Gå til innhold

Dere som har små barn til nabo

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Blåmonster skrev (13 minutter siden):

Hva mener du? Unger løper og vil man ha det stille så bor man i enebolig på landet. Jeg er sensitiv  å ser frustrasjonen vi må tilpasse oss selv ikke andre veien. 

Ønsker man å la barna rope og løpe innendørs, flytter man til en enebolig på landet. 

Anonymkode: cfcb9...9ea

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Vel, vi har to små gutter, to og tre år. Til dere som sier at vi skal oppdra barna våre til å ikke løpe inne, hvordan skal vi gjøre det? Vi har prøvd det meste men det skaper dårlig stemning å hele tiden hysje/kjefte/forklare til så små barn og bekymre seg for naboen, barn må få lov å løpe av glede for å fortelle ossnoe, vise seg frem om dem fikk til noe uten at vi skal påpeke at dem løp inne... Det eneste som hjelper er stille leker, men det er faktisk ikke enkelt å bare leke stille i tre timer når barna står opp fem/seks. Små barn har mye energi og entusiamse! Vi går heller ikke ut før ni, for utendørs bobler det over og energien kan komme til å høres over lengre avstander (vi bor tett), og være irriterende for enda flere. 

Anonymkode: 4ecd8...862

Rart det er blitt så mye vanskeligere enn det var for 15+ år siden?

• Liker 6
  • Nyttig 1
Gjest Blåmonster
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ønsker man å la barna rope og løpe innendørs, flytter man til en enebolig på landet. 

Unger er unger, de blir sikkert snakket til. Små unger løper vel litt rundt hva så?

AnonymBruker
Skrevet

Man kan ikke vinne. Vi går ut ca kl 8 nettopp for å unngå løping inne, lenger enn det greier vi ikke å holde barna stille. Men hva skjer da? Naboene nærmest lekeplassen ber styret om å forby bruk av lekeplassen før kl 10.

Og mine unger er ikke bråkete av seg, ingen spor av hyl og skrik. Det er bare litt løping inne nå og da og bruk av lekeapparater sammen med prat i normalt stemmeleie.

Styret sa klart fra heldigvis, lekeplassen kan brukes 7-23. Og jeg er snart der hvor ungene får løpe i vei fra de står opp, naboene under klager på alt mulig. Nå sist at vaskemaskinen ble satt på kl 8 en lørdag. Jeg forklarte at vi hadde hatt omgangssyke hele natten, uten å få det minste sympati og forståelse.

Man får de naboene man fortjener. Venter man med klaging til man har grunn til å klage, er det lettere å vinne gjennom. Motsatt kan man fort ende med naboer som etterhvert driter i hva man måtte mene.

Anonymkode: 5093e...374

• Liker 6
Skrevet

Er dette virkelig en problemstilling? Nå kjente jeg jeg ble ekstra takknemlig for eneboligen vår!

Du kan ikke på ramme alvor forvente at naboen skal sitte å holde fast 2-åringen i timesvis hver morgen fordi du skal ha skjønnhetssøvnen din? For det er faktisk holde fast man må om man skal unngå at så små lager lyd.

Du får kjøpe deg ørepropper da vettu, eller flytte i enebolig.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er det virkelig normalt å la ungene herje innendørs når man har naboer så tett på? 😳 Glad mine naboer ikke har den innstillingen til barneoppdragelse 😳 De har også små unger og vist kommer det lyder derfra, men de løper og herjer aldri inne som apekatter! Det gjør ingen av ungene til vennene mine heller og mine egne lærte tidlig at slikt gjorde man utendørs!

Oppdrar dere villdyr?

Anonymkode: a8659...598

• Liker 8
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Du får spille høy musikk på kvelden og prøve og holde ungene våkne slik at de sover frempå. Synes ikke du skal ta hensyn iallefall. 
Foreldre kan ta med barna ut når de er så urolige inne. Normalt skal det vel være ro mellom 23-7, men i helgen burde det heller vært 24-10. 

Anonymkode: 0b3fd...432

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Anononyma skrev (24 minutter siden):

Er dette virkelig en problemstilling? Nå kjente jeg jeg ble ekstra takknemlig for eneboligen vår!

Du kan ikke på ramme alvor forvente at naboen skal sitte å holde fast 2-åringen i timesvis hver morgen fordi du skal ha skjønnhetssøvnen din? For det er faktisk holde fast man må om man skal unngå at så små lager lyd.

