Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Kastanjefrø
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

- Avspasering av reisetid. Det ville gitt veldig mye ekstra fri for meg.

- Betalt 50% og 100% overtid uten spørsmål.

- Stort sett bedre pensjonsordninger. (Akkurat vi har ganske OK, men det er ymse)

Anonymkode: 2d0de...26a

overtid gjelder vel som hovedregel bare i helsevesenet, og der må det være sånn av åpenbare grunner (med mindre du vil at foreldrene dine potensielt skal vente 8 timer før de får behandling for hjerteinfarkt).

På den andre siden er det ofte i det private, hvis jeg bruker ulike ingeniørbedrifter hvor jeg bor som eksempel

1. gratis jobbmobil

2. trening betalt av jobben

3. ofte gratis lunsj/middag og spennende arrangementer

4. internett betalt fra jobben

5. gratis kaffe

6. gratis julebord & sommerfest

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns alltid sånn tråder blir litt rare for det skrives mye om høye lønninger og lite om arbeidsmengden som ligger bak.

Selv så slutta jeg i transportbrasnjen for en tid tilbake, fordi jeg ikke gadd den lave lønna lenger. Når det er sagt så hadde det ikke vært noe problem å tjene 7-800 k. Men det var jo dette med antall timer man ønsker å være på jobb da. Og NULL tillegg for overtid og nattarbeid…..

490 i startlønn og ubekvemstilleggene til en sykepleier hadde vært en drøm. Hadde glatt godtatt 390 også om jeg hadde fått tilleggene for natt og overtid  som andre yrker har…..

Anonymkode: eb0e8...414

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så sykepleier kan altså ikke tjene millionen. Kun spesialsykepleier...Ingen som tro spesialsykepleier ikke kan men virker som en eller annen idiot tror vanlige tillegg er på 650 000. Det må være mye overtid. Ikke er det vanlig heller. Så personen troller sannsynligvis mtp at så mange hun kjenner tjener det og det ikke er mye overtid osv 

Anonymkode: c3a5f...322

Joda, med mye overtid kan man det, særlig om man jobber i vikarbyrå.

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Er dette rettet direkte mot sykepleiere?

Jeg er oljeingeniør med millionlønn. 7,5 timers arbeidsdag på kontor. Mulighet til å reise/jobbe overtid, men absolutt ikke noe krav. Meget fleksible ordninger når det kommer til hjemmekontor og arbeidstid. Så jeg ofrer absolutt ikke tid med familien i min jobb. 

Anonymkode: 7de51...c5d

Men jeg kjenner ikke deg, og når du leser tråden her hører du definitivt til unntakene som tjener over en million ved å kun jobbe 37,5 timer per uke. 

Anonymkode: a6d26...fd1

AnonymBruker
Skrevet

Tjener 1.250.000 i året. 750.000,- som daglig leder/eier i en frisørbedrift og har 500.000 i leieinntekter i året. Tror det handler mye om å sikre seg flere inntektskilder og passiv inntekt.

Anonymkode: 226f7...dcc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Joda, med mye overtid kan man det, særlig om man jobber i vikarbyrå.

Les hva vedkommende skriver. Hun skriver at hun nesten ikke har overtid, at hun har 650.000 i tillegg, altså hun har dermed bedre tillegg enn hun har timeslønn.

Anonymkode: 88855...971

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Men jeg kjenner ikke deg, og når du leser tråden her hører du definitivt til unntakene som tjener over en million ved å kun jobbe 37,5 timer per uke. 

Jeg har inntrykk av at det er vanlig med så god lønn for ingeniører, økonomer og IT-folk som har litt erfaring og jobber i det private. De har gjerne helt vanlige arbeidstider. 

Anonymkode: 7de51...c5d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Kastanjefrø skrev (25 minutter siden):

overtid gjelder vel som hovedregel bare i helsevesenet, og der må det være sånn av åpenbare grunner (med mindre du vil at foreldrene dine potensielt skal vente 8 timer før de får behandling for hjerteinfarkt).

På den andre siden er det ofte i det private, hvis jeg bruker ulike ingeniørbedrifter hvor jeg bor som eksempel

1. gratis jobbmobil

2. trening betalt av jobben

3. ofte gratis lunsj/middag og spennende arrangementer

4. internett betalt fra jobben

5. gratis kaffe

6. gratis julebord & sommerfest

Alt dette har vi, men det er småpenger i forhold til lønn pensjon og avspasering. Jeg har aldri skjønt hvorfor det offentlige er så gjerrig på sånt. Mye på lista er en billig måte å ansatte til å føle seg verdsatt.

AnonymBruker
Skrevet

Elektroingeniør, fagbrev som elektriker pluss bachelorgrad. Jobber i konsulentfirma og leies ut til bedrifter med behov for prosjektpersonell. Tjener ca 1,4 

Anonymkode: 9a436...c01

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Les hva vedkommende skriver. Hun skriver at hun nesten ikke har overtid, at hun har 650.000 i tillegg, altså hun har dermed bedre tillegg enn hun har timeslønn.

Anonymkode: 88855...971

Hun skrev jo at hun jobber 2-4 vakter overtid i måneden. Det er jo ganske mye overtid. Hun har sannsynligvis noen røde dager og forskjøvede vakter i tillegg. 

For dere som ikke tror at en spesialsykepleier ikke kan tjene så godt, det er ikke uvanlig. Vi er unntatt fra arbeidsmiljøloven, som noen mente ville hindre så mye overtid. Mange sykehusavdelinger er veldig spesialiserte, med tanke på prosedyrer og utstyr. Der jeg jobber er det intern opplæring på ca tre måneder etter videreutdanningen, og på ca halvannen til to måneder for erfarne spesialsykepleiere som har jobbet tilsvarende steder før. Vi kan ikke bare leie inn en vikar fra byrå ved sykdom, så hvis ingen faste vikarer kan, må en av oss jobbe. Heldigvis er vi mange, så vi blir aldri beordret eller «guilt tripped» til å ta en ekstravakt. 

Anonymkode: d6eb4...dcd

AnonymBruker
Skrevet

Arbeider som leder innen privat sektor, og tjener 1,3 mill. Ofrer mye av fritiden og opplever mye stress ifbm jobben. 

Jeg vurderer stadig om det er verdt det, tidligere var jeg mellomleder og hadde rundt 900.000. Vurderer å gå tilbake til en slik type stilling. 

Anonymkode: c5bb3...8f5

AnonymBruker
Skrevet

Jobber som overlege med bakvaktsfunksjon, gjennomsnittlig 46 timers tilstedeværelse i uka, lønn 1.2 mill. Minimalt med ekstravakt/overtid.

Anonymkode: 78a0f...871

AnonymBruker
Skrevet

Logoped med eget firma😊 tjener rundt 1,2. 

Anonymkode: cb03a...301

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jobber med it og har 20 års erfaring. 

Ingen utdannelse fullført, men er veldig interessert i faget. 

Finner for det meste ut selv hva jeg skal gjøre på jobb, og løser alle andre sine problemer. 

Flink å google. 

Ingen overtid eller annet fjas og veldig stor frihet så lenge jeg leverer til forventning. 

Anonymkode: 458a7...e77

Fremdeles litt søtt at det blir FULL BALUBA på kg over sykepleiere og spesialsykepleiere som tjener 600-800000 med tredelte beintøffe turnuser med stor risiko for egen helse, vett og forstand. 
Men en uten utdannelse som sitter og googler om dagene og som tipper millionen, SE DET er uten problem. 
Og til deg som jeg siterer, ikke ment personlig til deg, you do you og vær sjeleglad for at du er der du er. 😊👍👍

Anonymkode: 16af2...063

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Siv ing med 25 års erfaring. Jobber som konsulent innen blant annet havbruk, olje og gass. Tjener 1.2 mill.

