Gå til innhold

Dere som har små barn til nabo

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei. Min søster har små barn og bor i blokk. Hun har lært barna å ikke løpe inne. Og ta det litt rolig om morgenen. De setter på en tegnefilm og koser seg med det når de våkner tidlig

Anonymkode: 6edee...5ab

Jeg ønsker heller at naboen "plager" meg med støy enn at det skal tv på for en så liten en

Anonymkode: 5854f...058

• Liker 4
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hehehe. Det der er det ikke alle som lar være med, nei. Ei heller på kvelden. Har naboer som kjører gressklipper, motorsag, vedkappmaskin langt utpå kvelden selv om småbarn og trøtte voksne skal legge seg. Det finnes lite hensynsfull folk i begge leire.

Anonymkode: dff89...a58

Men det handler ikke om at kl 8 ikke er tidlig. Om en mener det finnes lite hensynsfull mennesker i begge leire må en nødvendigvis mene at det å bråke kl 08 i helgene er hensynsløst og forstyrrende for naboer. Og det er det jeg er forferdelig uenig med småbarnsforeldre i, at de mener kl 08 ikke er tidlig å bråke i helger. Selvfølgelig er det det!!! Absolutt alle som ikke lever i den småbarnsbobblen mener det, og det er en frekkhet uten sidestykke å mene at alle skal inneha småbarnsforeldre sin døgnrytme og lide fordi de er så vandt til den torturen om morningen at de synes det er helt greit at andre mennesker også skal få lide.

Anonymkode: 064eb...2d2

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Du får bråke tilbake fra 21-23 ts, det gjorde jeg. Konsekvent klesvasking og musikk på kvelden etter leggetid for barna. Jeg gjorde det da jeg hadde samme problem her for noen år siden. Endte med at foreldrene kom ned og ba meg ta «hensyn til barna og ikke bråke etter 20.00» og da svarte jeg at det er helt iorden så lenge de holder det rolig til 10.00 i helgene. De ble først veldig fornærmede men så begynte de å ta med barna ut i helgene og nå kan jeg sove ut om morgenen og barna får sove om kvelden. Perfekt! 

Anonymkode: be6f4...9d4

• Liker 6
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

og det er en frekkhet uten sidestykke å mene at alle skal inneha småbarnsforeldre sin døgnrytme 

Men du mener jo at alle skal tilpasse seg din døgnrytme, hvordan er det noe bedre? Hvorfor skal småbarnsforeldre forandre seg, hvorfor kan ikke du forandre deg? Du klager over at andre er egoistiske og ser ikke at du er akkurat like egoistisk selv. Selvinnsikt er en fin ting. Du burde skaffe deg litt.

Anonymkode: f2c84...a5c

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men du mener jo at alle skal tilpasse seg din døgnrytme, hvordan er det noe bedre? Hvorfor skal småbarnsforeldre forandre seg, hvorfor kan ikke du forandre deg? Du klager over at andre er egoistiske og ser ikke at du er akkurat like egoistisk selv. Selvinnsikt er en fin ting. Du burde skaffe deg litt.

Anonymkode: f2c84...a5c

Dette hadde funket om jeg hadde bråket og festet til langt på nattetid. Det gjør ikke så her skyter du langt over mål. Men jeg skjønner at dine "små gull" skal få herje i nabolaget og bråket fra de våkner til de går og legger seg, ja selvinnsikt et en fin ting. En egenskap en del småbarnsforeldre mister tvert i det ungen er spydd ut, da mister de gangsyn tvert og blir de mest egoistiske menneskene som er fritatt fra alle sosiale spilleregler som eksisterer. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Du får bråke tilbake fra 21-23 ts, det gjorde jeg. Konsekvent klesvasking og musikk på kvelden etter leggetid for barna. Jeg gjorde det da jeg hadde samme problem her for noen år siden. Endte med at foreldrene kom ned og ba meg ta «hensyn til barna og ikke bråke etter 20.00» og da svarte jeg at det er helt iorden så lenge de holder det rolig til 10.00 i helgene. De ble først veldig fornærmede men så begynte de å ta med barna ut i helgene og nå kan jeg sove ut om morgenen og barna får sove om kvelden. Perfekt! 

Herlig type, du. 

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

8 er tidlig i helgene for absolutt alle andre enn småbarnsforeldre som lever litt i sin egen boble.

Joda, men det er normalt mellom kl 23-07 et sameie/borettslag har vedtatt at det skal være stille. Så litt bråk til andre tide av døgnet må man regne med når man bor tett på andre. (Eller så kan man fremme forslag om å endre tidspunktene i husordensreglene)

Anonymkode: 82d0a...94c

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Mousj skrev (1 minutt siden):

Herlig type, du. 

karma is only a bitch if you are

Anonymkode: fe1fc...463

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Har hatt samme «problem» i flere år, men jeg har valgt å ikke ta den kampen for å ha et hyggelig naboskap. Barn er barn, noen hopper mer enn de går, men de blir da eldre etterhvert. Kan nok klage hvis motorsaga fyres opp kl 08-09 en lørdag, men at barn får bevege seg i eget hus må man nesten bare finne seg i, min mening da…

Anonymkode: dbe28...4d5

• Liker 10
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Kom inn her for å foreslå det samme, jeg gjorde det nemlig tilnærmet likt med en tidligere nabo. Ungene hoiet, skrek og herjet fra tidlig morgen i helgene og "barn er barn vettu" var svaret som kom derfra, sammen med at det er lov å bråke fra 07. Så da hadde jeg på høy musikk med god bass, drill og klesvask til kl 23, og minnet naboen om at når de forholdt seg til 07-23 så gjorde jeg det samme. Vips ble det slutt på bråk før i halv ti tiden på morgenen, og jeg droppet høy musikk og hamring i veggene etter kveldsnytt. Effektivt!

Anonymkode: 6d65a...a96

• Liker 7
  • Nyttig 6
Skrevet

Barns behov for å bevege seg i eget hjem er viktigere en en barnløs voksen sitt behov for å purke til langt på dag. Stå opp 08 i helgene da. Legge du deg kl 01 så har du både kveld og 7 timer søvn. Det bør være nok

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Dette er løsningen! Bare fordi det er innafor «lovlige bråketimer» å la barn bråke fra 7 om morran i helger betyr ikke det at hensynet bare skal gå en vei. Spill høy metallmusikk hver kveld fra 21-23 konsekvent! 

Anonymkode: 418d4...37a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bodd mange år i leilighet, både småhus og i blokk. Da hadde jeg ikke barn, og kunne vel tenkes å irriteres litt over bråk, men aldri sånn at jeg sa noe. Nå bor jeg i enebolig med et barn på 1,5 år. Han løper mer enn han går. Og jeg vet faktisk ikke hvordan jeg skulle klart å begrense han når han er i denne alderen. Det er ikke alt han forstår. 

Anonymkode: 9cdf2...bd1

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Katten89 skrev (2 minutter siden):

Barns behov for å bevege seg i eget hjem er viktigere en en barnløs voksen sitt behov for å purke til langt på dag. Stå opp 08 i helgene da. Legge du deg kl 01 så har du både kveld og 7 timer søvn. Det bør være nok

Barnløses behov for sosial utfoldelse med festing og musikkspilling etter barns leggetid er viktigere for folk uten barn enn barns behov for å bevege seg 💅🏻

Anonymkode: 418d4...37a

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Barns ve og vel er faktisk viktigere en voksnes. Barn bør prioriteres. Bare barnløse som ikke skjønner det

Anonymkode: 8544c...62b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

8 er tidlig i helgene for absolutt alle andre enn småbarnsforeldre som lever litt i sin egen boble.

Ikke absolutt alle. Jeg står opp klokken 6 hver lørdag å stikker på trening. Søndagene står jeg opp senest klokken 8. Jeg har ikke barn 🤷

Anonymkode: 84116...87e

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mine fikk ikke lov til å løpe og hoppe inne da vi bodde i blokk. Vi gikk enten ut eller fant på andre ting

Anonymkode: 8582b...88f

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nabofamilien her har 6 barn der yngstemann på nå 4 er ikke-verbal autist og eldste er 16.

Det går ei kule varmt der for å si det mildt og innimellom blir jeg litt sprø av at det er lyd _HELE_ dagen fra morgen til kveld i helgene. 
Det er hyling, roping, lek, løping, sang, musikk, dunk og smell. 
Foreldra er både flinke, hensynsfulle og gjør sitt beste, de har bare for mange barn på for liten plass uten at jeg dømmer dem for det heller. Det er livet og jeg er glad for å ikke være i deres sko.

Man må bare tåle at folk lever rundt en når en bor i blokk. Mine nevnte naboer flytta inn tre mnd etter meg og jeg var så glad for å ha funnet en rolig bolig. Den roen varte ikke for å si det sånn men det er risikoen med blokk. 

Anonymkode: 6405f...96c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det må man regne med. Vi har naboer over oss og vi våkner også av at de er oppe tidlig i helgene for å gjøre husarbeid. Flytt eller kjøp ørepropper 

Anonymkode: 87fed...4de

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvor mye løping inne skal man akseptere? Vi har en familie over oss med en gutt på 2 år. I ukedagene er det en del løping om ettermiddagen. Kanskje på dagen også, men da er jeg på jobb. Men i helgene starter løping kl 8. Så jeg føler at jeg må legge meg tidlig selv om jeg har fri for å få nok søvn. Men jeg vil ikke klage heller. Kanskje de hører lyder fra meg også, men jeg prøver å være stille når jeg vet at de sover 

Anonymkode: 6edee...5ab

Så lenge det er mellom kl 07 og 23 kan man ikke si noe på normalt støy, løping/leking fra barn etc. Så lenge støyen ikke overstiger 42dBA kan man ikke si noe på det. 

Plagsomt - ja.. Men barn er barn.. 

Anonymkode: a2ae4...3f1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...