Gå til innhold

3uker ventekvote (kan utløpe), Mødrekvote, Fedrekvote, Fellesperiode... BARSELKVOTEN!!?!?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

IDGAF skrev (7 minutter siden):

Men hvorfor skal hun foreslå noe som ikke møter verken hennes eller babyens behov, fordi hun burde ha skjønt at mannen ønsker mer? Klarer ikke menn å gi uttrykk for egne ønsker?

Klarer de sikkert, men de blir likefullt overkjørt av mor uansett. Har du noen gang snakket med andre mødre? Det er ganske vanlig at de snakker om fellesperioden som "sin" permisjon.

Anonymkode: 45bdb...b3f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At mødre ikke vil dele på fellesperioden er sikkert en greie, men da må folk heller se på parforholdene sine enn å ødelegge for alle de som synes dagens ordning med valgmuligheter er bra. 

 

Anonymkode: ebd87...35d

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Koseetappen? Det er tross alt enklere å være med baby før den krabber / springer rundt som en tornado 😄

Anonymkode: 45bdb...b3f

Nei, selvfølgelig er det ikke det. En baby som krabber/springer gråter ikke i flere timer i strekk av kolikk, trenger ikke mat hver time, bæsjer ikke hver halvtime og har lagt seg opp rutiner for søvn, lek osv. 

Anonymkode: 2e076...93e

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IDGAF skrev (12 timer siden):

Eh, da har du hatt en annen baby enn meg! 

Her gråt jeg av glede når babyen endelig begynte å krabbe, for da fikk jeg hvertfall 30 sekunder med kroppen for meg selv noen ganger i løpet av dagen. 
 

Ville heller hatt 10 krabbende babyer samtidig,  enn å gå gjennom kolikk og maks 20 minutter sammenhengende søvn igjen! 

Nettopp. Det er jævla tungt på ryggen og bysse og bære hele dagen. Å løpe etter en springende baby er lek i forhold. Særlig for den som har født og hatt bekkenløsning.

Anonymkode: 2e076...93e

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BARSELKVOTE HANDLER TRÅDEN OM!

BARSELKVOTE er 6uker permisjon rett etter fødsel når kvinnen regnes som barselkvinne og baby som nyfødt og kvinnen går gjennom renselsen (blødninger) og alle hormonelle og kroppslige og psykiske endringer som skjer de første 6ukene.

BARSELKVOTE er en egen kvote som anerkjennelse på at man har vært
-gravid i 9mnd,
-født baby og
-kaoset som skjer første 6uker.

Fødekvinnen er TVUNGET til å ha perm første 6uker men har ingen egen kvote til dette.

DET ER FREKT Å IKKE GI 6UKER BARSELKVOTE TIL EN BARSELKVINNE MED EN NYFØDT ETTER DEN LANGE KAMPEN!!!

 

hilsen 
TS

Anonymkode: 6aeb8...089

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og når det kommer til foreldrepermisjonen

så handler ikke den om mor eller om far(!!!!!!),

DET ER BABYENS PERIODE MED OMSORG ETTER FØDSEL!!!!

Det handler om BABYENS BESTE!!!

Anonymkode: 6aeb8...089

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...