Gjest Bromance Skrevet 23. april #161 Del Skrevet 23. april knooters skrev (6 minutter siden): Individer er ansvarlige for seg selv. Kvinner som gruppe har ikke noe spesifikt ansvarsområde i samfunnet. Akkurat som at menn ikke har det, heller. Er ikke dette åpenbart? Tydeligvis ikke for TS, som ønsker å dytte individer inn i grupper og sette merkelapper på dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april #162 Del Skrevet 23. april AnonymBruker skrev (På 20.4.2024 den 19.28): Er grunnen til at det er historisk mange enslige og at det fødes for få barn, det at kvinner ser på seg selv som gudinner, hevet over den mannlige befolkning til de grader at å bli dem verdig er en uoverkommelig oppgave? har det blitt sånn at ingen vanlig dødelig mann kan noensinne nå opp til det eteriske selvbildet den norske kvinne har konstruert for seg selv? det kan nesten virke slik. Anonymkode: 0e98f...799 Min opplevelse er at mange menn ser på seg selv på denne måten. Anonymkode: 9032b...9db 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kudos Skrevet 12. mai #163 Del Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (På 20.4.2024 den 19.28): Er grunnen til at det er historisk mange enslige og at det fødes for få barn, det at kvinner ser på seg selv som gudinner, hevet over den mannlige befolkning til de grader at å bli dem verdig er en uoverkommelig oppgave? har det blitt sånn at ingen vanlig dødelig mann kan noensinne nå opp til det eteriske selvbildet den norske kvinne har konstruert for seg selv? det kan nesten virke slik. Anonymkode: 0e98f...799 Tror ikke det. Er vel heller det at kvinner har gode støttenettverk rundt seg og er flinkere til å knytte emosjonelle bånd til de rundt seg, så de er ikke avhengig av en parter til å tilfredstille dette behovet. Kvinner er flinke til å skape seg et godt liv alene, og hvis de ikke finner noen som passer som potensiell partner så går det helt fint, da er alternativet å ikke ha partner i det hele tatt og det er helt greit det og. Det er med andre ord ikke et behov. Jeg tror det heller er viktigere at menn blir flinkere til å skape gode emosjonelle nettverk og ikke gjøre seg så avhengig av en kvinnelig partner på dette området. Har du en dårlig dag, så snakk med en kompis, få råd og støtte av vennene dine. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Odhrán Ó Máille Skrevet 12. mai #164 Del Skrevet 12. mai Folk må slutte og se på det og være singel som verdens ende. Man kan leve et lykkelig of tilfredsstillende liv som singel. Man trenger ikke være i forhold for å være lykkelig. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai #165 Del Skrevet 12. mai Odhrán Ó Máille skrev (6 timer siden): Folk må slutte og se på det og være singel som verdens ende. Man kan leve et lykkelig of tilfredsstillende liv som singel. Man trenger ikke være i forhold for å være lykkelig. Enig, jeg skjønner egentlig ikke helt hva denne "krisen" TS snakker om går ut på. Anonymkode: c35ab...cfe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai #166 Del Skrevet 13. mai Det cis-menn ofte glemmer er at homser og transmenn, og noen transkvinner, kan levere sperm til de som føler de har behov for det. Og sammen med de forutnevnte har vi ingen problemer med å få samfunnet til å fungere. Det TS kaller bunnløs kvinnelig narsissisme er resultatet av at kvinner har fått nok. Vi orker ikke mer av det samfunnet forteller oss at vi må tåle fra cismenn. Boys will be boys... 🤢 Vi er ikke ute etter menn generelt, vi prøver å fjerne oss fra en samfunnsstruktur som skader folk som ikke passer inn i heteronormative bokser. Dette gjelder også yngre cismenn, mange av dem er mer åpne for alt som er annerledes uten at det plager dem stort. Anonymkode: 6670a...df6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai #167 Del Skrevet 13. mai Jeg sa transmenn, det er åpenbart ikke mulig. 