Gå til innhold

Jeg er mindre pen, vanskelig med dating


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ts Her. har aldri vært så opptatt av pene menn, mer på at dem er maskuline og ser helt alminnelige ut, men mer opptatt av hva dem har inni hodet sitt. og at dem har humor da :)

Anonymkode: eaf7f...ff9

Du er rett og slett for kresen i forhold til hva du har å tilby selv. Om en kvinne prøver å finne partner men ikke klarer det, er det svaret i 99% av tilfellene. Det er mange flere menn enn kvinner som ser etter partner...

Anonymkode: 3d5ae...70d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Du skrev et innlegg om at vi stygge kvinner må senke kravene, og da skal vi liksom være garantert å finne noen.

Ja, detter for øvrig ikke en veldig kontroversiell påstand. 
Eks Samliv, Sex | Atferdsbiolog: - En kvinne kan når som helst gå ut å finne seg en kjæreste, bare hun senker kravene (nettavisen.no)
Men jeg merker meg du bruker "vi stygge kvinner" noe jeg ikke skrev for å få det til å virke verre en det var. 

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

En annen bruker svarte på ditt innlegg, hvor han skriver at vi sannsynligvis ikke har så høye krav i utgangspunktet. Han ramser opp noe helt grunnleggende det sannsynligvis begrenser seg til, blant annet kjemi.

Du svarer at det er fortsatt krav, og begrenser utvalget.

Ja alle krav du setter reduserer sannsynligheten for å finne en partner, dette er fakta og ikke en påstand.
Jeg skriver ikke at det er feil, jeg skriver heller ikke hva en bør og ikke bør vektlegge.

 

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Jeg siterer deg, og lurer på om du virkelig synes at kjemi er et for høyt krav.

Du svarer at verden er urettferdig og at det ikke bare er mine krav og preferanser det skal tas hensyn til.

Kjemi er like lite et ja/nei spørsmål som utsende, innenfor kjemi så ligger det et enormt antall ulike variabler som en vektlegger.  Så selvsagt kan en redusere disse kravene også. 
 

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Og derfra gikk det bare nedover. For jeg ser ikke at jeg kan tolke deg på noen annen måte enn at kjemi er et for høyt krav. Og at mange menn tydeligvis gir blanke i kjemi, så lenge de har noen. Hvilket er fullstendig uforståelig for meg. Du påstår at det ikke er det du mener, at jeg har misforstått deg, men samtidig nekter du å oppklare misforståelsen. 

Så hva blir det til nå? Har du tenkt til å fortsette å være tåkefyrste, eller kunne du nedverdigende deg til å forklare hva du faktisk mener, tror du?

Anonymkode: c15b6...aec

Kjemi er følelser, følelser er kjemiske prosesser i hjernen, menn er like lite/mye styrt av disse prosessene som kvinner. Det at en vektlegger forskjellig har naturlige biologiske årsaker.

Om en bare finner partnere som er "pene" som seksuelt attraktive så er det selvsagt sitt eget valg om en heller vil være enslig eller ikke. Jeg vil påstå at et relativt stort antall av partnerskapene er velfungerende selv om en ikke lenger finner hverandre seksuelt attraktive. 

For oppsummere:
Det å si "kjemi er for høyt krav" er fullstendig meningsløst uttalelse. En sier ikke "Så utsende er for høyt krav". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er mange flere menn enn kvinner som ser etter partner...

Trodde det var mange flere kvinner som ser etter partner, og mange flere menn som ser etter noe uforpliktende. 

Anonymkode: 2c59d...3a5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.4.2024 den 23.43):

Ja ikke noe hyggelig å være mindre pen og ikke sånn veldig pen i ansiktet selv om jeg er normalvektig. Vet ikke hva jeg skal gjøre, siden jeg føler de fleste vil ha sex med meg og ikke forhold. Noen eldre vil vil ha forhold men nei. hva kan jeg gjøre? Jeg er snill dame ellers men føler en blir dømt fordi en ikke er veldig pen. Har vært i noen forhold tidligere, men sliter nå som jeg er i 40 årene. Har dere tips til meg?

Anonymkode: eaf7f...ff9

Gå på mange dater hvor du kler deg sexy og spiller på kroppen. Da vil du snart treffe en du liker og som har lyst til å treffe deg igjen. Kroppen er viktigere for menn enn ansiktet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vær glad du ikke er lav mann.

Din situasjon er vanskelig, men ikke håpløs.

