Gå til innhold

Innafor å kaste ut mor med gråtende baby fra kafé?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ryddet for avsporinger og brukerdebatt. 

Christina82, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Babyer er mennesker. Gråt er kommunikasjon. Gråt betyr ikke nødvendigvis at de har det ubehagelig. Gråt er eneste språket et så lite barn har. Om du ikke tåler barnegråt så er det jo ditt problem og ikke alle andres. Da må du fjerne deg fra situasjonen som gjør deg irritert. Det løser problemet ditt. 

Hadde jeg hatt problemer med støy så hadde jeg forlatt stedet. Hadde jeg hatt problemer med en lukt så hadde jeg også forlatt stedet. samme hvis det var for varmt eller kaldt. Mine sanser er mitt ansvar. 

Anonymkode: f89c4...a61

Gråt er kommunikasjon ja!! Gråt betyr enten: jeg er trøtt. Sulten. Vondt i magen. Trenger ny bleie. Vil bli holdt, trøst. Det er som regel en av de tingene og det er forskjellig lyd for hver, og hadd jeg vært der kunne jeg garantert hørt hva det var. 

Helt korka å la babyen gråte så lenge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, AnonymBruker said:

Opplevde i dag at en mor med en gråtende baby ikke forsto av seg selv at hun måtte forlate kafeen før det hadde gått alt for lang tid. Babyen skrek av fulle lunger, og det var ganske godt utviklede lunger, så det var utrolig bråkete. 

Kafeen jeg var på er et sted hvor mange sitter og jobber, et sted det er lett å finne fokus for oss som ikke finner fokuset på hjemmekontor. Jeg ble veldig irritert over den høylytte barnegråten og kikket på betjeningen flere ganger for å kanskje gi et hint om at de måtte gjøre noe, men babyen ble, og den fortsatte å gråte. Etter moren omsider bestemte seg for å dra, så tenkte jeg at grunnen til at betjeningen ikke gjorde noe kanskje var fordi dette ikke er helt innenfor og de er redd for å få dårlige anmeldelser på google og facebook? Men det burde jo være greit når noe bråker så immari og det ikke er sjans for at babyen gir seg. Det er jo ikke sånt at de støvsuger der midt på dagen når det er kunder i kafeen heller, så de unngår jo bråk.

Hva hadde dere gjort om dere hadde jobbet og en slik situasjon oppsto?

Anonymkode: c71f3...b57

Babyer og lekende unger har omtrent like mye å gjøre på kafeer som "arbeidende" hipstere. Folk som sitter i flere timer og opptar spiseplasser med sine fancy mac maskiner og kun drikker en kaffe til en 50lapp. Snakker gjerne også på"handsfree" i mobilen slik at alle overhører de. 

Anonymkode: 2bf84...3da

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Babyer og lekende unger har omtrent like mye å gjøre på kafeer som "arbeidende" hipstere. Folk som sitter i flere timer og opptar spiseplasser med sine fancy mac maskiner og kun drikker en kaffe til en 50lapp. Snakker gjerne også på"handsfree" i mobilen slik at alle overhører de. 

Anonymkode: 2bf84...3da

Dette her er jo ansattes feil. De må sette noen grenser, lage regler. For eksempel "spiser du ikke, kan du sitte her i maks én time". 

Anonymkode: 69418...ee4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg er ikke et troll men babyer som gråter av full hals har det best hjemme og ikke ute blant folk og i hvertfall ikke der folk betaler for å spise og kose seg. Ingen koser seg med full skriking fra babyer barn eller andre folk.

Anonymkode: 638d6...461

De som ikke orker babyskrik får holde seg hjemme! Det er helt normalt at babyer skriker, det er deres måte å kommunisere på, orker du ikke å høre det får du gå et annet sted!

Anonymkode: 3ff1c...80a

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hylende unger er sannsynligvis den mest irriterende og plagsomme lyden i hele verden. Hvis mora ikke skjønner det og de som driver sjappa ikke evner å gjøre noe med det, hadde jeg gått og neppe kommet tilbake. 

