Gå til innhold

jeg synes største gutten min er i en forfredelig situasjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg forstår mannen veldig godt jeg. 

Anonymkode: 248be...128

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Livets harde realiteter slår inn. Jeg ville reagert på at en kjæreste skulle ta med seg eksens barn inn i vårt forhold. 

De kan vel møtes av og til selv om han ikke inngår i en samværsordning. Jeg forstår ham faktisk.

 

Anonymkode: 19b8c...b07

At du hadde reagert på det sier mye om ddeg som person 

Anonymkode: 31112...e67

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hva da med barn som er adoptert? Hva med fosterbarn? Er de ikke verdt å bli glad i de da, mener du, fordi de ikke er blodsbånd? For en trist holdning du har. Det er ikke blodsbånd som burde bety noe her, men relasjonen❤️

Anonymkode: 79f51...a15

❤️

Anonymkode: 31112...e67

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg forstår mannen. Hvorfor skal han være med ett barn som ikke er hans biologiske. Det er jo, og aldri har, vært hans barn.

På den andre siden forstår jeg det er trist for gutten, men som sagt tidligere så kan ikke eksmannen tvinges til samvær og har ingen forpliktelser ovenfor gutten selv om han har vært der siden baby stadiet.

Når alt kommer til alt så kan man late så mye man vil at man er foreldre til ett ikke-biologisk barn. Men i bunn og grunn, og ved tvister/saker så er det blodsbånd eller ikke som gjelder.

Anonymkode: 88fae...b85

Tuller du?  Vi har barn boende som ikke er blodsbånd, er like glad i det barnet som vårt eget. For en trist holdning du har

Anonymkode: 31112...e67

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontorotta skrev (26 minutter siden):

Alle dere som mener denne mannen er en drittsekk, hvordan tenker dere at saken skal løses økonomisk?

Det finner man en løsning på, uten problem 

Anonymkode: 31112...e67

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg og min eksmann skilte oss i Desember i 2023, vi fikk 3 gutter sammen som er 9,5, 8 og snart 1 år. Fra før hadde jeg en gutt som er 13 år, hans far har aldri vert i bilde, hans pappa var min eksmann,han kom inn i livet vårt når han var 6mnd og vi giftet oss ett år senere,de har vert veldig nære hverandre,men nå vil ikke min eks ha noe med han og gjøre mer kun de vi fikk sammen, han skal ha 9,5 åringen og 8 åringen anhver uke og han yngste anhver helg og et par dager i uka.

Når vi var på fvk sa jeg at de 3 største kunne være anhver uke,mens yngste mann anhver helg og par ganger i uka, da sa min eks jeg ønsker ikke kontakt med L mer,bare våre felles barn, synes det er så vondt, men jeg får vel ikke gjort så mye? må bare støte eldste barnet mitt. hva tenker dere her?

Anonymkode: b7aba...d8f

Forstår hvordan mannen tenker men hadde nok ikke hatt hjerte til å gjøre som han. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kontorotta skrev (2 minutter siden):

Er økonomi det minste problemet.

Hvem skal kjøpe klær? Mat? Skal tenåringen bo i en bag, mens stesøsken har dobbelt opp av alle ting? Skal stefar kjøpe like mye til stesøsken? Skal mor kjøpe opp dobbelt? Det er ganske mange praktiske spørsmål rundt det hele. 

Jeg forstår godt den følelsesmessige problemstillingen, men man kan ikke alltid bare handle ut fra følelser. 

 

 

Han valgte å være far til barnet ts hadde fra før. Da skulle han ta følgene av det også...

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (Akkurat nå):

Han valgte å være far til barnet ts hadde fra før. Da skulle han ta følgene av det også...

Jeg hadde ikke forlangt dette av min nåværende om det ble slutt mellom oss.

 

Nå har ikke min mann noen barn fra før, så jeg kan ikke sette meg helt inn i problemstillingen for egen del. Tenker jeg ville valgt en semiløsning, der jeg kanskje hadde tatt med stebarn på noen, men også tilbrakt noe tid med biologiske barn alene. 

Som mor ville jeg også satt veldig stor pris på å få ha litt egentid med trettenåringen.  

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det finner man en løsning på, uten problem 

Anonymkode: 31112...e67

Kom med forslag til rettferdig løsning her. Tenk litt gjennom en del senarioer fremover i tillegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontorotta skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde ikke forlangt dette av min nåværende om det ble slutt mellom oss.

 

Nå har ikke min mann noen barn fra før, så jeg kan ikke sette meg helt inn i problemstillingen for egen del. Tenker jeg ville valgt en semiløsning, der jeg kanskje hadde tatt med stebarn på noen, men også tilbrakt noe tid med biologiske barn alene. 

Som mor ville jeg også satt veldig stor pris på å få ha litt egentid med trettenåringen.  

Kom med forslag til rettferdig løsning her. Tenk litt gjennom en del senarioer fremover i tillegg. 

Vel siden noen i min nærmeste familie har gjort dette så vet jeg det lan løses ;)

Anonymkode: 31112...e67

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Man må sette litt grenser. Med skilsmisse har han faktisk ikke noe ansvar. Trist, men sant.  Hvor kommer pengene eksamen skal fø på ditt barn fra ??

Anonymkode: b00b6...d87

Hva feiler det deg? 

Han har vært pappa for dette barnet siden han var baby og han er nå tenåring. Man skal være rimelig kald for å bare kutte det ut på den måten. Hvor er menneskeligheten? 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er at ha ikke vil ha kontakt. Men han birde iallefall hatt en litt gradvis avvenning iht å kutte kontakten. Gutten er 13 år. Og snart ikke så interessert i voksne uansettt.

Jeg hadde en bonus sønn som var hos oss på helg. Men han tok jo dette tungt at det var brudd. Så iht avale mef mammaen så hadde jeg fortsatt litt kontakt innimellom  og han og søstera som jeg ikke var bonus mamma til, fikk lov å komme på litt overnattinger ol innimellom.  Også ble det gradvis mindre og mindre av seg selv. Jeg var stemor fra han var 6 til 8.  Men har fortsatt stor glede av å se han en gang i året og nå er han over 30. Jeg har aldri ønsket at han skal føle at han er forlatt av meg. 

Syntes det var litt fint, da han var tenåring. Da kunne ham og kompisene komme innom. Og hvis kompisene hadde trøbbel, da visste ha råd. Og tok de med til meg for litt trøst og råd

Anonymkode: 221e8...ae0

  • Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg forstår mannen veldig godt jeg. 

Anonymkode: 248be...128

Hvordan?? Han sa ja til å bli stefar og har vært i livet hans i så mange år som en far, gutten er bror til barna hans, også bare bryter han alle bånd med et knips, mens han forguder de barna han har blodsbånd med? Jeg forstår ikke mannen godt. En lite oppegående fyr som gjør slikt mot et barn/ungdom i en sårbar tid! Har stebarn selv, og håper de alltid vil være i livet midt uansett hva som skjer i fremtiden!  De er også storesøsken til mine barn, og som mine barn er kjempeglade i! 

Anonymkode: b864e...4b0

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo hvorfor jeg aldri vil være med noen som har barn fra før. Å være stefar er ikke noe særlig, spesielt når det blir slutt

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slike ting må man tenke på før man flytter sammen med noen som har barn fra før. Man må bestemme seg for om man vil fortsette å holde kontakt med barn etter brudd eller ikke og la det være opp til den som har barna om ett samboerskap er aktuelt eller ikke utfra det. Selv hadde jeg ikke bodd sammen med en mann som ikke ville fortsatt kontakten med mine barn i tilfelle brudd.

En bekjent av meg jobber som mekler på familiekontor og har ytret sterkt på Facebook problemet med at stebarn ikke har rettigheter ved brudd. Hun ser mange som vil ha samvær men ikke får lov, mange som ikke vil ha samvær og barn som lider.

Anonymkode: 46a97...c11

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fireflies skrev (1 time siden):

Det kunne man sikkert funnet en løsning på. Han har jo uansett kastet 13-åringen han oppdro ut som gårsdagens søppel, han ville ikke finne en løsning.

Siden han også har oppdratt barnet så har han nok allerede brukt penger på han.

Enig. En mulig løsning kunne f.eks. vært at mor og far inngår en privat avtale om barnebidrag, hvor far slipper å betale bidrag for 1-åringen, mot at han før på 13-åringen. 

Uansett tenker jeg at det å fø på 4 unger ikke er mye dyrere enn å fø på 3 unger. Jeg forutsetter da at mor betaler fritidsaktiviteter, telefon, store klesinnkjøp osv. Og at «fø på» betyr kost, losji og familieaktiviteter. F.eks. kunne 13-åringen tatt 1-åringens rom, og 1-åringen sove på rom med far. Innen 1-åringen er stor nok til å ha behov for eget rom, er kanskje 13-åringen blitt såpass ungdom at han ikke orker 50/50 mer… Å handle inn mat til 5 kontra 4 er ikke så mye dyrere. 

Anonymkode: b62a9...b48

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontorotta skrev (2 timer siden):

Alle dere som mener denne mannen er en drittsekk, hvordan tenker dere at saken skal løses økonomisk?

Vi løste det ved at min eks ikke betalte noe bidrag for vårt felles barn. Det ble egentlig aldri avtalt og snakket om, men jeg så det som en selvfølge at pengene hans heller skulle bli brukt på begge barna når de var hos han (mitt og vårt felles). Heldigvis ser han på mitt barn som sitt eget, og barna behandles som helsøsken både her og der. 

Anonymkode: 8ad69...889

  • Liker 1
  • Hjerte 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror du bør insistere på at barna bor hos drg og har begrenset samvær med far, da det ikke er i barnas interesse at dere splitter opp en sammensveiset søskenflokk på denne måten. Og stille spørsmål med fars omsorgsevne siden han tydligvis har lite empati og ikke evner å sette barnas behov først. For barna hans trenger jo broren sin. Og hvordan kan de stole på far når de ser han svikte broren deres.

Anonymkode: 14813...d7f

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forferdelig situasjon for sønnen din. Hadde jeg vært deg så hadde jeg kontakta eksen og rett & slett bønnfalt han om å ikke gjøre forskjell spesielt mtp alderen til eldste gutten. Dersom han fortsatt hadde vært rigid, hadde jeg brukt de to eldste dere har felles for å vende de mot faren på en utspekulert måte. 

Anonymkode: fe714...8b4

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Vi løste det ved at min eks ikke betalte noe bidrag for vårt felles barn. Det ble egentlig aldri avtalt og snakket om, men jeg så det som en selvfølge at pengene hans heller skulle bli brukt på begge barna når de var hos han (mitt og vårt felles). Heldigvis ser han på mitt barn som sitt eget, og barna behandles som helsøsken både her og der. 

Anonymkode: 8ad69...889

Det er hvert fall et forslag til løsning. Og bra det fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Forferdelig situasjon for sønnen din. Hadde jeg vært deg så hadde jeg kontakta eksen og rett & slett bønnfalt han om å ikke gjøre forskjell spesielt mtp alderen til eldste gutten. Dersom han fortsatt hadde vært rigid, hadde jeg brukt de to eldste dere har felles for å vende de mot faren på en utspekulert måte. 

Anonymkode: fe714...8b4

Brukt de eldste mot faren.... Huff.

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...