Anonymkode: 1a79a...86c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Nei trengte litt støtte og oppmuntring bare. Men fikk litt tips og da. Men ser jo rundt meg at folk er forskjellige og ingen er like.Det er jo godt da. 

Anonymkode: eaf7f...ff9

Da skjønner jeg litt bedre ditt utgangspunkt. På tross av at det er en andel krangelfanter her som liker å spre dårlig stemning, så er det mange fine mennesker her også som sier de gode tingene.

Jeg kjenner et par damer som har noe av den samme utfordringen som deg. På tross av at de objektivt er pene, de får høre at de er pene, så tenker de selv at de ikke er noe særlig og sliter med selvtilliten. Og så lar de sine indre tanker overstyre det omverden forteller dem, men du skal ikke date deg selv, du skal date de som faktisk synes du er pen.

Så kan det kanskje være at du opplever at menn er mer interessert i deg for sex enn forhold (men det kan også være usant, det kan være at du selv har overbevist deg om det). Det KAN bunne ut i at du er så usikker på deg selv at det over tid blir uattraktivt, men er vanskelig å være bastant på, jeg kjenner jo ikke deg.

Overalt ser jeg damer som i alle fall jeg umiddelbart ikke finner attraktive (noen blir jo mer attraktive etter at man blir kjent med dem) men mannfolk har de. Så dette med at noen er så uattraktive at ingen menn vil ha de, finner jeg vanskelig for å tro.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sliter litt med å forstå helt hva trådstarter mener, for å være ærlig. Hva er "pen" i denne konteksten? Det er jo ikke som om det er en lineær skala med objektive størrelser heller. Er det snakk om ting det ikke går an å gjøre noe med, eller står det på vilje, eller økonomi? Hvem er det som synes du ikke er pen; deg selv, eller basererer du det på tilbakemeldinger? Har ikke stil og smak noe å si her?

Tenker du på samme måte angående menn; de er enten pene eller ikke pene, og ferdig med det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

remix2020 skrev (På 30.4.2024 den 0.03):

Glem de som kun er ute etter sex.

👍Sex er alltid deilig med en du liker. Finn noen du liker først.

Anonymkode: 97a3a...7b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Du er rett og slett for kresen i forhold til hva du har å tilby selv. Om en kvinne prøver å finne partner men ikke klarer det, er det svaret i 99% av tilfellene. Det er mange flere menn enn kvinner som ser etter partner...

Anonymkode: 3d5ae...70d

Å kutt at da..jeg har datet 7 stykker siden påske. Jeg har vurdert disse mennene som jevnbyrdige på nettet. I realiteten får jeg oppmerksomhet fra langt mer attraktive menn i det virkelige liv. Jeg kan ikke bli sammen med en mann jeg ikke syns er attraktiv, ikke har noe til felles med, ikke vil kysse, ikke vil ha sex med, ikke vil prate med. Det hjelper ikke at en mann er grei og hyggelig når jeg ikke vil ta i han. Du forstår vel det?

Anonymkode: 584e2...3ed

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Å kutt at da..jeg har datet 7 stykker siden påske. Jeg har vurdert disse mennene som jevnbyrdige på nettet. I realiteten får jeg oppmerksomhet fra langt mer attraktive menn i det virkelige liv. Jeg kan ikke bli sammen med en mann jeg ikke syns er attraktiv, ikke har noe til felles med, ikke vil kysse, ikke vil ha sex med, ikke vil prate med. Det hjelper ikke at en mann er grei og hyggelig når jeg ikke vil ta i han. Du forstår vel det?

Anonymkode: 584e2...3ed

Hvis alle du synes er attraktive, ikke synes du er attraktiv, har du to alternativer: Sikte lavere, eller forbli singel. Sånn er det bare, enten du er kvinne eller mann. Hvis du ser ut som Danny DeVito og kun tenner på damer som ser ut som Billie Eilish (og "kan ikke noe for hva man tenner på, du forstår vel det?"), har du relativt begrensede muligheter.

Anonymkode: 955f0...a76

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Å kutt at da..jeg har datet 7 stykker siden påske. Jeg har vurdert disse mennene som jevnbyrdige på nettet. I realiteten får jeg oppmerksomhet fra langt mer attraktive menn i det virkelige liv. Jeg kan ikke bli sammen med en mann jeg ikke syns er attraktiv, ikke har noe til felles med, ikke vil kysse, ikke vil ha sex med, ikke vil prate med. Det hjelper ikke at en mann er grei og hyggelig når jeg ikke vil ta i han. Du forstår vel det?