Ulempen er at vi i praksis ikke har betalt overtid. Jeg veldig jobber mye gratis før. (Gidder ikke det lenger.) Reisetid går rett av fritiden.

Jeg må si jeg er litt overrasket over hvor bra folk tjener i offentlig sektor i følge denne tråden. Offentlig sektor har mer goder enn vi har. Mange i tråden har også lavere utdanning som er lett å komme inn på. Bedre pensjonsordninger tror jeg. Jeg unner folk å tjene bra. Jeg er bare overrasket. Man får ofte inntrykk av at de tjener så dårlig.

Pensjon i det offentlige vil dessverre neppe slå 7% pensjonsopptjening i det private. Den fiktive pensjonsbeholdningen i det offentlige oppjusteres kun med inflasjonen, mens du som privat ansatt har mulighet til å investere din høyst reelle pensjonsbeholdning. Over 40 år blir forskjellen enorm! Ikke noe problem at man kun tar ut det over ti år, man kan jo bare spare til årene etterpå, hvor man kun har alderspensjon. 

Anonymkode: 09414...6ad

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fremdeles litt søtt at det blir FULL BALUBA på kg over sykepleiere og spesialsykepleiere som tjener 600-800000 med tredelte beintøffe turnuser med stor risiko for egen helse, vett og forstand. 
Men en uten utdannelse som sitter og googler om dagene og som tipper millionen, SE DET er uten problem. 
Og til deg som jeg siterer, ikke ment personlig til deg, you do you og vær sjeleglad for at du er der du er. 😊👍👍

Det kan jo hende at den jobben er mer kompleks enn det som kommer fram av innlegget du quotet. Jeg har også opplevd at IT-folkene har googlet for å finne problemet. Men de FANT problemet, som jeg absolutt ikke klarte å fikse selv. For de hadde kunnskapen som trengtes for å gjøre de rette søkene, og de skjønte hva problemet var på en helt annen måte enn jeg gjorde. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det kan jo hende at den jobben er mer kompleks enn det som kommer fram av innlegget du quotet. Jeg har også opplevd at IT-folkene har googlet for å finne problemet. Men de FANT problemet, som jeg absolutt ikke klarte å fikse selv. For de hadde kunnskapen som trengtes for å gjøre de rette søkene, og de skjønte hva problemet var på en helt annen måte enn jeg gjorde. 

Kan hende. 
Likevel tenker jeg at poenget står seg allikevel. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Slettes ikke vanskelig å oppnå lønn på over 1 mill som spesialsykepleier med med full ansiennitet i 100 % stilling i offentlig sykehus. 650K i grunnlønn. Ekstravakter på 100% tillegg, noen forskjøvede vakter, tillegg for røddager, bonus for ekstra helg osv. blir fort penger.

Anonymkode: e839b...c86

Tenk, det er skattebetalerne som betaler for dette gildet

AnonymBruker
Skrevet

Jo mer inntekt..betyr mer skatt. Husk på dette, du skatter kraftig med 1 mill i inntekt.

Jeg lå selv på ca 900-1mill. Brukte mye tid på jobben, nå i dag lever jeg 100% for fritiden. Så velger å jobbe minst mulig med lønnet arbeid, nok til å bare overleve med mat og tak over hodet. Så 50% inntekt er nok for min del.

Ønsker heller ikke å bidra med mer enn jeg må av skatt/avgift til staten når du ser hvordan staten sløser med milliardene, til og med inviterer taliban til Norge med privatfly!! Helt sykt hva vi betaler til....

Anonymkode: 3a6a5...641

AnonymBruker
Skrevet

Drift av nettverk hos en internett leverandør. 3 år yrkesskole og lærling. Er en del overtid og slikt for å passere millionen men pleier ende rett rundt 1-1.1.

Anonymkode: 46fe6...568

Skrevet
Rucula skrev (16 minutter siden):

Tenk, det er skattebetalerne som betaler for dette gildet

Her må du virkelig utdype hva du mener.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...