Gå til innhold

jeg synes største gutten min er i en forfredelig situasjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Oi så vanskelig situasjon å stå i, for dere begge. Shit, jeg vet faktisk ikke hvordan jeg skulle taklet dette selv, annet enn å støtte så godt man kan som du skriver. Nei dette var bare trist ❤

Anonymkode: 2d071...b3d

  • Liker 18
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som du sier, dessverre ikke så mye du får gjort. Han kan ikke tvinges til å ha samvær med et barn som ikke er hans biologiske. 

Da jeg og mannen skilte lag for noen år siden så behandlet han fremdeles mitt barn som sitt eget (men barnet hadde flyttet ut, så var ikke noen samværsordning). Men den alderen gutten din er i er ekstra sårbar, så det kan ikke være enkelt, for gutten din har jo ikke gjort noe galt på noen måte, men han kan jo fort føle det slik nå. Du må bare være der for han så godt du kan, så håper jeg det roer seg ned etterhvert. 

Anonymkode: 89bb9...2e6

  • Liker 6
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå sender en stor klem til gutten din. Dette var skikkelig vondt å høre. ..

 

  • Liker 4
  • Hjerte 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist ❤️

Anonymkode: 76ae3...926

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei oi, sånnen problemstilling har jeg faktisk ikke tenkt over eller hørt om før. Trodde det var uvanlig at man hadde fast omsorg/samvær med stebarn etter brudd. Men selvfølgelig så finns det jo tilfeller som denne, hvor biologisk forelder er ute av bilde og man har oppfostret barnet. Ja, sier bare oi. Så ufattelig vondt for sønnen din💔 dette er jo absolutt ikke bra for han, ta imot all hjelp og samtaler dere eventuelt måtte få tilbud om. Ta ekstra godt vare på ham, også krysser vi fingre for at eksen ombestemmer seg (noe jeg tipper han gjør av seg selv) 

Anonymkode: 434fc...c79

  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksen din kan da ikke være riktig navla! Skal han plutselig slutte å bry seg om et barn han har vært far for siden han var baby? Huff! Stakkars gutten din! Føler virkelig med dere💕

En dag kommer karma til å bite han i rævva pga dette. Helt uforståelig og hjerteskjærende😥

Anonymkode: 6af84...154

  • Liker 14
  • Hjerte 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke nor du kan gjøre med det, men din jobb er å få sønnen din til å forstå at det ikke er pga han at eksmannen din ikke vil ha kontakt (forklar at han er lei seg for skilsmissen ol). Forklar at det er dere voksnes feil at dere ble skilt. Det er faktisk pga fine valg at sønnen din opplever denne situasjonen nå.

Anonymkode: 33ad7...af4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør han dette for å straffe deg?

Anonymkode: 7a67a...ae7

  • Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må sette litt grenser. Med skilsmisse har han faktisk ikke noe ansvar. Trist, men sant.  Hvor kommer pengene eksamen skal fø på ditt barn fra ??

Anonymkode: b00b6...d87

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror (og håper) at dette er mannen gjør for å straffe eller såre deg, men at han etterhvert innser er at den som taper mest på dette er han selv! Han går glipp av en relasjon med han som har vært som en sønn i 13 år. Hans barn vil kanskje også vende seg mot han med tiden, når de innser hvordan han har behandlet storebroren 😓

Håper dette ordner seg! ❤️

Anonymkode: b62a9...b48

  • Liker 6
  • Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Man må sette litt grenser. Med skilsmisse har han faktisk ikke noe ansvar. Trist, men sant.  Hvor kommer pengene eksamen skal fø på ditt barn fra ??

Anonymkode: b00b6...d87

Mannen har vært far til gutten i 13 år! De fleste anser seg da som forelder til barnet, og da er faktisk penger ganske ubetydelig. 

Endret av IDGAF
  • Liker 30
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Gjør han dette for å straffe deg?

Anonymkode: 7a67a...ae7

Min tanke også 

Anonymkode: 434fc...c79

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er ikke nor du kan gjøre med det, men din jobb er å få sønnen din til å forstå at det ikke er pga han at eksmannen din ikke vil ha kontakt (forklar at han er lei seg for skilsmissen ol). Forklar at det er dere voksnes feil at dere ble skilt. Det er faktisk pga fine valg at sønnen din opplever denne situasjonen nå.

Anonymkode: 33ad7...af4

*dine 

Anonymkode: 33ad7...af4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste du kan gjøre er å være 100% tilstede for ham når søsknene er hos faren. Skjem ham bort med kos og hyggelige opplevelser for bare dere to! Han trenger deg dobbelt så mye som de andre barna!

Anonymkode: 000bd...54d

  • Liker 17
  • Hjerte 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Råttent gjort å gjøre mot en 13 åring.

  • Liker 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow. Du får være ærlig om årsaken her, TS. Både til storebror og fellesbarn. Han vil ikke se storebror fordi han skal straffe deg. Barn trenger å lære om og stå opp mot urettferdighet, så kanskje de hjelper deg å tale storebrors sak. Kanskje kutter hele gjengen ut denne teite og gale mannen etterhvert. At det fornavn å være så hjerteløs! 🤬

Anonymkode: 177d1...0ee

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var både hjerteskjærende og hjerteløst💔 Så slem eksen din er mot 13-åringen! Han jeg er sammen med, ble skilt for snart 10 år siden. De hadde et felles barn, og et barn som ikke var hans, men som han hadde vært stefar til siden barnet var 6mnd. Han tok seg av begge barna etter at de skilte seg, tok med seg begge på ferier og var der for stebarnet sitt hele veien. Fortsatt den dag i dag, når stebarnet er 25 år, så har de veldig god kontakt. De sees jevnlig, og 25-åringen får mye hjelp av stefaren sin fortsatt. Det er sånn det bør gjøres. Nei, dette var bare trist😢

Anonymkode: 06fdb...bb6

  • Liker 8
  • Hjerte 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Man må sette litt grenser. Med skilsmisse har han faktisk ikke noe ansvar. Trist, men sant.  Hvor kommer pengene eksamen skal fø på ditt barn fra ??

Anonymkode: b00b6...d87

For et kjipt svar, oppegående steforeldre ville ha sagt til samvær 

Anonymkode: 31112...e67

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...