Gå til innhold

Dere som tjener millionen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Rucula skrev (19 minutter siden):

Tenk, det er skattebetalerne som betaler for dette gildet

Hvordan kan du dokumentere det?

Anonymkode: 3a6a5...641

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvordan kan du dokumentere det?

Anonymkode: 3a6a5...641

Sykepleiere er stort sett offentlig ansatte, og lønna til offentlig ansatte dekkes av skattebetalerne. Er det noe jeg går glipp av?

Anonymkode: e8150...7b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Da regner jeg med "tjener ekstra" er pga mye ekstraarbeid? Er jo mye mer en gjennomsnittlig jordmor 

Anonymkode: c3a5f...322

Nei, egentlig ikke. Men har også beredskapsvakt ute i kommunen og det er veldig godt betalt for å sitte flere døgn. Jobba også litt ekstra, overtid og blir forskjøvet. Får også bonuser på sommeren hvis vi tar vakter. 

Anonymkode: 0e49d...41b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.4.2024 den 14.30):

Hva jobber dere med? Hvilken utdannelse har dere? Hvilke oppgaver gjør dere?

Gidder ikke få svar som «er konsulent i et firma», uten noen flere beskrivelser. Vil ha konkrete beskrivelser takk.

Anonymkode: 88855...971

Over en million i fastlønn og bonus fra 0,5 mill til 3-4 mill. 
jobber som skipsmegler.

arbeidstid er veldig varierende og er en del reising til tider.. men det er jo også et pluss.. mye til Asia for eksempel..

i tillegg mye gode ordninger og restaurantbesøk 🙃

siving i bunn. 

Anonymkode: 85bc6...807

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rebella81 skrev (1 time siden):

Her må du virkelig utdype hva du mener.

At det ikke er bærekraftig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rucula skrev (1 time siden):

Tenk, det er skattebetalerne som betaler for dette gildet

Nå mener jeg, som ikke er sykepleier, at det er fullt fortjent at sykepleiere som har spesialkompetanse og som jobber mye kompenseres for det. Du er sikkert også takknemlig for at skattepengene brukes på denne måten om du en dag skulle havne på for eksempel intensiven. 
 

Poenget mitt var et tilsvar til alle dem som mener det ikke er mulig å tjene over millionen som sykepleier. Det er det absolutt, men det kommer ikke uten ekstra jobb og litt strategisk bytte/forskyving av vakter.  

Anonymkode: e839b...c86

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

isw skrev (På 19.4.2024 den 16.20):

Jeg tror egentlig de fleste skjønner dette 😊

Med det sagt: Selv om jeg mener sykepleiere fortjener vesentlig høyere lønn på grunn av den viktige og krevende jobben de/dere gjør, så er jo ikke sykepleier en ekstremt dårlig betalt yrkesgruppe. De fleste med en bachelor starter lavere i lønn. 

Men igjen: Grunnlønnen for spesialister burde vært nærmere 750-800.

Synes du altså grunnlønnen til en spesialsykepleier skal være rett i underkant til grunnlønnen til en overlege med endelig medisinsk ansvar?

Anonymkode: b20ee...bfc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tjente i fjor 1,25 mill. Er LIS-lege på sykehus. Jobber mye UTA (utvidet arbeidstid), mye på ugunstige tidspunkter og helligdager. Har døgnvakter med ofte tilnærmet ingen søvn. Hadde i fjor over 400 overtidstimer.

Jeg har 4 års ansiennitet i faget (etter LIS1). 

Jeg er ikke fornøyd med lønn eller arbeidssituasjon. Jobben min går sterkt utover fysisk og psykisk helse, og jeg synes ikke dette kompenseres godt nok. Hadde aldri valgt samme utdannelse igjen, og kommer definitivt ikke til å jobbe som sykehuslege når jeg er ferdig spesialist.

Anonymkode: b20ee...bfc

  • Liker 1
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sivilingeniør med over 20 års erfaring. Tjener ca 1,4. Leder i offentlig sektor. Jobber normale arbeidsuker. 

Anonymkode: c93f6...a13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjener ca 1.8. Er siviløkonom. Jobber med strategi i et større selskap.

Anonymkode: dfce5...cf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rucula skrev (2 timer siden):

At det ikke er bærekraftig

Hva er du tenker på her da, tro? Tenker du at sykepleiere skal ha mindre lønn? At de ikke skal kompenseres for ugunstig arbeidstid? 
Genuint interessert i dine betraktninger her. 
Hvordan tenker du det blir med bærekraften når alle flykter fra yrket?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

kjenner ingen som tjener over 800 000 som ikke jobber veldig mye og må ofre mye tid med familien pga jobb.

Anonymkode: a6d26...fd1

Det betyr ikke at de ikke finnes. Jeg snitter nok ikke på så veldig mye mer enn normaltid og tjener en del over millionen. Det er nok mange som meg.

Anonymkode: c68bf...ef9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rucula skrev (9 timer siden):

At det ikke er bærekraftig

Så en sykepleier skal ikke ha lønn? Penger er det jo nok av i et samfunn, men de fordeles feil. Staten sløser opp mot 100 milliarder i året, på ingenting.

Anonymkode: 3a6a5...641

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg tjente i fjor 1,25 mill. Er LIS-lege på sykehus. Jobber mye UTA (utvidet arbeidstid), mye på ugunstige tidspunkter og helligdager. Har døgnvakter med ofte tilnærmet ingen søvn. Hadde i fjor over 400 overtidstimer.

Jeg har 4 års ansiennitet i faget (etter LIS1). 

Jeg er ikke fornøyd med lønn eller arbeidssituasjon. Jobben min går sterkt utover fysisk og psykisk helse, og jeg synes ikke dette kompenseres godt nok. Hadde aldri valgt samme utdannelse igjen, og kommer definitivt ikke til å jobbe som sykehuslege når jeg er ferdig spesialist.

Anonymkode: b20ee...bfc

Måler du arbeidslivet ditt bare i lønn? Du har nok i lønn, må heller se på arbeidstiden din. En god turnus med masse fri gjør livet ditt bedre, 14-14 er en god løsning.

Lønnen kan du ikke klage på, jo mer lønn...jo mer skatt må du betale. Husk det! 

Anonymkode: 3a6a5...641

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Joda, med mye overtid kan man det, særlig om man jobber i vikarbyrå.

Men jeg kjenner ikke deg, og når du leser tråden her hører du definitivt til unntakene som tjener over en million ved å kun jobbe 37,5 timer per uke. 

Anonymkode: a6d26...fd1

Tja, er ikke helt enig med deg. Kjenner flere som ikke sliter seg ut og tjener mill. Mannen min jobber mye hjemmefra. Står opp 8 og begynner å jobbe litt etter det. Avhengig av hvor mye han har å gjøre, hvis lite så trener han og spiser lunch. jobber videre til 15-16. Dagene han er på kontoret reiser han hjemmefra 7.30 og er hjemme til senest 17. I perioder så jobber han litt mer, type svarer på mail i helgen/kveld. Når prosjektet nærmer seg slutten så er det mer å gjøre, men ikke noe voldsomt mye. Han har overtid betalt og får alltid noen timer med flex tid i uken som han samler opp. I fjor tok han 7 uker fri (ferie og flex) og tjente 1,1mill. Han har masse fritid, er aldri sliten. Det hjalp veldig da hjemmekontor ble innført etter korona også. Sparer mye tid på det. De fleste han jobber med har en lignende hverdag. Ingeniører i privat sektor.   

Anonymkode: ac7de...7c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Måler du arbeidslivet ditt bare i lønn? Du har nok i lønn, må heller se på arbeidstiden din. En god turnus med masse fri gjør livet ditt bedre, 14-14 er en god løsning.

Lønnen kan du ikke klage på, jo mer lønn...jo mer skatt må du betale. Husk det! 

Anonymkode: 3a6a5...641

 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så en sykepleier skal ikke ha lønn? Penger er det jo nok av i et samfunn, men de fordeles feil. Staten sløser opp mot 100 milliarder i året, på ingenting.

Anonymkode: 3a6a5...641

Nå får du bestemme deg. Sykepleiere fortjener god lønn, men leger ikke? 

Du har åpenbart null peiling på legers arbeidsplan. Å være lis på sykehus er et rotterace ingen som ikke er leger selv kan skjønne noe av. For det første jobber man i gjennomsnitt ca 45 timer i uka. Noen uker er på opptil 70 timer. Man skal i utgangspunktet ha kortere uker eller friuker for å kompensere for dette, men fordi mangelen på leger er stor blir man ofte beordret på jobb i slike korte uker. Vaktene er på opptil 19 timer, og på større sykehus er det bare å glemme søvn. Det er oftest så hektisk at man verken rekker å drikke eller gå på do. Det er en konstant strøm av dårlige pasienter, telefoner som skal besvares og avgjørelser som skal tas. 
Og du tror man i det hele tatt har mulighet til å være med å bestemme noe av turnusen selv? 

Anonymkode: e839b...c86

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg tjente i fjor 1,25 mill. Er LIS-lege på sykehus. Jobber mye UTA (utvidet arbeidstid), mye på ugunstige tidspunkter og helligdager. Har døgnvakter med ofte tilnærmet ingen søvn. Hadde i fjor over 400 overtidstimer.

Jeg har 4 års ansiennitet i faget (etter LIS1). 

Jeg er ikke fornøyd med lønn eller arbeidssituasjon. Jobben min går sterkt utover fysisk og psykisk helse, og jeg synes ikke dette kompenseres godt nok. Hadde aldri valgt samme utdannelse igjen, og kommer definitivt ikke til å jobbe som sykehuslege når jeg er ferdig spesialist.

Anonymkode: b20ee...bfc

Burde da visst hva du utdannet deg til. Gratis utdanning vil du ha, men jobbe litt for andre sin skyld neppe.

Vi bør virkelig pålegge medisinstudentene studieavgift, da så mange av dem hopper over i det private etter utdanningsløpet.

Anonymkode: e1753...9f3

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Nei, egentlig ikke. Men har også beredskapsvakt ute i kommunen og det er veldig godt betalt for å sitte flere døgn. Jobba også litt ekstra, overtid og blir forskjøvet. Får også bonuser på sommeren hvis vi tar vakter. 

Anonymkode: 0e49d...41b

Nei egentlig ikke men så beskriver du at du har en type vakter som de fleste ikke har,bognsp jobber ekstra , overtid osv.... Javel. 

Anonymkode: c3a5f...322

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rucula skrev (12 timer siden):

At det ikke er bærekraftig

Men det er bærekraftig og ikke ha nok sykepleiere? 😅😂 De sykepleierne som tjener så mye som her har som regel MASTER eller 1,5 år skole. De har altså 5 år skolegang, masse erfaring, masse ansvar og jobber mye overtid. Tenker du vi ikke skal lønne det? Hvordan skal vi da sikre at vi har jordmødre, intensivsykepleiere, anestesisykepleiere? Hvem skal ta vare på deg hvis du havner i en ulykke? Hvis du eller noen i familien skal føde? Og mye mer. Nei huff. Din kvalme holdning er det som ikke er bærekraftig 

Anonymkode: c3a5f...322

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Burde da visst hva du utdannet deg til. Gratis utdanning vil du ha, men jobbe litt for andre sin skyld neppe.

Vi bør virkelig pålegge medisinstudentene studieavgift, da så mange av dem hopper over i det private etter utdanningsløpet.

Anonymkode: e1753...9f3

Jobbe litt?! Ieger jobber mye mer enn litt. Skam deg 

Anonymkode: c3a5f...322

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...