AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #61 Skrevet 23. april 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Meg på 155 som skrev over her. Altså med at folk kommenterer kroppen min mener jeg kommentarer som: Herregud! DU var lav! Ups, jeg så deg ikke, du er så liten! Du kan jo bare gå inn der på barneavdelingen! Til og med JEG er høyere enn deg, haha! Du er vel talsperson i foreningen for kortvokste? Osv. osv. Og alle kommentarer har jeg hørt før. Men de som sier dem tror visst de er morsomme og/eller skal opplyse meg om noe jeg selv og omverdenen ikke var klar over. Nemlig at jeg er lavere enn snittet. Er såååå lei. Heldigvis har jeg vært ganske tålig heldig med utseendet ellers. Men det med at folk når som helst finner det for godt å påpeke høyden min er alltid en påminner om at jeg er "unormal" i forhold til andre. Anonymkode: fb492...c05 Det er ikke noe trøst, men sett inn høy og du har kommentarene jeg har fått hele livet. Det begynte allerede tidlig på barneskolen av lærerne der : " Dette må da du få til, du som er så stor jente ". (Jeg hadde høyden til en 11 åring, men var jo bare 7 år.) ( K 184) Anonymkode: 820df...5c7 4
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #62 Skrevet 23. april 2024 174.5 her og føler meg ikke spesielt høy. Alle damene i familien min er over 1.80, bortsett fra mamma og søsteren min som er på samme høyde som meg. Mannen min er like høy som meg. Har aldri falt for veldig høye menn av en eller annen grunn. Anonymkode: 0eb44...107
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #63 Skrevet 23. april 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er ikke noe trøst, men sett inn høy og du har kommentarene jeg har fått hele livet. Det begynte allerede tidlig på barneskolen av lærerne der : " Dette må da du få til, du som er så stor jente ". (Jeg hadde høyden til en 11 åring, men var jo bare 7 år.) ( K 184) Anonymkode: 820df...5c7 Jeg kan tenke meg det er like kjipt, ja. Har hatt noen gode samtaler om dette med venninner som er rundt din høyde, og jeg vet de har slitt med mye av det samme, bare med motsatt fortegn. Følt seg "for store", for "unfeminine" ect. Og jeg ser bare at de er høye og flotte og feminine. De har forøvrig aldri vært nedlatende mot min høyde. Og jeg aldri mot dem. Passer alltid for å ikke påpeke høyden når jeg treffer høye jenter. For da tenker jeg på mine høye venninner og på noe av de kompleksene som mine venninner har hatt rundt sin høyde. Og jeg vet, siden jeg sjøl har fått så mange kommentarer på min egen høyde, at de høye jentene (og guttene) garantert har hørt noen lignende "morsomme" eller "det må du jo tåle"-setninger hundrevis av ganger. Hilsen 155 Anonymkode: fb492...c05
Andonym Skrevet 23. april 2024 #64 Skrevet 23. april 2024 162 Tenker ikke noe over det egentlig, har alltid vært fornøyd med høyden min
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #65 Skrevet 23. april 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Min erfaring er også at det ikke er de aller høyeste som kommer med slike kommentarer. Fordi, som du sier, de vet hvordan det er å skille seg ut, og mange har sikkert opplevd å få kommentarer selv også. En bekjent av meg er over 2 meter høy, han er ganske så eksakt en halv meter høyere enn meg. Han har aldri så mye som nevnt høyden min, ikke engang langt armen på hodet mitt og brukt meg som armlene, som mange andre har hatt det moro med i løpet av årene. Og disse andre har gjerne vært fremmede menn som ikke er så voldsomt høye selv heller, så skulle tro de visste bedre. Jeg byttet ut tårene med sinne den dagen på skolen da jeg måtte sitte igjen fordi jeg kalte en annen feit, mens han fikk trøst og sympati. Han hadde jo bare påpekt sannheten fikk jeg høre, jeg er jo lav og må tåle å høre det. Jeg hadde også bare sagt sannheten, han var feit. Hvorfor skulle ikke han tåle å høre det, når jeg måtte tåle å få kommentarer om min kropp hele tiden. Siden den dagen har jeg blant annet sparket, slått og lugget dem som prøver å løfte meg, og om noen sier jeg er lav så spør jeg hva ved utseende sitt de gjerne vil ha kommentarer på. Da blir det stille. Anonymkode: 20b2c...e23 Å, dette er så gjenkjennelig altså. Og det med løfting glemte jeg, og at folk bare tar meg inn i armhulen sin. Jeg har funnet meg i mye da jeg var yngre, lo det bort og gråt på dass. Nå vet jeg ikke hvordan jeg hadde reagert på sånne fysiske ting. Jeg har også lurt på om jeg kan ha en standard kommentar klar for når folk kommenterer kroppen min. Din setning var veldig bra! Uten å være frekk mot den som spør. Den skal jeg bruke neste gang. Tusen takk! Hilsen 155 Anonymkode: fb492...c05
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #66 Skrevet 23. april 2024 170 cm, føler meg hverken eller. Anonymkode: e3384...e4d
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #67 Skrevet 23. april 2024 Brunhilde skrev (22 timer siden): 176 og rekker akkurat ned til bakken. Føler meg ikke spesielt høy. Jeg er 178 (kvinne)og føler at nesten ingen menn er høyere enn meg😄 Føler meg høy, og får også kommentarer på St jeg er høy Anonymkode: 658d9...8b4
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #68 Skrevet 23. april 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg er 178 (kvinne)og føler at nesten ingen menn er høyere enn meg😄 Føler meg høy, og får også kommentarer på St jeg er høy Anonymkode: 658d9...8b4 Samme her. Var i bryllup i fjor og hadde høye hæler på, jeg var høyest av alle. Til og med mennene 🙈 Og ja, alltid gøy å komme på første date og høre "..oi, du er høy" før de sier hei. Anonymkode: 84333...f4f
Million Skrevet 23. april 2024 #69 Skrevet 23. april 2024 160. Målt hos osteolog for 10 år siden eller noe sånt. Før det gikk jeg rundt og trodde jeg var 162-163, for det hadde jeg målt meg selv til hjemme ved å stå inntil dørkarmen og merke av (som mange gjør...) Men 160 er altså det riktige.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #70 Skrevet 23. april 2024 193. Det har både positive og negative sider. Anonymkode: fbcec...ad5
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #71 Skrevet 23. april 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Det å være høy er jo idealet. Idealkvinnen er høy og slank. Menn med mange valgmuligheter er jo ofte sammen med modeller, og de er nettopp høye og slanke. At en og annen sitter på forum og sier at liten og nett er best, gjør det ikke til noe etablert ideal. Tvert imot kommer sånne uttalelser ofte fra menn som jeg nok helst ikke vil ha. Har inntrykk av at mange av dem er litt steinaldermann som gjerne vil herje og dominere, og tydeligvis tror at lav høyde også betyr at man er litt evneveik og ikke har egne meninger. Ikke noe for meg. Jeg har alltid ønsket at jeg var minst 10 centimeter høyere. Gjerne mer. Anonymkode: 20b2c...e23 Det var da noe voldsomt. Kan ikke en mann ha en preferanse for lave kvinner uten å bryte med det «egentlige» idealet og ønske seg en evneveik dame?? Anonymkode: 75f85...f5e
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #72 Skrevet 23. april 2024 157 her. Merker jo at jeg ofte er blant de laveste, men føler ikke på at jeg skiller meg ut sånn veldig. Får heller ikke kommentarer på det. Så egentlig er jeg ganske fornøyd. Det eneste er kanskje dette med at det kanskje kan være vanskelig å bli tatt helt seriøst? Og at mann får lite "gratis" autoritet? På den andre siden kan det jo være greit å være "liten og søt" noen ganger også. F. eks. er jeg lærer, og merker at elever som ellers kan være ganske konfronterende/aggressive ikke er det med meg, og det tror jeg kan henge sammen med at jeg er så lite truende. Også må jeg heller få den atoriteten/respekten på andre måter. Anonymkode: 9edb7...2f9
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #73 Skrevet 23. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Samme her. Var i bryllup i fjor og hadde høye hæler på, jeg var høyest av alle. Til og med mennene 🙈 Og ja, alltid gøy å komme på første date og høre "..oi, du er høy" før de sier hei. Anonymkode: 84333...f4f Man kan begynne å si «oi du var lav»;) Anonymkode: 658d9...8b4
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #75 Skrevet 23. april 2024 166. Jeg syns jeg er helt gjennomsnittelig. Kunne godt vært litt lavere. Syns det er bedre å være liten enn stor 😅 Men i utgangspunktet veldig fornøyd med høyden jeg har. Anonymkode: 31159...08b
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #76 Skrevet 23. april 2024 Jeg er 156. Jeg hadde mye komplekser for høyden min i årene rundt vgs og som ung voksen. Men fra jeg var 30 og fram til nå hvor jeg nærmer meg 50, så har jeg vært veldig fornøyd med høyden min. Jeg har fått noen bemerkninger oppgjennom, men mest komplimenter på at jeg er heldig som er så feminin, liten og nett. Utfordringen er å finne klær som passer og sitter pent på de riktige stedene, men beveger jeg meg sørover i Europa er jeg jo ganske gjennomsnittlig og finner lekre klær og sko overalt. Anonymkode: 29319...dfb 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #77 Skrevet 23. april 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er ikke noe trøst, men sett inn høy og du har kommentarene jeg har fått hele livet. Det begynte allerede tidlig på barneskolen av lærerne der : " Dette må da du få til, du som er så stor jente ". (Jeg hadde høyden til en 11 åring, men var jo bare 7 år.) ( K 184) Anonymkode: 820df...5c7 Er så merkelig at folk kommenterer slikt. Mitt barn har en venn som alltid har vært veldig høy og kraftig for alderen og når vi var ute med de når de var små så fikk alltid vennen tilsnakk for han som var så stor måtte ikke oppføre seg slik osv. Han var litt tullete av seg men ikke noe ekstremt og han var jo bare 5-6 år da men han så jo ut som om han var 10 for han var en stor gutt. Mye problemer på skolen og for den gutten og der visste de jo hvor gammel han var men akkurat som om de glemte det litt fordi han var så mye større enn de andre. Anonymkode: 31699...dab
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #78 Skrevet 23. april 2024 AnonymBruker skrev (På 22.4.2024 den 14.06): Jeg er 160 cm høy og føler meg veldig høy. Jeg vet at jeg teknisk sett er under gjennomsnittet, men det føles ikke slik. Kan være fordi søsteren min er 159, begge venninnene mine er 157 og 158. Så jeg er liksom den høyeste med de jeg er med oftest. Er også den mest overvektige, så føler meg ekstra stor i tillegg. Tviler jeg hadde følt meg mindre om jeg gikk ned i vekt. Så av nysgjerrighet; Hvor høy er folket på KG. Hvor høy er du? Anonymkode: 8e68e...4a8 165 Anonymkode: a8b9a...b8e
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #80 Skrevet 23. april 2024 164. Føler meg som en smurf. Anonymkode: 68207...103 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå