Gå til innhold

Dere som har små barn til nabo

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dette er løsningen! Bare fordi det er innafor «lovlige bråketimer» å la barn bråke fra 7 om morran i helger betyr ikke det at hensynet bare skal gå en vei. Spill høy metallmusikk hver kveld fra 21-23 konsekvent! 

Anonymkode: 418d4...37a

Om man skal ta den, så bør man hvertfall avslutte klokken 22, da barna faktisk ikke starter å bråke før 8. Ellers håper jeg for alt i verden at den 2 åringen starter sitt rabalder klokka 7 om morgenen også. For likt skal være likt. Og vi voksne kan slett ikke ta hensyn til barn! Nå er jeg veldig heldig med min sønn, han er typisk B menneske og sover lenge hver morgen, hvertfall 9. I tillegg så kan man gjøre hva som helst uten at han våkner når han har sovnet. Da sover han som en bamse. Stille og rolig. Men fart å sprell er det når han er våken. Veldig glad vi bor i enebolig. Her er det hyling, hopping og løping i alle våkne timer uansett hvor mye jeg går inn for at det skal være stille.

Anonymkode: c86f7...459

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som barnløs i blokk med to barn under skolealder i naboleiligheten hører jeg mye lyder og bråk jeg gjerne skulle vært foruten - og aksepterer at sånn er det å bo i blokk og at det er mye man ikke kan kontrollere når barn er involvert. Men det hadde hjulpet å se at det ble tatt litt hensyn på de områdene hvor det er mulig - at foreldrene gikk foran med et godt eksempel når det gjelder bruk av innestemme, at ungene ikke fikk herje i fellesområdene, at korridoren ikke ble brukt til oppbevaring av sykkelvogn, trehjulssykler og akebrett. Det er lettere å vise forståelse og goodwill når man føler at det går begge veier.

• Liker 5
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Hvor mye løping inne skal man akseptere? Vi har en familie over oss med en gutt på 2 år. I ukedagene er det en del løping om ettermiddagen. Kanskje på dagen også, men da er jeg på jobb. Men i helgene starter løping kl 8. Så jeg føler at jeg må legge meg tidlig selv om jeg har fri for å få nok søvn. Men jeg vil ikke klage heller. Kanskje de hører lyder fra meg også, men jeg prøver å være stille når jeg vet at de sover 

Anonymkode: 6edee...5ab

Jeg har store barn. Jeg bor i leilighet. Naboer har små barn. Denne problemstillingen er litt som små barn på fly: noen tenker at lyd fra barn ikke skal aksepteres, eller at det er et problem. Det virkelige - VIRKELIGE - problemet i Norge og i vesten i dag, er at det er for få barn. Zoom litt ut. Vi er rett og slett nødt til å leve med barn rundt oss. Og de kommer med lyd. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

karma is only a bitch if you are

Anonymkode: fe1fc...463

Små toåringer er ikke bitcher fordi de løper, de kan ikke bedre. 

Anonymkode: 9709e...7a6

• Liker 2
  • Hjerte 1
Gjest jegerrinne
Skrevet

Har en valgt å bosette seg slik må en regne med liv å røre fra morgen til kveld. Og kl 8 er ikke tidlig. Loven sier ro fra 23 til 07. Og at barn beveger seg kl 8 om morgenen må da være lov.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Men som forelder går det an å sette grenser, men de fleste foreldre i denne tråden egger opp stemningen istedenfor. " Mine barn skal søren  meg ta få bråke så mye de bare vil hvortid som helst, helst kl 07". Sånt blir det bare ekkel naboskap av. Som jo vi ser her i tråden at da kan jo de uten barn bråke mye helt til 23, for det er da virkelig lov det også, ingen dom ksn di noe på det rnfa foreldre ser ut til å være missfornøyd den veien selvsagt...Sånn går det rundt og rundt istedenfor at en prøver å ta litt hensyn til hverandre. Men når foreldre ikke ser problemet med bråk og støy i helgene fra 08 så er det jo klart at en ikke tenker å ta noe hensyn andre veien igjen. Det er noe med holdninger en gir fra seg som en også blir møtt med. Liker du at andre skal ga hensyn til deg som nabo så tenker jeg at det koster ikke så mye å ha litt integritet på de samme holdningene tilbake. Men når en del foreldre i denne tråden mener at barna skal få bråke og herje tidlig på morningen så må en regne med litt av det samme tilbake. 

Anonymkode: fe1fc...463

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

8 er tidlig i helgene for absolutt alle andre enn småbarnsforeldre som lever litt i sin egen boble.

Anonymkode: 064eb...2d2

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Men det handler ikke om at kl 8 ikke er tidlig. Om en mener det finnes lite hensynsfull mennesker i begge leire må en nødvendigvis mene at det å bråke kl 08 i helgene er hensynsløst og forstyrrende for naboer. Og det er det jeg er forferdelig uenig med småbarnsforeldre i, at de mener kl 08 ikke er tidlig å bråke i helger. Selvfølgelig er det det!!! Absolutt alle som ikke lever i den småbarnsbobblen mener det, og det er en frekkhet uten sidestykke å mene at alle skal inneha småbarnsforeldre sin døgnrytme og lide fordi de er så vandt til den torturen om morningen at de synes det er helt greit at andre mennesker også skal få lide.

Anonymkode: 064eb...2d2

Drit i å snakke for meg. At du ikke gidder å stå opp i normal tid i helgene, men ligger og drar deg som en gretten tenåring får være din sak, men JEG mener ikke det du hevder at jeg mener. Jeg står opp senest sju i helgene, og guess what - jeg har ingen barn

Anonymkode: e2696...43a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er det virkelig blitt normalt å la unger løpe innendørs? Vi oppdro barna (nå i begynnelsen av 20-årene)  til ikke å løpe eller hoie innendørs, det kan man gjøre ute. Har ikke inntrykk av at våre venners barn fikk løpe og bråke inne, de heller. Jeg hadde jo ikke orket å høre på det innendørs selv?

Anonymkode: cfcb9...9ea

• Liker 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Kl 8 er ikke tidlig! 😄

Jeg forstår at det kan være tidlig for deg, men du må ganske enkelt lære å sove gjennom det på et vis. Du har selv valgt å bo der du bor, og hvis det kun gjelder den slags støy, så er ikke det noe du kan klage på. Hadde det vært støy som musikk eller tv, så går det veldig fint an å gi beskjed. Er det støvsuger, så er det også lov å spørre pent om de kan drøye til f.eks kl 10. 

Mine barn på nå 8 og 11 våkner 6-7 i helgene. Dèt er tidlig, det, men de har slutta å løpe rundt som villmenn. Det betyr ikke at de ikke slåss og krangler iblant, og jeg vil tro de kan høres ut i nabolaget. Tidlig enn kl 8 av og til.

Anonymkode: ed44f...c18

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Noen mener at man ikke skal klage på barn som LØPER, men våre naboer klager på folk som GÅR hjemme 😂 

TS, hvis man ønsker å unngå sånt "bråk", må man bosette seg øverst. 

Anonymkode: 7892f...355

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Barns ve og vel er faktisk viktigere en voksnes. Barn bør prioriteres. Bare barnløse som ikke skjønner det

Anonymkode: 8544c...62b

Er du seriøs? 

Anonymkode: 7892f...355

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Barns ve og vel er faktisk viktigere en voksnes. Barn bør prioriteres. Bare barnløse som ikke skjønner det

Og sånn «oppdrar» man barn til å ikke ta hensyn til noen andre enn seg selv.

Skriking, hopping og løping innendørs har ikke noe med barns «ve og vel» å gjøre. Er man opptatt av barnas ve og vel, tar man dem med ut i frisk luft og lar dem utfolde seg der.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

8 er helt innafor. Unga mine våkner mellom 5 og 6 , det er tidlig 😅😅

Anonymkode: efc84...97d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, de skjønner det ikke av seg selv. Det er foreldrenes oppgave å veilede og korrigere barna sine og lære dem til å ta hensyn også til andre mennesker.

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg er ikke barnløs, men voksne barn. Vi bodde i rekkehus når de var små. Men de fikk ikke bråke og springe så mye de ville innendørs uansett om naboene ikke hørte det 

TS 

Men mulig det er lytt i blokka deres da... 

Anonymkode: 17827...2c4

AnonymBruker
Skrevet
Mousj skrev (8 timer siden):

Hva tenker du de skal gjøre? Binde ham til en stol? 

Lære de å ikke løpe inne! Det er da heller ikke lov å løpe inne i bhg, hvorfor ikke gjøre det samme hjemme

Anonymkode: 5cfef...1fb

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Mine barn må lære seg å ta hensyn ! Bare egoistisje foreldre som ikke skjønner det

• Liker 7
  • Nyttig 1
Gjest Blåmonster
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvor mye løping inne skal man akseptere? Vi har en familie over oss med en gutt på 2 år. I ukedagene er det en del løping om ettermiddagen. Kanskje på dagen også, men da er jeg på jobb. Men i helgene starter løping kl 8. Så jeg føler at jeg må legge meg tidlig selv om jeg har fri for å få nok søvn. Men jeg vil ikke klage heller. Kanskje de hører lyder fra meg også, men jeg prøver å være stille når jeg vet at de sover 

Hva mener du? Unger løper og vil man ha det stille så bor man i enebolig på landet. Jeg er sensitiv  å ser frustrasjonen vi må tilpasse oss selv ikke andre veien. 

AnonymBruker
Skrevet

Ingen i dette hus får løpe inn, vi oppdrar barna våres og de må lære å ta hensyn, ærlig talt

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Vel, vi har to små gutter, to og tre år. Til dere som sier at vi skal oppdra barna våre til å ikke løpe inne, hvordan skal vi gjøre det? Vi har prøvd det meste men det skaper dårlig stemning å hele tiden hysje/kjefte/forklare til så små barn og bekymre seg for naboen, barn må få lov å løpe av glede for å fortelle ossnoe, vise seg frem om dem fikk til noe uten at vi skal påpeke at dem løp inne... Det eneste som hjelper er stille leker, men det er faktisk ikke enkelt å bare leke stille i tre timer når barna står opp fem/seks. Små barn har mye energi og entusiamse! Vi går heller ikke ut før ni, for utendørs bobler det over og energien kan komme til å høres over lengre avstander (vi bor tett), og være irriterende for enda flere. 

Anonymkode: 4ecd8...862

• Liker 5
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...