Gå til innhold

Gåte - Ulveham , tidenes beste norske eurovision-bidrag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva synes dere? Har vi tidenes beste norske bidrag i Eurovision i år? Har vi en vinnerlåt? 

Hvilke formening har dere? :)

Anonymkode: ec84c...b57

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Rybak var tidenes beste norske. Og en av de beste internasjonalt også. 

Anonymkode: 3a7c4...2ef

  • Liker 13
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overskriften på tråden har dessverre flere grammatiske feil:

1. Man har aldri mellomrom før et komma.

2. Eurovision skrives med stor bokstav.

3. Forslag til ny overskrift: Gåte - Ulveham: Tidenes beste norske Eurovision-bidrag?

Anonymkode: 1a63d...fc7

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns den var grusom,  så nei,  tror ikke det er en vinnerlåt.

  • Liker 7
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er kjempefin og jeg tror den vil gjøre det bra i Eurovision. Og hvis den ikke gjør det bra så har vi vunnet allikevel. Vi har levert et produkt av klasse og ikke bare valgt en dårlig låt fordi vi vet at den vil gjøre det bra i konkurransen. 

Jeg elsker Gåte og Ulveham og spiller den flere ganger daglig. 

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke blant våre beste, lysår bak Nocturne og Fairytale.

Anonymkode: 3ce84...51c

  • Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nocturne er nydelig og kanskje tidenes beste! Men skal innrømme at jeg har hørt i stykker Ulveham også - den gir meg frysninger! 🤩

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Den er helt grusom med mye hyl og skriking. Slitsom og fæl 

Anonymkode: 5cc49...4e1

  • Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje den beste, i hvert fall helt der oppe. Om den er en vinnerkandidat er noe annet. 

Blir uansett ikke Eurovision på meg i år pga Israel. Kjenner en dame som pleier å invitere til Eurovision-fest, men vet ikke om hun vil det i år og det blir evt uten meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heller ikke spesielt fan av vårt bidrag i år. Det er en veldig vanskelig sang å få på hjernen. Den kan overhode ikke sammenlignes med Nocturne, som jeg mener var et av våre beste bidrag noensinne.

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nei. Den er helt grusom med mye hyl og skriking. Slitsom og fæl   Anonymkode: 5cc49...4e1

:D  Jeg har det fullstendig motsatt. Å velge seg ut èn låt som er den beste blir merkelig, for man kan ikke konkurrere i musikksmak, syns jeg...men den er såpass unik i sin egen høyst uvanlige MGP-sjanger at der står den og troner som en absolutt ener...og jeg kan nynne den når som helst og huske den, fordi jeg falt pladask da jeg hørte den første gangen og siden har det blitt uendelig mye mer. Ordene var et lite mysterium først, men så fant jeg teksten og kan nå skråle av full hals inni meg (man bor da blant folk og kan ikke gjøre som man vil her). Versjonen på spotify er noen harde og fine minutter lengre og lyden må opp! 

De er et helt ferdig, sammensveiset band, som kjenner hverandre og bidrar 100% hver for seg og til sammen blir dette som å oppleve at man er på en bra konsert, sitter på første rad og får opplevelsen rett i fanget. At hele bandet både spiller et instrument og korer med henne virker unikt og ekte. Ikke noen "duappakordamer" her; vi fikser det selv! Wow! Jammen gjør de det og jeg liker det utrolig godt alt sammen. 

Det spiller ingen rolle for meg hvilken plassering de til sist får i sverige; de har fått vist seg solid frem for verden og på youtube ligger manges reaksjoner på bandet og låta og de fryder seg av gladsjokk og nytelse innen sjangeren. Ingenting er bedre enn å dele den gode opplevelsen med folk som også liker musikken og stemmen like godt som meg selv. 

Gåte - For en overraskelse! :mynona:

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei langtifra. Men er sangen med mest roping og gauling. Er dog ikke sånn at den som roper høyest er best. Er forskjell på sang og rop. Dette er bare roping. 

Anonymkode: 4ba2e...d91

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns den er kul. Dyktig gruppe musikalsk, og flott sceneshow. Dette er nok en sånn låt som kommer til å få null poeng fra noen land, og 12 poeng fra andre. Og da holder det neppe til seier. Men tipper bra plassering.

Anonymkode: 1e1ef...015

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nocturne har fortsatt førsteplassen hos meg, men jeg liker veldig godt Ulveham også. Den er helt unik og har fanget opp essensen av noe urnorsk. Vi kan være stolte av dette bidraget🔥

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei langtifra. Men er sangen med mest roping og gauling. Er dog ikke sånn at den som roper høyest er best. Er forskjell på sang og rop. Dette er bare roping. 

Anonymkode: 4ba2e...d91

...jo, men de kunne ikke ha fått frem det de ønsker her...ved å synge en vuggesang med vakker hviskestemme. :) 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hoppetaujenta skrev (12 minutter siden):

:D  Jeg har det fullstendig motsatt. Å velge seg ut èn låt som er den beste blir merkelig, for man kan ikke konkurrere i musikksmak, syns jeg...men den er såpass unik i sin egen høyst uvanlige MGP-sjanger at der står den og troner som en absolutt ener...og jeg kan nynne den når som helst og huske den, fordi jeg falt pladask da jeg hørte den første gangen og siden har det blitt uendelig mye mer. Ordene var et lite mysterium først, men så fant jeg teksten og kan nå skråle av full hals inni meg (man bor da blant folk og kan ikke gjøre som man vil her). Versjonen på spotify er noen harde og fine minutter lengre og lyden må opp! 

De er et helt ferdig, sammensveiset band, som kjenner hverandre og bidrar 100% hver for seg og til sammen blir dette som å oppleve at man er på en bra konsert, sitter på første rad og får opplevelsen rett i fanget. At hele bandet både spiller et instrument og korer med henne virker unikt og ekte. Ikke noen "duappakordamer" her; vi fikser det selv! Wow! Jammen gjør de det og jeg liker det utrolig godt alt sammen. 

Det spiller ingen rolle for meg hvilken plassering de til sist får i sverige; de har fått vist seg solid frem for verden og på youtube ligger manges reaksjoner på bandet og låta og de fryder seg av gladsjokk og nytelse innen sjangeren. Ingenting er bedre enn å dele den gode opplevelsen med folk som også liker musikken og stemmen like godt som meg selv. 

Gåte - For en overraskelse! :mynona:

Det du beskriver er din subjektive følelse om stemning og bandets samhold. Det er jo fint. Men det sier bare noe om hvilke følelser musikken fremkaller i deg og at du liker at de er et sammensveiset band. Det sier lite om musikken i seg selv. 

Anonymkode: 5cc49...4e1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er en av våre beste bidrag noen gang.  Skulle ønske den var med et annet år, for i år boikotter jeg Eurovision. 

Anonymkode: 4dfa4...740

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det du beskriver er din subjektive følelse om stemning og bandets samhold. Det er jo fint. Men det sier bare noe om hvilke følelser musikken fremkaller i deg og at du liker at de er et sammensveiset band. Det sier lite om musikken i seg selv. 

Anonymkode: 5cc49...4e1

Musikken taler for seg selv; man liker den eller ikke og uansett så er det helt ok. Jeg valgte å skrive om alt annet den vekker i meg, i tillegg til at det er en unik opplevelse av en låt. Javisst forteller jeg om hva den gjør for meg. Andre forteller hva den gjør eller ikke, for dem. Kjempfint. Vi er forskjellige. :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt låta en gang og det er absolutt ikke noe jeg ønsker å høre igjen for å si det slik.

Håper for artistenes del at min oppfatning ikke er førende under avstemningen for det er jo sjelden gøy å få lite stemmer etter hva jeg har hørt men jeg innrømmer jeg er skeptisk. Den er temmelig sær og litt "brutal" og det er sjeldent jeg ser den kominasjonen score høyt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...