AnonymBruker Skrevet 27. april 2024 #1 Skrevet 27. april 2024 Hvor mye løping inne skal man akseptere? Vi har en familie over oss med en gutt på 2 år. I ukedagene er det en del løping om ettermiddagen. Kanskje på dagen også, men da er jeg på jobb. Men i helgene starter løping kl 8. Så jeg føler at jeg må legge meg tidlig selv om jeg har fri for å få nok søvn. Men jeg vil ikke klage heller. Kanskje de hører lyder fra meg også, men jeg prøver å være stille når jeg vet at de sover Anonymkode: 6edee...5ab
Mousj Skrevet 27. april 2024 #2 Skrevet 27. april 2024 Hva tenker du de skal gjøre? Binde ham til en stol? 33 3 3
AnonymBruker Skrevet 27. april 2024 #3 Skrevet 27. april 2024 To-åringer er aktive, syns det er innafor hvis "bråket" ikke starter før 8. Anonymkode: 0b39d...f27 17
AnonymBruker Skrevet 27. april 2024 #4 Skrevet 27. april 2024 Mousj skrev (3 minutter siden): Hva tenker du de skal gjøre? Binde ham til en stol? Nei. Min søster har små barn og bor i blokk. Hun har lært barna å ikke løpe inne. Og ta det litt rolig om morgenen. De setter på en tegnefilm og koser seg med det når de våkner tidlig Anonymkode: 6edee...5ab 17 2 4
AnonymBruker Skrevet 27. april 2024 #5 Skrevet 27. april 2024 Toåringer løper. Det er sånn det er. Og små barn står opp tidlig, dog er 8 ikke tidlig i det hele tatt når det gjelder en toåring. Jeg spør som Mousj, hva tenker du de skal gjøre? Hvis det faktisk ikke starter før 8 skal du være glad og fornøyd. Det kunne vært veldig mye verre. Normal støy av normale aktiviteter (og dette er normalt for et barn) mellom 7 og 23 er lov. AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei. Min søster har små barn og bor i blokk. Hun har lært barna å ikke løpe inne. Og ta det litt rolig om morgenen. De setter på en tegnefilm og koser seg med det når de våkner tidlig Anonymkode: 6edee...5ab Men 8 er ikke tidlig. Det er helt normalt, også i helgene. For alt du vet kan det være gutten våkner kl 5 eller 6 (som er helt vanlig for så små barn) og de gjør nettopp det du beskriver, ser på TV eller tegner fram til kl 8. Du antar av en eller annen grunn at de lar ham holde på som han vil straks han åpner øynene om morgenen, men for alt du vet ligger det kanskje mye jobb i å sørge for at det er stille for naboene helt til kl 8. Kanskje du skulle tenke litt på det i stedet for å tro det verste om andre? Anonymkode: f2c84...a5c 30 1 5
AnonymBruker Skrevet 27. april 2024 #6 Skrevet 27. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei. Min søster har små barn og bor i blokk. Hun har lært barna å ikke løpe inne. Og ta det litt rolig om morgenen. De setter på en tegnefilm og koser seg med det når de våkner tidlig Anonymkode: 6edee...5ab Barn er altså forskjellige😅 min avskyr å se på tv i lengre strekk enn 2 min. Din søster er kanskje litt ekstra heldig enn det folk flest erfarer 😅 Anonymkode: d5d58...194 10 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2024 #7 Skrevet 27. april 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei. Min søster har små barn og bor i blokk. Hun har lært barna å ikke løpe inne. Og ta det litt rolig om morgenen. De setter på en tegnefilm og koser seg med det når de våkner tidlig Anonymkode: 6edee...5ab en to-åring se på TV? Wow… Anonymkode: 0f4f3...ac7 9
AnonymBruker Skrevet 27. april 2024 #8 Skrevet 27. april 2024 Bor du i blokk må du nesten regne med det. Mine barn liker ikke å se på tv. De herjer og løper. De kan ikke akkurat binde gutten fast heller. Anonymkode: 2398e...0d0 8
Mousj Skrevet 27. april 2024 #9 Skrevet 27. april 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Nei. Min søster har små barn og bor i blokk. Hun har lært barna å ikke løpe inne. Og ta det litt rolig om morgenen. De setter på en tegnefilm og koser seg med det når de våkner tidlig Anonymkode: 6edee...5ab 8 er ikke tidlig. Hadde mine 2 åringer sovet til åtte, ville jeg grått av glede. Men du får varsle, så kan det hende de også vil prøve å passivere barnet slik som din søster gjør. Og kanskje de allerede gjør det? Jeg hadde null problem med å gi skjermtid om de våknet klokka 6 i helgene, men det er grenser for hensyn. 7
«H» Skrevet 27. april 2024 #10 Skrevet 27. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Bor du i blokk må du nesten regne med det. Mine barn liker ikke å se på tv. De herjer og løper. De kan ikke akkurat binde gutten fast heller. Anonymkode: 2398e...0d0 Bor man i flermannsbolig må man også tåle nabostøy innen rimelighetens grenser.. 08:00 er egentlig ikke så tidlig selvom jeg forstår at man vil sove lenger.. Heldivis er de ikke to år for alltid 14 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2024 #11 Skrevet 27. april 2024 8 er tidlig i helgene for absolutt alle andre enn småbarnsforeldre som lever litt i sin egen boble. Anonymkode: 064eb...2d2 11 5
AnonymBruker Skrevet 27. april 2024 #12 Skrevet 27. april 2024 I blokka vår er soverom over soverom og stuer over stuer. Så her er det null lek og løping i gang og på soverom før 9-10 i helgene. Men stua får de bruke. Men prøver å begrense til de roligere lekene så tidlig, så spiller spill, lego/duplo, leser, leker butikk, magnetika etc. Har 2 og 4-åring. Anonymkode: 8ade8...9eb 5
AnonymBruker Skrevet 27. april 2024 #13 Skrevet 27. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 8 er tidlig i helgene for absolutt alle andre enn småbarnsforeldre som lever litt i sin egen boble. Anonymkode: 064eb...2d2 Man lever veldig mye i sin egen boble som barnløs også, det viser både ditt og TS sitt innlegg. Anonymkode: f2c84...a5c 21 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2024 #14 Skrevet 27. april 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Man lever veldig mye i sin egen boble som barnløs også, det viser både ditt og TS sitt innlegg. Anonymkode: f2c84...a5c Jeg er ikke barnløs, men voksne barn. Vi bodde i rekkehus når de var små. Men de fikk ikke bråke og springe så mye de ville innendørs uansett om naboene ikke hørte det TS Anonymkode: 6edee...5ab 13
Million Skrevet 27. april 2024 #15 Skrevet 27. april 2024 Åh, nå er jeg så glad for at begge barnefamiliene som bodde over og under meg i blokka har flyttet! Du har min medfølelse. Det kan være utrolig slitsomt å bo i blokk med små barn som naboer. Men hva skal man gjøre? Man kan jo ikke forby barna å leve og leke og sånt. 3
AnonymBruker Skrevet 27. april 2024 #16 Skrevet 27. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er ikke barnløs, men voksne barn. Vi bodde i rekkehus når de var små. Men de fikk ikke bråke og springe så mye de ville innendørs uansett om naboene ikke hørte det TS Anonymkode: 6edee...5ab Kanskje du skal lese de andre innleggene her en gang til? For alt du vet bruker disse foreldrene mye tid og energi på å sørge for at det er stille helt fram til 8. Kanskje du skal gå ut fra at de gjør sitt beste i stedet for å tro at barnet får bråke og springe så mye det vil innendørs? Du framstår ekstremt usympatisk. Anonymkode: f2c84...a5c 6
AnonymBruker Skrevet 27. april 2024 #17 Skrevet 27. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Man lever veldig mye i sin egen boble som barnløs også, det viser både ditt og TS sitt innlegg. Anonymkode: f2c84...a5c Vi evner kanskje å ta litt mer hensyn til omgivelsene tydeligvis, spesielt kl 8 om morningen. Gressklippere, høytrykkspylere osv begynner en ikke med kl 8 i helgene, hvorfor? Jo fordi kl 8 er tidlig for de fleste. Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor du mener at springing, hyling som om noen ble knivstukket, og ellers masse bråk er en akseptabel forstyrrende aktivitet for omgivelsene. Anonymkode: 064eb...2d2 7
Forvirret23 Skrevet 27. april 2024 #18 Skrevet 27. april 2024 Støy i tidspunkt mellom 23-07 kan du klage på. 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2024 #19 Skrevet 27. april 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vi evner kanskje å ta litt mer hensyn til omgivelsene tydeligvis, spesielt kl 8 om morningen. Gressklippere, høytrykkspylere osv begynner en ikke med kl 8 i helgene, hvorfor? Jo fordi kl 8 er tidlig for de fleste. Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor du mener at springing, hyling som om noen ble knivstukket, og ellers masse bråk er en akseptabel forstyrrende aktivitet for omgivelsene. Anonymkode: 064eb...2d2 Hehehe. Det der er det ikke alle som lar være med, nei. Ei heller på kvelden. Har naboer som kjører gressklipper, motorsag, vedkappmaskin langt utpå kvelden selv om småbarn og trøtte voksne skal legge seg. Det finnes lite hensynsfull folk i begge leire. Anonymkode: dff89...a58 8
Katten89 Skrevet 27. april 2024 #20 Skrevet 27. april 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Vi evner kanskje å ta litt mer hensyn til omgivelsene tydeligvis, spesielt kl 8 om morningen. Gressklippere, høytrykkspylere osv begynner en ikke med kl 8 i helgene, hvorfor? Jo fordi kl 8 er tidlig for de fleste. Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor du mener at springing, hyling som om noen ble knivstukket, og ellers masse bråk er en akseptabel forstyrrende aktivitet for omgivelsene. Anonymkode: 064eb...2d2 Gressklipperen er mye flinkere til å sitte stille en en toåring, da. Du har tydeligvis ikke møtt barn før 5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå