Gå til innhold

Hvor høy er du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 160 cm høy og føler meg veldig høy. Jeg vet at jeg teknisk sett er under gjennomsnittet, men det føles ikke slik. Kan være fordi søsteren min er 159, begge venninnene mine er 157 og 158. Så jeg er liksom den høyeste med de jeg er med oftest. Er også den mest overvektige, så føler meg ekstra stor i tillegg. Tviler jeg hadde følt meg mindre om jeg gikk ned i vekt.  


Så av nysgjerrighet; Hvor høy er folket på KG. Hvor høy er du?

Anonymkode: 8e68e...4a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

195

Anonymkode: 75f85...f5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

148 cm

Anonymkode: 6bb1d...c45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg er 160 cm høy og føler meg veldig høy. Jeg vet at jeg teknisk sett er under gjennomsnittet, men det føles ikke slik. Kan være fordi søsteren min er 159, begge venninnene mine er 157 og 158. Så jeg er liksom den høyeste med de jeg er med oftest. Er også den mest overvektige, så føler meg ekstra stor i tillegg. Tviler jeg hadde følt meg mindre om jeg gikk ned i vekt.  


Så av nysgjerrighet; Hvor høy er folket på KG. Hvor høy er du?

Anonymkode: 8e68e...4a8

Haha😄Jeg er kvinne og 178. Du er kanskje høy i forhold til kortvokste:)?

Anonymkode: 658d9...8b4

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 163 cm, føler meg ikke veldig høy. 

Anonymkode: da5ce...15f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

169 cm.

Mine to døtre er 180 cm, min eksmann 196 cm.

Jeg føler meg ganske høy sammen med andre, men ikke sammen med døtrene mine. 

Anonymkode: 83549...4f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også en kvinne på 160cm. Føler meg ikke høy i det hele tatt, føler meg lav. Hadde veldig dårlig selvtillit før på grunn av det, men det har jeg klart å komme meg over😄 Føler meg kanskje lav ettersom jeg er kortest i familien, og blant vennene mine, hvor flere er 170-175cm. Mannen er 175, så føler meg også lav i forhold til ham, men det liker jeg😊

Anonymkode: 588a7...0dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

176 og rekker akkurat ned til bakken. Føler meg ikke spesielt høy. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

168 cm føler meg ganske gjennomsnittlig høy

Anonymkode: a1b70...fea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

157. Og er alltid minst, uansett hvor jeg er. Kortvokst er jeg dog ikke, selv om en over her tydeligvis mener det. 

Anonymkode: 20b2c...e23

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

157. Og er alltid minst, uansett hvor jeg er. Kortvokst er jeg dog ikke, selv om en over her tydeligvis mener det. 

Anonymkode: 20b2c...e23

Samme her. Dvs. er enda lavere, bare 155. Alltid hatt dårlig selvfølelse rundt det. Hjelper ikke at folk, inkl. fremmede, i alle slags settinger skal påpeke kroppen min i øyeblikk jeg bare vil være meg og ikke bli påminnet om hvordan jeg ser ut.

Noen ganger har jeg lyst til å svare noe sånt som:

Takk! Er du selv fornøyd med å ha en lange pupper/unormalt kort hals/tunge øyelokk/veie mer enn gjennomsnittet for din høyde osv.?

 

Anonymkode: fb492...c05

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt meningsløst spørsmål. Tvilsomt at gjennomsnittlig høyde på Kvinneguiden er noe annerledes enn på landsbasis.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 160 cm og føler meg høyere enn jeg er, samtidig som jeg vet at jeg egentlig er kort 😅

Men ser også mange som er like lav eller lavere enn meg. Også er det flere som sier at de trodde jeg var høyere enn jeg er 🤷‍♀️

Anonymkode: 3ff8c...691

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Samme her. Dvs. er enda lavere, bare 155. Alltid hatt dårlig selvfølelse rundt det. Hjelper ikke at folk, inkl. fremmede, i alle slags settinger skal påpeke kroppen min i øyeblikk jeg bare vil være meg og ikke bli påminnet om hvordan jeg ser ut.

Noen ganger har jeg lyst til å svare noe sånt som:

Takk! Er du selv fornøyd med å ha en lange pupper/unormalt kort hals/tunge øyelokk/veie mer enn gjennomsnittet for din høyde osv.?

 

Anonymkode: fb492...c05

Er dritt lei jeg også. Jeg har speil, jeg vet hvordan jeg ser ut. Husker en gang på ungdomsskolen, at jeg bare fikk nok. Der klarte de andre i klassen til og med å sette meg til ting som ingen andre ville gjøre, fordi de mente det passet til meg som var så liten. En gang fikk jeg nok og spurte en annen hvorfor han ikke kunne gjøre det, om det kanskje var fordi han var så feit. Gjett hvem som begynte å gråte, og hvem som fikk sitte igjen...

Anonymkode: 20b2c...e23

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

162. Føler meg lav 

Anonymkode: 43f1c...2c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg på 155 som skrev over her. Altså med at folk kommenterer kroppen min mener jeg kommentarer som:

Herregud! DU var lav!

Ups, jeg så deg ikke, du er så liten!

Du kan jo bare gå inn der på barneavdelingen!

Til og med JEG er høyere enn deg, haha! 

Du er vel talsperson i foreningen for kortvokste?

Osv. osv. Og alle kommentarer har jeg hørt før. Men de som sier dem tror visst de er morsomme og/eller skal opplyse meg om noe jeg selv og omverdenen ikke var klar over. Nemlig at jeg er lavere enn snittet. 

Er såååå lei. 

Heldigvis har jeg vært ganske tålig heldig med utseendet ellers. Men det med at folk når som helst finner det for godt å påpeke høyden min er alltid en påminner om at jeg er "unormal" i forhold til andre.

Anonymkode: fb492...c05

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

163 ca. Føler meg gjennomsnittlig, er vel under gjennomsnittet i realiteten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 180 cm, og føler meg som regel normal. Alle rundt meg er høye, så det min normal.

Anonymkode: 4319e...517

Lenke til kommentar
Del på andre sider

170 cm

Anonymkode: 3a8cc...b68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...