Gå til innhold

Hvor høy er du?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

176 cm. Jeg vet jeg er høy, men føler meg ikke diger.

Anonymkode: 66512...a38

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

.

Endret av Mayer
AnonymBruker
Skrevet

173. Føler meg litt høyere enn gjennomsnittet, men innenfor normalen. 

Anonymkode: 1d31d...489

AnonymBruker
Skrevet

167,5 så akkurat gjennomsnittlig høyde for kvinner

Anonymkode: bb2e0...6fe

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.4.2024 den 14.25):

168 cm føler meg ganske gjennomsnittlig høy

Anonymkode: a1b70...fea

Hvilket du er. 168 cm er vel så å si snittet for kvinner i Norge.

Anonymkode: cb0ce...4fd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det var da noe voldsomt. Kan ikke en mann ha en preferanse for  lave kvinner uten å bryte med det «egentlige» idealet og ønske seg en evneveik dame??

Anonymkode: 75f85...f5e

Menn som foretrekker høye kvinner begrunner det ofte med at de er vakre, elegante gudinner de kan være stolte av å være sammen med og vise frem. Menn som foretrekker lave kvinner begrunner det ofte med at vi er lette å dominere og morsomme å kaste rundt i senga. 

Det er ingen god følelse å få høre dette. Jeg vil ikke være noens sexleketøy, eller noen som er forvist til soverommet og ikke er verdt å vise frem eller være stolt av. Jeg vil også ha en mann som synes jeg er vakker og elegant og er stolt av å vise seg sammen med meg. Men av det man leser rundt om kring så virker jo ikke det oppnåelig. 

Jeg sier ikke at det ikke finnes menn som tenker annerledes, men denne tankegangen ser ut til å være veldig vanlig, dessverre. Og det får meg til å være skeptisk til menn, for jeg er jo ingen høy og vakker gudinne han stolt kan vise frem, så hva ser han i meg? Noen han kan kaste rundt i senga så han føler seg litt ekstra maskulin, og så gå videre til en som er høy og vakker og verdt å etablere et forhold med? 

Anonymkode: 20b2c...e23

Skrevet

172. En høyde jeg trives godt med/i. 

AnonymBruker
Skrevet

Kvinne 175. Er tynn i tillegg. Med høye hæler er jeg like høy som mannen min...

Anonymkode: 2e8df...fda

AnonymBruker
Skrevet
Momma skrev (3 minutter siden):

172. En høyde jeg trives godt med/i. 

Og jeg kjører på med høyyye hæler ved passende anledninger. Liker å ruve litt i høyden. Er slank, så da ruver jeg "bare" i høyden. 

Anonymkode: 023b0...5eb

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og jeg kjører på med høyyye hæler ved passende anledninger. Liker å ruve litt i høyden. Er slank, så da ruver jeg "bare" i høyden. 

Anonymkode: 023b0...5eb

Skulle ikke vært anonym. 

Skrevet

175

kvinne

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Menn som foretrekker høye kvinner begrunner det ofte med at de er vakre, elegante gudinner de kan være stolte av å være sammen med og vise frem. Menn som foretrekker lave kvinner begrunner det ofte med at vi er lette å dominere og morsomme å kaste rundt i senga. 

Det er ingen god følelse å få høre dette. Jeg vil ikke være noens sexleketøy, eller noen som er forvist til soverommet og ikke er verdt å vise frem eller være stolt av. Jeg vil også ha en mann som synes jeg er vakker og elegant og er stolt av å vise seg sammen med meg. Men av det man leser rundt om kring så virker jo ikke det oppnåelig. 

Jeg sier ikke at det ikke finnes menn som tenker annerledes, men denne tankegangen ser ut til å være veldig vanlig, dessverre. Og det får meg til å være skeptisk til menn, for jeg er jo ingen høy og vakker gudinne han stolt kan vise frem, så hva ser han i meg? Noen han kan kaste rundt i senga så han føler seg litt ekstra maskulin, og så gå videre til en som er høy og vakker og verdt å etablere et forhold med? 

