Gå til innhold

Første du hadde gjort som diktator i Norge?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Konser skrev (9 timer siden):

 

Slutt på dyrehager og dyrebutikker og dyr i fangenskap, slutt på eksperimenter på dyr også. Slutt på akvariumer, fuglebur, slutt på veterinærer som tvinger dyr til operasjoner

Mange dyrebutikker selger ikke dyr lengre. De har kun utstyr til dyr.

Dette skal vi altså ikke få kjøpe til dyrene våre?

Anonymkode: 709ff...b9f

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mange dyrebutikker selger ikke dyr lengre. De har kun utstyr til dyr.

Dette skal vi altså ikke få kjøpe til dyrene våre?

Anonymkode: 709ff...b9f

Det var ikke meningen å være anonym 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.4.2024 den 17.47):

Stoppet alle trygdeutbetalinger,og be de om å søke på nytt. 

I mellomtiden ville kravet for å bli ufør blitt hevet betraktelig, ingen med milde psykiske lidelser under 45 ville fått trygd. 

 

Anonymkode: dbc38...61f

Hva tenker du hadde skjedd i denne tiden? Når du stoppet en stor gruppe mennesker fra og bo, spise, betale regninger og ta medisiner, tar det for gitt at de ville gått opp i røyk, eller er du som diktator forberedt på og håndtere all kriminaliteten , forsøplingen, uteliggere og hatet du har sørget for? De aller fleste trygdemottakere er alderspensjonister , men de vil altså etter og ha fått stoppet utbetalingene sine fått mulighet til og søke på nytt? Etter en mellomtid? 

Anonymkode: 726d7...ac6

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.4.2024 den 18.52):

Tatt alle under 3 år ut av barnehagen. Tvunget foreldrene til å ta seg av de små selv med å lovsette at familier med barn under 12 skal ha en forsørger uten jobb. Maks 2 dager a 4 timer barnehage for de mellom 3 og skolealder. Økt barnetrygden kraftig. Stengt sfo, kortet ned skoledagene, tatt bort en del skolefag. Innført strengere abortgrenser. Gjort om på fødselspermisjonsordningene. Altså dette er jo avansert, så mye som må bli gjort for å få dette til å fungere, men målet er å skape mindre stressende liv for barna våre, gjøre det fristende å få barn, både flere og tidligere, spesielt  de som har gode omsorgsgener bør få mye mer tilrettelegging. 

Anonymkode: 55b78...1b7

Dette hørtes dyrt ut, spesielt etter at du har tvunget skattebetalere ut av jobb. Må jo importere masse arbeidskraft og? 

Anonymkode: 726d7...ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.4.2024 den 16.28):

Forby all islamsk tro, stoppet innvandring fra muslimske land. Forby influencere👌🏼 krav om 2 års jobberfaring før en kunne søke høyere utdanning. Dødsstraff for overgripere og svindlere.

Anonymkode: d705f...f4c

Svindlere? 

Anonymkode: 726d7...ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde valgt ut 100 av de vakreste kvinnene jeg vet om og tilbudt dem å bli mine konkubiner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fjernet hele kulturstøtten, 90% av forskningsstøtten, alle kommunale sløsesaker, bondestøtten, alle de 40 milliardene vi gir til korrupte ledere runt om i verden hvert år, 80% av byråkrater, all støtte til næringslivet, kuttet 80% av lederene og byråkratene i helsevesenet, osv. Og gjort det veldig mye vanskeligere å få uføretrygd.

Og for alle milliardene jeg hadde spart hadde jeg gitt massive skatteletter med en flat lav skatt til kun nødvendige statlige funksjoner.

Anonymkode: e82a9...ab7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle bygget et slott som var en diktator verdig, alle i regjeringen skulle vært tjenere på slottet og gjort som diktatoren befalte.

Made Norway great again, skulle effektivisert landet så vi ble produktive, alle mann i arbeid under mottoet alle kan gjøre litt, mangler du en hand så har du fortsatt en hånd til å jobbe med. Fjernet mye undødvendig byråkrati. 

Gjør din plikt og krev din rett skulle fått en mening. Plikten er å bidra på en eller annen måte til samfunnet, det skulle blitt mer meningsfullt og respektert å motta NAV støtte. For alle skulle fått utført plikten sin i tråd med hva vi kunne forvente at de kunne bidra med. Rydde skjærgården og i natur og samfunnet generellt, hjelpe til på aldershjem, skoler, sykehjem, fritidsklubber og andre instutisjoner. Hjelpe de som er dårligere stilt en dem selv med oppgaver, den halte hjelper den blinde. Hjelpe bønder med innhøsting og sortering så de slipper å hente folk fra Asia for å gjøre det, og på den måten øke matproduksjonen og selvforsyningen.

Innført tvungen verneplikt

Gjort politiet tøffere, hardt mot hardt og en Dirty Harry gruppe i hver by. Kriminell lavalder avhenger av forbrytelsen og eller om det er systematiske lovbrudd og generellt liten respekt for samfunnet. Tapte unge sjeler fjernes fra sitt miljø og sendes på rehabilitering et annet sted, helt til de overbeviser samfunnet om at de velger en ny retning.

Satset på skole utdanning og forskning, gitt lærere mer autoritet. Og når vi har fått en god og kreativ skole, brukt av oljeformuen til å stimulere disse kloke hodene til innovasjon og nyskapning, skapt industri. Arbeidskraft skulle vi hentet fra den overdimensjonerte offentlige sektoren, mange der som ikke ville hatt noe å gjort etter at vi effektiviserte og fjernet byråkrati.

Fordelen til en diktator er at han slipper og tilfredstille absolutt alle, for han trenger ikke stemmer som politikere gjør. De blir handlingslammet på grunn av at de ikke tør og utfordre de største guppene siden de er avhengig av stemmene deres for å bli gjenvalgt. Men marginale grupper kan de utpeke som fiende uten at det får konsekvenser for antall stemmer, sånn som regjeringen som har utpekt de rike som fienden, de teller ikke så mange og de er lett å mislike, altså ingen risiko, bortsett fra økonomiske koneskvenser for landet, men det er den gjennomsnittlige velgermassen for dum til å forstå seg på uansett. 

Anonymkode: f5a13...0c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nok snikinnført EU via EØS, latt det norke folk betale for stømkabler til utlandet, innført vindturbiner og latt menneskene tro at de reddet miljøet ved å kjøre batteribiler.

Vent nå lit...

Anonymkode: 98094...036

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Inkorporert crpd i loven.

Gjort det enklere å få huslån, slik at det ble mulig for flere å eie. Bygget flere hus og leiligheter med øye for at folk skulle bo greit selv med liten inntekt 

Anonymkode: 64c3b...9e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville vært en kjedelig og moderat diktator.

- Jeg ville gjort forbrukslån ulovlig.

- Jeg ville lagt ned fylkeskommunene

- Jeg ville prøvd å forenkle hverdagen til lærere og helsearbeidere. Mer tillit. Mindre rapportering, måling og kontroll-frikeri.

Endret av Isambard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avskaffet monarkiet og gjort slottet om til en nattklubb.

Anonymkode: 8385f...12e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjort det ulovlig å tvinge veganisme på sine barn

Anonymkode: 94b72...5c8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Honey Dew skrev (På 25.4.2024 den 13.29):

Og hvor skulle du ta pengene til dette fra? Økte skatter og avgifter?

Av samme pott som innføring av demokrati.

Anonymkode: 4ad48...b2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.4.2024 den 15.52):

Hva er den første bestemmelsen du ville ha utført dersom du ble diktator i Norge?

Jeg? Jeg hadde bygget jernbane til Tromsø.

Anonymkode: 9a4bf...031

Skaffet noen skikkelige straffer for de som begår vold og seksuelle overgrep, særlig mot barn. Og dømt mange, mange, flere. Det er en skandale at 99 % går fri. Overgriperne er trist nok viktigere enn de uskyldige barna for Norge AS. Er til å gråte av :( 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første tanken som slo meg var 5 stjerners kokk som stod for fantastisk frokost, allsidig lunsj, tre retters middag med vin og en liten en til desserten for de som ønsker det, nydelig kveldsmat og pleiere som tok seg tid til å vise trygghet på alle sykehjem og alle som trenger omsorg! Utopi, tja… er lov å drømme! Kommer med noe realistisk når jeg har sluttet å drømme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...