Du får kjøpe deg ørepropper da vettu, eller flytte i enebolig.

Så det er ikke familien med ungene som skal flytte til enebolig, nei? 

Anonymkode: 7892f...355

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Nei, virkelig ikke. Tåler man ikke lyd mellom 07 og 23 kan man ikke bo så tett på andre mennesker som man gjør i blokk.

Folk lever forskjellige liv.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Anononyma skrev (5 minutter siden):

Nei, virkelig ikke. Tåler man ikke lyd mellom 07 og 23 kan man ikke bo så tett på andre mennesker som man gjør i blokk.

Folk lever forskjellige liv.

Stemmer, så da regner jeg med at hvis ts spiller Rammstein på full guffe fra 07 til 23, viser småbarnsfamilien forståelse for det 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Er det virkelig normalt å la ungene herje innendørs når man har naboer så tett på? 😳 Glad mine naboer ikke har den innstillingen til barneoppdragelse 😳 De har også små unger og vist kommer det lyder derfra, men de løper og herjer aldri inne som apekatter! Det gjør ingen av ungene til vennene mine heller og mine egne lærte tidlig at slikt gjorde man utendørs!

Oppdrar dere villdyr?

Vet du hva, det er stor forskjell på hvor god lyddemping det er i ulike hus. Her i huset er ikke naboens unger i nærheten av villdyr, men vi bor i en tomannsbolig av eldre årgang så lyd/vibrasjon blir det uansett. Mange blokker har også dårlig lydisolering. Man kan godt være litt tolerant og heller glede seg over at det blir tidlig stille om kvelden. Ev flytte på landet om man ikke tåler folk. Det er normalt at barn vokser opp overalt, både i by og land, enebolig, rekkehus og leilighet. 

Anonymkode: dbe28...4d5

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Stemmer, så da regner jeg med at hvis ts spiller Rammstein på full guffe fra 07 til 23, viser småbarnsfamilien forståelse for det 

Det er for det første lite hensiktsmessig å sette i stand hevnaksjoner som du viser til, for det andre er det en helt annen type støy. Det er litt enklere å kontrollere volumet på musikkanlegget enn det er å nekte en 2-åring å røre på seg i sitt eget hjem. Skjønner du ikke forskjellen?

Med det sagt, personlig er jeg mer fan av Amon Amarth, men Rammstein funker det og, vår småbarnsfamilie hadde nok takket ts for konserten :) 

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Rart det er blitt så mye vanskeligere enn det var for 15+ år siden?

Har det det, eller er barn(overraskende nok) ulike? Så at dine ikke løp noe inne, og kun trengte en korrigering første gang de prøvde seg for å ikke løpe inne noensinne igjen, betyr ikke at det er sånn for alle andre unger. 

Anonymkode: 84259...8f9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Dette kan. Man få påpek for av politiet uansett om klokken er 06 eller 23. Bare sånn fy. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette kan. Man få påpek for av politiet uansett om klokken er 06 eller 23. Bare sånn fy. 

Fyi*

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Oppdrar dere villdyr?

Nei, men noen ganger glemmer barn seg. 

For alt vi vet kan det godt hende at det er ts som er veldig sensitiv. Og en toåring som er litt dårlig til bens kan godt hende at høres ut son at løper seg når det ikke er tilfelle. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Det er ikke familien med unger som har et problem, så selvfølgelig ikke..

Jeg skjønner meg ikke på folk som flytter i blokk, og så klager de på normal støy.. 

Og nei, høy musikk går ikke under normal støy. 

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Påpek? Hvorfor? Man spiller det jo mellom 07 og 23. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg våkner i 7-tiden mandag-lørdag av at dama i 20-årene over meg klakker rundt i høye hæler mens hun gjør seg klar til jobb.

Flere av de eldre naboene til foreldrene mine starter opp alt fra gressklippere til motorsagen før 9 på lørdag og søndag.

Folk flest, både med og uten barn, er veldig egosentriske. Det eneste man kan gjøre er å spørre om at de tar hensyn, og det verste de kan svare er nei.

Anonymkode: cc0eb...096

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er ikke familien med unger som har et problem, så selvfølgelig ikke..

Jeg skjønner meg ikke på folk som flytter i blokk, og så klager de på normal støy.. 

Og nei, høy musikk går ikke under normal støy. 

Poenget er at man blir forstyrret. Uansett om det er barn som løper, hamring eller Rammstein. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...