Anonymkode: 9537a...977

  • Liker 4
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hylende unger er sannsynligvis den mest irriterende og plagsomme lyden i hele verden. Hvis mora ikke skjønner det og de som driver sjappa ikke evner å gjøre noe med det, hadde jeg gått og neppe kommet tilbake. 

Anonymkode: 9537a...977

Good. Bare gå du. 

Anonymkode: 37720...9e0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Good. Bare gå du. 

Anonymkode: 37720...9e0

Liker du å sitte å høre på hyling?

Anonymkode: 9537a...977

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Liker du å sitte å høre på hyling?

Anonymkode: 9537a...977

Ingen liker det, og absolutt ikke mor til babyen. Nå er det stort sett slik at babyer roer seg når de får møtt behovene si e og jeg anser det lite sannsynlig at noen har babyen på kafé og lar den skrike der en time eller to. 

Anonymkode: 3851b...43b

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Liker du å sitte å høre på hyling?

Anonymkode: 9537a...977

nei. 
 

men hva JEG liker, kan ikke diktere hvor ANDRE skal få oppholde seg. 
 

At jeg ikke liker hyling er vel strengt tatt MITT problem? Da får JEG flytte meg. 

Anonymkode: 37720...9e0

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

nei. 
 

men hva JEG liker, kan ikke diktere hvor ANDRE skal få oppholde seg. 
 

At jeg ikke liker hyling er vel strengt tatt MITT problem? Da får JEG flytte meg. 

Anonymkode: 37720...9e0

Så hvis ALLE på kaféen ikke liker hyling, skal samtlige reise seg og gå? 

Anonymkode: 69418...ee4

  • Liker 5
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Liker du å sitte å høre på hyling?

Anonymkode: 9537a...977

Jeg liker ikke høre slafsing og venninna mi blir sliten av å høre mange snakke i munnen på hverandre og kjæresten min hater folk i grønn dress. Er man ute på offentlig plass må man tåle andre innenfor rimelighetens grenser. Babygråt er innenfor disse grensene. Så gjør man som man vil i sitt eget hjem. 

Anonymkode: 3851b...43b

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så hvis ALLE på kaféen ikke liker hyling, skal samtlige reise seg og gå? 

Anonymkode: 69418...ee4

Ja? 

Anonymkode: 3851b...43b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så hvis ALLE på kaféen ikke liker hyling, skal samtlige reise seg og gå? 

Anonymkode: 69418...ee4

Ja. 

Anonymkode: 37720...9e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når noen bråker, er det helt greit å kaste dem ut.

Anonymkode: 98184...a29

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Når noen bråker, er det helt greit å kaste dem ut.

Anonymkode: 98184...a29

En baby som gir beskjed om sine behov kastes selvfølgelig ikke ut. 

Anonymkode: 3851b...43b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ja. 

Anonymkode: 37720...9e0

Tviler på at kaféeieren er enig. 

Anonymkode: 69418...ee4

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette her er jo ansattes feil. De må sette noen grenser, lage regler. For eksempel "spiser du ikke, kan du sitte her i maks én time". 

Anonymkode: 69418...ee4

Det kommer jo helt an på hvor travelt og fullt det er. Om de som sitter lenge tar opp bord så andre må gå igjen så kan man be dem gå, men er det en rolig cafe så er det fint at det er noen der. En cafe med noen folk trekker inn mer folk enn en tom cafe. 

Anonymkode: d35f9...47f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Tviler på at kaféeieren er enig. 

Anonymkode: 69418...ee4

Da får de henge opp plakat om at det ikke er lov å ta med baby inn der da. 

Anonymkode: 3851b...43b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Men ts skrev ikke innlegget med babyens beste som utgangspunkt. Hun skrev det med sitt eget; hun ble forstyrret….

Anonymkode: 37720...9e0

ALLE blir forstyrret av den skrikingen ts beskriver det er ingen ikke engang mor som syns det er digg å høre på

Anonymkode: 638d6...461

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...