🫣 Anonymkode: 6670a...df6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai #168 Del Skrevet 14. mai AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det cis-menn ofte glemmer er at homser og transmenn, og noen transkvinner, kan levere sperm til de som føler de har behov for det. Og sammen med de forutnevnte har vi ingen problemer med å få samfunnet til å fungere. Det TS kaller bunnløs kvinnelig narsissisme er resultatet av at kvinner har fått nok. Vi orker ikke mer av det samfunnet forteller oss at vi må tåle fra cismenn. Boys will be boys... 🤢 Vi er ikke ute etter menn generelt, vi prøver å fjerne oss fra en samfunnsstruktur som skader folk som ikke passer inn i heteronormative bokser. Dette gjelder også yngre cismenn, mange av dem er mer åpne for alt som er annerledes uten at det plager dem stort. Anonymkode: 6670a...df6 TransMENN kan ikke levere noen sperm, da de er biologiske kvinner. Anonymkode: 0a11c...50e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomSawyer Skrevet 14. mai #169 Del Skrevet 14. mai AnonymBruker skrev (På 20.4.2024 den 19.28): Er grunnen til at det er historisk mange enslige og at det fødes for få barn, det at kvinner ser på seg selv som gudinner, hevet over den mannlige befolkning til de grader at å bli dem verdig er en uoverkommelig oppgave? har det blitt sånn at ingen vanlig dødelig mann kan noensinne nå opp til det eteriske selvbildet den norske kvinne har konstruert for seg selv? det kan nesten virke slik. Anonymkode: 0e98f...799 Kanskje ikke det aller dummeste jeg har lest, men farlig nært.. Hvor finner du disse gudinnene da? De jeg snakker med er ofte full av komplekser og usikre på seg selv ..Har de unger er de slitne og full av dårlig samvittighet.. Hvis vi skal skylde elendigheten på et kjønn er det pinadø menn, unge menn har blitt udugelige småunger som ikke klarer ta vare på seg selv en gang...og langt mindre ta vare på en familie. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai #170 Del Skrevet 14. mai AnonymBruker skrev (På 20.4.2024 den 19.28): Er grunnen til at det er historisk mange enslige og at det fødes for få barn, det at kvinner ser på seg selv som gudinner, hevet over den mannlige befolkning til de grader at å bli dem verdig er en uoverkommelig oppgave? har det blitt sånn at ingen vanlig dødelig mann kan noensinne nå opp til det eteriske selvbildet den norske kvinne har konstruert for seg selv? det kan nesten virke slik. Anonymkode: 0e98f...799 Det er til dels riktig beskrivelse, men det som er feil, er å gå ut fra at dette kun går utover gutta. Det er nok av damer som er nærmest konstant singel og på sjekke-app fordi ''ingen tilfredsstiller kravene deres''. Plutselig en dag sitter de der, og det er for sent med familie. Nok av de som angrer bittert i ettertid, om livet som aldri ble slik de hadde håpet. Så ingen grunn til å fronte dette som kun et problem for norske menn. Det er bøttevis med norske damer som gråter sine bitre tårer på ting de skulle gjort annerledes. Anonymkode: 8d2cc...aea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai #171 Del Skrevet 14. mai AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er til dels riktig beskrivelse, men det som er feil, er å gå ut fra at dette kun går utover gutta. Det er nok av damer som er nærmest konstant singel og på sjekke-app fordi ''ingen tilfredsstiller kravene deres''. Plutselig en dag sitter de der, og det er for sent med familie. Nok av de som angrer bittert i ettertid, om livet som aldri ble slik de hadde håpet. Så ingen grunn til å fronte dette som kun et problem for norske menn. Det er bøttevis med norske damer som gråter sine bitre tårer på ting de skulle gjort annerledes. Anonymkode: 8d2cc...aea Det er nok flere menn enn damer som syter over å ikke får pult fotomodeller. Bare se hvilke krav norske menn anno 2024 har. Plutselig er det "in" å være jomfru eller tilnærmet jomfru. Mennene er blitt pripne. Samtidig er det enorm fokus på sprettrompe, trening og slanking. Når over halvparten av norske kvinner er overvektige, utelukker mennene automatisk en stor del av den kvinnelige befolkningen. Kombinasjon ung + veldig slank + veldig pen + jomfru er så sjelden at det selvfølgelig ikke er nok slike til alle menn i alle aldre. Anonymkode: 0a11c...50e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knooters Skrevet 14. mai #172 Del Skrevet 14. mai Det er ingen som ikke ville ha gjort noe annerledes, men er det noen som er klar over sin biologiske klokke, er det kvinner. Hvis en anonymbruker klarer lire av seg at kvinner "plutselig sitter der og ikke kan få familie lenger og angrer bittert på at de var så kresne", er det et sikkert tegn på at det er en mann bak posten. Kvinner har tross alt en Plan B: nemlig å bære frem et barn og oppdra det alene. Enten ved at de bare finner noen som gledelig vil bli pappa, eller ved at de blir kunstig befruktet. Mange menn ønsker heller ikke barn selv, og er fornøyd med å date noen som kanskje har en 5-åring fra før slik at man kan ha en slags familie og slippe bleieskiftperioden. Mye av dette synes jo også når en leser kvinners innlegg i datingdebattene - som regel er tonen i retning av "jeg er her hvis riktig fyr dukker opp, og denne personen er ikke en fjott som ikke klarer fylle ut bioen sin på Tinder, eller ser ut som en boms på bildene fordi han er careless til egen appearance". Single menn, derimot, snakker man jo om som ulykkelige fordi de er biologisk mislykkede dersom de ikke får pult og har det så stusselige når kvinnene velger dem vekk. Men, det er jo altså nettopp slik det er: de blir aktivt valgt bort, der de påstått ulykkelige kvinnene selv er dem som aktivt velger bort menn. Det er en åpenbar logisk brist i dette resonnementet med at single kvinner oppi tredveåra er så ulykkelige. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai #173 Del Skrevet 14. mai On 4/20/2024 at 10:30 PM, AnonymBruker said: Er dette virkelig hvordan du forestiller deg alle ekteskap før 1960? Anonymkode: 0e98f...799 De fleste ekteskap før 1960 var basert på at mannen var forsørgeren og kvinnen var totalt økonomisk avhengig av mannen. En slik avhengighet gjør at kvinnen må finne seg i altfor mye uten å ha en reel mulighet til å protestere når hun opplever at tilværelsen ikke er bra, og det var mange kvinner på den tiden som levde i ett dårlig ekteskap da de ikke hadde andre muligheter. Jeg er evig takknemlig for at kvinnekampen har gitt oss kvinner helt andre leveforhold og at vi har en selvstendighet som gjør at vi ikke trenger mannen økonomisk eller at vi er avhengig av han på andre måter. Dette igjen gjør at det er menn som klarer å forholde seg til at kvinnen har blitt mye mer selvstendig som har det lettest når det kommer til å finne seg en partner da kvinner ikke gidder å forholde seg til late menn som mener at hjem og barn er kvinnens jobb. Personlig er jeg skilt, og det skal veldig mye til før jeg skal inngå ett nytt forhold da jeg har det meget romslig økonomisk og klarer både hjem og barn helt alene. Ja det er mye jobb, men det er lystbetont jobb når man slipper å forholde seg til en mann som forventer at dette er min jobb og som i tillegg til å forventer at jeg skal ta hjem og barn krever sex og blir furten hvis jeg ikke ønsker sex når han vil. Anonymkode: 803ba...aa0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knooters Skrevet 14. mai #174 Del Skrevet 14. mai 13 minutter siden, AnonymBruker said: Det er nok flere menn enn damer som syter over å ikke får pult fotomodeller. Bare se hvilke krav norske menn anno 2024 har. Plutselig er det "in" å være jomfru eller tilnærmet jomfru. Mennene er blitt pripne. Samtidig er det enorm fokus på sprettrompe, trening og slanking. Når over halvparten av norske kvinner er overvektige, utelukker mennene automatisk en stor del av den kvinnelige befolkningen. Kombinasjon ung + veldig slank + veldig pen + jomfru er så sjelden at det selvfølgelig ikke er nok slike til alle menn i alle aldre. Anonymkode: 0a11c...50e Det der er bare en pity-excuse for at disse mennene skal gi inntrykk av at de aktivt har valgt bort kvinner de ikke har nubbesjans på i utgangspunktet. Det finnes ingen mann med et snev av intelligens som er genuint misfornøyd med egen singeltilværelse og samtidig ville tenkt "hun er interessert og helt perfekt, bare synd hun har pult et dusin menn". Det er et non-issue hvis du faktisk vil ha et forhold med noen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai #175 Del Skrevet 14. mai knooters skrev (36 minutter siden): Det finnes ingen mann med et snev av intelligens som er genuint misfornøyd med egen singeltilværelse og samtidig ville tenkt "hun er interessert og helt perfekt, bare synd hun har pult et dusin menn". Det er et non-issue hvis du faktisk vil ha et forhold med noen. Jo, faktisk. Ingen relasjon er bedre enn en med en dame som er for lett på tråden. Denslags er ikke aktuell å gifte seg med og det er det jeg er på utkikk etter. Anonymkode: 0e98f...799 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knooters Skrevet 14. mai #176 Del Skrevet 14. mai 10 hours ago, AnonymBruker said: Jo, faktisk. Ingen relasjon er bedre enn en med en dame som er for lett på tråden. Denslags er ikke aktuell å gifte seg med og det er det jeg er på utkikk etter. Anonymkode: 0e98f...799 Men da er du ikke misfornøyd med situasjonen din, og langt fra noe som kan kalles ulykkelig - følgelig er du heller ikke en del av denne påståtte "mannekrisen". 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai #177 Del Skrevet 16. mai AnonymBruker skrev (På 14.5.2024 den 15.32): Jo, faktisk. Ingen relasjon er bedre enn en med en dame som er for lett på tråden. Denslags er ikke aktuell å gifte seg med og det er det jeg er på utkikk etter. Anonymkode: 0e98f...799 Men da er du jo fornøyd med tilværelsen. Anonymkode: 0a11c...50e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai #178 Del Skrevet 16. mai AnonymBruker skrev (På 22.4.2024 den 20.40): Soørsmålet var om jeg har opplevd ufrihet. Svaret er ja. At du synes at jeg burde avtjene førstegangstjeneste er ikke relevant i så måte. Hvorvidt jeg ønsket å avtjene den er ikke relevant. Det relevante er at jeg som mann måtte avtjene førstegangstjeneste eller gå i fengsel. Mine samtidige jenter kunne begynne ett år tidligere på utdanning, ta et år på backpacking eller noe annet interessant den tiden. Eller de kunne søke seg inn i militæret. _Hvis de ville_. Etter dette (2014) så har man innført verneplikt for begge kjønn, men tar opp en langt lavere andel av hvert kull. Dvs at både menn og kvinner stort sett slipper hvis de ikke har motivasjon og evner. Anonymkode: 455a3...e77 Så i dette tilfelle hvor det faktisk har blitt likestiling mellom kjønnene sitter du fortsatt å syter? 🤣 Jammen meg ikke lett å blidgjøre sure gubber. De vil hellere klamre seg til forbitrelsen sin enn å glede seg over framgang. Anonymkode: 3e1c0...54b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai #179 Del Skrevet 17. mai Kvinner har alltid hatt hypergami fra naturens side. Men med apper og internet så har det gått fra at hun gikk for bygdas beste mann til at hun nå får endeløs oppmerksomhet fra tusener i hele landet, og til og med utenfor landet. Og slikt avler jo naturligvis narsissisme hos kvinnene. Og på akkurat samme måte så gjør det at de veldig få mennene som alle kvinnene går etter vil bare ligge rundt (fordi de kan) også klager kvinnene over at "alle menn bare vil ligge rundt", for de 90% av andre menn er totalt usynlig for kvinner. Anonymkode: 874a4...cee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knooters Skrevet 19. mai #180 Del Skrevet 19. mai Hvis gjennomsnittsmannen er usynlig for kvinner, er han bare jævlig dårlig til å promotere seg selv. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå