Gå til innhold

Når menn skriver at de ikke vil ha noe drama......


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nei takk, sveiper høyre.

Klart det finnes dramatiske damer og menn, og de fleste av oss vil jo ikke ha det! Selv var jeg dramatisk som tjueåring, og jeg skjønner min eks ikke orket det. Men han ville aldri skrevet "orker ikke drama". Han har heller ikke dårlig holdninger til damer.

Jeg har ikke positiv erfaring med menn som uttaler de "ikke vil ha drama".

For det første er det en del følgefeil ofte. Det kan man se her inne og. De har fordommer mot damer etc. Virker vanskelige å ha med å gjøre. For det andre er fyren til venninna mi en sånn en, en som ikke liker drama altså.

Han derimot, liker å drikke seg full i helgene, og har vært på nippet til å avslutte forholdet  hvis hun tar opp noe hun synes er vanskelig med ham. Så det har hun blitt livredd for. En gang kalte han henne hore og fitte da han var sørpedritings og hun hjalp ham ut av et lokale for han ville ikke dra. Han har flørta intenst med andre i fylla.Hun gjør alt hjemme. Hun er ei dørmatte, og han er selvsentrert og skamløs. Hvis hun prøver å hevde seg selv, så er det visstnok slitsomt for ham, for han vil bli latt være i fred, stakkars! Orker ikke noe drama. Hilsen drama king.

Anonymkode: 8708e...e4f

Det er jo egentlig bare helt latterlig tenker jeg....

Virkelig ikke bra....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1.) Å gjøre én fjær til fem høns. Det er for eksempel ikke vits i å diskutere ting fra fortiden, eller ting vi ikke uansett får gjort noe med. Bruk energi på ting som faktisk betyr noe. Vi trenger ikke krangle i én uke fordi jeg kjøpte feil type majones.

2.) Å være emosjonell ustabil. Det å endre humør ikke bare dag til dag, men kanskje time til time. Det er så irriterende å aldri vite hvor man har noen.

Anonymkode: 3393f...df3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Inspirert av flere tråder. Er menn som sier/skriver dette, klar over hvordan mange kvinner oppfatter dette utsagnet? For oss signaliserer det at du er dårlig på å forholde deg til andres følelser og at du forventer å leve som da du var singel og "gjøre som du vil", bare at du har fast tilgang til sex og en som rydder, vasker og lager mat. Det indikerer også at du har lite selvinnsikt.

Jeg skjønner selvsagt at ingen vil ha en partner som krangler på alt mulig, men dersom du er mann og ikke ønsker drama fordi det har vært mye krangling med tidligere dater/kjærester/samboere, så er det kanskje greit å reflektere litt over at det er du som er fellesnevneren og derfor har din del av ansvaret for at det oppstår "drama". 

Anonymkode: d5872...848

Har ikke lest svarene og er gift, men dette snakker jeg og mannen om noen ganger da vi er i 40 årene og mange rundt oss er nå single og begynt å date… 

Og vi hører utrykket en del, fra kvinner og menn altså..

Snakker nå kun om min oppfatning, basert på min omgangskrets, og ikke generellt! 
Så…. De som sier dette er ofte mennesker som er ‘’lei av at etter forelskelsen har lagt seg, så forandrer alltid den andre  seg..’’

De føler seg lurt av den andre, for at de fremsto såååååå fantastiske i starten, for så å vise seg å være som ‘’alle andre’’ likevel.. Sjalu, kontrollerende, masete, kravstore osv, osv…..

Fellesnevneren jeg (og mannen) ofte ser er at den som ikke vil ha drama, er ofte de som OGSÅ ikke ‘’vil lage dårlig stemning’’ ved å ta opp ting, eller de bare ‘’jatter’’ med for å please…  Noe som fører til kommentarene: 

- Den andre blir aldri fornøyd

- Etter alt jeg har gjort

- Jeg gjør jo alt

- Partneren min bare klager/er konstant misfornøyd

- Partneren min blir aldri ferdig med den saken/ Hvorfor MÅ vi alltid snakke om dette? JEG HAR JO SAGT UNNSKYLD!

- Det er alltid jeg som må forandre meg!!

osv, osv….. 

Selvom jeg i enkelte tilfeller kan tenke; Jepp, ‘’den andre’’ er crazy🫣 Hadde opplevd å få en hysterisk dame på døren her midt på natten, som var OVERBEVIST om at jeg OG mannen hadde trekant med han😵🙄😂😂 For han hadde sagt til henne i begynnelsen, at vi var hans beste venner, og at han følte seg alltid så velkommen hos oss… 🙄 Og det betydde tydeligvis for henne at vi lå sammen alle tre🤣

Så ja da, det finnes mange som er glad i drama, av forskjellige grunner…

Uansett, så denne vennen vår da… Han finner jo bare damer som er ‘’glad i drama’’… Og ja, han er verdens snilleste sånn sett… Og det er en del av ‘’problemet’’… Han unnviker all kommunikasjon, setter ingen grenser for seg selv, og når han treffer noen, så er det ALL IN!! 

Det som ofte er trist, synes jeg er jo at alle har historier med seg, som denne vennen vår, har massive traumer, så han vil jo bare bli elsket for den han er❤️

Men som jeg og mannen har sagt; Du ville hatt godt å få bearbeidet dette! 
 

MEN NEI!! Han mener at bare han treffer en dame som ikke ‘’lager drama’’… Så vil alt løse seg😔

 

 

Anonymkode: acac8...91c

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo så en kan lure på om mannen har skapt mye drama i tidligere forhold.? Jeg ville ikke skrevet det der.

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Inspirert av flere tråder. Er menn som sier/skriver dette, klar over hvordan mange kvinner oppfatter dette utsagnet? For oss signaliserer det at du er dårlig på å forholde deg til andres følelser og at du forventer å leve som da du var singel og "gjøre som du vil", bare at du har fast tilgang til sex og en som rydder, vasker og lager mat. Det indikerer også at du har lite selvinnsikt.

Jeg skjønner selvsagt at ingen vil ha en partner som krangler på alt mulig, men dersom du er mann og ikke ønsker drama fordi det har vært mye krangling med tidligere dater/kjærester/samboere, så er det kanskje greit å reflektere litt over at det er du som er fellesnevneren og derfor har din del av ansvaret for at det oppstår "drama". 

Anonymkode: d5872...848

Ikke sant! Min mishandler hadde slike utsagn....enda det er var han som stod for alt dramaet..styr unna damer!! Slike menn ser saken kun fra sin side!!  

Anonymkode: 31379...4c5

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en kollega som gikk og klaget over mye drama fra kvinner og menn. Visste seg at det var han som hadde lagt opp til det fra starten av med mindfuck games og "psykologiske tester" han utførte mens alle andre trodde han mente og sto for alt han sa og gjorde. Han fikk sparken. Og han tror han skal få seg modelldame i 20 årene for å starte familie med. Så om du har en fyr som heter noe på K.Ø rundt deg, Be aware! Rødt rødt rødt narsissist flagg!

Det har alltid vært slike menn som ikke vil ta eget ansvar for hva de gjør som har anklaga andre for å skape drama. Alt for å unnslippe sine egne handlinger.

Anonymkode: 6b401...3b8

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange historier om menn som har oppført seg dårlig i tråden. Tviler ikke på at det er sant og det er et poeng som noen skriver at «it takes two to tango». 
 

Jeg ser ser eller skjønner helt knytningen til å ikke ønske drama? 

Det virker som en unnskyldning for å skulle kunne leve litt som mennene som kritiseres her, helt ego og styrt av egne ikkeregulerte følelser, at partner til enhver tid må følge med på en berg og dalbane av følelser. Psykologisk mishandling!! Og selvfølgelig uavhengig av kjønn. 
 

At noen skriver det i bio er kanskje slik noen sier? At de som presiserer at de er snille, ikke er det. At de som skriver at de vil ha en stabil og voksen partner, egentlig er umoden? 

Endret av A new man
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har ikke lest svarene og er gift, men dette snakker jeg og mannen om noen ganger da vi er i 40 årene og mange rundt oss er nå single og begynt å date… 

Og vi hører utrykket en del, fra kvinner og menn altså..

Snakker nå kun om min oppfatning, basert på min omgangskrets, og ikke generellt! 
Så…. De som sier dette er ofte mennesker som er ‘’lei av at etter forelskelsen har lagt seg, så forandrer alltid den andre  seg..’’

De føler seg lurt av den andre, for at de fremsto såååååå fantastiske i starten, for så å vise seg å være som ‘’alle andre’’ likevel.. Sjalu, kontrollerende, masete, kravstore osv, osv…..

Fellesnevneren jeg (og mannen) ofte ser er at den som ikke vil ha drama, er ofte de som OGSÅ ikke ‘’vil lage dårlig stemning’’ ved å ta opp ting, eller de bare ‘’jatter’’ med for å please…  Noe som fører til kommentarene: 

- Den andre blir aldri fornøyd

- Etter alt jeg har gjort

- Jeg gjør jo alt

- Partneren min bare klager/er konstant misfornøyd

- Partneren min blir aldri ferdig med den saken/ Hvorfor MÅ vi alltid snakke om dette? JEG HAR JO SAGT UNNSKYLD!

- Det er alltid jeg som må forandre meg!!

osv, osv….. 

Selvom jeg i enkelte tilfeller kan tenke; Jepp, ‘’den andre’’ er crazy🫣 Hadde opplevd å få en hysterisk dame på døren her midt på natten, som var OVERBEVIST om at jeg OG mannen hadde trekant med han😵🙄😂😂 For han hadde sagt til henne i begynnelsen, at vi var hans beste venner, og at han følte seg alltid så velkommen hos oss… 🙄 Og det betydde tydeligvis for henne at vi lå sammen alle tre🤣

Så ja da, det finnes mange som er glad i drama, av forskjellige grunner…

Uansett, så denne vennen vår da… Han finner jo bare damer som er ‘’glad i drama’’… Og ja, han er verdens snilleste sånn sett… Og det er en del av ‘’problemet’’… Han unnviker all kommunikasjon, setter ingen grenser for seg selv, og når han treffer noen, så er det ALL IN!! 

Det som ofte er trist, synes jeg er jo at alle har historier med seg, som denne vennen vår, har massive traumer, så han vil jo bare bli elsket for den han er❤️

Men som jeg og mannen har sagt; Du ville hatt godt å få bearbeidet dette! 
 

MEN NEI!! Han mener at bare han treffer en dame som ikke ‘’lager drama’’… Så vil alt løse seg😔

 

 

Anonymkode: acac8...91c

Å bli elsket for den man er....

Så lett for noen som har samme innstilling...

Han har et poeng denne mannen, selv om jeg er enig i at han bør få bearbeidet tidligere vonde opplevelser. 

Mitt inntrykk er at damer er mye bedre på å feks oppsøke hjelp..

Mange menn sliter med dette dessverre er mitt inntrykk...

Når det er sagt...

Har man en partner som forstår så kan livet bli enklere siden man blir møtt på følelsene sine...

Håper han får det bedre❤️

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg skjønner selvsagt at ingen vil ha en partner som krangler på alt mulig, men dersom du er mann og ikke ønsker drama fordi det har vært mye krangling med tidligere dater/kjærester/samboere, så er det kanskje greit å reflektere litt over at det er du som er fellesnevneren og derfor har din del av ansvaret for at det oppstår "drama". 

Jeg jobber med juss, jeg «krangler dagen lang» derfor vil jeg ikke det ellers. 
 

Det er sikkert 1000 andre grunner til at folk ikke vil ha det sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi hadde en kollega som gikk og klaget over mye drama fra kvinner og menn. Visste seg at det var han som hadde lagt opp til det fra starten av med mindfuck games og "psykologiske tester" han utførte mens alle andre trodde han mente og sto for alt han sa og gjorde. Han fikk sparken. Og han tror han skal få seg modelldame i 20 årene for å starte familie med. Så om du har en fyr som heter noe på K.Ø rundt deg, Be aware! Rødt rødt rødt narsissist flagg!

Det har alltid vært slike menn som ikke vil ta eget ansvar for hva de gjør som har anklaga andre for å skape drama. Alt for å unnslippe sine egne handlinger.

Anonymkode: 6b401...3b8

Jepp.. Så godt sagt altså...... 

Det er som om de som skriver dette mener egentlig:

Siden DU visste at jeg ikke ``vil ha drama``, så er det jeg som bestemmer hva som ``er drama`` fremover...... Så hver gang JEG føler DU lager drama, så liker jeg ikke deg! ``DU var klar over at JEG ikke ønsket meg en partner som heller ``ikke var glad i drama``

🤮

Utover det: Takk, for advarselen om K.Ø❤️

Anonymkode: acac8...91c

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

A new man skrev (1 time siden):

Jeg jobber med juss, jeg «krangler dagen lang» derfor vil jeg ikke det ellers. 
 

Det er sikkert 1000 andre grunner til at folk ikke vil ha det sånn. 

Men da dater du som normale folk og ved tegn til kjekling og uncalled diskusjoner så tar du en prat om problemløsninger og de-eskalering av bråk, er den andre part vel glad i å kjefte og bråke så gjør det slutt. 

Ikke, ikke skriv noe om at du hater drama på dating greier, som du ser i denne tråden fremstår du som en psykisk ustabil tulling. 

Anonymkode: 06179...b29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dramafri er #1 på min interne kravliste, kommer før ALT annet.

Anonymkode: 37b46...7f9

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dramafri er #1 på min interne kravliste, kommer før ALT annet.

Anonymkode: 37b46...7f9

Hva mener du er drama, da?

Anonymkode: d5872...848

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ikke, ikke skriv noe om at du hater drama på dating greier, som du ser i denne tråden fremstår du som en psykisk ustabil tulling. 

Men hvor sjukt er ikke det da? Man ytrer ønske om noe som må være helt innafor å ønske seg, et harmonisk forhold,  så blir man sett på som en «psykisk ustabil tulling». 
 

Dating i dag er helt koko! 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn som skriver at de ikke ønsker drama, skjønner ikke at de ber om drama ved å skrive det. Eller at de får en hel del kvinner til å skygge unna, kvinner som av prinsipp ikke vil ha noe med sånne antidrama-menn som stigmatiserer kvinner å gjøre.

Anonymkode: e3c8b...9f5

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

A new man skrev (2 timer siden):

Mange historier om menn som har oppført seg dårlig i tråden. Tviler ikke på at det er sant og det er et poeng som noen skriver at «it takes two to tango». 
 

Jeg ser ser eller skjønner helt knytningen til å ikke ønske drama? 

Det virker som en unnskyldning for å skulle kunne leve litt som mennene som kritiseres her, helt ego og styrt av egne ikkeregulerte følelser, at partner til enhver tid må følge med på en berg og dalbane av følelser. Psykologisk mishandling!! Og selvfølgelig uavhengig av kjønn. 
 

At noen skriver det i bio er kanskje slik noen sier? At de som presiserer at de er snille, ikke er det. At de som skriver at de vil ha en stabil og voksen partner, egentlig er umoden? 

Nei, jeg mener dette ikke er det samme.

Snill er noe annet.

Å "ikke ønske drama" er ofte en del i rekka lignende utsagn som "orker ikke kjerringer" eller "orker ikke mas fra damer", "jeg er en enkel mann", "han får vel ikke lov av dama" - det er en del ganger dette er del av et større macho-bilde hos sta og selvsentrerte menn som bare repeterer dette som en slags mandig oppskrift. Og slike er ofte nettopp IKKE enkle å ha med å gjøre, har lite selvinnsikt og skylder ofte på andre.

Det er det jeg assosierer med menn som "ikke liker drama", selv om jeg skjønner at folk ikke vil ha masse drama i livet sitt.

Anonymkode: 8708e...e4f

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

han får vel ikke lov av dama

Ok, den traff. Det har hendt jeg har brukt den unnskyldningen hvis jeg har blitt bedt bort på noe jeg ikke gidder. Hva skal man si når barna har blitt store? 
 

Hvite løgner er vel lite macho uansett? 
 

Jeg leser at flere mener det er veldig negativt å skrive at man ikke ønsker drama i hverdagen, selv om de fleste er enige i at et slikt samliv ikke er noe særlig. 
 

Jeg håper jeg aldri trenger å date andre enn kona resten av livet. Det høres veldig komplisert ut. 
 

 

Endret av A new man
Lenke til kommentar
Del på andre sider

A new man skrev (Akkurat nå):

Ok, den traff. Det har hendt jeg har brukt den unnskyldningen hvis jeg har blitt bedt bort på noe jeg ikke gidder. 

Nettopp. Skylde på at dama er streng, for "sånn er jo damer". En klassiker. Dårlig gjort å fremstille andre som kontrollerende overfor andre. Det er min mening. Det er selvfølgelig grader av hvor mye noen menn holder på med dette. Men jeg vet at eksen min gjorde dette også med meg, selv om jeg oppfordret ham til å være mer med venner. 

Han presenterte også å si at han var enkel og jeg var vanskelig, når det var han som var full av angst, noe som gikk utover meg, så jeg ble frustrert.

Så. Sånne ting. 

Anonymkode: 8708e...e4f

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

A new man skrev (49 minutter siden):

Men hvor sjukt er ikke det da? Man ytrer ønske om noe som må være helt innafor å ønske seg, et harmonisk forhold,  så blir man sett på som en «psykisk ustabil tulling». 
 

Dating i dag er helt koko! 

I så fall må du ha en lang liste klar over hva du mener er drama, for min og mange andres erfaring i denne tråden er: mann som ikke ønsker drama: orker ikke høre om mine behov og følelser, mener min reaksjon på hans oppførsel er drama, bestevenn med eksen, bruker psykiske mindgames.

Så hvis folk generellt knytter erfaringer som dette med folk som sier de ikke liker drama, ser du vel best selv hva som er lurt...

Anonymkode: 06179...b29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

I så fall må du ha en lang liste klar over hva du mener er drama, for min og mange andres erfaring i denne tråden er: mann som ikke ønsker drama: orker ikke høre om mine behov og følelser, mener min reaksjon på hans oppførsel er drama, bestevenn med eksen, bruker psykiske mindgames.

Så hvis folk generellt knytter erfaringer som dette med folk som sier de ikke liker drama, ser du vel best selv hva som er lurt...

Anonymkode: 06179...b29

Ja ja, så hvis man ønsker å unngå folk som din tidligere partner, så skal man ikke antyde det. 
 

Hele denne tråden er ganske kjønnsdiskriminerende.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...