Anonymkode: 584e2...3ed

Tror ikke mennene som svarer sånn forstår hva det innebærer at en dame velger dem uten å være tiltrukket eller føle kjemi. Det vil bli sikt bli et destruktivt og giftig forhold, sexløst og dårlig stemning. Kanskje utroskap også, og to ulykkelige på hver sin kant der kvinnen lengter etter han på kontoret som ga litt sommerfugler i magen og han føler seg uattraktiv og lite elsket. Snu rollene om det er mannen som velger en han ikke egentlig ønsker. 

Hva er da poenget med forhold?

Anonymkode: b6dbb...435

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Splurge skrev (22 timer siden):

Så det du sier her er at når en kvinne skal finne seg en kjæreste så må hun regne med å ikke være tiltrukket til han? 

Idioti. En del kvinner har få krav: at han skal ha jobb, en interesse/hobby, være lojal (men enkelte ønsker åpent forhold, naturligvis, men vanskelig å få det til med en mann som ikke lett får seg et ligg med andre), snill og støttende. Men når det er for mye krav, da er det nok best å være singel. 

Og før du svarer "ok, hva tilbyr kvinnen tilbake da?"; sannsynligvis akkurat det samme. Når det kommer til verdier og fritidsinteresser vil man gjerne ha en partner som er lik seg selv. Man er virkelighetsfjern om man tror at en oppegående, vanlig kvinne vil "settle" med en mann som driter i både seg selv og dama, ikke jobber, ikke har interesser eller hobbyer eller det som er. Hva gjør sånne menn? De sitter foran PC-en og runker 6 timer i døgnet, røyker og lukter ballesvette. 

Det er alltid fantastisk hvordan folk prøver å endre på hva som er sagt over på noe som de klarer å angripe.

Er du faktisk uenig i påstanden "Senkes kravene så kan 99.9% av kvinner finne kjæreste. "?
Da får du argumentere mot det, ikke hvilken krav de bør ha eller når det er bedre å være singel, for det skrev jeg ingenting om.

Men når jeg leser den siste setning tenker jeg mer at dette handler om sinne mot menn og ikke så mye annet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gregarious skrev (2 minutter siden):

Det er alltid fantastisk hvordan folk prøver å endre på hva som er sagt over på noe som de klarer å angripe.

Er du faktisk uenig i påstanden "Senkes kravene så kan 99.9% av kvinner finne kjæreste. "?
Da får du argumentere mot det, ikke hvilken krav de bør ha eller når det er bedre å være singel, for det skrev jeg ingenting om.

Men når jeg leser den siste setning tenker jeg mer at dette handler om sinne mot menn og ikke så mye annet. 

Det er bare det at du gir en løsning som ikke løser problemet. Når du ber noen om å senke det 99 prosent så tyder det som at du er en av dem som mener det er et helt jevnt forhold når mannen er mye mindre attraktiv som i vanskelig å leve med, kanskje så mye som 40 år eldre og diverse ugunstigheter. 

Jeg tror ikke du egentlig mente det sånn. 

For du vet jo at en kjæreste er noen du bør ha gode følelser for. Det er bedre å være singel enn å være utsatt for et problem. 

Anonymkode: 2c59d...3a5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det er bare det at du gir en løsning som ikke løser problemet. Når du ber noen om å senke det 99 prosent så tyder det som at du er en av dem som mener det er et helt jevnt forhold når mannen er mye mindre attraktiv som i vanskelig å leve med, kanskje så mye som 40 år eldre og diverse ugunstigheter. 

Jeg tror ikke du egentlig mente det sånn. 

For du vet jo at en kjæreste er noen du bør ha gode følelser for. Det er bedre å være singel enn å være utsatt for et problem. 

Anonymkode: 2c59d...3a5

Hvordan får du det å senke kravene til å bli til at en skal ha en partner som er mindre attraktiv en hva en selv er?
Dette kommer jo helt an på hva utgangspunktet er, det er kvinner som har krav som er på samme nivå som henne selv og det er kvinner som har krav som er mye høyere en hva hun kan tilby.  

Begge deler er selvfølgelig helt legetime, men for sistnevnte vil det naturligvis bli utfordrende å finne partner, dette er statistisk sannsynlighet.  
Selvsagt er det bedre å være single en å ha en partner en ikke vil ha, men det er uten tvil at flere menn og kvinner har krav som ikke nødvendigvis fører til mer lykke. Det en trodde var viktig krav kan vise seg å bety svært mye mindre i virkeligheten, her kommer påvirkningen vi få fra den kulturen vi lever i. 
Noe som ikke alltid endrer oss til det bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gregarious skrev (59 minutter siden):

Hvordan får du det å senke kravene til å bli til at en skal ha en partner som er mindre attraktiv en hva en selv er?
Dette kommer jo helt an på hva utgangspunktet er, det er kvinner som har krav som er på samme nivå som henne selv og det er kvinner som har krav som er mye høyere en hva hun kan tilby.  

Begge deler er selvfølgelig helt legetime, men for sistnevnte vil det naturligvis bli utfordrende å finne partner, dette er statistisk sannsynlighet.  
Selvsagt er det bedre å være single en å ha en partner en ikke vil ha, men det er uten tvil at flere menn og kvinner har krav som ikke nødvendigvis fører til mer lykke. Det en trodde var viktig krav kan vise seg å bety svært mye mindre i virkeligheten, her kommer påvirkningen vi få fra den kulturen vi lever i. 
Noe som ikke alltid endrer oss til det bedre.

Fordi det er ikke sånn at alle går rundt med urimelige krav. Å senke krav 99 prosent blir jo litt, har han puls? Nivå. Så det er vel bare pirk på uttrykksmåte, men ser nå at du tenker fornuftig. 

Det er noen som har krav som går imot deres lykke, det har du rett i. 

Akt for lett å male seg et bilde av hva du tror du trenger eller ønsker utifra det du har sett. Lurer på hvordan din drømme partner ser ut som, om du er singel. Min er en ekstremt mild og koslig fyr som vil gå tur, danse, ha piknikk, roadtrip, katt, ikke barn og offerer kleskapplassen sin 😅 Den siste er urimelig, han skal få ha klær. 

Anonymkode: 2c59d...3a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Å kutt at da..jeg har datet 7 stykker siden påske. Jeg har vurdert disse mennene som jevnbyrdige på nettet. I realiteten får jeg oppmerksomhet fra langt mer attraktive menn i det virkelige liv. Jeg kan ikke bli sammen med en mann jeg ikke syns er attraktiv, ikke har noe til felles med, ikke vil kysse, ikke vil ha sex med, ikke vil prate med. Det hjelper ikke at en mann er grei og hyggelig når jeg ikke vil ta i han. Du forstår vel det?

Anonymkode: 584e2...3ed

Takk for at du bekrefter det jeg sa....

Du får massevis av dater med menn du vurderer som attraktive på nett, og så finner du et eller annet pirk som gjør at du trekker deg. 7 dater siden påske der alle har vært for dårlige for deg, en selvutnevnt "mindre pen dame".

Forhold med en svært attraktiv mann er ingen menneskerett.

Anonymkode: 3d5ae...70d

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fordi det er ikke sånn at alle går rundt med urimelige krav. Å senke krav 99 prosent blir jo litt, har han puls? Nivå. Så det er vel bare pirk på uttrykksmåte, men ser nå at du tenker fornuftig. 

Det er noen som har krav som går imot deres lykke, det har du rett i. 

Akt for lett å male seg et bilde av hva du tror du trenger eller ønsker utifra det du har sett. Lurer på hvordan din drømme partner ser ut som, om du er singel. Min er en ekstremt mild og koslig fyr som vil gå tur, danse, ha piknikk, roadtrip, katt, ikke barn og offerer kleskapplassen sin 😅 Den siste er urimelig, han skal få ha klær. 

Anonymkode: 2c59d...3a5

Jeg skriver ikke "å senke krav 99%", jeg skriver "Senkes kravene så kan 99.9% av kvinner finne kjæreste. "
Altså 99.9% av kvinner kan finne seg partner, det er vesentlig forskjellig fra hvor mye de skal senke kravene, noe jeg ikke har skrevet noe om. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gregarious skrev (21 minutter siden):

Jeg skriver ikke "å senke krav 99%", jeg skriver "Senkes kravene så kan 99.9% av kvinner finne kjæreste. "
Altså 99.9% av kvinner kan finne seg partner, det er vesentlig forskjellig fra hvor mye de skal senke kravene, noe jeg ikke har skrevet noe om. 

Åja! Beklager.

Anonymkode: 2c59d...3a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...