er det jo opp til cafeen da… skal vi andre gå et et annet sted, eller skal mor ta med babyen ut. 

Anonymkode: d972d...d46

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Liker du å sitte å høre på hyling?

Anonymkode: 9537a...977

Kan starte egen cafe med babyskrik på høytaler for spesielt interesserte. Tydeligvis mange som liker det, så må være stort marked. 

Anonymkode: d972d...d46

  • Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Da får de henge opp plakat om at det ikke er lov å ta med baby inn der da. 

Anonymkode: 3851b...43b

Det er jo ikke det det handler om? 

Anonymkode: d972d...d46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som mor selv, så må jeg innrømme jeg blir ganske irritert om jeg har fri en dag og skal kose meg på kafe, og en unge vræler i lange tider. Litt gråt må man tåle, men noen ser ikke ut til å bry seg om at det blir mye støy for andre rundt.  

Jeg tok alltid babyen med ut av situasjonen selv, og kom heller tilbake da babyen roet seg. Evt dro hjem hvis det ikke lot seg gjøre. Dette av hensyn til andre rundt seg.  Normal folkeskikk, tenkte jeg det var.

Som sagt litt lyd tåler man, men det er forbausende mange som lar barna hyle lenge før de gjør en innsats for å få barnet roet ned.

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

En baby er ikke en mekanisk Furby eller Tamagotchi………… 

Anonymkode: 37720...9e0

Nei men foreldrene burde bruke hjernen og ta hensyn til andre. Som andre sier, hvis en baby begynner å hylskrike og du ikke klarer å roe den ned etter noen minutter så burde du gå ut så du ikke forstyrrer alle andre som prøver å kose seg ute også. Da går man på trilletur, tar med kaffen ut til parken eller noe. Ikke sitter der og ødelegger for alle andre. Det er normal folkeskikk

Anonymkode: 64d1f...2a1

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg hadde hatt ansvaret for babyen i denne situasjonen, så hadde jeg nok gått.

Hadde jeg vært en av de andre gjestene så hadde jeg ikke irritert meg slik en del i tråden gjør, jeg hadde vært glad for at det ikke var meg som var der med babyen. Jeg tenker ikke at alt skal tilpasses meg på offentlige steder, det kan være høy musikk jeg ikke liker, det kan være bergensere på nabobordet eller anleggsarbeid utenfor. Sånn er det bare. Vil man ha kontroll over omgivelsene må man sitte hjemme.

Anonymkode: ef0bd...3f2

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Underlig hvordan noen kan lande på så polariserte alternativer, at enten skal man få sitte uendelig lenge med skrikerunger blant folk eller så låses man inne i eget hjemme. Det finnes en drøss alternativer mellom der. For meg er det mest naturlige at er du et sted hvor du kan komme deg vekk, så forlater du stedet etter relativt kort stund hvis barnet absolutt ikke lar seg roe. Det gjelder både babyer og større barn. Å forvente at andre skal tåle høylydt støy eller utagerende barn over lang tid mens de prøver å spise eller sosialisere, det synes jeg er skikkelig ego.

Fly er et unntak, alle familier har rett på å ta ferie så der må man bare tåle støyen (dog ikke frekke unger som sparker og herjer). Noen ganger må man også bare handle seg kjapt ferdig på butikken selv om ungen har slått seg fullstendig vrang. Men i tilfeller hvor man kan forlate, gjør man da det etter et visst antall forsøk på å roe situasjonen.

Har selv en sønn som iblant slo seg helt bananas som liten, og det var ingenting hyggelig med å være blant andre folk når han skrek og ikke lystret et ord. Da tauet jeg med meg ungen og dro hjem eller til et mer folketomt område til han roet seg.

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

De som ikke orker babyskrik får holde seg hjemme! Det er helt normalt at babyer skriker, det er deres måte å kommunisere på, orker du ikke å høre det får du gå et annet sted!

Anonymkode: 3ff1c...80a

Eller så kan de som har en unge som aldri slutter å skrike holde seg hjemme.

Anonymkode: 693d2...820

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja? 

Anonymkode: 3851b...43b

 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja. 

Anonymkode: 37720...9e0

Snakk om å mangle selvinnsikt.

Anonymkode: 693d2...820

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mora er sikkert betalt av cafeen for å få ut snyltere som bruken den som kontor i timesvis til prisen av en kopp kaffe. 
 

Smart! 

Anonymkode: 20c47...ce9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du kan jo bare dra på kontoret? Så er du sikret arbeidsro.

Anonymkode: 7ee19...953

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Nei, det tror jeg ikke du hadde gjort. Har aldri sett noen fremmede gå opp til en med gråtende baby og spørre om å hjelpe de, og jeg har dessverre sett mange med gråtende babyer. Vi nordmenn er både utrolig sky og ekstremt nærtagende, dette er bare noe som ikke skjer. 

Okei babyer er på en måte mennesker. Men det er ingen grunn til at skrikende unger skal være på kafé. Hvis man ikke kan kontrollere bikkja si så drar man ikke i hundepark liksom. Hvis man ikke har en rolig nok unge til å gi deg tid til å drikke en kaffe så kan man ikke reise på kafé.

Anonymkode: c71f3...b57

På en måte mennesker? Hva skulle babyer ellers være?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg er ikke et troll men babyer som gråter av full hals har det best hjemme og ikke ute blant folk og i hvertfall ikke der folk betaler for å spise og kose seg. Ingen koser seg med full skriking fra babyer barn eller andre folk.

Anonymkode: 638d6...461

Jeg tåler å høre litt barnegråt innimellom. Har lagt merke til at noen mennesker nesten ikke tåler noe av det. Har kanskje litt med innstilling å gjøre.

Anonymkode: 812ec...dd2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

En baby som gir beskjed om sine behov kastes selvfølgelig ikke ut. 

Anonymkode: 3851b...43b

Sosiale antenner er det noe som heter. Det er helt vanlig å ta hensyn til andre mennesker når man er ute. Du lar ikke en hyper 5 åring løpe rundt å skrike på kino, så ungen din kan ødelegge opplevelsen for alle de andre som er der.

Greier du ikke å roe babyen din på en kafé, så går du. Det er ingen som reagerer på noen få minutter med babygråt, men er det et vedvarende problem så tar du hensyn til de rundt deg. Selv om du har barn, så er det greit å ha empati med resten av verden. Du er ikke verdens navle fordi du har fått barn. 

En baby har ingen behov for å være på kafe. Det er kun for å tilfredsstillemors sosiale behov. Om mor ikke får mulighet til å være sosial fordi babyen gråter, så kan hun like godt være hjemme. 

Anonymkode: c66bc...c4a

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...