AnonymBruker Skrevet 27. april #221 Del Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Som jeg har sagt tidligere - det er litt irriterende når man blir spurt så ofte om det. Og så er det ordlyden i selve spørsmålet, "hvor er du egentlig fra?". Er helt i orden å være interessert, men man kan ikke forvente at den man spør, alltid er så interessert i å svare. Jeg svarer stort sett stedet jeg er vokst opp på. Det burde jo være en grei indikator på at jeg ikke nødvendigvis ønsker å ta den samtalen noe lengre. Men noen ganger kan jeg tilføye "...men jeg er født der og der, hvis det var det du tenkte på", eller noen ganger sier jeg "jeg synes det spørsmålet er forvirrende, for jeg vet ikke hva som egentlig blir spurt om. Kan du presisere?". Da er jeg også med på "leken", men det er altså ikke alltid jeg orker å snakke om det. For ved svaret, kommer det gjerne oppfølgningsspørsmål som man også har besvart en god del ganger. Jeg synes personlig ikke den delen av historien min er så forbanna interessant, så det er ikke noe jeg ønsker å snakke med hvermannsen om sånn uten videre. Ts Anonymkode: bdd2a...7a5 Men hva oppfatter du at ligger i den ordlyden da? Når du svarer at du er norsk, oppvokst i Norge osv, og du får det spørsmålet. De ser jo at du har en annen opprinnelse, og derfor spør de. Og det å gjøre til en "lek". Tror du er alene i den leken, altså. Anonymkode: 50811...d7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april #222 Del Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men hva oppfatter du at ligger i den ordlyden da? Når du svarer at du er norsk, oppvokst i Norge osv, og du får det spørsmålet. De ser jo at du har en annen opprinnelse, og derfor spør de. Og det å gjøre til en "lek". Tror du er alene i den leken, altså. Anonymkode: 50811...d7d Må man alltid ville besvare spørsmål man blir spurt? Særlig når man egentlig er lei av spørsmålet, fordi man har fått den mange ganger før? Ts Anonymkode: bdd2a...7a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april #223 Del Skrevet 27. april Ja, men nei Anonymkode: b6153...b49 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april #224 Del Skrevet 27. april Jeg har ikke noe behov for å definere andre mennesker, om du føler deg norsk, er det helt greit for meg, føler du mest tilhørighet til opprinnelseslandet ditt, eller er multikulturell, som så mange er i dag, er det også helt greit. Anonymkode: d7e5a...667 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april #225 Del Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Må man alltid ville besvare spørsmål man blir spurt? Særlig når man egentlig er lei av spørsmålet, fordi man har fått den mange ganger før? Ts Anonymkode: bdd2a...7a5 Nei, man må ikke besvare. Men jeg synes det er litt spesielt å tillegge spørsmålsstillerne onde hensikter. Og at du har fått spørsmålet mange ganger før og er lei vet jo ikke den som spør. Antar at samme person ikke spør deg flere ganger... Anonymkode: 50811...d7d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april #226 Del Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Nei, man må ikke besvare. Men jeg synes det er litt spesielt å tillegge spørsmålsstillerne onde hensikter. Og at du har fått spørsmålet mange ganger før og er lei vet jo ikke den som spør. Antar at samme person ikke spør deg flere ganger... Anonymkode: 50811...d7d Jeg har aldri sagt at det er noe ondskap i spørsmålet. Utover det føler jeg at jeg har forklart meg opp og ned i mente om dette her, så anser akkurat dette ferdigsnakket. Dere kommer ikke til å skjønne mine følelser bak det uansett, for dere er ikke meg. Ts Anonymkode: bdd2a...7a5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Luksusbia Skrevet 27. april #227 Del Skrevet 27. april Alle adopterte barn og barn født i Norge er norske. Har du pass og norsk statsborgerskap og personer er du norsk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Luksusbia Skrevet 27. april #228 Del Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har aldri sagt at det er noe ondskap i spørsmålet. Utover det føler jeg at jeg har forklart meg opp og ned i mente om dette her, så anser akkurat dette ferdigsnakket. Dere kommer ikke til å skjønne mine følelser bak det uansett, for dere er ikke meg. Ts Anonymkode: bdd2a...7a5 Har ei god venninne som ble adoptert fra Colombia da hun var 3 mnd. Hun sier innimellom at hun føler seg litt mer sint/ aggresiv enn andre nordmenn. Men jeg tenker i hvert fall på henne som norsk. Hun har aldri kjent eller visst noe om biologiske foreldre. Hennes adoptivforeldre er mamma og pappa og vi var sammen flere ganger i uka som barn og sov hos hverandre i helger. Tenker på henne som norsk, men veit hun har slitt litt med følelsen av å se annerledes ut, og ikke vite hvorfor hennes biomor ga hun fra seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå