Gå til innhold

Gåte - Ulveham , tidenes beste norske eurovision-bidrag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Honey Dew skrev (På 29.4.2024 den 18.43):

Synes den høres ut akkurat som annen pop- og rockmusikk med skriking jeg.

Ja for det er jo så mye folkerock i pop- og rockmusikk 🙄 Masse kveding i popmusikken for tida 🙈😅

Anonymkode: fba81...dd9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 1.5.2024 den 22.20):

Jeg er enig. Jeg synes ikke den er forferdelig. Bare skriking. Men vet at en del synes den er til å få gåsehud av. 

Anonymkode: ec84c...b57

Gåtehud! :)

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja for det er jo så mye folkerock i pop- og rockmusikk 🙄 Masse kveding i popmusikken for tida 🙈😅

Anonymkode: fba81...dd9

Hører mye på kveding, men det Gåte holder på med er skriking. Jeg blir stresset i ørene av slik rockemusikk.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alexandrine skrev (17 timer siden):

Det du kaller skriking er faktisk kulokk. 

Så alle sangene til Gåte er kulokk da? 

Anonymkode: 4ba2e...d91

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bvp skrev (4 timer siden):

Gåtehud! :)

🤡

Anonymkode: 4ba2e...d91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (Akkurat nå):

Hører mye på kveding, men det Gåte holder på med er skriking. Jeg blir stresset i ørene av slik rockemusikk.

Da får du la være å høre på. Vi er mange som elsker denne typen musikk. 

Jeg har hørt på Gåte og Wardruna (som er sammenlignbart) i årevis og ser på det som en seier at Norge har stemt fram et kvalitetsprodukt med røtter langt tilbake i historien. 

Det er IKKE skriking - som jeg har sagt før så er det kulokk du kaller for skriking. Sangen er basert på en over tusen år gammel kulokk. Det er en del av historien vår enten du liker det eller ei. 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alexandrine skrev (Akkurat nå):

Da får du la være å høre på. Vi er mange som elsker denne typen musikk. 

Jeg har hørt på Gåte og Wardruna (som er sammenlignbart) i årevis og ser på det som en seier at Norge har stemt fram et kvalitetsprodukt med røtter langt tilbake i historien. 

Det er IKKE skriking - som jeg har sagt før så er det kulokk du kaller for skriking. Sangen er basert på en over tusen år gammel kulokk. Det er en del av historien vår enten du liker det eller ei. 

Siden vi har gård, har jeg også ropt på kyrne, jeg lokker, jeg skriker ikke. Med den skriking til gåte, hadde kyrne løpt unna for harde livet.

  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så alle sangene til Gåte er kulokk da? 

Anonymkode: 4ba2e...d91

Nei, det er folkemusikk og norsk kultur. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg elsker denne, ville gjerne ha den i kirken når jeg giftet meg. Organisten fant ikke noter til den og hadde aldri hørt om den så det ble en annen brudeparet i stedet. Men, to dager før bryllupet ringte organisten helt i 100, hun hadde hørt den i gåtes versjon og elsket den. Hun måtte bare si det og at hun kom til å lete til hun fant noter.

Anonymkode: 1357a...ce0

  • Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Eg elsker denne, ville gjerne ha den i kirken når jeg giftet meg. Organisten fant ikke noter til den og hadde aldri hørt om den så det ble en annen brudeparet i stedet. Men, to dager før bryllupet ringte organisten helt i 100, hun hadde hørt den i gåtes versjon og elsket den. Hun måtte bare si det og at hun kom til å lete til hun fant noter.

Anonymkode: 1357a...ce0

Den er nydelig 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke denne, og har mine tvil om vi kommer med til finalen i det hele tatt.

Det er som de sa i Adresse Malmø; Hvem skal stemme på denne? Den treffer ingen store grupper. Kun norske patrioter. 

Anonymkode: 11ce1...19b

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg liker ikke denne, og har mine tvil om vi kommer med til finalen i det hele tatt.

Det er som de sa i Adresse Malmø; Hvem skal stemme på denne? Den treffer ingen store grupper. Kun norske patrioter. 

Anonymkode: 11ce1...19b

Hvilken melodi var det du ønsket å sende til Malmø da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulveham var bra og jeg stemte på dem, men grunnet skyhøyt nivå i år så forsvinner låta i mengden dessverre. 

I et annet middelmådig år kunne de nådd helt til topps.

Men er spent på opptredenen i morgen, kanskje jeg vil endre mening da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alexandrine skrev (4 timer siden):

Nei, det er folkemusikk og norsk kultur. 

Ikke når de blander den med hardrock.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (1 minutt siden):

Ikke når de blander den med hardrock.

Du er ukjent med at man kan kombinere sjangre?

Anonymkode: 84892...b59

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alexandrine skrev (4 timer siden):

Da får du la være å høre på. Vi er mange som elsker denne typen musikk. 

Jeg har hørt på Gåte og Wardruna (som er sammenlignbart) i årevis og ser på det som en seier at Norge har stemt fram et kvalitetsprodukt med røtter langt tilbake i historien. 

Det er IKKE skriking - som jeg har sagt før så er det kulokk du kaller for skriking. Sangen er basert på en over tusen år gammel kulokk. Det er en del av historien vår enten du liker det eller ei. 

Tror enkelte i Wardruna ville ha blitt fornærma om de ble sammenligna med Gåte. Wardruna er kvalitet. Og går an å høre på. 

Anonymkode: 4ba2e...d91

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Tror enkelte i Wardruna ville ha blitt fornærma om de ble sammenligna med Gåte. Wardruna er kvalitet. Og går an å høre på. 

Anonymkode: 4ba2e...d91

John Stenersen spiller nå i begge bandene og bandene har spilt sammen på festivaler. De spiller musikk i samme sjanger. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke. Tror ikke den kan vinne nei, og finnes langt bedre år enn dette. De fleste, for å være ærlig.

Anonymkode: 23914...fb1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er vel for påkledd til å ha sjanse til å komme til finalen eller vinne desverre.

Mange tilspjåkede silikonpuppedamer å konkurrere mot.

 

Anonymkode: 739f9...ee9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kommer til finalen, men kommer ikke på topp 10. Jeg gjetter plass nr 14 på lørdag 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...