Hva er det du leser på, og hvilke menn har du erfart si dette? Nei, tror nok absolutt dette ikke er en vanlig tankegang. Menn/kvinner har sine preferanser av hva de finner tiltrekkende, uavhengig av sin egen høyde stort sett. Hvorfor kobler du "evneveik" med å være lav?? Utrolig merkelig "logikk"..

Anonymkode: 295f9...4cb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Har sett akkurat det du sier og menn har oftere sexualisert lav høyde sammenlignet med høy høyde. Men husk at de fleste menn har lav kjæreste vi stolt viser frem. 

Det med ordet gudinne, det er fordi det å være høy ikke har noen typisk assosiasjon på et vis. Du må liksom være gudinne, modell. Begge ekstremt, men jeg har aldri tenkt at det var av betydningen at menn liker høye bedre, mer at det tilfeldigvis er hva menneskehjernen assosierer høyde med. Hvorfor? Kanskje filmer og spill? Gudinner som avbildes store. Høy kvinne= gudinne? Høy kvinne= modell. Lav kvinne= søt, sexy, deilig. Dere får de normale ordene, de nære ordnene du skal leve ved side av noen med. Modell er en jobb og gudinne er ikke menneskelig. Det er noe "annet" ikke en partner. Selv om vi kan bruke det om dem. 

Jeg skjønner du ikke vil bli fetisjert eller ligge med disse som ønsker å kaste deg rundt. Men jeg ser en kjærlighet i ordene, at en lav kvinne høres lettere å føle nærhet og ta vare på. Fordi det ikke blir denne konkurransen om makt og maskulinitet jeg personlig ikke vil ha. Jeg er en kvinne og hat lyst til å være feminin. Ikke at det er mektig eller maskulint, men noen assosierer det med det. Jeg sliter med å være sårbar sammenlignet min lave mor. Kanskje tilfeldig, kanskje høye kvinner blir behandlet anderledes? På godt og vondt for alle, lave, høye. For du liker ikke behandlingen du får av å være lav. 

Men du kan ignorere alle de som overdriver og fetisjerer deg. Å møte dem som er snille gode kjærester, som stolt viser deg frem. Og kanskje vil han kalle deg gudinna si også? Slik jeg søker menn som lar meg være ei søt kvinne og kanskje om han er sterk nok kaster meg litt i sengen. Det er vanskelig med sånnt, men ikke tro at alle menn vil tenke kort. Vi er alle bare mennesker forbi alt styret og alle ordene og ideene. 

Anonymkode: 427c5...72c

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er det mulig å føle seg høy når nesten alle kvinner du møter er høyere enn deg??    Jeg er 1,76, kunne godt vært et par cm høyere.  Syns høye kvinner er mer elegante enn lave. 

Anonymkode: 5cbf8...d4e

AnonymBruker
Skrevet

175 cm. Akkurat passe synes jeg. Har to søstre, begge er ca 182/183. Min mann er 197, så føler meg ikke spesielt høy. Liker høyden, og kunne gjerne vært enda noen cm! 

Anonymkode: 2b2e3...bf9

AnonymBruker
Skrevet

172, K

Anonymkode: 4b50d...a24

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva er det du leser på, og hvilke menn har du erfart si dette? Nei, tror nok absolutt dette ikke er en vanlig tankegang. Menn/kvinner har sine preferanser av hva de finner tiltrekkende, uavhengig av sin egen høyde stort sett. Hvorfor kobler du "evneveik" med å være lav?? Utrolig merkelig "logikk"..

Anonymkode: 295f9...4cb

Det er ikke jeg som kobler lav og evneveik sammen, men jeg har inntrykket av et enkelte av nevnte type menn gjør det. Er man lav er man liksom bare søt og underdanig. Jeg har temperament og reagerer på dårlig behandling med å bli sint, derfor kalles jeg en pocket rocket. For en lav kvinne med så mye som en halv personlighet, er tydeligvis noe så unikt at det må ha et eget navn. 

Høye mennesker oppfattes også som mer intelligente og kompetente enn lave, så disse gubbene er vel kanskje inne på noe. Jeg ønsker meg respekt for at jeg faktisk er smart. Jeg er smartere enn jeg er pen. Og jeg har ingen interesse av å bli kastet rundt. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har sett akkurat det du sier og menn har oftere sexualisert lav høyde sammenlignet med høy høyde. Men husk at de fleste menn har lav kjæreste vi stolt viser frem. 

Det med ordet gudinne, det er fordi det å være høy ikke har noen typisk assosiasjon på et vis. Du må liksom være gudinne, modell. Begge ekstremt, men jeg har aldri tenkt at det var av betydningen at menn liker høye bedre, mer at det tilfeldigvis er hva menneskehjernen assosierer høyde med. Hvorfor? Kanskje filmer og spill? Gudinner som avbildes store. Høy kvinne= gudinne? Høy kvinne= modell. Lav kvinne= søt, sexy, deilig. Dere får de normale ordene, de nære ordnene du skal leve ved side av noen med. Modell er en jobb og gudinne er ikke menneskelig. Det er noe "annet" ikke en partner. Selv om vi kan bruke det om dem. 

Jeg skjønner du ikke vil bli fetisjert eller ligge med disse som ønsker å kaste deg rundt. Men jeg ser en kjærlighet i ordene, at en lav kvinne høres lettere å føle nærhet og ta vare på. Fordi det ikke blir denne konkurransen om makt og maskulinitet jeg personlig ikke vil ha. Jeg er en kvinne og hat lyst til å være feminin. Ikke at det er mektig eller maskulint, men noen assosierer det med det. Jeg sliter med å være sårbar sammenlignet min lave mor. Kanskje tilfeldig, kanskje høye kvinner blir behandlet anderledes? På godt og vondt for alle, lave, høye. For du liker ikke behandlingen du får av å være lav. 

Men du kan ignorere alle de som overdriver og fetisjerer deg. Å møte dem som er snille gode kjærester, som stolt viser deg frem. Og kanskje vil han kalle deg gudinna si også? Slik jeg søker menn som lar meg være ei søt kvinne og kanskje om han er sterk nok kaster meg litt i sengen. Det er vanskelig med sånnt, men ikke tro at alle menn vil tenke kort. Vi er alle bare mennesker forbi alt styret og alle ordene og ideene. 

Anonymkode: 427c5...72c

Jeg trenger ikke noen som tar vare på meg, jeg klarer helt fint å ta vare på meg selv. Jeg er et voksent, kapabelt og oppegående menneske, på lik linje med høye kvinner. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Hvordan er det mulig å føle seg høy når nesten alle kvinner du møter er høyere enn deg??    Jeg er 1,76, kunne godt vært et par cm høyere.  Syns høye kvinner er mer elegante enn lave. 

Anonymkode: 5cbf8...d4e

Og jeg mener lave kvinner ser mer feminin ut og vakre ut. Smaken er som baken tydeligvis 

Anonymkode: b3b35...256

• Liker 2
Skrevet

1.60 cm  

Irriterende  med klær ( sitter oftest pent om jeg handler på " petite" avdeling)

" store biler" er litt Irriterende  å justere sittehøyden etter når jeg kjører.

Bruker " trapp " til høyskap på kjøkken.

Jeg er lavere enn mann og tenåringene i huset - og storfamilien ellers. Blir kalt mini  /småen hundre ganger men bryr meg ikke.

Positivt er bedre benplass på offentlig  transport  , og andre situasjoner  der det lønner seg å være et "lite" menneske. 

Har aldri  tenkt tanken at jeg er mer / mindre attraktiv  pga høyden .

Skrevet

Kvinne på 168 cm, men kort i beina i forhold til "normal" bukselengde. 

Synes det er helt greit å være så lang nå, men da jeg var yngre så syntes jeg at jeg var lang (og stor).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...