Gå til innhold

Dere som har små barn til nabo

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Vet du hva, det er stor forskjell på hvor god lyddemping det er i ulike hus. Her i huset er ikke naboens unger i nærheten av villdyr, men vi bor i en tomannsbolig av eldre årgang så lyd/vibrasjon blir det uansett. Mange blokker har også dårlig lydisolering. Man kan godt være litt tolerant og heller glede seg over at det blir tidlig stille om kvelden. Ev flytte på landet om man ikke tåler folk. Det er normalt at barn vokser opp overalt, både i by og land, enebolig, rekkehus og leilighet. 

Anonymkode: dbe28...4d5

Det er ikke god lydisolering her jeg bor. Kan godt høre ungene til naboen, naboen også for den saks skyld. Men det er aldri apekattoppførsel innendørs. Hører de tusler over gulvet, hører ungene mister ting i bakken eller om de gråter. Innimellom glemmer de seg og løper over gulvet også, men aldri lenge om gangen, for de har foreldre som minner dem på at løping gjør man utendørs. 

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei, men noen ganger glemmer barn seg. 

For alt vi vet kan det godt hende at det er ts som er veldig sensitiv. Og en toåring som er litt dårlig til bens kan godt hende at høres ut son at løper seg når det ikke er tilfelle. 

Anonymkode: 84259...8f9

Så klart kan barn glemme seg, men da er det foreldrenes jobb og rettlede og veilede ungene slik at de husker det frem til neste gang de glemmer det. Når man leser denne tråden virker det som om det er fullstendig uhørt at småbarnsfamilier skal prøve å ta hensyn til naboene sine.

Respekt og hensyn skal gå begge veier! 

Anonymkode: a8659...598

• Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er ikke god lydisolering her jeg bor. Kan godt høre ungene til naboen, naboen også for den saks skyld. Men det er aldri apekattoppførsel innendørs. Hører de tusler over gulvet, hører ungene mister ting i bakken eller om de gråter. Innimellom glemmer de seg og løper over gulvet også, men aldri lenge om gangen, for de har foreldre som minner dem på at løping gjør man utendørs. 

Så klart kan barn glemme seg, men da er det foreldrenes jobb og rettlede og veilede ungene slik at de husker det frem til neste gang de glemmer det. Når man leser denne tråden virker det som om det er fullstendig uhørt at småbarnsfamilier skal prøve å ta hensyn til naboene sine.

Respekt og hensyn skal gå begge veier! 

Enig. Folk her mener at Rammstein er fyfy, men barn med apekattoppførsel skal man tåle. 

Anonymkode: 7892f...355

• Liker 2
Skrevet
10 hours ago, Mousj said:

Hva tenker du de skal gjøre? Binde ham til en stol? 

Gå ut med ham og løpe rundt ute? Ta en tur på lekeplassen?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Enig. Folk her mener at Rammstein er fyfy, men barn med apekattoppførsel skal man tåle. 

Jamen så spill nå Rammstein så mye du orker da hvis det er så viktig for deg. Tipper småbarnsfamilien har nok med seg og sitt uansett, de vil sannsynligvis ikke irritere seg like mye som du selv kommer til å gjøre over egen musikkspilling 😂

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i blokk med en familie med små barn over. Jeg har selv to barn. I blokk må man tåle litt «nabostøy», men LØPING inne er ikke noe man skal tåle. Jeg lærte mine barn at man ikke LØPER inne. 

Nå er mine barn så store at de sover lenge i helgene og det samme gjør jeg. Er fryktelig irriterende å våkne til løping. Jeg har snakket med min nabo, hun spurte om vi hørte løpingen. Jeg var ærlig og sa ja, da skyldte hun på trassalder. Ja, ok…? Lær ungen å ikke løpe inne😝

Anonymkode: a7aa5...646

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Anononyma skrev (9 minutter siden):

Jamen så spill nå Rammstein så mye du orker da hvis det er så viktig for deg. Tipper småbarnsfamilien har nok med seg og sitt uansett, de vil sannsynligvis ikke irritere seg like mye som du selv kommer til å gjøre over egen musikkspilling 😂

Spiller allerede 😂 Med hodetelefoner da 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at du ikke trenger å være så hensynsfull selv, men styr på med ditt uten å dempe deg. 

Selv hadde jeg blitt rasende om jeg ble vekket i 8 tiden hver helg og helligdager. 

Anonymkode: a5417...297

• Liker 3
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Hvor mye løping inne skal man akseptere? Vi har en familie over oss med en gutt på 2 år. I ukedagene er det en del løping om ettermiddagen. Kanskje på dagen også, men da er jeg på jobb. Men i helgene starter løping kl 8. Så jeg føler at jeg må legge meg tidlig selv om jeg har fri for å få nok søvn. Men jeg vil ikke klage heller. Kanskje de hører lyder fra meg også, men jeg prøver å være stille når jeg vet at de sover 

Anonymkode: 6edee...5ab

en toåring skal få løpe så mye de vill, hadde selv noen som bodde oppføre med små barn, det ble mye løping/ball dabbing osv og det gjorde meg absolutt ingenting. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bodde en stund under noen med et lite barn. Vedkommendes favorittene må ha vært noe man kan sitte på som gikk på hjul, og de hadde parkett, så det tordnet i taket fra tidlig morgen. De hadde stue over mitt soverom. Det var ikke optimalt, men de som bodde der før, hadde en tendens til å holde helt hinsides fester som gjerne kunne vare et døgn, hvor folk hoppet fra bordene, kastet ting rundt musikken var så høy at jeg måtte sove andre steder i leiligheten. 

Jeg syntes det var helt fantastisk å få denne barnefamilien inn i stedet😂 Da fikk jeg fred hele natten i bytte mot litt torden fra klokken 6. Gamle naboene pleide å ha rimelig mye mer desibel klokken 6 om morgenen enn dette barnet.

Anonymkode: 35e27...c97

• Liker 4
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg bodde en stund under noen med et lite barn. Vedkommendes favorittene* må ha vært noe man kan sitte på som gikk på hjul, og de hadde parkett, så det tordnet i taket fra tidlig morgen. De hadde stue over mitt soverom. Det var ikke optimalt, men de som bodde der før, hadde en tendens til å holde helt hinsides fester som gjerne kunne vare et døgn, hvor folk hoppet fra bordene, kastet ting rundt musikken var så høy at jeg måtte sove andre steder i leiligheten. 

Jeg syntes det var helt fantastisk å få denne barnefamilien inn i stedet😂 Da fikk jeg fred hele natten i bytte mot litt torden fra klokken 6. Gamle naboene pleide å ha rimelig mye mer desibel klokken 6 om morgenen enn dette barnet.

*Favorittleke

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Hvor mye løping inne skal man akseptere?

All løping og lek som ikke bryter boretsslagets/sameiets regler skal du akseptere.

Og du bør vurdere å gjøre som meg - kjøp på øverste etasje, nettopp for å unngå å bli forstyrret av støy. Fordi det er MITT ansvar.

Forresten finnes det ørepropper, hvis du bruker noen hundrelapper får du veldig gode.

Anonymkode: c3770...039

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har det det, eller er barn(overraskende nok) ulike? Så at dine ikke løp noe inne, og kun trengte en korrigering første gang de prøvde seg for å ikke løpe inne noensinne igjen, betyr ikke at det er sånn for alle andre unger. 

Anonymkode: 84259...8f9

Hvis du tror det hjelper å korrigere bare én gang, så forstår jeg jo hjelpeløsheten din. 

Dessuten tror jeg de færreste naboer bryr seg om barn en gang innimellom glemmer seg og løper litt, det går vel mer på foreldre som ikke en gang gidder å forsøke å korrigere og synes det er helt greit at ungene konstant snakker med «utestemme», hopper i sofaen og løper inne. Ut fra HI høres det for meg mer ut som løpingen er en konstant greie.

Anonymkode: cfcb9...9ea

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke hva du kan forvente av en 2 åring, mange av de er veldig aktive. Vær glad du ikke bor under oss, her står ungene opp mellom 05-06 😂 nå bor jeg heldigvis i enebolig da, men hva skulle man gjort.

Anonymkode: d2485...13b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vel, vi har to små gutter, to og tre år. Til dere som sier at vi skal oppdra barna våre til å ikke løpe inne, hvordan skal vi gjøre det? Vi har prøvd det meste men det skaper dårlig stemning å hele tiden hysje/kjefte/forklare til så små barn og bekymre seg for naboen, barn må få lov å løpe av glede for å fortelle ossnoe, vise seg frem om dem fikk til noe uten at vi skal påpeke at dem løp inne... Det eneste som hjelper er stille leker, men det er faktisk ikke enkelt å bare leke stille i tre timer når barna står opp fem/seks. Små barn har mye energi og entusiamse! Vi går heller ikke ut før ni, for utendørs bobler det over og energien kan komme til å høres over lengre avstander (vi bor tett), og være irriterende for enda flere. 

Anonymkode: 4ecd8...862

Eh da har dere ko gitt opp. Skal dere droppe alt av oppdagelse fordi det blir dårlig stemning ?

Anonymkode: 5cfef...1fb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er det virkelig normalt å la ungene herje innendørs når man har naboer så tett på? 😳 Glad mine naboer ikke har den innstillingen til barneoppdragelse 😳 De har også små unger og vist kommer det lyder derfra, men de løper og herjer aldri inne som apekatter! Det gjør ingen av ungene til vennene mine heller og mine egne lærte tidlig at slikt gjorde man utendørs!

Oppdrar dere villdyr?

Er viset det, barna må lov å gjøre som de vil🙃

AnonymBruker
Skrevet
Anononyma skrev (3 timer siden):

Nei, virkelig ikke. Tåler man ikke lyd mellom 07 og 23 kan man ikke bo så tett på andre mennesker som man gjør i blokk.

Folk lever forskjellige liv.

Ja så da kan man bare droppe oppdragelse 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja så da kan man bare droppe oppdragelse 

Ok. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Nei. Min søster har små barn og bor i blokk. Hun har lært barna å ikke løpe inne. Og ta det litt rolig om morgenen. De setter på en tegnefilm og koser seg med det når de våkner tidlig

Anonymkode: 6edee...5ab

Synes det er verre å venne en toåring til å sitte pal og se på film enn å la hen løpe..

Anonymkode: 7fddd...084

• Liker 3
Skrevet

Fy søren så mange bitre folk her da. 🤣 TS, som nevnt av andre. Sjekk vedtektene dine, men vanlig at du ikke kan klage på annet enn 23-07, og det skal være utilbørlig støy uansett. En TOÅRING som løper, det er ikke og kommer aldri til å være utilbørlig støy. 

Der jeg bodde før hadde naboene over oss turneringer i stua og de likte å leke sirkus. Da snakker vi 10-12 år gamle gutter. Det ramlet bilder fra veggene. Det er utilbørlig. Vi sparte opp penger og flytta inn i en toppetasje. Nå løper vår egen halvannetåring rundt som en gærning fra kl 06/07. It is what it is. Hadde noen bedt meg om at mitt barn skulle gå, så hadde jeg nok ledd til jeg tissa på meg.

Du bor i blokk, flytt.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vokste forresten opp i et hjem der all lyd var fy-fy for tenk om noen hørte oss. Dette har ført til at jeg går på tærne over gulvet, kun hører på radio og musikk med ørepropper og ser på tv uten lyd. Mens politidama som bor ved siden av, spiller høy musikk og snekrer på søndagene. La barna løpe.

Anonymkode: 7fddd...084

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...