Gå til innhold

Hvor høy er du?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Syns det et fint å være lav, har alltid ønsket å være det istede for 169. 

Tenkte alltid at det er unormalt å være høy, og at kort var normalen, fordi så mamge er kortere enn meg. Er nesten alltid høyest, de fleste menn virker litt kortere eller jevn høye. Men går i høye heler noen ganger.

Rart og trist å lese at du har følt på det. Men det er også fordi mange fisker etter at noen skal kommentere de er små, og spiller på det, at jeg tenkte det er bra. Og at noen ikke blir lei seg for at noe som er bra blir påpekt. Ikke at jeg har påpekt det mye, men har vært litt sjalu å bare, we get it, du er til å spise opp for gutta. Men skjønner at du blir lei. Får høre, liten og søt, stor og stygg. Petit er feminint, stor er maskulint. Dette var en øyeåpner, visste ikke noen faktisk kunne føle det sånn rundt noe så feiret. 

Anonymkode: 427c5...72c

Det å være høy er jo idealet. Idealkvinnen er høy og slank. Menn med mange valgmuligheter er jo ofte sammen med modeller, og de er nettopp høye og slanke. At en og annen sitter på forum og sier at liten og nett er best, gjør det ikke til noe etablert ideal. Tvert imot kommer sånne uttalelser ofte fra menn som jeg nok helst ikke vil ha. Har inntrykk av at mange av dem er litt steinaldermann som gjerne vil herje og dominere, og tydeligvis tror at lav høyde også betyr at man er litt evneveik og ikke har egne meninger. Ikke noe for meg. Jeg har alltid ønsket at jeg var minst 10 centimeter høyere. Gjerne mer. 

Anonymkode: 20b2c...e23

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er 162 og har alltid vært den lave i min krets. 

Anonymkode: 056fa...aff

AnonymBruker
Skrevet

Er 173 cm. Er høyere enn alle kvinnene i familien og alle venninner bortsett fra ei som er like høy. Føler meg likevel ikke spesielt høy med mindre jeg skal prøve nye bukser, for de er som oftest for korte (har lengden i beina og er slank). 
Alle menn jeg omgås er høyere enn meg og min mann er 184 cm, så det får meg også til å føle meg "normal". Ser ut som vi får veldig lange barn da. 

Anonymkode: 1d0a4...e69

AnonymBruker
Skrevet

174 og har alltid fått masse kommentarer på at jeg er høy. Kan ikke gå med hæler f.eks, da blir det mye mas. Skulle gjerne vært 160.

Anonymkode: 3c50b...604

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det å være høy er jo idealet. Idealkvinnen er høy og slank. Menn med mange valgmuligheter er jo ofte sammen med modeller, og de er nettopp høye og slanke. At en og annen sitter på forum og sier at liten og nett er best, gjør det ikke til noe etablert ideal. Tvert imot kommer sånne uttalelser ofte fra menn som jeg nok helst ikke vil ha. Har inntrykk av at mange av dem er litt steinaldermann som gjerne vil herje og dominere, og tydeligvis tror at lav høyde også betyr at man er litt evneveik og ikke har egne meninger. Ikke noe for meg. Jeg har alltid ønsket at jeg var minst 10 centimeter høyere. Gjerne mer. 

Det er bare idealet på catwalken, ikke i det virkelige liv. Nå syns jeg alle kan ha fine liv da, høy eller lav. Føles litt mektig å være høy i høye heler, men opp mot all usikkerheten er det ingenting. Mer noe å godta, ikke å like. Å jeg har ikke lyst å være mektig, har lyst å være søt. Aksepterer hot også 😅

Har sett mange fine menn ha lav kjæreste. De er jo ikke kjendismennene, men kjendisene går jo ofte etter kjendisdamer. Å det er jo mange som har korte kjærester, sikkert fler, siden det er ferre høye damer enn det er lave damer. Modelkvinnene er jo nesten alltid høye, så om vi skal tenke utifra dem vil det jo ikke være noen andre perspektiver. Men om du tenker deg lave kjendiser som Sabrina Carpenter på 151. Håper ikke for hennes del at kjæresten hennes tror hun er evneveik 😅 Håper for all del det ikke er sannt at korte kvinner må styre med det. Men noen har jo fetisj for høydeforskjell å da kan det jo fort bli den gata av siviliserthet. 

Du trenger ikke 10+ cm til 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 150

ac8fc3ecf5c9541ed25c3cec10297f51.jpg.21315d12243d1e95586f1e3080480d08.jpg

Anonymkode: 5da27...bc5

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Kvinne, 178. Føler meg alt for høy, finnes ikke høye menn som er interessert i meg og jeg føler meg så svær og maskulin sammen med menn lavere enn meg. Hater høyden min, alltid gjort det. 

Anonymkode: 84333...f4f

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 162 cm og føler meg veldig lav. 

Anonymkode: 3a573...024

Skrevet

192, kunne gjerne vært et par centimeter lavere.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er bare idealet på catwalken, ikke i det virkelige liv. Nå syns jeg alle kan ha fine liv da, høy eller lav. Føles litt mektig å være høy i høye heler, men opp mot all usikkerheten er det ingenting. Mer noe å godta, ikke å like. Å jeg har ikke lyst å være mektig, har lyst å være søt. Aksepterer hot også 😅

Har sett mange fine menn ha lav kjæreste. De er jo ikke kjendismennene, men kjendisene går jo ofte etter kjendisdamer. Å det er jo mange som har korte kjærester, sikkert fler, siden det er ferre høye damer enn det er lave damer. Modelkvinnene er jo nesten alltid høye, så om vi skal tenke utifra dem vil det jo ikke være noen andre perspektiver. Men om du tenker deg lave kjendiser som Sabrina Carpenter på 151. Håper ikke for hennes del at kjæresten hennes tror hun er evneveik 😅 Håper for all del det ikke er sannt at korte kvinner må styre med det. Men noen har jo fetisj for høydeforskjell å da kan det jo fort bli den gata av siviliserthet. 

Du trenger ikke 10+ cm til 😊

Mens jeg vil mye heller være høy og få respekt. Og ble oppfattet som intelligent, selvstendig og sterk. Søt er veldig oppskrytt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Som om jeg skulle skrevet det selv! Idealet vi fores med via reklame er "høy og slank". Å da bli påminnet i alle mulige slags settinger fra folk  om at man avviker fra dette er bare dritt. Jeg slenger jo aldri ut til tjukke folk at de er tjukkere enn snittet. Eller kommenterer den store nesa til folk. Eller de bittesmå øynene. Eller utstående ørene. Kommenterer selv heller aldri høyden til jenter eller gutter som er høyere enn snittet, fordi jeg har gode venninner som er over 180 cm og de har - med motsatt fortegn - følt på det samme som meg. At det bare vil være gjennomsnittlige høye og blende inn.

Jeg har alltid hatt komplekser for høyden min desverre. Og  kan ofte bli satt ut når personer jeg ikke kjenner, eller akkurat har hilst, på f.eks. kommenterer. Har så ofte opplevd å være i en gruppe mennesker der en person slenger en "morsom" kommentar om høyden min, og alle ler. Det har skjedd i begravelser, jobbsammenhenger, på byen, skolen osv. Da jeg var yngre grudde jeg meg ofte til å måtte ta av meg skoene og gå inn i et rom med masse folk fordi jeg bare ventet på den første kommentaren. For de kommentarene kommer jo når jeg minst ventet det.

Og så er det jo også sånn at jeg selv om jeg er 'liten og søt" heller ønsker å bli oppfattet som sterk og smart, f.eks. Da kan liten og søt fort føles som en måte å skulle "plassere meg der jeg hører hjemme". Blant de små og "ufarlige".

Og ler jeg ikke med, eller smiler, så blir jeg jo bare oppfattet som en som blir lett fornærmet. Så som oftest biter jeg det i meg. Men jeg har grått mye i stillhet på offentlige toaletter da...

Hilsen 155

Anonymkode: fb492...c05

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Meg på 155 som skrev over her. Altså med at folk kommenterer kroppen min mener jeg kommentarer som:

Herregud! DU var lav!

Ups, jeg så deg ikke, du er så liten!

Du kan jo bare gå inn der på barneavdelingen!

Til og med JEG er høyere enn deg, haha! 

Du er vel talsperson i foreningen for kortvokste?

Osv. osv. Og alle kommentarer har jeg hørt før. Men de som sier dem tror visst de er morsomme og/eller skal opplyse meg om noe jeg selv og omverdenen ikke var klar over. Nemlig at jeg er lavere enn snittet. 

Er såååå lei. 

Heldigvis har jeg vært ganske tålig heldig med utseendet ellers. Men det med at folk når som helst finner det for godt å påpeke høyden min er alltid en påminner om at jeg er "unormal" i forhold til andre.

Så kjipe kommentarer, skjønner godt at du er lei. Jeg kjente et lite stikk av at folk kanskje syns mine 154 cm. er komiske bare av å lese hva du får høre. 

Jeg kan ikke huske å ha fått slike kommentarer selv. Det eneste er kommentarer på at jeg ikke rekker opp til ting, ikke ser noe hvis jeg står langt bak i et publikum, eller at jeg slipper å bøye meg på steder hvor andre må, med litt latter eller smil til, men det har jeg aldri opplevd nedsettende. 

Til TS så føler jeg meg lav, men uten at det gjør noe. Og jeg følte meg lavere før. Da jeg var i ungdomsskolealder, var høyden ett av flere komplekser jeg hadde. Men det har gått helt over. 

Anonymkode: 24f9d...2f6

• Liker 1
Skrevet

180cm. Synes det er stas å være høy dame og går gjerne med høye sko.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ca 181 cm. Høyden har jeg fra farssiden. Jeg raver langt over venninnene mine;) 

Anonymkode: fbbc1...0d1

AnonymBruker
Skrevet

172 (kvinne), føler meg lav. Kanskje mest fordi sønnen min på 14 er 190😆 Følte meg høyere da han var liten😅

Anonymkode: 447ff...d7a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Som om jeg skulle skrevet det selv! Idealet vi fores med via reklame er "høy og slank". Å da bli påminnet i alle mulige slags settinger fra folk  om at man avviker fra dette er bare dritt. Jeg slenger jo aldri ut til tjukke folk at de er tjukkere enn snittet. Eller kommenterer den store nesa til folk. Eller de bittesmå øynene. Eller utstående ørene. Kommenterer selv heller aldri høyden til jenter eller gutter som er høyere enn snittet, fordi jeg har gode venninner som er over 180 cm og de har - med motsatt fortegn - følt på det samme som meg. At det bare vil være gjennomsnittlige høye og blende inn.

Jeg har alltid hatt komplekser for høyden min desverre. Og  kan ofte bli satt ut når personer jeg ikke kjenner, eller akkurat har hilst, på f.eks. kommenterer. Har så ofte opplevd å være i en gruppe mennesker der en person slenger en "morsom" kommentar om høyden min, og alle ler. Det har skjedd i begravelser, jobbsammenhenger, på byen, skolen osv. Da jeg var yngre grudde jeg meg ofte til å måtte ta av meg skoene og gå inn i et rom med masse folk fordi jeg bare ventet på den første kommentaren. For de kommentarene kommer jo når jeg minst ventet det.

Og så er det jo også sånn at jeg selv om jeg er 'liten og søt" heller ønsker å bli oppfattet som sterk og smart, f.eks. Da kan liten og søt fort føles som en måte å skulle "plassere meg der jeg hører hjemme". Blant de små og "ufarlige".

Og ler jeg ikke med, eller smiler, så blir jeg jo bare oppfattet som en som blir lett fornærmet. Så som oftest biter jeg det i meg. Men jeg har grått mye i stillhet på offentlige toaletter da...

Hilsen 155

Min erfaring er også at det ikke er de aller høyeste som kommer med slike kommentarer. Fordi, som du sier, de vet hvordan det er å skille seg ut, og mange har sikkert opplevd å få kommentarer selv også. En bekjent av meg er over 2 meter høy, han er ganske så eksakt en halv meter høyere enn meg. Han har aldri så mye som nevnt høyden min, ikke engang langt armen på hodet mitt og brukt meg som armlene, som mange andre har hatt det moro med i løpet av årene. Og disse andre har gjerne vært fremmede menn som ikke er så voldsomt høye selv heller, så skulle tro de visste bedre.

Jeg byttet ut tårene med sinne den dagen på skolen da jeg måtte sitte igjen fordi jeg kalte en annen feit, mens han fikk trøst og sympati. Han hadde jo bare påpekt sannheten fikk jeg høre, jeg er jo lav og må tåle å høre det. Jeg hadde også bare sagt sannheten, han var feit. Hvorfor skulle ikke han tåle å høre det, når jeg måtte tåle å få kommentarer om min kropp hele tiden. Siden den dagen har jeg blant annet sparket, slått og lugget dem som prøver å løfte meg, og om noen sier jeg er lav så spør jeg hva ved utseende sitt de gjerne vil ha kommentarer på. Da blir det stille. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...