Gå til innhold

Blitt usikker på samboer basert på hvordan han behandler barnet sitt.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Stiller man krav til endring, så skjerper folk seg en stund. 

Det er historiske handlinger og valg man skal ta slike beslutninger på. Ikke et falskt løfte om at det vil endre seg. 

Anonymkode: ea56c...04f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor skriver du inn mange opplysninger som er irrelevant for spørsmålet? Ønsker du at dere og eks inkludert barn skal bli gjenkjent? 

Anonymkode: ea56c...04f

Jeg er trygg på at min situasjon ikke er unik og at dette gjelder flere titalls andre familier enn min. 
 

TS

Anonymkode: bfd45...844

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er trygg på at min situasjon ikke er unik og at dette gjelder flere titalls andre familier enn min. 
 

TS

Anonymkode: bfd45...844

Da håper jeg du har løyet på barnebidraget. For 20.000 i måneden er nok det ikke mange som har. 🤭

Anonymkode: 884d1...363

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Å stille dette som krav før giftemål er rart siden dere tross alt har 6 år sammen. Vær heller mer direkte på at han inviterer ungen hver gang dere gjør noe spesielt, som bursdager, turer og grillkvelder osv. Med det kan det løsne opp etterhvert. 

Anonymkode: fbce0...a88

Men gode deg, hva tror du jeg har forsøkt og har gjort i våre 6 år sammen? Det er jo nettopp derfor jeg stiller et ultimatum og er forberedt på å avslutte det hele dersom han ikke klarer eller gidder å omfavne eget barn skikkelig nå. Fordi jeg har fått nok og han skal ansvarliggjøres. 
 

TS

Anonymkode: bfd45...844

  • Liker 3
  • Hjerte 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er trygg på at min situasjon ikke er unik og at dette gjelder flere titalls andre familier enn min. 
 

TS

Anonymkode: bfd45...844

Du har 2 barn på 10 og 12 som du har 70%. 

Samboers barn er 15 år som han ser sporadisk.

Eks har 3 barn, alle under 10 år.

Han betaler 20 000 i barnebidrag. 

Neh, du er den eneste, trollmor. 

 

Anonymkode: ea56c...04f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da håper jeg du har løyet på barnebidraget. For 20.000 i måneden er nok det ikke mange som har. 🤭

Anonymkode: 884d1...363

Det er ikke fastsatt gjennom NAV, det er han selv som velger å betale dette beløpet. 
Men ja, han har en jobb hvor han tjener mye, men så er han mye på jobb også. 
 

TS

Anonymkode: bfd45...844

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men gode deg, hva tror du jeg har forsøkt og har gjort i våre 6 år sammen? Det er jo nettopp derfor jeg stiller et ultimatum og er forberedt på å avslutte det hele dersom han ikke klarer eller gidder å omfavne eget barn skikkelig nå. Fordi jeg har fått nok og han skal ansvarliggjøres. 
 

TS

Anonymkode: bfd45...844

Det du skal tenke igjennom er fremtiden for deg og dine barn. Alt rundt er med å påvirker svaret. Ønsker deg hell og lykke. 

Anonymkode: 884d1...363

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

 

Du har 2 barn på 10 og 12 som du har 70%. 

Samboers barn er 15 år som han ser sporadisk.

Eks har 3 barn, alle under 10 år.

Han betaler 20 000 i barnebidrag. 

Neh, du er den eneste, trollmor. 

 

Anonymkode: ea56c...04f

Du får nå mene det. Mine barn er dessuten ikke 10 og 12, de er 12 og 14 om du leser mitt hovedinnlegg. Ikke at det sånnsett er relevant. 

Hans eks har fått 3 barn med sin mann de siste 10 årene, det er ikke oppgitt noen alder på dem noe sted.  

TS

Anonymkode: bfd45...844

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke fastsatt gjennom NAV, det er han selv som velger å betale dette beløpet. 
Men ja, han har en jobb hvor han tjener mye, men så er han mye på jobb også. 
 

TS

Anonymkode: bfd45...844

Jeg er bare misunnelig jeg på denne barnemoren som får så mye økomisk støtte til barnet sitt.

Mitt barn får 2000.- om mor føler for å overføre. 

Anonymkode: 884d1...363

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Stiller man krav til endring, så skjerper folk seg en stund. 

Det er historiske handlinger og valg man skal ta slike beslutninger på. Ikke et falskt løfte om at det vil endre seg. 

Anonymkode: ea56c...04f

Han er jo ikke villig til å endre seg per nå. Han har ikke gitt meg et løfte om endring. Han ble jo sint da jeg stilte han et ultimatum på vegne av hans eget barn og fordi dette ikke føles ok for meg og mitt mammahjerte. Og dette er ikke en mann som pleier å være oppfarende eller sint…

Du kalte meg troll også her nå i stad. Tror du er trollet av oss som bare rakker ned på meg og det uten å ha lest fakta skikkelig i HI en gang…

 

TS

Anonymkode: bfd45...844

  • Liker 6
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Da håper jeg du har løyet på barnebidraget. For 20.000 i måneden er nok det ikke mange som har. 🤭

Anonymkode: 884d1...363

Det er nok flere enn du tror som har det jo. 
 

TS

Anonymkode: bfd45...844

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært skikkelig turnoff for meg med en sånn mann.

Anonymkode: 1ffc9...9bd

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok aldri gått inn i et forhold i det hele tatt med en slik mann dessverre. Du har jo faktisk valgt å dele 6 år med denne mannen allerede, så da har du sendt ut en del signaler om at du syntes det er innafor å drite i egne barn. 

Anonymkode: 4e8bc...557

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Off jeg får litt frysninger av folk som ikke vil bruke tid med eget barn. Jeg hadde ikke klart å ha et forhold med en sånn person. 

Anonymkode: 2f82e...778

  • Liker 7
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg hadde nok aldri gått inn i et forhold i det hele tatt med en slik mann dessverre. Du har jo faktisk valgt å dele 6 år med denne mannen allerede, så da har du sendt ut en del signaler om at du syntes det er innafor å drite i egne barn. 

Anonymkode: 4e8bc...557

Nei, jeg har vært den som sørger for at hans barn ser sin far og har kontakt med sin far, nå er du bare ufin. 
 

TS

Anonymkode: bfd45...844

  • Liker 8
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har vært sånn i seks år og du har likevel valgt å fortsette forholdet. Hvorfor utgjør giftemål en forskjell for hvilke krav du har for en mann,  hvorfor tror du han vil endre seg av det - og ikke minst, vil en eventuell endring i oppførsel nå utslette i ditt hode det faktum at han allerede har behandlet barnet sitt dårlig i årevis? Jeg skjønner ikke helt tankegangen her...

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Ja han er en elendig far for sitt eget barn, men en fantastisk bonuspappa for mine to.

Er derfor jeg trenger andres synspunkt på saken, for jeg forstår ingenting av denne atferden.

TS.

Anonymkode: bfd45...844

Jeg tror du må snakke med han om dette. Det er noe som er veldig veldig feil her. Hvorfor elsker han ikke barnet sitt? Og forstår han i hvor stor grad han ødelegger sønnen sin som på en måte aldri kommer inn i varmen med sin far? 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

 

Du har 2 barn på 10 og 12 som du har 70%. 

Samboers barn er 15 år som han ser sporadisk.

Eks har 3 barn, alle under 10 år.

Han betaler 20 000 i barnebidrag. 

Neh, du er den eneste, trollmor. 

 

Anonymkode: ea56c...04f

Nei nå må du ta deg sammen synes jeg. TS er den som ønsker det beste for alle her. Skjerp deg! 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Da håper jeg du har løyet på barnebidraget. For 20.000 i måneden er nok det ikke mange som har. 🤭

Anonymkode: 884d1...363

Jeg kjenner også en som betalte 20 000 i barnebidrag,noe han hadde råd til. Han gjorde det nok pga dårlig samvittighet regner jeg med , noe det ikke virker som typen til ts har. Han vil vel bare kjøpe seg fri såfall. 

Ellers er det vel flere som er i samme situasjon , selv om de ikke får 20 000 i barnebidrag. 

Anonymkode: 2f82e...778

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en vanskelig situasjon. Han høre ut som en flott stefar og samboer. Men en enorm karakterbrist å bry seg så lite om sitt eget barn. Det føles umulig å gi noen gode råd her. Du får jo ikke tvunget han til å bli en bedre far. Du må neste bare fortsette å oppmuntre uten at han føler det som press, og ultimatumet hadde jeg stått for. Ingen ekteskap når en velger å gjøre slikt mot eget barn. 

Anonymkode: 781ff...fce

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...