Gå til innhold

Gåte - Ulveham , tidenes beste norske eurovision-bidrag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Låten er nok ikke for alle, det er en låt man elsker eller hater, men man kommer ikke uberørt fra den. Den oser av kvalitet og mystikk. Tror ikke Norge vinner, men kommer kanskje i topp 10. 

Anonymkode: 8bdb0...b98

i Eurovision-sammenheng lønner det seg å ha en slik låt, man får mer poeng om noen elsker og noen hater, enn om alle har den midt på treet. Er du nummer 11 hos alle blir det null poeng. Selv er jeg ikke så begeistret, men verken elsker eller hater.

Anonymkode: 3ce84...51c

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg prøver så godt jeg kan å like den, men det nytter ikke. For mye- og krampaktig gauling, jeg tror ikke på dem. Tipper den havner like under midten dersom den i det hele tatt går til finalen.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Gåte ulveham er en mektig låt. Teksten bygger på et sagn fra viking tidene. Syntes det representerer Norge godt. Bedre enn europop digg dammi dam eller hva den nå heter fra Keinu. Slike sanger er helt meningsløse i sitt budskap. Man kan kjenne urkraften i ulveham. Låten er nok ikke for alle, det er en låt man elsker eller hater, men man kommer ikke uberørt fra den. Den oser av kvalitet og mystikk. Tror ikke Norge vinner, men kommer kanskje i topp 10. 

Anonymkode: 8bdb0...b98

Synes den høres ut akkurat som annen pop- og rockmusikk med skriking jeg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/29/2024 at 1:41 PM, AnonymBruker said:

Sangen er grusom og langt fra ett godt bidrag fra Norge.

Anonymkode: 15164...a31

Jeg er enig. Jeg synes ikke den er forferdelig. Bare skriking. Men vet at en del synes den er til å få gåsehud av. 

Anonymkode: ec84c...b57

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, noen av oss er nok vidunderlig rart skrudd sammen, for når jeg hører den kjenner jeg at jeg blir gjenkjennelig uttrykt i en slik liten låt og fremføring. De er ville og ekte på scenen! Det er som å oppleve stor kunst som jeg aldri klarer å uttrykke det selv...men de gjør det for meg, altså treffer jeg meg selv hjemme så til de grader. Et speilbilde av mitt innerste! 

Tusen takk og Yiiiiiiiii-Ha for det! :mynona:

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Offisiell video

 

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. 
 

la det swinge var perfekt vinnerlåt!

Endret av Olive_North
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nymerïa skrev (6 minutter siden):

Offisiell video

 

De har lagt masse jobb i dette her og hun gjør en kjempeinnsats i alle typer KALDE omgivelser...BRAVO! :klappe:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært stor tilhenger av Gåte i ganske mange år, og har sett dem dem live på scenen. Måten de blander tekst og sjangre på, vokalistens solide prestasjoner, og hele bandets tilstedeværelse på scenen har berørt meg, og gjør det umulig for meg å stå i ro og bare lytte med ørene. 
Det smerter meg derfor dypt inn i sjela at det var akkurat i år de bestemte seg for å delta i MGP, og videre takket ja til å representere Norge i ESC… Humanisten i meg forstår ikke hvordan verden bare kan fortsette fremover mens vi ser grusomheter og ondskap i direktesendinger over alt rundt oss. Og jeg forstår ikke hvorfor ikke flere ser at politiske og økonomiske bindinger også er veldig til stede i kulturlivet, f eks i det som omtales som verdens største musikk-konkurranse. 
Jeg klarer ikke å lukke øynene for det, og har ikke klart å ta del i Eurovision-festen slik jeg har gjort før. Selv om et av mine all time favoritt band skal delta i år, og jeg vanligvis ville vært spent på hvilket utslag det ville fått. 
 

Vet ikke hvor jeg vil med dette, men måtte bare få skrevet det ned en plass. 

Anonymkode: 61ef5...f00

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får vondt langt inni sjela mi av det norske bidraget i år. Jeg hadde lagt alle nullpoengene mine inn til de, hadde jeg fått velge. Nå gjør jeg jo ikke det, og innser at dette virkelig er en elsk eller hat- sang..

Anonymkode: fea42...e25

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (6 timer siden):

De har lagt masse jobb i dette her og hun gjør en kjempeinnsats i alle typer KALDE omgivelser...BRAVO! :klappe:

Ja, det er flott. Jeg lurer på om de taper noe på å komme med den så sent. Men det er sikkert en naturlig grunn til det, det har sikkert tatt tid å lage den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nymerïa skrev (21 timer siden):

Offisiell video

 

Den var… kort.

Anonymkode: 4ba2e...d91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Den var… kort. Anonymkode: 4ba2e...d91

...men det ble nok en del timers jobbing i kaldt og vått vær. Det står det respekt av.
Glad for at jeg ikke var stand in der. :fryse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker Ulveham men Fairytale, La det svinge og Lenge leve livet er andre sanger som henger høyt hos meg. Fairytale som nr 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (På 2.5.2024 den 12.09):

Ja, noen av oss er nok vidunderlig rart skrudd sammen, for når jeg hører den kjenner jeg at jeg blir gjenkjennelig uttrykt i en slik liten låt og fremføring. De er ville og ekte på scenen! Det er som å oppleve stor kunst som jeg aldri klarer å uttrykke det selv...men de gjør det for meg, altså treffer jeg meg selv hjemme så til de grader. Et speilbilde av mitt innerste! 

Tusen takk og Yiiiiiiiii-Ha for det! :mynona:

Ja, den vekker noe jeg føler har ligget latent i mine gener fra århundre tilbake. Kanskje det er en etnisk greie? Litt synd om det bare er oss med gener fra langt tilbake i tid her i Norden som føler urkraften i oss ved denne sangen og ikke resten av Europa 😁

Anonymkode: 84892...b59

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ja, den vekker noe jeg føler har ligget latent i mine gener fra århundre tilbake. Kanskje det er en etnisk greie? Litt synd om det bare er oss med gener fra langt tilbake i tid her i Norden som føler urkraften i oss ved denne sangen og ikke resten av Europa  Anonymkode: 84892...b59

    Tror ikke det er beliggenhet som deler oss, men det som ligger i ens indre. Vi finnes over alt. :) 

For min del har de vunnet uansett hva som skjer med avstemmingen. Verden har fått oppleve dem og låta og jeg tror de har fått dørene åpnet via denne flotte fremføringen. Vi som kjenner sterk dragning har funnet dem. ❤️

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Ja, den vekker noe jeg føler har ligget latent i mine gener fra århundre tilbake. Kanskje det er en etnisk greie? Litt synd om det bare er oss med gener fra langt tilbake i tid her i Norden som føler urkraften i oss ved denne sangen og ikke resten av Europa 😁

Anonymkode: 84892...b59

Må du gi deg. Har også gener fra langt tilbake i tid her i Norden men det Gåte gjør er oppkonstruerte og voldtatte versjoner av originale sanger. Rop og gaul er IKKE «urkraft». Det ligger mye dypere enn vrøvlet til Gåte. 

Anonymkode: 4ba2e...d91

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at jeg kun klarer å forstå ett ord her og der og bare hører skrikig i refrenget, så går dette budskapet i låten helt bort for min del.

Nocturne og fairytail er langt bedre!

Anonymkode: af1dd...8a6

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nymerïa skrev (På 5.5.2024 den 15.40):

Offisiell video

 


Er ikke en norsk musikkvideo uten å ha med snø og fjell

 

Anonymkode: af1dd...8a6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Må du gi deg. Har også gener fra langt tilbake i tid her i Norden men det Gåte gjør er oppkonstruerte og voldtatte versjoner av originale sanger. Rop og gaul er IKKE «urkraft». Det ligger mye dypere enn vrøvlet til Gåte. 

Anonymkode: 4ba2e...d91

Det du kaller skriking er faktisk kulokk. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...